PDA

Bekijk de volledige versie : aantal branduren van een televisie



Christiaan Sauer
10-05-2003, 21:58
Een goede avond iedereen,

Ik heb even een vraagje over het aantal branduren van een Sony KV29FX30B. Is het mogelijk ergens te bekijken hoeveel uren deze precies gewerkt heeft, of is het een kwestie van gewoon een beetje inschatten? Niet dat het van belang voor iets is, maar ik vraag het me gewoon af. Puur voor de gein (is misschien ook wel handig als je hem later verkoopt dat je het eventueel kan vermelden).
De reden dat ik het vraag: ik las een paar minuten een bericht waarin stond dat zijn Loewe 6000 gedraaid had. Daarom dacht ik er opeens aan.
Alvast bedankt mensen!

Patrick vdB
10-05-2003, 22:14
Hoi Christiaan,

Dit is meestal terug te vinden in het service menu van de tv :wink:

Op internet vind je vast wel ergens de code om toegang te krijgen tot het service menu van deze Sony.

Mvrgr

Patrick

ps. Pas wel op dat je niets veranderd, tenzij je weet waarmee je bezig bent, aan de instellingen.

Christiaan Sauer
11-05-2003, 19:46
Hoi Christiaan,

Dit is meestal terug te vinden in het service menu van de tv :wink:

Op internet vind je vast wel ergens de code om toegang te krijgen tot het service menu van deze Sony.

Mvrgr

Patrick

ps. Pas wel op dat je niets veranderd, tenzij je weet waarmee je bezig bent, aan de instellingen.

Nee, ik weet dat ik NIETS mag veranderen aan de instellingen in je service menu. Als je dat doet zou je wel eens een nieuwe tv mogen kopen, terwijl deze pas een paar maanden oud is op zijn hoogste.
Ik ga binnenkort eens zoeken naar de code voor mijn service menu.
Hartelijk dank.

Ff volledig oftopic:

Ik heb een tijdje geleden een van mijn kabelklemmen IN mijn speaker laten vallen (die koperen brugjes). Sinds een paar dagen heb ik nogal eens dat mijn rechterfront (meteen die waar dat ding in gevallen is) de eerste 2/3 keer niet reageerd als ik mijn geluid aanzet. Kan ik mijn versterker meerdere keren aan- en uitzetten voor die het doet.
heeft dat waarschijnlijk wat te maken met het feit dat die klem op mijn magneet vast zit? kan het zijn dat die nu kortsluiting begint te maken?
Ik ga volgende week bij mijn dealer toch luisteren voor versterkers, dus dan kan ik hem meenemen, maar als het iets simpels is hoeft die niet mee.
Hartelijk dank alvast weer!

Patrick vdB
12-05-2003, 07:24
Hoi Christiaan,

Hoe kun je nu een kabelklem in je speaker laten vallen :lol:

Het kan idd zijn dat deze klem een sluiting maakt waardoor de beveiliging van de versterker wordt aangesproken. Je zou bv de bas-unit kunnen losschroeven (voorzichtig eruit halen zodat interne bekabeling niet los raakt) om te zien of je de kabelklem er dan kunt uithalen maar als je toch binnekort naar de dealer gaat kun je 'm natuurlijk ook even meenemen.

Mvrgr

Patrick

Christiaan Sauer
12-05-2003, 10:33
Hoi Christiaan,

Hoe kun je nu een kabelklem in je speaker laten vallen :lol:



Ach, ik kan alles, behalve goed omgaan met electronica :lol: . Tis niet de eerste keer dat er wat fout gaat zullen we maar zeggen.
Maar kom je niet in de problemen met je garantie als je zelf je bass-unit gaat losschroeven? Het lijkt mij persoonlijk (uit eigen ervaring zeg maar) verstandiger om toch even langs de dealer te gaan.
Die schroeven hem gewoon even open om dat ding eruit te halen neem ik aan, of sturen zij hem ook op naar Tannoy?
In ieder geval, ik ga er niet aan knutselen :lol: .
Bedankt.

PM
12-05-2003, 12:39
Dat zullen ze zelf wel even doen.. t zou zonde zijn als je hem voor zo iets simpels een paar weken kwijt bent..

Tom Rood
13-05-2003, 10:50
ff volledig oftopic:

Ik heb een tijdje geleden een van mijn kabelklemmen IN mijn speaker laten vallen (die koperen brugjes). Sinds een paar dagen heb ik nogal eens dat mijn rechterfront (meteen die waar dat ding in gevallen is) de eerste 2/3 keer niet reageerd als ik mijn geluid aanzet. Kan ik mijn versterker meerdere keren aan- en uitzetten voor die het doet.
heeft dat waarschijnlijk wat te maken met het feit dat die klem op mijn magneet vast zit? kan het zijn dat die nu kortsluiting begint te maken?
Ik ga volgende week bij mijn dealer toch luisteren voor versterkers, dus dan kan ik hem meenemen, maar als het iets simpels is hoeft die niet mee.
Hartelijk dank alvast weer!

Draai eerst even de aansluiteingen van je fronts om (links naar rechts en rechts naar links) om te kijken of het wel aan je speaker ligt ..misschien is je versterker wel het probleem...

maar het lijkt me zowiezo wel slim om ff je speaker open te schroeven en die klem te verwijderen..