PDA

Bekijk de volledige versie : Philips Pronto



marcel
29-10-2001, 10:37
Weet iemand waar ik een Pronto kan halen?
Ik wordt helemaal gek van die AB's, heb er nu 7!!!
Echt een beetje overdreven vindt ik persoonlijk!!

PM
29-10-2001, 10:50
ehhmm.. ja dat weet ik wel... Weet jij wat hij kost??

Bijvoorbeeld 1099,- bij Hobo hifi in 's-Hertogenbosch en
MediaCheckpoint (http://www.mediacheckpoint.de/) voor 629DM...
Groot prijsverschil trouwens he?

Post je ff als je ergens zo'n ding gekocht hebt..

Ik heb er zelf ook over gedacht om zo'n ding te kopen... maar ik vind het toch best prijzig en ik heb zelf een yamaha receiver die standaard een universele ab met leerfunctie heeft...
Alleen niet zo gebruiksvriendelijk als een hele mooie Pronto natuurlijk

forzavado
29-10-2001, 16:17
bij Hobo hifi in 's-Hertogenbosch
Waar zitten zij dan precies? Ik ben jaartje geleden in Den Bosch op zoek geweest naar hobo maar toen vond ik een leeg pand.
Pronto: schitterend ding maar o zo duur. Gaat het trouwens om de Pronto (1mb/2mb) og de Pronto Pro?

marcel
29-10-2001, 16:25
Gaat het trouwens om de Pronto (1mb/2mb) og de Pronto Pro?
Wat is trouwens het essentiele verschil tussen 1 of 2mb met een pronto?
Maakt het heel veel verschil? Die bitmaps zullen me een biet zijn, die zal ik toch niet gebruiken.

forzavado
29-10-2001, 16:37
Je zegt het zelf al, 2mb is meer bitmaps meer apparaten enz.
Dus meer=meer. Heb je het niet nodig, probeer dan nog aan een 1mb versie te komen (scheelt je zo'n 200 gulden)

Ronald Stiebolt
29-10-2001, 16:45
Ik heb een Pronto 2MB, destijds voor 1099,- (incl. batterijlader, los fl. 199,) als set bij Ro-disc gekocht. Ben er overigens niet zo kapot van, z'n ergonimische eigenschappen vind ik niet prettig en het backlight is mijn opinie onvoldoende....

Maar ik baal wel een beetje (stiekem) want de Pronto Pro is onderweg, full-colour en meer fraais.........

http://www.pronto.philips.com/

Groet,

Ronald

Ronald Stiebolt
29-10-2001, 16:55
Nu ik er nog 's over nadenk.....

Wie doet een bod?

Wel rationeel graag: ding is absoluut nieuw en van alle toeters en bellen voorzien. Nieuwprijs (heb ik er dus voor betaald) Fl. 1.099,-. / EUR 498,70

Ik heb dus de Pronto 2MB met lader, te bezichtigen op: http://www.pronto.philips.com/

Voor een ruil met gesloten beurs ben ik ook over te halen, kan best nog wel wat DVD's gebruiken (zie link hieronder).

Groet,

Ronald

PM
29-10-2001, 16:56
forzavado.. het gaat om de 2mb (in beide gevallen) de Philips SBC-RU940/00 dus...
Hobo-hifi zit een heel stuk de hinthamerstraat in... een stukje voorbij de bibliotheek (vanaf de markt gezien..)
Het is een goede zaak, ben zeer tevreden over de service enzo..

Inderdaad de pronto color versie is HEEEEEL mooi... maar 2000 of 2500 o.i.d. vind ik wel een beetje heel veel... ik vind de z/w versie al best duur..

Danny
29-10-2001, 17:56
Jongens....ik heb er ook heel lang tegen aan lopen "hikken".
Ik heb hem nu gekocht de 1 Mb versie (in juni) en echt geloof me.....als je hem eenmaal hebt....wil je nooit meer zonder.
Even doorbijten/sparen....ik heb vandaag weer een en ander zitten veranderen met Pronto edit, heerlijk is dat.
Ik heb wat menu's van andere liefhebbers ( te downloaden op het net )gecombineerd met m'n eigen schermpjes.
Op m'n homepage-je kan je er een paar evt. bekijken.

Ik wacht nu nog op mijn bestelde IR-Dimmer om de laagspannings rail ook helemaal te bedienen met de Pronto :p

Geert Kranendonk
29-10-2001, 19:43
Maar ik baal wel een beetje (stiekem) want de Pronto Pro is onderweg, full-colour en meer fraais.........

http://www.pronto.philips.com/


Oei, da's fraai speelgoed zeg ! Weet iemand al wat dit ongeveer moet gaan kosten in de winkel ??????

