PDA

Bekijk de volledige versie : Advies gevraagd over goeie AV voor Ddigital etc.



Renecs
29-10-2001, 11:40
Hallo allemaal, ik heb vorige week een nieuwe Breedbeeld 100 Hz gekocht (philips 82 cm)
En eergister een DVD speler, de Pioneer DV-444-s

Nu mijn vraag, ik ben een beginner in de Home Theater, en wil hier nu een versterker aan toe voegen.

Ik wil graag een mooi meerkanaals geluid voor de films en een goed geluid voor mijn audio cd's.

Inmiddels heb ik al een klein beetje rondgekeken wat ik voor speakers wil gaan kopen en heb besloten om voor voor 2 x zuilen te nemen, 2 x satelite voor achter en center voor.

WIE o WIE kan mij advies geven voor een redelijk betaalbare goedklinkende versterker ?
Ik wil ongeveer rond de 1000 uitgeven aan de Amp.

Wie heeft er advies en of suggesties?

Thanks in forward :-)

bmateijsen
29-10-2001, 11:52
Ik zou zeggen... even in de threads zoeken...

maar je mogelijkheden zijn waarschijnlijk...

denon 1602 5 * 60W
kenwood
pioneer D-510 5 * 80W
onkyo TX DS595 5*110 W


Ik zou gezien de keuze voor het merk dvd-speler, ook voor een pioneer gaan... dat stemt lekker af, zeg maar... die Onkyo is wel een hele fijne machine... misschien wel wat duurder..

Speakers.. vooral je front-kanalen zou ik veel tijd aan besteden voordat je tot koop overgaat... Ga goed luisteren in een gedegen hifi-zaak, en bepaal dan pas je keuze.. (vraag ook welke speakers goed passen bij je versterker, naar keuze)

Bekijk ook de verschillende bookshelves van goede kwaliteit als de B&W CM serie...

hier nog even wat websites voor onderzoek...

www.homecinemachoice.com
www.hifichoice.co.uk
www.hometheatermag.com
www.audioreview.com
www.hear.nl

Groet Bjorn

oh ja..

www.denon.com
www.onkyo.net
www.pioneer.nl

PM
29-10-2001, 11:53
Rene, effe een vraagje welke tv heb je gekocht..?
Ik wil namelijk zelf een 32PW9616 of 32PW9525 kopen...

Marty vanluit
29-10-2001, 11:58
Ik heb de onkyo die Bmatijsen noemt, en ik moet zeggen dat het een bijzonder goede keus is geweest... Over pioneer heb ik over het algemeen niet zulke goede verhalen gehoord... En wat de DVD-speler betreft: ik heb ikk de DV-444 en die combineert uitstekend met de versterker!

Marty :cool:

Renecs
29-10-2001, 12:31
Ik heb de Philips 32PW8506 gekocht, die heeft een heeel klein iets rond weglopend scherm (dus niet helemaal vlak, vond dit persoonlijk iets prettiger kijken)

En ik moet zeggen, waanzinnig beeld. Echt heeeel goed.
Ben er errug tevreden over.
(kreeg hem voor nog geen 3400 incl. meubel)

Heb de Pioneer 444 dvd op aanraden gekocht van vele recensies die ik had gelezen (oa ook hier) en absoluut een aanrader. Waanzinnig mooi apparaat.

Renecs
29-10-2001, 12:47
En oh ja, kan het kwaad als ik een versterker neem met ingebouwde RDS Tuner? of zeggen jullie dat zou ik niet doen?

bmateijsen
29-10-2001, 13:45
een tuner is maar een beperkte toevoeging aan een receiver.. dus als je minder budget hebt... gewoon een receiver aanschaffen... een redelijke tuner kost je zo weer 400 piek (ongeveer)

Groet Bjorn

PM
29-10-2001, 14:10
Ik heb zelf een Yamaha RX-V800 receiver met tuner dus... en ik vind t wel cool zo... ik heb echt geen aparte tuner nodig... waarvoor zou ik..?

Maar ff een feitje... een 'receiver' heet toch 'versterker' als hij geen tuner heeft of heb ik het verkeerd?

Ronald Ridderhof
29-10-2001, 14:26
Waar heb je die dvd speler gekocht?, je kan namelijk een complete set kopen incl de pioneer vsx310 + 444 dvd speler en de surround speakers voor nog geen 2700,-

Renecs
29-10-2001, 15:46
Ja ik kon ook een complete set kopen maar dat heb ik express niet gedaan.

