PDA

Bekijk de volledige versie : King Arthur (2004)



mark t
12-05-2003, 14:39
Goed nieuws voor de liefhebbers van de epische, historische film: Jerry Bruckheimer werkt aan een nieuwe versie van de legende rond Koning Arthur. Dit keer blijft de toverstaf thuis, want niet de mythologische Arthur uit de wat latere middeleeuwen staat centraal, maar de historische Arthur van vlak na de Romeinse bezetting van Engeland. Het zal dus geen nieuwe versie van Excalibur worden (en maar goed ook, want die is moeilijk te overtreffen).
Overigens blijft er genoeg ruimte over voor interpretatie, want erg veel bronnen over de historische Arthur zijn er niet.

Clive Owen (o.m. Gosford Park) speelt de hoofdrol, regisseur wordt Antoine Fuqua (o.m. Training Day, Replacement Killers). Het script wordt geschreven door David Franzoni (o.m. Gladiator, Amistad) en John Lee Hancock (o.m. A Perfect World, Midnight in the Garden of Good and Evil). Geplande release is 2004 en volgens IMDB wil Bruckheimer deze zomer met de opnames starten.

Ik weet niet of de combinatie Clive Owen/Antoine Fuqua een acceptabel resultaat oplevert, maar het uitgangspunt klinkt verfrissend en de schrijvers hebben in het verleden aan goede films meegewerkt.

Mobie
12-05-2003, 21:43
Hm, Jerry Bruckheimer, zal wel weer spetterende aktie worden :P

P. van Marle
14-05-2003, 15:46
Het beste boek dat ik ken over de historische Arthur is Sword at Sunset van Rosemary Sutcliff.
Arthur heet daarin Artos, en Merlin en Lancelot komen er niet in voor (wel Ambrosius en Bedwyr)

Het zou mooi zijn als deze nieuwe film Sword at Sunset als uitgangspunt had, maar ik kan er niks over vinden, dus het zal wel niet.

mark t
17-10-2003, 13:38
Plaatjes: http://www.aint-it-cool-news.com/display.cgi?id=16315 en http://www.empiremovies.com/movies/2004/king_arthur.shtml

Trailer schijnt eraan te komen.

Timothy
17-10-2003, 13:53
Ik dacht al te zien dat ik Keira Knightley zag, en imdb bevestigt dat. Ik ben blij dat er weer eens een paar grootse avonturenfilms aan komen.

Kars
19-10-2003, 10:01
Jerry Bruckheimer

Auw, dat doet pijn, ik ben benieuwd hoe hij het nu weer gaat verkloten (en ja, ik vond POTC ook niet goed :)).

Berilac
03-11-2003, 22:10
Jammer dat het geen film is over de legende. Ik geef toe dat Excalibur geen slechte film is, maar hij kan makkelijk overtroffen worden. Er kan zo veel meer verteld worden over koning Arthur dat je er makkelijk drie films over zou kunnen maken.

Grant
06-11-2003, 18:05
Let op Clive Owen - hij maakt een aardige kans de nieuwe 007 te worden...

mark t
06-11-2003, 22:24
Let op Clive Owen - hij maakt een aardige kans de nieuwe 007 te worden...De beste man heeft dit anders pas geleden nog naar het rijk der fabelen verwezen. Hij is nog niet eens benaderd.

mark t
23-12-2003, 12:17
Trailer: http://movies.yahoo.com/movies/feature/kingarthur.html

Jaap22
23-12-2003, 17:41
Ziet er veelbelovend uit. De trailer was in ieder geval zeer interessant.

Mike Philippens
23-12-2003, 17:55
Leuke trailer. Trailers zeggen op zich niet altijd wat, maar dit ziet er veelbelovend uit. Ben erg benieuwd. Jaren geleden ben ik in Engeland bij Tintagel Castle geweest. Men beweert dat Arthur daar gezeteld moet hebben. Het ding staat inmiddels aan de rand van de afgrond en zal ooit een keer in zee storten. Beneden heb je Merlin's Cave...heel spooky. Ben benieuwd of men dat kasteel in de film verwerkt. Is wel leuk als je daar geweest bent, ook al is het goeddeels een ruïne...

