PDA

Bekijk de volledige versie : Jackie Brown



FLEPSER
01-05-2003, 18:36
Aangezien deze film bij Play.Com in de aanbieding is gegaan wil ik hier wel een aantal dingen over weten. Is de film het waard om aan te schaffen op DVD?? Is ie goed? Is ie vet? Wat is ie eigenlijk?
Pulp Fiction van Q.T. was fantastisch. Is Jackie Brown vergelijkbaar??
Laat het ff weten.
Thnx

Niels Simons
01-05-2003, 18:38
pulp fiction is uiteraard veeeeeeeeel beter als jackie brown.

toch heeft jackie ook enorm leuke stukken,en vind ik t een topfilm,die voor die 10 pond/15 euro,gelijk door mij is aangeschaft!!

2disc,DTS,prachtig toch? mijn eerste jackie brown kostte me 70 gulden,voor een kale 1disc import uit engeland!!

mazzel,niels

Karen1977
01-05-2003, 18:41
via deze link kun je hem bestellen voor 7,99 bij cdwow!

http://www.cd-wow.com/promotion.php?promo_refcode=12020_1&id=13235-96811-67127-70423-39833


Groetjes!

Ernest Hamstra
01-05-2003, 18:43
Persoonlijk vind ik Jackie Brown misschien nog wel beter dan Pulp Fiction. Een prachtig verhaal, schitterende dialogen, lekkere jaren '70 muziek en... Robert DeNiro (y)

Niels Simons
01-05-2003, 18:45
ja,ik vind pulp toch net mooier,misschien omdat het de eerste van tarantino was die ik zag...

maar,ernest,we zijn t er vast over eens dat het gehele 'ouvre' van quentin om te smullen is!!

niels

Ernest Hamstra
01-05-2003, 18:46
maar,ernest,we zijn t er vast over eens dat het gehele 'ouvre' van quentin om te smullen is!!
niels

Ja, op het tweede deel van From Dusk 'till Dawn na dan, maar dat is ook geregisseerd door Robert Rodriguez 8).

Lex v/d Moolen
01-05-2003, 18:47
Jackie Brown kan je gewoon kopen hoor. Ik vind hem maar weinig onder doen voor Reservoir Dogs en Pulp Fiction. De stijl is hetzelfde, echter dit is een film met een wat persoonlijker verhaal over de hoofdpersoon Jackie Brown, briljant neergezet door Pam Grier. Verder ook een uitstekende cast. (y)

Judge Drek
01-05-2003, 18:47
8 pond is idd goedkoop.
Alleen weet je bij play 100% zeker dat je hem krijgt.

Erwin_W
01-05-2003, 18:47
Ik heb vanmiddag toevallig Jackie Brown gekeken... Echt een topfilm... Pulp al een tijdje niet gezien maar zeker van een heeeeel hoog niveau... leuke verrassingen in het verhaal... zeker het einde...
Anyway Volgens mij kan je 'm voor nog geen tientje bij de FRS halen! :D
http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=5165

Karen1977
01-05-2003, 18:48
8 pond is idd goedkoop.
Alleen weet je bij play 100% zeker dat je hem krijgt.

Ik heb een stuk of 12 dvd's bij cdwow besteld, altijd binnen 10 dagen geleverd... maar das offtopic..

Ben iig heel benieuwd naar Jackie Brown, want voor 7,99 kon ik hem niet laten liggen!

John
01-05-2003, 18:51
Persoonlijk vind ik Jackie Brown misschien nog wel beter dan Pulp Fiction. Een prachtig verhaal, schitterende dialogen, lekkere jaren '70 muziek en... Robert DeNiro (y)

Nou! Lekkere vette rol heeft die DeNiro ook!!! :roll: :lol:

Ernest Hamstra
01-05-2003, 18:52
Anyway Volgens mij kan je 'm voor nog geen tientje bij de FRS halen! :D

Dat kun je dus beter niet doen, vanwege de specificaties (o.a. 1.33:1 Pan & Scan :( ) en geen extra's. Investeer dan een paar € meer en bestel de 2-disc Collector's Edition (zie de post van Karen). Super beeld en geluid (DTS) en bomvol extra's. Vanwege het hoge niveau van de dialogen kun je deze film (als je al kiest voor ondertiteling) beter met Engelse dan met Nederlandse subtitles bekijken!

