PDA

Bekijk de volledige versie : Humor



Reservoir Dog
29-10-2001, 12:57
Heb nu al ongeveer 15 DVD's in mijn collectie. Maar nu zou ik graag wat meer comedy willen. Bij welke films lagen jullie in een deuk ? Graag wat tips.

Dennis
29-10-2001, 13:05
Ik zelf vind "Me, Myself & Irene" wel leuk (zie review). In de review heben ze het ook over "There’s Something about Mary" ook deze is zeer leuk.

Nathan Strik
29-10-2001, 13:45
Het is officieel geen comedy, maar bij Snatch hield ik het af en toe gewoon niet droog.

Marika
29-10-2001, 14:03
A Bugs Life, hoewel niet direct een comedy, vond ik op z'n tijd erg komisch, er zitten hele leuke grapjes in. :)
Bij Dumb and Dumber lag ik ook regelmatig van mijn stoel, da's echt humor op 'niveau' hehehe :D

marcel
29-10-2001, 14:16
Waar ik echt helemaal van in een deuk heb gelegen..
Deuce Bigalow - Male gigolo

echt retegoed

Alexander de Mol
29-10-2001, 14:17
Het is officieel geen comedy, maar bij Snatch hield ik het af en toe gewoon niet droog. Dat hangt van je persoonlijke definitie van 'comedy' af. Ik heb om die film bijvoorbeeld meer gelachen dan de Austin Powers-films om maar eens even wat te noemen. Lock, Stock vond ik ook regelmatig hilarisch, inktzwarte misdaadcomedy dat wel....

In Marika's keuzes kan ik me ook heel goed vinden Bug's Life en ook de Toy Stories zijn erg vermakelijk. Shrek valt ook een beetje in die CGI (humor)categorie. Jim Carrey is een goede acteur (zie Man on the Moon en the Truman Show) maar zijn comedies zijn niet voor iedereen lachen geblazen.

Wat is dan wel een comedy? Analyze this is officieel een comedy en ook best leuk...maar het moet je smaak zijn. Erg persoonlijk dus allemaal.

Reservoir Dog
29-10-2001, 14:25
Shrek staat momenteel al op mijn verlanglijstje. Vond het een van de betere films die ik laatst gezien heb.
Zijn de Toy Story films verkrijgbaar in een box ?
Lock, stock en Snatch zijn ook 2 favorieten !!! Deze twee wil ik ook nog wel eens kopen, had ik nu juist nog wat meer centjes :(

bmateijsen
29-10-2001, 14:38
Shrek... absolute topper, a bugs life trouwens ook...
Toy Story 1 en 2 is in box te krijgen.. was laatst bij de mediamarkt maar 45 piek...
New emporers groove... ook goed..

Austin Powers.. ook humor...

Misschien iets te brits.. maar A fish called wanda
En wat dacht je van Life of brian....

Mark S
29-10-2001, 15:00
Bugs Life, inderdaad, weer een puntje voor Marika.
Persoonlijk vind ik : hoe wranger, hoe leuker:
American Beauty, Secrets & Lies

Dadaveke
29-10-2001, 15:46
Don`t be a menace. maar ik weet niet of ie al op dvd is.

Gerrit
29-10-2001, 16:15
In de review heben ze het ook over "There’s Something about Mary" ook deze is zeer leuk.

There's Something about Mary is inderdaad erg leuk, vooral wanneer je 'm voor het eerst ziet. Ik zeg er wel bij dat je van (af en toe erg) droge maar ook sarcastische humor moet houden. Is dat zo, dan zul je deze film waarschijnlijk erg waarderen.

Laurens-Jan
29-10-2001, 20:19
Lock, stock en is ook een van mijn favorieten !!! Deze wil ik ook nog wel eens kopen, had ik nu juist nog wat meer centjes :(

Tip: deze kan je voor 35 piek bij de Bart Smit kopen (multiregion: R2 & R4).

Edwin V
29-10-2001, 20:51
Galaxy Quest
Hot Shots 1&2
Naked Gun
Austin Powers
Space Balls
O brother were art thou

Rayner
30-10-2001, 01:19
Ik vond The pest wel aardig lachen geblazen evenals Shrek en toy story uno en dos. :p
wat ook leuk iz iz don't be a menace , South Park , Dr Dolittle 1 eigenlijk alles van Eddie Murphie iz wel kewl!

starbuck
30-10-2001, 08:53
Mijn top 5 in willekeurige volgorde

there's someting about mary
dumb & dumber
austin powers ( beide delen )
meet the parents
analyze this


In het rijtje van genoemde tekenfilms vind ik ook "el dorado" goed passen, zitten erg leuke grappen in.
:)

Menno
30-10-2001, 10:26
Zo kom ik wel aan m'n posts! :-)

Ik heb een box met Toy Story 1+2.
Er is nu, meen ik te hebben gezien, ook een 3dvd box. Maar ik weet niet of die meer extra's heeft.
Iemand meer info daarover?


Die 3 DVD box is The Ultimate Toy Box. En die heeft inderdaad meer extra's. Als het goed is moet deze box ook in Engeland op R2 zijn uitgebracht, maar die is wel vrij prijzig.

En mijn grappige film tip:
South Park: Bigger, Longer & Uncut. Helaas geen extra's maar hij is wel goedkoop (30 gulden).

