PDA

Bekijk de volledige versie : receiver + wireless surround



Renz
05-05-2003, 22:59
Ik heb hier een Philips Dolby Pro Logic stereo met wireless surround boxen (dus de twee achterste).
Nou is mijn vraag of ik deze op een receiver kan aansluiten opdat ik gebruik kan maken van DD/DTS/DPL II
De wireless receiver wordt met een gewone tulp aan de stereo verbonden. Op de achterkant zitten er twee aansluitingen:
-R (SURR)
-L (SUB)

Ik kan er ook nog een draadloze subwoofer op aansluiten. In de handleiding staat ook dat er draadloze front speakers op aangesloten kunnen worden (via de line-out van de stereo). Dat zou die L en R dan kunnen verklaren, en dat laat me dan ook denken dat ik rear speakers wireless ook stereo zou kunnen krijgen.
Ik heb ook even getest door een kabeltje van de line-out naar de wireless receiver te verbinden, en dit werkte. Het volume wat uit de rear speaker kwam was alleen veel te hoog (maar dat is begrijpelijk, sinds het eigenlijk voor front speakers bedoeld is).

Maar goed, kan ik er wat mee op een receiver?
Zou een rood/witte line-out al voldoende zijn om de rear speakers op een receiver aan te sluiten en stereo te krijgen?

Help me out!

Renz
05-05-2003, 22:59
Ter informatie nog, ik heb een Philips FW 795W stereo en het (draadloze) surround setje gaat onder de naam FB 209W
Hier is een link van een iets nieuwere versie:
http://www.durada.nl/nl/PHILIPS_FW798W_audiosysteem.asp

Ik kan eigenlijk weinig tot geen info meer er van vinden. Het lijkt wel of ze het niet meer leveren met stereo's...
Zag daarentegen wel wat Philips breedbeeld tv's die ook draadloos surround hadden.

Ik dacht eigenlijk altijd dat die zender specifiek voor die stereo was, maar misschien kan ik ook gebruik maken van een andere AV receiver/transmitter.
Anyone on that?

Ik heb geprobeerd met een audio tulp de line out met de zender te verbinden, maar de L (SUB) doet ie niks mee. Dus dat geeft me weer het idee dat dit ding alleen mono aankan.

Ik las ook verschillende informatie over dat wireless alleen mono kan zijn en ergens anders weer dat het wel stereo kan zijn.

Me need info heheh
Helaas hebben de elektronica zaken me ook nog geen verduidelijking kunnen geven :?