Christiaan Sauer
23-12-2003, 18:08
Ik dacht al te zien dat ik Keira Knightley zag,

Dan moet ik deze prachtige film zien als die uit is :P.
Nee, ff serieus: ik zal binnenkort eens wat opzoeken over de film. Wel wat over gelezen, maar nog niets concreets oid. Tenminste, omdat ik me er nog niet in verdiept heb :)

Richard B.
23-12-2003, 23:52
De trailer ziet er geweldig uit en Keira Knightley als Guinevere al helemaal (zie pic onderaan: jummie..). Ik ben gek op historische spektakel-films en deze valt recht in mijn straatje.

http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/3144133/1011/3233644_main.jpg

EDIT: op http://movies.go.com/movies/K/kingarthur_2004/index.html is trouwens meer info te vinden over deze film.

stefan
24-12-2003, 19:39
Trailer ziet er goed uit...lekker weer vol met veldslagen..Volgens mij wordt 2004 HET jaar van de veldslagen...Troy, King Arthur...eens kijken hoeveel er nog gaan volgen :o

Dickwad
25-12-2003, 00:38
Ik vond zelf first knight wel een aardige film. Niet echt getrouw aan het verhaal natuurlijk, maar wel zeer vermakelijk :)

Roberto G
25-12-2003, 01:35
Ja deze moet ik gaan zien , i love these movies 8)

mark t
25-12-2003, 08:14
Trailer ziet er goed uit...lekker weer vol met veldslagen..Volgens mij wordt 2004 HET jaar van de veldslagen...Troy, King Arthur...eens kijken hoeveel er nog gaan volgen :oThe Last Samurai, Alexander the Great...

Pietse
25-12-2003, 08:25
De trailer begon goed maar al snel vlakte het af, en als een trailer al niet impressed dan kan de film niet veel zijn, ik verwacht een vette flop.

stefan
25-12-2003, 08:54
The Last Samurai, Alexander the Great...

Bedankt voor de reminder.. :wink:

Daan de G.
26-12-2003, 11:01
het ziet er grotesk uit.. maar ik heb nu al een hekel aan de hoofdrol speler, we zullen zien!

WhiteElessar
26-12-2003, 17:05
trailer ziet er vet uit

Jibbe Stuijts
28-12-2003, 18:11
Hmmmm... Sta hier een beetje pessimistisch tegenover voorlopig.. Vindt Jerry Bruckheimer altijd zo enormmm over de Top amerikaans regisseren, dat ik bang ben dat ie dat met deze film ook weer gaat doen... Hoe dat gaat uitpakken moeten we maar afwachten, maar is zeker geen favoriete regisseur van mij... Deze naam staat synoniem voor : TE,TE en nog eens TE :?

Daan de G.
28-12-2003, 18:13
Hmmmm... Sta hier een beetje pessimistisch tegenover voorlopig.. Vindt Jerry Bruckheimer altijd zo enormmm over de Top amerikaans regisseren, dat ik bang ben dat ie dat met deze film ook weer gaat doen... Hoe dat gaat uitpakken moeten we maar afwachten, maar is zeker geen favoriete regisseur van mij... Deze naam staat synoniem voor : TE,TE en nog eens TE :?

Gelukkig regisseert Jerry Bruckheimer niet :wink:

Jibbe Stuijts
28-12-2003, 18:25
:(

Daan de G.
28-12-2003, 18:26
Hahaha...inderdaad..heb het gezien ... maar toch invloed op het geheel he :?

jup, bij sommige films is het positief ( zoals bij PoTC ) en sommige niet ;)

chiwaicheung
29-12-2003, 02:03
Ik ga zeker naar "King Arthur" als die uitkomt.
En uiteraard ook "Alexander" en "Troy".
Legendes en historische verhalen: Schitterend ! En dan nog Harry Potter deel 3 :lol:

Trailer van Arthur ziet er indrukwekkend uit (vooral die catapulten). Alleen zie ik dat er ook Merlin in voorkomt. Dus toch een toverstaf (wat moet die arme man anders dragen ?) ?
En ik heb niks tegen girlpower, maar de Guinevere die ik gewend ben, was niet zo strijdlustig op het slagveld (niet dat het geen sterke vrouw kan zijn binnenshuis). Al dat politiek correct gedoe.

Mijn Arthur favoriet is "Mist of Avalon". Maar "Excalibur" is ook heel goed.

El-Jorge
12-02-2004, 13:01
Net de trailer zitten bekijken, het lijkt me wel een vette film. Ik ben alleen wel benieuwd hoe die Clive Owen het gaat doen..... ik vind hem niet zo´n King Arthur figuur.