Ernest Hamstra
01-05-2003, 18:53
Persoonlijk vind ik Jackie Brown misschien nog wel beter dan Pulp Fiction. Een prachtig verhaal, schitterende dialogen, lekkere jaren '70 muziek en... Robert DeNiro (y)

Nou! Lekkere vette rol heeft die DeNiro ook!!! :roll: :lol:

Vind ik wel, met name dat gefrunnik met Bridget Fonda :lol:

FLEPSER
01-05-2003, 18:54
Met welke film kun je Jackie (eventueel) het beste vergelijken? Misschien iets in de richting van "The 51st State" ofzo?

Ernest Hamstra
01-05-2003, 18:56
Met welke film kun je Jackie (eventueel) het beste vergelijken? Misschien iets in de richting van "The 51st State" ofzo?

Nee, absoluut niet! Dan nog eerder met Pulp Fiction...

John
01-05-2003, 18:56
Persoonlijk vind ik Jackie Brown misschien nog wel beter dan Pulp Fiction. Een prachtig verhaal, schitterende dialogen, lekkere jaren '70 muziek en... Robert DeNiro (y)

Nou! Lekkere vette rol heeft die DeNiro ook!!! :roll: :lol:

Vind ik wel, met name dat gefrunnik met Bridget Fonda :lol:

het feit dat QT deNiro deze rol toebedeeld heeft, zegt genoeg over QT zelf... :)

Erwin_W
01-05-2003, 18:58
Vanwege het hoge niveau van de dialogen kun je deze film (als je al kiest voor ondertiteling) beter met Engelse dan met Nederlandse subtitles bekijken!

Film kijken met Engelse ondertiteling? Zet ze dan helemaal uit! Ik ben niet doof :wink:

Tossie
01-05-2003, 18:59
Met welke film kun je Jackie (eventueel) het beste vergelijken? Misschien iets in de richting van "The 51st State" ofzo?

Nee.... Help.
Hij is veel origineler. Ook weer meer dialogen. Héérlijke muziek. echt geweldig. Ook het verhaal is dit maal echt een verhaal dat ergens over gaat itt pulp fiction (wat weer de kracht van die film was).

Ik heb Jackie gisteren gekeken en ik vond het errug de moeite waard.

Lex v/d Moolen
01-05-2003, 19:01
Met welke film kun je Jackie (eventueel) het beste vergelijken? Misschien iets in de richting van "The 51st State" ofzo?

Nee, absoluut niet! Dan nog eerder met Pulp Fiction...Pulp Fiction met een wat menselijker en minder geweldadig verhaal.

Ernest Hamstra
01-05-2003, 19:04
als je al kiest voor ondertiteling


Weber[/b] (toch geen familie van?)]Film kijken met Engelse ondertiteling? Zet ze dan helemaal uit! Ik ben niet doof

Mijn idee, dus 8)

Lex v/d Moolen
01-05-2003, 19:04
Persoonlijk vind ik Jackie Brown misschien nog wel beter dan Pulp Fiction. Een prachtig verhaal, schitterende dialogen, lekkere jaren '70 muziek en... Robert DeNiro (y)

Nou! Lekkere vette rol heeft die DeNiro ook!!! :roll: :lol:

Vind ik wel, met name dat gefrunnik met Bridget Fonda :lol:

het feit dat QT deNiro deze rol toebedeeld heeft, zegt genoeg over QT zelf... :)Nadat ik hem voor het eerst zag vond ik De Niro maar een beetje ongeinteresseerd rondlopen. Na het zien van de extra's kwam ik erachter dat dat ook de bedoeling was van QT :lol:

John
01-05-2003, 19:05
Persoonlijk vind ik Jackie Brown misschien nog wel beter dan Pulp Fiction. Een prachtig verhaal, schitterende dialogen, lekkere jaren '70 muziek en... Robert DeNiro (y)

Nou! Lekkere vette rol heeft die DeNiro ook!!! :roll: :lol:

Vind ik wel, met name dat gefrunnik met Bridget Fonda :lol:

het feit dat QT deNiro deze rol toebedeeld heeft, zegt genoeg over QT zelf... :)Nadat ik hem voor het eerst zag vond ik De Niro maar een beetje ongeinteresseerd rondlopen. Na het zien van de extra's kwam ik erachter dat dat ook de bedoeling was van QT :lol:

i rest my case :)

FLEPSER
01-05-2003, 19:07
En Reservoir Dogs? Wat vinden jullie van deze film. Bij mijn weten is er van deze film nog geen S.E. uit (bij Play.Com in ieder geval niet)

Welke van deze drie Q.T. films is de beste en in welke volgorde zou jij ze eventueel willen ordenen.
1. Pulp Fiction
2. Jackie Brown
3. Rerservoir Dogs

Lex v/d Moolen
01-05-2003, 19:10
Mijn top 3:
Reservoir Dogs
Pulp Fiction
Jackie Brown

Maar deze ontlopen elkaar zeer weinig!!!