Mike Philippens
30-10-2001, 11:09
Het is officieel geen comedy, maar bij Snatch hield ik het af en toe gewoon niet droog.
Ik kan me niet voorstellen dat ze Snatch gemaakt hebben met het idee: 'Laten we eens een serieuze gansterfilm maken...'. Hilarisch! Vooral een onverwacht goede rol van Brad Pitt - tenminste...ik had het niet verwacht.
'The whole nine yards' (Bruce W.) en 'Ordinary decent criminal' met Kevin S. waren beide erg leuk.

ger
30-10-2001, 12:22
Smaken blijven natuurlijk altijd verschillen maar....

Heb pas geleden wat films van John Cusack gekocht
Grosse point Blank en High Fidelity.
Even wennen maar erg leuk !

:D :D

Reservoir Dog
30-10-2001, 15:39
Hou wel het meest van droge en sarcastiche humor.
The whole nine yards is uiteraard ook een uitstekende film.
Voor die Lock Stock zal ik eens uitkijken Laurens-Jan. Wij hebben in België ook wel Bart Smit, maar of ik daar dezelfde films zal vinden weet ik niet.

Michiel Offerman
31-10-2001, 15:20
Van deze films kreeg ik absoluut de neiging om te schaterlachen.

The Big Lebowski: absolute topper.

Meet The Parents (Ben Stiller en Robert de Niro).

Mystery Men (met William H. Macy als The Shoveler)

The Simpsons Seizoen 1

Futurama Seizoen 1 (volgens de flyer in de Simpsonsbox release op 29 januari 2002)

Clerks (van Kevin Smith)

Taxi 1 & 2 (Luc Besson) (Taxi 2 trouwens ook met teaser van Lord Of The Rings)

Wallace & Gromit

En als het ooit nog mag gebeuren: Seinfeld op DVD


"God gave me a gift...I shovel well...I shovel very well"

System 3rror
31-10-2001, 15:47
Zijn de Toy Story films verkrijgbaar in een box ?


Sterker nog... deze 2 zijn bij de MediaMarkt in Amsterdam samen in 1 jewel case (weet niet psies hoe dat soort doosjes heten) te koop voor maar 40 piek!

Henk Heideveld
01-11-2001, 10:18
Humor.
vanavond 1 nov. op SBS Naked Gun 2 1/2/.
Voor wie hem wil zien alvorens te kopen.

SpaceWolve
01-11-2001, 10:22
Tip: deze kan je voor 35 piek bij de Bart Smit kopen (multiregion: R2 & R4).

WAUW verkocht, Vanmiddag zorg ik dat ik hem in mijn bezit heb. :D

SpaceWolve
01-11-2001, 10:40
Net online besteld op Bartsmit.com: Lock Stock And 2 Smoking Barrells en Taxi van Luc Besson?? (van Leon toch), in ieder geval lekker in de aanbieding vond ik.

System 3rror
01-11-2001, 10:46
Net online besteld op Bartsmit.com: Lock Stock And 2 Smoking Barrells en Taxi van Luc Besson?? (van Leon toch), in ieder geval lekker in de aanbieding vond ik.

Beide superrrr films! En Luc Besson idd van Leon (ook super film!)

Taxi 2 is ook wel lachen! Suffer als 1!! "Operiation Zeng"

mark t
01-11-2001, 13:04
De drie theater-shows van Bottom zijn allemaal op dvd verkrijgbaar (zonder Nederlandse ondertitels). De serie zelf helaas (nog?) niet.

Als je The Young Ones goed vindt, moet je deze beslist eens bekijken. Het enige nadeel is dat de theatershows waarschijnlijk minder leuk zijn als je de serie niet kent.

Emperor
01-11-2001, 14:14
In willekeurige volgorde:

Miss Congeniality (If only I had brains)
Road Trip
Meet the Parents
Dogma
Little Nicky

Errug lachen deze films

forzavado
01-11-2001, 16:47
American Pie
Mr. Bean (alle series)
Jiskefet
Austin Powers (met name 1e deel)

Deze volgorde is volstrekt willekeurig, want dit is niet met elkaar te vergelijken. Ik weet het Jiskefet en Mr. Bean (de series) zijn geen films, maar wel op dvd en zijn wel grappig!!!:) :) :)

Pennywise
02-11-2001, 16:26
The Big Lebowski, heb ik nu denk ik zo'n 50 keer gezien en hij blijft leuk
Monty Python and the Holy Grail, klassieker, is net een nieuwe R1 2-disc versie van uit met veel extra's
Dr Strangelove, ouwetje, maar wel erg leuk
Toy Story 2, lijkt me wel bekend...

Tom van den Hout
02-11-2001, 17:10
Natuurlijk blijven de gouwe ouwe als There's Something about Mary en Dumb and Dumber altijd leuk

Verder heb ik erg in een deuk gelegen bij Austin Powers 1 en 2, Deuce Bigalow, Shrek, Nutty Prof 1 en 2, en nog meer films met van die negers als Will Smith, Martin Lawrence en Eddie Murphy.

Malle_eppy
02-11-2001, 19:24
het is al een keer gezegd maar big lebowski is erg grappig ook snatch en lock stock(al 200 keer gezegd dus trek je conclusies) zijn heel erg goed vooral fight club (niet echt een comedy) is verrassend grappig zeker als je hem de tweede keer ziet....

wat ook enorm grappig is, is hans teeuwen geen film maar wel lachen echt heel tof en volgens mij is één of meerdere shows op dvd verkrijgbaar, moet je ff uitzoeken echt een aanrader!!

succes