PDA

Bekijk de volledige versie : Queen - Live At Wembley '86 op 9 juni ?



Alexander de Mol
12-05-2003, 20:33
Queen - Live At Wembley '86 op 9 juni ?



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=900)

Arnold van Oostrum
12-05-2003, 21:01
Het ziet er naar uit dat dit een geweldige Queen release gaat worden. Toppie!

Tim Weisselberger
13-05-2003, 00:05
Al ben ik geen groot queen fan *sorry*, lijkt me dit een hele leuke release, zal m dan ook zeker niet laten liggen.

DVD Watcher
13-05-2003, 05:16
Eindelijk is ie er dan op DVD, Het superieure concert van de grootste band aller tijden. Lijkt me een super-release en na lang wachten kunnen we nu gaan kijken naar wat de muziewereld heeft verloren heeft op 24 November 1991, Namelijk de grootste en allerbeste Live-artiest ter wereld : Freddie Mercury. Doet me goed om te horen dat de schijven DTS bevatten, is een genot om naar te luisteren, zeker bij een band als Queen. De extra's lijken me ook erg mooi. Heb hem al besteld bij mn vaste CD- Zaak, daar gaat ie 27,95 euro kosten. Kan niet wachten tot ik hem thuis heb.

Menno Hagendoorn
13-05-2003, 10:49
Yesssssssssssssssssss! Kopen die hap!!!!!! :D :shock: :D :D

BreezeR
13-05-2003, 17:56
Eindelijk is ie er dan op DVD, Het superieure concert van de grootste band aller tijden. Lijkt me een super-release en na lang wachten kunnen we nu gaan kijken naar wat de muziewereld heeft verloren heeft op 24 November 1991, Namelijk de grootste en allerbeste Live-artiest ter wereld : Freddie Mercury. Doet me goed om te horen dat de schijven DTS bevatten, is een genot om naar te luisteren, zeker bij een band als Queen. De extra's lijken me ook erg mooi.

helemaal niets aan toe te voegen.....

me very happy! :D

Bert Zoetebier
14-05-2003, 10:05
Ik ben blij dat er weer een realase van de Band aller tijden op dvd uit komt. Ik ben al in bezit van een aantal Queen dvd en cd video 's. En deze zal er zeker aan toegevoegd worden.
Een concert van dit formaat moet geweldig klinken op dit nieuwe medium. (dvd)



" It is A Kind of Magic " :twisted:

Roberto van Rooijen
14-05-2003, 10:53
Als het werkelijk DTS wordt en gelijkwaardig als Greatest Video Hits 1 (y) dan kunnen mijn buren wel inpakken, zowel van links,rechts,boven en onder :lol: :lol: :lol:

roelof
14-05-2003, 13:46
Eindelijk is ie er dan op DVD, Het superieure concert van de grootste band aller tijden.

Hij was er al. Check mijn Collectie link. Nr. 308. Maar ik schat dat de nieuwe versie een stuk beter is. :wink:

BreezeR
14-05-2003, 16:55
Eindelijk is ie er dan op DVD, Het superieure concert van de grootste band aller tijden.

Hij was er al. Check mijn Collectie link. Nr. 308. Maar ik schat dat de nieuwe versie een stuk beter is. :wink:

En op die versie missen ook een aantal nummers ;)

Daniel1974
18-05-2003, 18:08
Ik wou al een tijd je de CD kopen, maar dat lijkt me nu overbodig, want het geluid is vast stukken beter op deze DVD.

DVD ziet er uitstekend uit, moet ik echt hebben. Maar om Freddie Mercury nou de grootste artiest allertijden te noemen, dat gaat me wel heel erg ver. In deze tijd zijn er naar mijn idee maar een paar die erin zijn geslaagd om enigsinds in de buurt te komen van grote genieeen als Mozart, Beethoven of Wagner en dat zijn Roger Waters & Peter Gabriel. Wie deze twee live heeft gezien Gabriel afgelopen deze maand & Waters een jaar geleden, dat is muziek, daar zijn (waar slecht voor een heel beperkt aantal mensen de titel voor is gereserveerd) genieen aan het werk.

DVD Watcher
18-05-2003, 19:37
Ik wou al een tijd je de CD kopen, maar dat lijkt me nu overbodig, want het geluid is vast stukken beter op deze DVD.

DVD ziet er uitstekend uit, moet ik echt hebben. Maar om Freddie Mercury nou de grootste artiest allertijden te noemen, dat gaat me wel heel erg ver. In deze tijd zijn er naar mijn idee maar een paar die erin zijn geslaagd om enigsinds in de buurt te komen van grote genieeen als Mozart, Beethoven of Wagner en dat zijn Roger Waters & Peter Gabriel. Wie deze twee live heeft gezien Gabriel afgelopen deze maand & Waters een jaar geleden, dat is muziek, daar zijn (waar slecht voor een heel beperkt aantal mensen de titel voor is gereserveerd) genieen aan het werk.