Niels Simons
01-05-2003, 19:11
pulp fiction
reservoir dogs/from dusk till dawn
jackie brown
true romance
four rooms(nog niet gezien,vandaag gehaald)

van reservoir dogs word je helemaal doodgegooid met versies~!

er is een 1disc,in 3 regios,en dus dito verpakkingen
en er zijn de 2disc se in aussieland
en de 2disc MR edities in regio1
ik heb hiervan de MR Brown versie,DTS geluid!

mazzel,niels

FLEPSER
01-05-2003, 19:13
Eerlijk gezegd heb ik alleen Pulp Fiction pas gezien. Maar ik ga nu haast maken met de andere twee titels. En ik zie uit naar Kill Bill!! 8)

Ernest Hamstra
01-05-2003, 19:13
i rest my case :)

Je hebt ook wel gelijk, maar ik vind het gewoon fascinerend om DeNiro zo ingetogen en ongeïnteresseerd te zien acteren. Waarschijnlijk ben ik bevooroordeeld, en zou ik DeNiro ook bejubelen als hij een schemerlamp zou spelen :wink:.

Niels Simons
01-05-2003, 19:14
ik zou zeggen,mishandel een of andere creditcard,en koop de regio1 van reservoir dogs en true rumance,en de regio2 versies van pulp,jackie,from dusk till dawn...

niels

Ernest Hamstra
01-05-2003, 19:16
En Reservoir Dogs? Wat vinden jullie van deze film. Bij mijn weten is er van deze film nog geen S.E. uit (bij Play.Com in ieder geval niet)

Welke van deze drie Q.T. films is de beste en in welke volgorde zou jij ze eventueel willen ordenen.
1. Pulp Fiction
2. Jackie Brown
3. Rerservoir Dogs

Erg moeilijk, ik zou dan met zéér minieme verschillen kiezen voor:

1. JB
2. PF
3. RD

Alle films hebben veel briljante scenes en dialogen...

FLEPSER
01-05-2003, 19:16
Ik zit NU met de creditcard van mn pa in mn hand!! :lol:
Ik bestel Pulp & Jackie R2.
Met Reservoir Dogs wacht ik ff. Kom daar oooooooit nog een S.E. van uit in Regio 2 of niet??

Tossie
01-05-2003, 19:16
ik zou zeggen,mishandel een of andere creditcard,en koop de regio1 van reservoir dogs en true rumance,en de regio2 versies van pulp,jackie,from dusk till dawn...

niels

jij kent vast wel een goedkoop R1 adresje?!?

Niels Simons
01-05-2003, 19:18
flepser,je kan die r2/r4 versie halen bij Ezydvd.

tossie krijgt pm.

mazzel,niels

Ernest Hamstra
01-05-2003, 19:21
ik zou zeggen,mishandel een of andere creditcard,en koop de regio1 van reservoir dogs en true rumance,en de regio2 versies van pulp,jackie,from dusk till dawn...

niels

jij kent vast wel een goedkoop R1 adresje?!?

Click (http://www.deepdiscountdvd.com/dvd.cfm?itemID=LVD013068)

mradem
01-05-2003, 19:29
Absoluut alle 3 super films die voor fans ervan een must buy is. Gewoon die SE DTS versie bij play aanschaffen. Vooral voor die prijs kan je geen miskoop doen.

Niels Simons
01-05-2003, 19:38
ik zag t net ook ernest,das wel heel goedkoop voor de mrbrown 2disc!!

maar,ik ben er nog altijd heel blij mee hoor :twisted:

niels

pavko
01-05-2003, 21:31
Click (http://www.deepdiscountdvd.com/dvd.cfm?itemID=LVD013068)


AUW!

Ik heb toch wat meer moeten bloeden voor mijn Mr Orange set

Ik kan iedereen echt elke MR-uitvoering van harte aanraden en voor die prijs hoef niemand het te laten.

Coen Vermeer
01-05-2003, 21:49
Er zit een prachtige scene in met robert de niro en bridget fonda. Zooo terecht :wink: Ik vond de film een mooi beeld geven van de tijd onderhoudend en een goed verhaal hebben met een mooi einde. Dit is pas echte pulp. Hij mist jammergenoeg wat van die prachtige conversaties uit pulp en dogs. Ook start de film een beetje traag voor de rest een prachtige film. Jammergenoeg door tarnatinos eerste 2 films een beetje ondergesneeuwd. Ik kan je trouwens ook true romance aanraden.