Ik ben geen hele echt freak maar luister wel heeel veel audio.
En de versterker die bij deze set zit is errug mooi qua design maar veeeel te licht voor wat ik wil. (5x30 geloof ik)

En wat betreft de speakers die erbij zitten, 4 satelieten sub (active) en center. Heel errug leuk en indrukwekkend geluid...(voor een bioscoop-effect dan) Maar voor serieus geluid geloof ik persoonlijk niet in satelite systems. (helemaal niet aangezien ik er ook veel audio op afspeel)

Ik wil 2 zuilen voor Front hebben 2 satelietjes voor achter en een goeie center speaker voor voor.
(met later evt. active sub erbij)

Vandaar...
;-)

Ronald Ridderhof
29-10-2001, 16:11
Als je een goede versterker zoekt die niet alleen perfect dolby digital, dts weergeeft maar ook sterk in audio is zou ik denken aan de pioneer 859 versterker kost 2200, praktisch alle versterkers rond de 1000,- zijn voor surround goed maar veel minder voor hifi.

Raskel
29-10-2001, 16:35
Hallo,

Misschien is het ook eens handig om op de nodige 2e hands sites te kijken, hier zijn vaak ook zeer interessante versterkers te vinden die nog beter zijn dan de versterker die je nieuw koopt. Op www.marktplaats.nl, www.ibazar.nl e.a. is altijd wel iets te vinden.

In ieder geval succes met je keuze.

eisbaer
29-10-2001, 21:03
Hallo allemaal, ik heb vorige week een nieuwe Breedbeeld 100 Hz gekocht (philips 82 cm)
En eergister een DVD speler, de Pioneer DV-444-s

Nu mijn vraag, ik ben een beginner in de Home Theater, en wil hier nu een versterker aan toe voegen.

Ik wil graag een mooi meerkanaals geluid voor de films en een goed geluid voor mijn audio cd's.

Inmiddels heb ik al een klein beetje rondgekeken wat ik voor speakers wil gaan kopen en heb besloten om voor voor 2 x zuilen te nemen, 2 x satelite voor achter en center voor.

WIE o WIE kan mij advies geven voor een redelijk betaalbare goedklinkende versterker ?
Ik wil ongeveer rond de 1000 uitgeven aan de Amp.

Wie heeft er advies en of suggesties?

Thanks in forward :-)

Ik bewandel min of meer hetzelfde pad als jij. In 1 maand heb ik een breedbeeld, pioneer dv-444 en digital surround versterker gekocht. Versterker is een denon 1802. Bij www.mediacheckpoint.de gekocht voor 1000 piek. Ik moet zeggen dat voor gewoon stereo ik het geluid van de denon ontzettend vind tegenvallen. Misschien moet ik andere boxen hebben die erbij passen. Ik raad je daarom aan om de versterker en de boxen tegelijk te kopen en die combinatie eerst te beluisteren.

eisbaer

Renecs
30-10-2001, 09:26
Hallo Ronald,

Is dat echt zo? Mijn persoonlijke ervaring (tot nu dan) zegt dat wat jij zegt niet helemaal klopt (tussen haakjes dan) Kijk als we over ECHT hifi praten, kan ik het met je eens zijn, maar ik denk dat we dan over de catogorie Audiofielen praten. Dan praten we over een hele andere klasse waar de meeste toch niet echt meer het verschil horen.

Ik hoef ook geen versterker van een paar duizend piek en een paar speakers van rond de 1000,- a 2000,- piek per stuk (waar je dan over praat.)

Voor rond de duizend piek heb je een heel redelijke versterker waar toch wel zeer zeker een goed hifi geluid uitkomt en die ook Dolby Digital ondersteund. Tis alleen afwegen welke versterker je neemt en welke speakers je erop gaat aansluiten. En vandaar mijn vraag naar persoonlijke ervaringen :-)

Ik wil je desondanks toch hartelijk bedanken voor je reactie.

Zijn andere het hier mee eens of zit ik er echt naast?!

Groet,

Rene

PM
30-10-2001, 09:42
ik denk niet dat er een duidelijke scheidingslijn tussen een audiofiel en 'ht-liefhebbers'? (deze categorie heb je geen naam gegeven... dit is mijn interpretatie).
Ik heb zelf een versterker van 2000,-... ben ik dan audiofiel?
Ik vind t leuk om muziek te luisteren op mijn set en films met alle prachtige effecten e.d. te bekijken...