Alex van den Berg
29-10-2001, 23:28
Weet iemand al wat dit ongeveer moet gaan kosten in de winkel ?????? Ik heb gelezen dat de Pronto Pro (Kleurendisplay) tegen de $1000 moet kosten.
... zo'n fl 2.500,= dus........
Ik heb zelf net vorige week een prijsaanvraag gedaan voor een Pronto 2 MB (Zwartwit)....
Ik verwacht een prijs tegen de fl 900,= .......

Martin van Tuijl
30-10-2001, 03:55
Ik ben best een idioot als het op geluid, beeld of dvd'tjes kopen aankomt, maar om nu 1000, 2000 of zelfs nog meer guldens voor een ab uit te geven? Nee, dank u! :D
Misschien als ik ooit 'het miljoen' win.. Maar dan nog.. :rolleyes:

Danny
30-10-2001, 11:09
Martin je krijgt spijt ooit als je hem bij iemand in de handen heb gehad :-)
Kijk ik kocht hem nog net voor 700 + met docking station dan.
Die moet je er wel bij hebben...

PM
30-10-2001, 11:15
ALEX: Ik verwacht een prijs tegen de fl 900,= .......
kijk eens bij www.mediacheckpoint.de... 629 dm ff iets goedkoper dan 900,-

forzavado
30-10-2001, 11:32
Ik ben best een idioot als het op geluid, beeld of dvd'tjes kopen aankomt, maar om nu 1000, 2000 of zelfs nog meer guldens voor een ab uit te geven? Nee, dank u! :D
Misschien als ik ooit 'het miljoen' win.. Maar dan nog.. :rolleyes:
Precies, het zal best een mooi ding zijn, maar de kwaliteit van je installatie veranderd niets. En daar gaat het bij mij om. Ik had hem vorige maand ook bijna gekocht, maar toen heb ik toch besloten om die 700 gulden te gebruiken voor andere verbeteringen in m'n ht.

Danny
30-10-2001, 11:35
Ik zie jullie allemaal al zitten met 7 kassies :p

Eric van Ballegoie
30-10-2001, 12:18
E-goodies verkoopt de 2Mb Pronto voor NLG 839,00.

www.e-goodies.nl

forzavado
30-10-2001, 12:41
Ik zie jullie allemaal al zitten met 7 kassies :p
En 700 gulden in m'n zak.:D

Danny
30-10-2001, 12:59
En 700 gulden in m'n zak.:D

:) Ik hou wel van deze humor hoor, no hard feelings.

Martin van Tuijl
30-10-2001, 17:19
Ach, iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft. Mijn naaste omgeving fronst regelmatig zijn wenkbrouwen over alweer een nieuw zootje dvd's, terwijl ik dat heel normaal vind! :D

Alex van den Berg
30-10-2001, 19:58
Op dit moment vervangt mijn Sony RM-AV2000T een stuk of 8 losse 'kassies'... Al met al is dit best een fijne remote... Met keuze uit 12 componenten, leerfunctie voor alle commando's en een touchscreen... Moest een jaar of 4 geleden ook al zo'n 500 gulden kosten.

Het GROTE voordeel van de Pronto is, dat je zelf een layout voor de functies kunt maken, met daarbij de passende teksten.
In mijn geval zou het een welkome aanvulling op mijn DVD-wisselaar/jukebox (300 DVD's) zijn, omdat ik dan voor iedere film een knopje met titel kan maken....
Nu moet ik steeds in een geprintte index kijken op welk nummer een DVD staat en een paar knopjes drukken om dat nummer in te voeren en te selecteren... Met de Pronto zou ik een film met 1 knopdruk kunnen kiezen! :) :)

Danny
30-10-2001, 22:06
Ja Alex, zo heb ik laatst ook buttons gemaakt voor teletekst pagina 201.
Stel je kijkt naar Yorin, maar wil even gauw kijken op Teletekst wat er nog die avond op RTL4 komt....
Normaal toetsen, toetsen. toetsen.....
Ik druk 1x een button....gaat naar RTL4, Teletekst, pagina 201.
Dergelijke macro's zijn oneindig en zo bedenk je er steeds meer.

Martin van Tuijl
30-10-2001, 22:16
Ja Alex, zo heb ik laatst ook buttons gemaakt voor teletekst pagina 201.