Coen Vermeer
01-05-2003, 21:53
oja me top 5:

pulp fiction
true romance
reservoir dogs
from dusk till dawn
Jackie brown

vooral de eerste 3 ontlopen elkaar erg weinig.

pavko
01-05-2003, 22:14
Ook start de film een beetje traag voor de rest een prachtige film.

Wat kunnen mensen toch verschillende meningen hebben he! Het openingshot van Jackie Brown heeft op mij juist een onuitwisbare indruk gemaakt. GE-WEL-DIG gedaan. Eerst krijg je te zien wat je hoopt te zien en pas aan het einde van het prachtige nummer van Bobby Womack komt de aap uit de mouw wat de hoofdrolspeelster eigenlijk doet.

Ik ben blij dat ik de eigenaar ben van bijna al het werk van QT en hoop dat ik op 20 November een mooie plek heb in de bios om de premiere van Kill Bill te kunnen zien.

rkrijger
14-04-2005, 17:21
Vanavond op TV!

Tim k
14-04-2005, 21:51
Wat een film!! en wat kan Sam L Jackson lekker lullen zeg!!

Burning Fish
15-04-2005, 09:19
Gisteravond op TV gezien. Erg goeie film! Alvast een stuk beter als Pulp Fiction.






Dat had ik niet moeten zeggen?

Anne Bijlsma
15-04-2005, 09:25
Gisteravond op TV gezien. Erg goeie film! Alvast een stuk beter als Pulp Fiction.






Dat had ik niet moeten zeggen?

Helemaal met je eens. Ik vind deze film ook beter dan Pulp Fiction! Maar er zullen hier inderdaad wel veel mensen zijn die dit niet vinden :lol:

Seth__Gekko
15-04-2005, 14:25
1) Pulp Fiction
.
.
.
.
2)Reservoir Dogs
3)From Dusk Till Dawn
4)Kill Bill II
5)kill Bill I

Is er ergens in NL die Jackie Brown Collectors edition te koop?

Rops
15-04-2005, 14:57
Is er ergens in NL die Jackie Brown Collectors edition te koop?

Ik kwam de mijne in een bak bij de FRS tegen. 16 euro, maar dan heb je ook wat...

superman
15-04-2005, 15:27
pulp fiction is te druk

Seth__Gekko
15-04-2005, 15:41
bestelling staat r2 DTS 8)

The Pryde
15-04-2005, 15:59
Gisteravond op TV gezien. Erg goeie film! Alvast een stuk beter als Pulp Fiction.






Dat had ik niet moeten zeggen?

Helemaal met je eens. Ik vind deze film ook beter dan Pulp Fiction! Maar er zullen hier inderdaad wel veel mensen zijn die dit niet vinden :lol:

En ik ben er 1 van.... ik vind zelf Reservoir Dogs nog steeds de beste film van Q.T.... maar Pulp Fiction staat bij mij op nummer 2...
Maar Jackie Brown is een toppertje... absoluut... 8)

Rob van Kempen
15-04-2005, 18:12
Is er ergens in NL die Jackie Brown Collectors edition te koop?

Ik kwam de mijne in een bak bij de FRS tegen. 16 euro, maar dan heb je ook wat...Ik heb bij FRS en Van Leest wel een aantal keer een UK-importversie zien liggen. (2-disc i.p.v. 1 disc, geen sleave en vrijwel hetzelfde hoesje als de NL-versie).

Ik vind trouwens Jackie Brown ook erg goed. Maf dat veel mensen 'm slecht vinden. Pulp fiction springt er misschien wel wat meer bovenuit wat het verhaal betreft (verschillende verhalen door elkaar, stoere teksten, humoristische John Travolta en Samuel L. Jackson...)

H. Stadman
15-04-2005, 18:16
Hij was gisteravond zelfs nog op de televisie!
Zeker een film die je blind kunt aanschaffen als je pulp fiction ook goed vindt! :wink:

Dennis Kuijper
17-12-2005, 22:09
Het blijft een goede film dit met een mooie cast waarvan ik Samuel Jackson echt de uitblinker vind.Bij deze film moet je wel geconcetreerd blijven kijken anders snap je er niks meer van.Ook een sterk punt aan de film is dat er weer is een hoofdrol voor een vrouw met ''ballen'' inzit.
De filmlengte had wel iets korter gemogen,dit was de film wel ten goede gekomen denk ik.Wat ik altijd geweldig aan de films van Tarantino vind is de muziek in z,n films,het past zo goed bij wat je ziet en grotendeels zijn het allemaal topnummers uit vervlogen tijden maar via deze weg komt ook de jonge generatie met deze muziek in aanraking.