Ik denk dat veel beginnende ht-liefhebbers vanzelf audiofielen worden.. Als je eenmaal een leuk setje thuis hebt staan hoor je (o.a. via dit forum) wat er allemaal nog meer voor mooie dingen zijn die weer iets beter klinken dan wat je zelf hebt staan. (rear-centre speakers etc. etc.). En dat trekt mij toch om een keer (als ik t geld bij elkaar gespaard hebt) weer iets nieuws te kopen wat nog beter / mooier is dan wat ik nu heb... wat dus ook bepaalde kosten met zich mee brengt.. misschien ook wel speakers van 1000,-... maar ik zal alleen in die zaken investeren als ik het verschil kan horen. En ik weet zeker dat er een zeer duidelijk verschil te horen is tussen speakers van 650 en 1000 p/stuk.. (er zit zoiezo verschil in geluid van verschillende merken en types natuurlijk). De speakers van 1000,- p/stuk zullen weer betere specificaties en een beter / mooier geluid kunnen hebben. (duurder is niet altijd beter / mooier natuurlijk)... Ben ik nu audiofiel...?

bmateijsen
30-10-2001, 10:02
Ben ik nu audiofiel???

Ik denk dat je de vraag moet stellen: vind je jezelf audiofiel... (het is geen vloek-woord... en het is ook geen enge ziekte...)

Hifi en HT is gewoon een leuke hobby... die best wel wat geld kost (en mag kosten...)

Dus als jij dit als hobby hebt mag je je best Hometheaterfiel noemen of audiofiel... of weet ik wat...

Onder de streep... je bent gewoon een liefhebber en daar is niks mis mee.....

Renecs
30-10-2001, 10:11
Hi PM,

Tussen een echte audiofiel en HT liefhebbers kan wel degelijk een zeer groot verschil zitten. (let op: KAN)

Een vroeger maatje van mij had op een gegeven moment voor een kleine 20.000 piek een installatie staan. Nou als dat geen audiofiel is :-) Zware luxman buizenversterker, Driade speakers (later electrostaten) platenspeler van 2500,- etc etc. lijkt me toch een redelijke audiofiel. hihihi ;-)

En tuurlijk is het zo dat je als je eenmaal iets goeds hebt gehad je vaak wilt verbeteren. Ik heb in de auto ook een hele dure set zitten (alles van Alpine) en speakers van Boston en bekabeling van rond de 50 piek per meter. omdat ik nou eenmaal best veel tijd in de car doorbreng.

Maar daar ging het hier over en dat was ook niet mijn opzet, wat ik alleen maar bedoelde duidelijk te maken is dat je naar mijn idee best een goede versterker kan kopen van rond de duidend piek. Toch?

PM
30-10-2001, 10:18
ok die genoemde persoon lijkt me wel audiofiel...
Misschien ben ik wel op weg om dat ook te worden... ;)

Je hebt gelijk, je kunt een goede versterker voor 1000 piek kopen.. Ik heb de mijne laatst in een heel goedkope zaak op internet ook voor zo'n bedrag gezien.. en ik ben zelf heel tevreden met de versterker...
Er zijn zat goede versterkers voor 1000,- te kopen... zeker

Renecs
30-10-2001, 10:36
Ik heb speakers zien staan van Pioneer, gave zuilen voor, 2 mooie sateliten voor achter en een gave center speaker, alles mooi in hetzelfde desing.

Het gaat hier om de Pioneer S-V510, Ik heb ze nog niet gehoord maar volgens de verkoper (die ze gehoord had) klonken ze errug goed.

Kent iemand deze speakers? of heeft iemand ze horen spelen?
Ik denk dat ik ze binnenkort even ga luisteren.

http://www.pioneer-eur.com/products/home/s-v12en.htm

Ronald Ridderhof
30-10-2001, 19:36
Haal eens de bladen hifi-choice en what hifi, je kan hier veel informatie halen over wat en welke versterker. Ik heb dat zelf ook gedaan met mijn instalatie, met what hifi als leidraad.

Deze bladen geven neutrale testen en neutrale adviezen. De Nederlandse balden zijn wat ik vind partijdig tot wat de fabrikant/importeur hun schrijft.