Heb je ook een button gemaakt voor je vrouw/vriendin, dat als je daar op drukt ze bier gaat halen voor je?? :D

Alex van den Berg
30-10-2001, 22:23
Alles kan!! Zelfs een "Martin OFF" functie is mogelijk.... :D

Danny
30-10-2001, 22:24
Heb je ook een button gemaakt voor je vrouw/vriendin, dat als je daar op drukt ze bier gaat halen voor je?? :D

;) Zal je vertellen Martin....op de website http://www.prontoedit.com waar dus duizende zg. CCF files staan
heeft er een inderdaad een menu-scherm gemaakt voor je vrouw als ze bier moet halen !!! :-) Zat een leuke cartoon schets bij ofzo.
Prachtig....alleen de recieve IR-oogjes zijn wat lastig te plaatsen bij de dames ;)

forzavado
31-10-2001, 08:29
Prachtig....alleen de recieve IR-oogjes zijn wat lastig te plaatsen bij de dames
Je hebt er al eerder over na gedacht hoor ik.
Is zo'n functie echt zo handig. Op mijn afstandbediening van mijn reciever (ook programmeerbaar en leerfunctie) zit die functie ook. Heb hem nog nooit gebruikt, maar ga dit vanavond eens uitzoeken.

Jaded
22-03-2003, 14:21
Ik zal het in deze thread maar even vragen ... er zijn al zoveel ProntoPro threads.

De prontopro heeft een ingebouwde IR zender hé?
Ik vraag me nu iets af ... maybe dat het iets dom is, maar dan zal ik het wel snel horen. :)

Kan je nu via IR commands met je prontopro een programma op een pc aansturen?

Stel dat je via een programma op pc je lichten, gordijnen, ... regelt.
Kan je dan, als je pc een IR module heeft, dit programma ook sturen dankzij je prontopro?

Kan de RC1 van Loewe dat? Heeft iemand hier al prijzen van gezien en hoe staat hij zijn mannetje tegenover de prontopro?

Jaded
22-03-2003, 19:05
Iemand raad?

Christiaan Sauer
22-03-2003, 19:12
IK denk haast wel dat het kan, alleen wat wil je met de pc doen dat je niet met de Pronto kan? Als het puur gaat om lichten dimmen, schermpje (als je dat hebt) naar beneden, tv aan, dvd aan, etc, dan kan dat toch net zo simpel met de Pronto? Of begrijp ik de vraag niet helemaal goed, en wil je wat anders doen? Maar igg, als je maar een infraroodpoort hebt zijn er zeker wel bepaalde zaken die gewoon per afstandsbediening (dus pronto) te doen zijn.
Succes :D

Jaded
22-03-2003, 19:22
Ik kan me inbeelden dat het gemakkelijker is voor mensen die al zoiets hebben (pc gestuurde IR programma's voor lichten, rolluiken, ...)?

Kan je in principe dan ook een GSM met IR poort aansturen?
Of werkt die link alleen tussen gsm's van hetzelfde merk en type en speciaal daarvoor ontwikkelde programma's?

Jaded
22-03-2003, 19:24
Op de Philips site heb je ook weinig info en die is zo tergend traag ...

Daarom vraag ik het hier maar:
Beschikt de prontopro ook over communicatie via radiogolven?

Alex van den Berg
23-03-2003, 00:47
Op de Philips site heb je ook weinig info en die is zo tergend traag ...

Daarom vraag ik het hier maar:
Beschikt de prontopro ook over communicatie via radiogolven?De ProntoPro beschikt over radiocommunicatie op 418MHz... Maar deze is in principe bedoeld om een optionele RF-ontvanger/infraroodzender in andere ruimtes te bedienen.

Daarnaast is het mogelijk om X10 apparatuur aan te sturen via de ingebouwde database... maar het is niet duidelijk of hiervoor een apparte converter nodig is. Het is in ieder geval niet mogelijk om Radio signalen van andere controllers te leren.

Dan je vraag over het met infrarood bedienen van je PC.
Dat is simpel.. Indien je PC reeds beschikt over een infraroodontvanger voor afstandsbediening (b.v. Creative o.i.d.), dan kan de ProntoPro die zonder problemen aansturen.

Het is niet mogelijk om een PC te bedienen via een seriële infraroodpoort voor data. Een dergelijke poort werkt volgens een andere (beperkte draaggolf) techniek dan infrarood afstandsbediening.

Nog een erg interessante link: http://www.remotecentral.com/prontopro/