frank_black
17-12-2005, 22:16
ik vond deze film eigenlijk niet echt goed.
terwijl ik de andere werken Van Tarantino geweldig vind! (Denk aan Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Kill Bill, CSI grave Danger).
ik weet niet waar het aan ligt, maar de film kon mij niet boeien! misschien dat als ik hem over een half jaar weer kijk wel goed vind. en ik vond Robert De Niro een beetje een suffe karakter hebben. (terwijl Robert een van mijn favorieten is).
behalve de scene op het [spoiler:ac65954eee] parkeerterrein [/spoiler:ac65954eee] dan. maar misschien is dat wel de bedoeling!

Daniël V.
17-12-2005, 22:26
Is er ergens in NL die Jackie Brown Collectors edition te koop?

Ik kwam de mijne in een bak bij de FRS tegen. 16 euro, maar dan heb je ook wat...Ik heb bij FRS en Van Leest wel een aantal keer een UK-importversie zien liggen. (2-disc i.p.v. 1 disc, geen sleave en vrijwel hetzelfde hoesje als de NL-versie).

Ik vind trouwens Jackie Brown ook erg goed. Maf dat veel mensen 'm slecht vinden. Pulp fiction springt er misschien wel wat meer bovenuit wat het verhaal betreft (verschillende verhalen door elkaar, stoere teksten, humoristische John Travolta en Samuel L. Jackson...)
Inderdaad, Pulp Fiction is ietsje beter, en als liefhebber van Tarantino (o.a. stijl van vertellen, muziek, casting, en natuurlijk humor) vind ik ook Jackie Brown zeer de moeite waard.

Nog een SE waar ik op zit te wachten. De NL-versie ga ik niet aanschaffen, met 4:3 beeld en 2.0 geluid. De import-versie zou nog wel kunnen, want met het huidige beleid van RCV ben ik bang dat we geen R2NL Collector's Edition van Jackie Brown hoeven te verwachten...
Ik wou er nog op wachten, omdat ik de slipcase van Pulp Fiction CE mooi vond (in de verwachting dat ze dat door zouden trekken naar Jackie Brown CE).

Lex v/d Moolen
17-12-2005, 23:34
en ik vond Robert De Niro een beetje een suffe karakter hebben.Klopt, maar de manier hoe hij die rol dan ook speelt vind ik werelds. De eerste keer had ik ook iets zo van; is dat De Niro wel? Maar na een paar keer herkijken en ook de extra's hebben bekeken besefte ik pas hoe goed hij (en waarschijnlijk QT's inbreng) dat voor hem ongewone karakter neerzet.
Voor mij staan RD, PF en JB op eenzame hoogte, op grote afstand gevolgd door zijn andere werk.

Dennis Kuijper
18-12-2005, 01:03
Voor mij staan RD, PF en JB op eenzame hoogte, op grote afstand gevolgd door zijn andere werk.
Hier sluit ik me zeker bij aan,Kill Bill vind ik een overschatte film.

Paul H.
18-12-2005, 11:06
Het was ook de bedoeling dat De Niro zijn karakter zo was. In de extra's van R2UK wordt dit ook vermeld. Je moet zijn karakter los zien van de film. Eigenlijk voegt zijn karakter niks toe aan de film en zou dan ook zo uit de film gesneden kunnen worden.

Had iets te maken met wat Tarantino wilde uitproberen.

Tim k
18-12-2005, 12:24
De jailhouse-tats op Roberts arm waren een ideetje van hemzelf. Ik vind deze rol wel wat ( heel veel zelfs ) toevoegen aan de film. Dit soort kleurrijke figuren maken films compleet, helemaal af.

Paul H.
18-12-2005, 14:04
OK laat ik het anders formuleren, als je zijn karakter wegsnijdt uit het verhaal blijft het plot gewoon staan. Hij voegt in feite niks toe aan het plot.

frank_black
22-12-2005, 19:22
Het was ook de bedoeling dat De Niro zijn karakter zo was. In de extra's van R2UK wordt dit ook vermeld. Je moet zijn karakter los zien van de film. Eigenlijk voegt zijn karakter niks toe aan de film en zou dan ook zo uit de film gesneden kunnen worden.

Had iets te maken met wat Tarantino wilde uitproberen.
de ultieme film die dit heeft is wel The big Lebowski. er zitten iets meer dan 4 of 5 die er zo uitkunnen maar wel geniaal zijn bedacht. :D (sorry voor de offtopic)