PDA

Bekijk de volledige versie : Lost in La Mancha (Terry Gilliam) dinsdag a.s. op tv



mark t
11-05-2003, 17:59
Voor de liefhebbers van Terry Gilliam: De Belgische tv-zender Canvas zendt dinsdagavond a.s. de documentaire Lost in La Mancha uit. Deze documentaire is een making of van Terry Gilliams The Man Who Killed Don Quichote. De film zelf is door een bizarre opeenhoping van tegenvallers in de ijskast gezet. De documentaire is er des te schrijnender om.

(Nog) niet op dvd, maar nu dus wel op tv.

N.b.: Gilliam schijnt het project nog niet volledig afgeschreven te hebben. Hij heeft diverse malen laten doorschemeren in de toekomst wellicht nog eens een poging te wagen.

Drexl
11-05-2003, 18:02
Yeah I know!

Fantastisch dat Canvas deze docu. uitzendt. Ik heb hem gezien op het Filmfestival in Gent en vond het schitterend. Schrijnend natuurlijk maar niet te missen!

VERPLICHTE KOST!!!

Drexl

Maguffin
11-05-2003, 18:05
Woooha !
Ik wilde em eigenlijk al zien op het IDFA, maar niemand wilde toen mee :( ...

Bedankt voor de tip.

Richard B.
11-05-2003, 19:33
Nice! Bedankt voor de tip! Ga ik zeker kijken..

Btw: ik las dat ie in Engeland inmiddels wel op DVD uitgekomen is, deze docu.

Mark_vdH
11-05-2003, 19:54
Hij is zelfs al een tijdje in Engeland uit, want ik heb 'm al een paar maanden. Bovendien in een Play-aanbieding (GBP 8,99 geloof ik) besteld, dus is ie waarschijnlijker nog wat langer uit....

Hij bevat trouwens geen ondertitels....

Patrick Deckard
14-05-2003, 03:32
Het was treurig om te zien!...

Geert Jan Alsem
14-05-2003, 10:03
Ah crap! Waarom lees ik deze thread nu pas? Had ik wel graag willen zien. :(

Drexl
14-05-2003, 19:25
Ik keek met gemengde gevoelens naar de schitterende documentaire Lost In La Mancha. Enerzijds is het fantastisch dat Canvas deze prent nu al wist te bemachtigen en is het een zeer knappe, bijwijlen humoristische documentaire maar anderzijds is het een schande dat Gilliam voor zoveel (en dan bedoel ik financiële) problemen komt te staan terwijl idiote regisseurs in Hollywood gemakkelijk aan de bak komen. Verder was ik ook niet altijd tevreden over de vertaling en vond ik de vrouwelijke commentaarstem nogal opdringerig en te luid, terwijl ze heel eenvoudig de originele Engelse voice-over hadden kunnen gebruiken. En voor diegene die de film al gezien hadden; ligt het aan mij of waren er hier en daar kleine stukjes verdwenen (ging dat slecht vertaalde gesprek tussen Gilliam en Depp over de bastaardzoon van Ian Holm en De Vito niet langer door?) en wat ik zeker miste was de uiteindelijke teaser met de reuzen in volle outfit en het bijhorende Coming Soon. Dat was er zeker bij toen ik hem zag in de bioscoop.

Anyway,

see ya!

Drexl

Richard B.
14-05-2003, 20:22
SHIT! Gemist... :(

Patrick Deckard
11-07-2003, 15:49
Iedereen die deze docu enkele weken (of was het maanden) geleden gemist heeft, krijgt een herkansing nu donderdag op Nederland 3!...

Richard B.
11-07-2003, 19:48
Iedereen die deze docu enkele weken (of was het maanden) geleden gemist heeft, krijgt een herkansing nu donderdag op Nederland 3!...

Bedankt! Ok, deze keer dus toch maar ff in de agenda noteren..

Mark van Voorthuizen
11-07-2003, 20:15
en wat ik zeker miste was de uiteindelijke teaser met de reuzen in volle outfit en het bijhorende Coming Soon. Dat was er zeker bij toen ik hem zag in de bioscoop.

Anyway,

see ya!

Drexl
Volgens IMDB zit de teaser met de reuzen inderdaad op het eind van de aftiteling.

Ik heb toevallig deze documentaire afgelopen maandag bekeken 8) (video van de Canvas uitzending),
En lees twee dagen later in de nieuwe VARA TV Magazine, dat deze bizarre :shock: poging van Terry Gilliam om Don Quixote te verfilmen, a.s woensdag wordt uitgezonden (y)

Hopelijk dus met de reuzen (in vol ornaat) op het eind.

Grote aanrader (y)

Patrick Deckard
12-07-2003, 18:41
[bizarre :shock: poging van Terry Gilliam om Don Quixote te verfilmen, a.s woensdag wordt uitgezonden (y)
)

Sorry, maar in mijn tv-blad staat "donderdag om 20.00 u."

