PDA

Bekijk de volledige versie : Trader of the Month?



Martijn Beunk
09-05-2003, 13:36
Ik wil jullie (en uiteraard Rein en andere moderators) eens polsen voor misschien een nieuw item.

Trader of the Month.

Eens in de maand kiezen alle (vaste) handelaren/ruilers e.d. een Trader of the Month. Gewoon een titeltje erbij voor niet alleen de betrouwbaarheid van deze persoon, maar ook de punten waarom deze persoon het is geworden. Zo kunnen wij leren van elkaar, zodat het voor nieuwelingen makkelijker wordt om met anderen van deze site te ruilen.

Het is gewoon een idee en ik wil graag van jullie weten of dit misschien niet te kinderachtig is.

Rein en de rest van de Crew, ik ben benieuwd van jullie hiervan vinden. :?

Ghast
09-05-2003, 13:42
Nee dit lijkt me totaal niks en bovendien overbodig.

Martijn Beunk
09-05-2003, 13:42
Nee dit lijkt me totaal niks en bovendien overbodig.

Duidelijk.

Jaded
09-05-2003, 13:44
Persoonlijk ben ik niet zo te vinden voor dit voorstel.

Waarom niet?

Ik vrees dat er niet zo zal gestemd worden over de betrouwbaarheid/eerlijkheid, maar over wie we het graagst hebben.
Zolang niet iedereen stemt heb je een vertekend beeld van de echte trader of the month.
Het ontstaan van een select clubje dat elke maand stemt op dezelfde perso(o)n(en) is mogelijk.
Ik denk dat je zo een soort van rivaliteit creëert onder de traders.

Martijn Beunk
09-05-2003, 13:49
Persoonlijk ben ik niet zo te vinden voor dit voorstel.

Waarom niet?

Ik vrees dat er niet zo zal gestemd worden over de betrouwbaarheid/eerlijkheid, maar over wie we het graagst hebben.
Zolang niet iedereen stemt heb je een vertekend beeld van de echtetrader of the month.
Het ontstaan van een select clubje dat elke maand stemt op dezelfde perso(o)n(en) is mogelijk.
Ik denk dat je zo een soort van rivaliteit creëert onder de traders.

Ik zie het verhaal over rivaliteit niet helemaal, de "vaste" handelaren zullen toch wel stemmen.
Het gaat iedere keer over een periode van 1 maand. In die desbetreffende maand geef je alleen maar jouw beste ervaringen door, door te stemmen op een handelaar waar jij in die maand goeie zaken mee hebt gedaan.

Jaded
09-05-2003, 13:54
Ik zie het verhaal over rivaliteit niet helemaal, de "vaste" handelaren zullen toch wel stemmen.

Zoals ik al zei heb je dan een select groepje en wanneer is iemand een vaste handelaar ... nogal een subjectief begrip.
Je kan bovendien rivaliteit in de hand werken tussen hen die niet tot het groepje vaste handelaars behoren (nieuwelingen dus) en trader of the month willen worden. Die geven dan waarschijnlijk de voorkeur om enkel te ruilen/verkopen met een vaste handelaar omdat ze dan een stem kunnen krijgen.

Martijn Beunk
09-05-2003, 14:00
Ik zie het verhaal over rivaliteit niet helemaal, de "vaste" handelaren zullen toch wel stemmen.

Zoals ik al zei heb je dan een select groepje en wanneer is iemand een vaste handelaar ... nogal een subjectief begrip.
Je kan bovendien rivaliteit in de hand werken tussen hen die niet tot het groepje vaste handelaars behoort (nieuwelingen dus) en trader of the month willen worden. Die geven dan waarschijnlijk de voorkeur om enkel te ruilen/verkopen met een vaste handelaar omdat ze dan een stem kunnen krijgen.

Daar heb je een punt, dat ben ik met jou eens! Zo had ik het nog niet bekeken.
Het is niet mijn bedoeling iedereen in vakjes te plaatsen. Zo van jij ben een vaste en jij bent een nieuwe.(trouwens, zelf loop ik hier ook nog niet zo lang :wink: )

Ok, ik probeer zo veel mogelijk meningen te verzamelen om alle voor en tegens te kunnen afwegen tegen elkaar.
Jaded, bedankt voor jouw reactie!

René Groen
10-05-2003, 10:37
Het idee is zeker leuk, maar het lijkt me lastig toepasbaar, oa door de redenen die Jaded al aangaf.

Niels Simons
10-05-2003, 10:46
idd,je gaat dan bepaalde mensen ophemelen,terwijl we in basics allemaal goed handelen he!

trouwens,wat voor criteria.

hoeveelheid?
verpakking?
staat disc+doos?

dit gaat niet lopen denk ik...

en je hebt er geen **** aan,want we weten van de vaste mensen toch wel met wie t goed zaken doen is.

niels

rkrijger
10-05-2003, 10:55
Gewoon degene met de meeste stemmen per maand.
Heeft Rein ook weer eens wat te doen...
Stemmen bijhouden...