PDA

Bekijk de volledige versie : Geen trailers meer bij de recenties?



JCL
06-05-2003, 10:41
Beste crew leden,

Na het nalezen van wat oude recenties viel het mij op dat je tegenwoordig geen trailers meer kunt bekijken bij de recenties en vroeger kon dit wil. Mijn vraag is simpel: Waarom niet??

Alexander de Mol
06-05-2003, 12:34
Heeft allemaal met €'s te maken. Het beschikbaar stellen van trailers gaat gepaard met hogere kosten voor dataverkeer.
Af en toe zal je nog wel eens een trailer onder een recensie zien (o.a X-Men 1.5) maar zover ik weet zal dit niet regelmatig zijn.

M Balje
06-05-2003, 14:15
Heeft allemaal met €'s te maken. Het beschikbaar stellen van trailers gaat gepaard met hogere kosten voor dataverkeer.
Af en toe zal je nog wel eens een trailer onder een recensie zien (o.a X-Men 1.5) maar zover ik weet zal dit niet regelmatig zijn.

Dat is zeker de zelfde reden dat bepaalde resencie's ingekort zijn.
In het begin werden sommige futures ook nog wel groot uit gelegd met informatie over hoe lang ze duren en in welk formaat ze zijn.

Alexander de Mol
06-05-2003, 14:20
Dat is zeker de zelfde reden dat bepaalde resencie's ingekort zijn.
In het begin werden sommige futures ook nog wel groot uit gelegd met informatie over hoe lang ze duren en in welk formaat ze zijn.
Nope, tekst van recensies staat er los van. De stijl tussen recensenten onderling kan wel iets verschillen.
Kan je specifieke voorbeelden geven? Alvast bedankt.

M Balje
06-05-2003, 23:18
Dat is zeker de zelfde reden dat bepaalde resencie's ingekort zijn.
In het begin werden sommige futures ook nog wel groot uit gelegd met informatie over hoe lang ze duren en in welk formaat ze zijn.
Nope, tekst van recensies staat er los van. De stijl tussen recensenten onderling kan wel iets verschillen.
Kan je specifieke voorbeelden geven? Alvast bedankt.

Soms laten julie bepaalde informatie weg bij Resencie's van nieuwe dvd's over de extra's,kwa beeld (4x3 of in 16:9 is),geluid en tijd van de extra.
Of julie schrijven maar een heel kort stukje,terwijl ik denk dat er meer informatie tevertellen valt over bv het doosje,extra's.
Soms zie ik dat andere site's wel doen.(bv Dvd-home)

Voorbeeld: Die Another Day Se

http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1040

Intro & Surfing: In dit filmpje worden we meegenomen naar het filmen van de openingsscène waarbij professionele surfers de rol van Bond overnemen. Het filmpje laat zien hoe een en ander tot stand is gekomen en wat de gevaren tijdens het film waren.
Hoovercraft Chase: De Hoovercraft scène wordt hier besproken en ook hier wordt weer voor het voetlicht gebracht wat de problemen en gevaren zijn bij het filmen van een dergelijke actiescène.
Cuba: Een filmpje over de scènes in Cuba (opgenomen in Spanke) waar het vooral erg regenachtig was tijdens de shoot.
Quartermaster: Een korte documentaire over (de nieuwe) Q.
Ice Palace: Het IJspaleis in IJsland was uiteraard niet echt van ijs gemaakt, en in deze documentaire wordt uit de doeken gedaan hoe eea wel gemaakt was.
Car Battle: Bond rijdt in deze nieuwste film weer in een Aston Martin, en moet het opnemen tegen een Jaguar in een grote achtervolgingsscène. In dit filmpje krijgen we te zien hoe die scène tot stand is gekomen.
Post Production & Finale: Zoals bij alle moderne actiefilms is ook deze James Bond film doorspekt met special effects. In deze mini-docu krijgen we het maken een deel van die special effects te zien.
Shaken & Stirred on Ice: Deze laatste documentaire is een soort overkoepelende making of van het IJsland-gedeelte van de film.

En dan volgd in de zelfde stijl de rest van de uitleg.

Zo mis ik bij de extra's hier de informatie over de verpakking,geluid beeld en tijd bij de extra's.
Zo word er bv verder in de resencie niet gemeld dat er wel of geen boekje bij zit en dat er een dubbele cover is.
Er is ook een Ester Egg en daar word geen melding over gemaakt.
+ dat er niet gemeld word (wat weer een plus punt opleverd) is dat de Extra's (behalve de Trailers) Nederlands ondertitelt kunnen worden en er een keuze is voor een Nederlands Menu en dat dit voor het eerst is bij de Bond dvd''s mag toch wel een vermelding hebben.
Ook mis ik een kleine menig van de genen die deze resencie heeft gemaakt.