Mark van Voorthuizen
13-07-2003, 21:16
[bizarre :shock: poging van Terry Gilliam om Don Quixote te verfilmen, a.s woensdag wordt uitgezonden (y)
)

Sorry, maar in mijn tv-blad staat "donderdag om 20.00 u."
Vreemd, in de Vara TV Magazine staat 'Het uur van de wolf : Terry Gilliam, een moderne Don Quichot' geprogrammeerd voor woensdag 16 juli 20.00 :?

Patrick Deckard
13-07-2003, 21:36
[bizarre :shock: poging van Terry Gilliam om Don Quixote te verfilmen, a.s woensdag wordt uitgezonden (y)
)

Sorry, maar in mijn tv-blad staat "donderdag om 20.00 u."
Vreemd, in de Vara TV Magazine staat 'Het uur van de wolf : Terry Gilliam, een moderne Don Quichot' geprogrammeerd voor woensdag 16 juli 20.00 :?

Oké, dat wordt teletext...

Patrick Deckard
13-07-2003, 22:21
[
Vreemd, in de Vara TV Magazine staat 'Het uur van de wolf : Terry Gilliam, een moderne Don Quichot' geprogrammeerd voor woensdag 16 juli 20.00 :?[/quote]
[/quote]

Da's dus inderdaad woensdagavond om 20.00 u.
Duizend maal excuses indien mijn eerdere post verwarring mocht hebben gesticht!...

Kaplan
16-07-2003, 20:45
Was dus woensdag. Heb hem net gezien.
Wat een pech.
de docu deed me enigzins aan Hearts of darkness denken.
Maar bij het filmen van Apocalypse now bleef men er gewoon geld in pompen.

Jean Rochefort (hairdresser's husband) vind ik perfect gecast voor de rol.

Pleun
16-07-2003, 20:59
Ik heb hem net gezien op TV. Zielig hoe Terry Gilliam grip over de film verliest. Het eindigt dat hij met de boodschap dat hij de film nog steeds wil maken.

Richard B.
16-07-2003, 21:30
Ik heb hem nu ook gezien. Wat een gruwelijk trieste bedoening zeg! Je zou haast zeggen dat de goden alles in het werk hebben gesteld om het filmen onmogelijk te maken. Ik moet er wel bij zeggen dat Gilliam zich gruwelijk heeft verkeken op de impact die het filmen van zo'n project met zich meebrengt, en dat de crew en cast ook verre van zijn best heeft gedaan. Eigenlijk niet zo raar dat het zo de soep ingelopen is dus: men geloofde er zelf van tevoren al niet in.

Cinemaniac
16-07-2003, 21:59
'k Heb er net ook naar gekeken. Ontzettend jammer dat deze film niet is afgemaakt. Gezien de rushes en de screentests had dit 'n geweldige film kunnen worden. Eeuwige zonde :(

pavko
16-07-2003, 22:07
'k Heb er net ook naar gekeken. Ontzettend jammer dat deze film niet is afgemaakt. Gezien de rushes en de screentests had dit 'n geweldige film kunnen worden. Eeuwige zonde :(

Ach, als je weet hoe lang sommige regisseurs bezig zijn met het realiseren van bepaalde films, dan is de kans best groot dat deze film ooit nog eens de bios gaat halen.

Ronald Stiebolt
17-07-2003, 10:10
Een van de weinige documentaires die ik ooit heb gezien die alle kanten van het filmproces laten zien, prachtig!

Zo vind ik ook de 'making off' bij 12 monkeys (ook Gilliam, toeval?) ontzettend goed.

Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die "hij/zij is echt de meest geweldige persoon om mee te werken, blablabla". Van dit soort documentaires mogen er wat mij betreft veel meer komen, iemand toevallig suggesties?

frankieboy
17-07-2003, 11:56
Inderdaad best wel triest om te zien hoe alles in stort.. Prachtige docu.. dat wel.

Mark_vdH
17-07-2003, 12:30
Een van de weinige documentaires die ik ooit heb gezien die alle kanten van het filmproces laten zien, prachtig!

Zo vind ik ook de 'making off' bij 12 monkeys (ook Gilliam, toeval?) ontzettend goed. Geen toeval, maar niet zozeer (of alleen) vanwege Gilliam: De makers van Lost In La Mancha, Louis Pepe en Keith Fulton, zijn namelijk dezelfde als die van de docu over 12 Monkeys. :)


Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die "hij/zij is echt de meest geweldige persoon om mee te werken, blablabla". Van dit soort documentaires mogen er wat mij betreft veel meer komen, iemand toevallig suggesties?Tja...Hearts Of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse, Making The Shining en de "making of" op disc 2 van Magnolia schieten zo te binnen.....