Dit gebeurt niet alleen bij deze dvd.


zo heeft Dvd home het gedaan.

Intro & Surfing, (11.40) in 1.78:1 (16x9) met DD2.0 (224 kb/s) geluid en NL ot:
Cast & crew vertellen iets over het fenomeen James Bond. Daarna zien we een Behind The Scènes van de Jaws surf scene met behulp van Jetskis, helikopters en professionele surfers.
Achtervolging Met The Hoovercraft, (9.09 min.) in 1.78:1 (16x9) met DD2.0 (224 kb/s) geluid en NL ot:
We zien wat over deze stuntscène en wat dit voor een James Bond acteur betekent. Pierce Brosnan deel veel van zijn stunts zelf en raakte bij deze stunt dan ook behoorlijk geblesseerd aan zijn knie.
Cuba, (8.50 min.) in 1.78:1 (16x9) met DD2.0 (224 kb/s) geluid en NL ot:
Hier zien we opnames op Cadiz (Spanje) wat voor Cuba moet doorgaan. Het weer zit absoluut niet mee. Het is koud en het regent continu!
Kwartiermeester, (6.32 min.) in 1.78:1 (16x9) met DD2.0 (224 kb/s) geluid en NL ot:
We zien iets over de oude Q en over de nieuwe Q. We zijn in zijn werkplaats. We zien de scene waarin we veel oude gadgets uit eerdere films zien terugkomen.
IJspaleis, (8.03 min.)in 1.78:1 (16x9) met DD2.0 (224 kb/s) geluid en NL ot:
Men vertelt hier hoe het idee van het ijspaleis is ontstaan en hoe het geheel gebouwd is zonder ijs!!
De Strijd Van De Auto's, (13.21 min.) in 1.78:1 (16x9) met DD2.0 (224 kb/s) geluid en NL ot:
Dit stukje gaat over het duel van de auto´s op de ijsvlakten. We zien een B-rol van de opnames en de problemen die deze locatie met zich mee brachten.
Post Productie & Finale, (24,30 min.) in 1.78:1 (16x9) met DD2.0 (224 kb/s) geluid en NL ot:
Hier vertellen de experts iets over het opname proces. De SFX is een combinatie van echte beelden, miniaturen en CGI. Verder over het editing proces en over de muziek.
Shaken Not Stirred On Ice, (23,32 min.) in 1.78:1 ( 16x9) met DD2.0 (224 kb/s) met NL ot:
Dit is een "makin of" over de film, waarbij de nadruk ligt op de opnames welke op IJsland werden gemaakt en de voorbereidingen die er aan vooraf gingen.

Zo hadden julie het bij sommige dvd's eerst ook en dat kom ik steeds minder tegen.

Eric van Ballegoie
07-05-2003, 08:40
Wij proberen de recensies zo 'leesbaar' mogelijk te houden. Als je bij elke extra feature opnieuw de complete speelduur en technische info geeft dan komt dat de leesbaarheid zeker niet ten goede. Bovendien richten wij ons op een breed publiek, en veel mensen vinden het vervelend om steeds weer technische informatie tegen te komen.

JCL
07-05-2003, 09:20
Wij proberen de recensies zo 'leesbaar' mogelijk te houden. Als je bij elke extra feature opnieuw de complete speelduur en technische info geeft dan komt dat de leesbaarheid zeker niet ten goede. Bovendien richten wij ons op een breed publiek, en veel mensen vinden het vervelend om steeds weer technische informatie tegen te komen.

Helemaal gelijk. De extra's lees ik trouwens toch nooit, alleen als ik een DVD echt graag wil hebben (b.v. die another day)

Bas de Jong
07-05-2003, 09:46
Ik vind het ook wel interessant om te weten hoe lang een extra duurt... Voor de rest ben ik het ook wel met M Balje eens.

Tossie
07-05-2003, 10:41
Ik vind het ook wel interessant om te weten hoe lang een extra duurt... Voor de rest ben ik het ook wel met M Balje eens.

De tijd vermelden van de extra's zou wel erg oké zijn!
De rest hoeft van mij ook niet.

Nathan Strik
07-05-2003, 10:51
Tijd vermelden bij extra's is inderdaad ook nuttig. Al vind ik het bij trailers overbodig om te doen.

Technische info zoals DVD-Home dat doet vind ik erg overbodig. Het kan mij echt absoluut niet schelen of extra's nu 4:3 zijn of niet bijvoorbeeld. En als er echt iets opvallends te melden valt dan doen we dat wel...