Om een artiest de kwalificatie te geven van Grootste Artiest allertijden,moet hij een allround compacte artiest zijn. Hij moet allereerst goede zangkwaliteiten hebben, Hij moet muziek maken die bestaanswaarde heeft, hij moet shows geven die de mensen bijblijven, maar bovenal moet ie niet als een houten Klaas op het podium staan,maar wel energiek zijn en beetje bewegelijk zijn. Freddie Mercury was een artiest die gebruik maakte van het hele podium,maar belangrijker nog, hij betrok ook zn publiek bij de shows. Welke Queen fan herinnerd zich niet de vele stemoefeningen die Freddie hield tijdens de concerten samen met zn publiek. Freddie hield van begin tot eind kontakt met zn publiek, wat ik vele artiesten niet zie doen. Veel artiesten zijn broodspelers (dwz spelen op automatische piloot hun nummers, en veel van hun staan dan ook nog eens als houten klazen op het podium),hebben wat leuke lampjes wat mooi effect geeft misschien,maar verder weinig feeling met het publiek. Freddie af goede shows, was een beweeglijke artiest, had een goede stem en betrok zn publiek bij de shows, zelfs de achterste persoon had het gevoel dat ie er niet voor Jan *** stond. Hij communiceerde met zn publiek van begin tot eind. En de heren Roger Waters en Peter Gabriel, mogen dan wel goede muziek maken,dat staat buiten kijf en de lichteffecten mogen dan redelijk zijn, maar verder zijn het naar mijn mening eentonige artiesten. En alles omvattend zijn er maar weinige tot niemand die dezelfde kwaliteiten die ik daarnet heb beschreven, en daarom beschouw ik Freddie als de grootste Live artiest die de wereld ooit erkend heeft. want nogmaals, alhoewel er veel artiesten zijn die schittwerende muziek maken, zijn het toch vaan Houten Klazen als ze op het Podium staan. En daarom gaat deze DVD bewijzen wat de wereld heeft verloren bij het overlijden van Freddie Mercury op 24 November 1991.!!!

Daniel1974
18-05-2003, 19:48
Aardige omschrijving, die inderdaad in mindere mate voor Waters zou kunnen gelden, maar des te meer voor Gabriel. Als er iemand wist op deze wereld hoe mensen te entertainen dan is hij dat wel. en voor alle duidelijkheid ook hij is daar echt geen indrukwekkende lichtshow voor nodig. (ook Roger Waters niet, geltuigende zijn laatste tour) Kijk maar eens naar het eerste werk van Genesis, hoe hij dat voor elkaar kreeg, ongelofelijk. En toen ik em 3 weken na 9 jaar weer in Nederland op het podium zag staan bleek dat de vonk nog steeds aanwezig was.

Eentonig. Hmm, dat is een kwestie van smaak, maar denk wel dat kwalitatief je hier niet onderuit kunt om te zeggen dat ook Gabriel hier hoger gaat scoren. Of heeft in ieder geval al zijn nummers zelf geschreven. Ook dat kun je niet van Freddie zeggen, de mooiste nummers zijn vaak door en ander lid van de band geschreven.

DVD Watcher
18-05-2003, 20:47
We kunnen er lang over strijden,idere artiest heeft zn plus en zn minpunten, maar ik denk dat deze artiesten, Mercury- Gabriel en een enkele andere , de muziekwereld iets hebben gegeven of nog geven in het geval van Peter Gabriel, in de vorm van Pure Muziek, en niet die FastFood Muziek (van die gemaakte snelle muziek van tegenwooordig, die idolsprut,britney spears en zo). Dit zijn artiesten waar de klasse van afstraalt, en die na vele vele jaren nog steeds hun klasse bewijzen, en daarom is DVD het ultieme middel om te genieten van hun shows,zang en dergelijke kwaliteiten. En kwaliteit blijft overeind na vele jaren,kijk maar naar bovengenoemde artiesten, of bv de Stones,Springsteen en dergelijke, dat is de pure muziek van hun,niet die instant muziek van tegenwoordig. In het geval van Mercury (helaas overleden) is deze DVD het bewijs van de vakmanschap van een Artiest, en is het een prachtige nalatenschap en herinnering van en aan de artiest, en dus daarom zouden de artiesten van tegenwoordig het voorbeeld moeten nemen aan deze artiesten. Want kwa shows geven zijn deze artiesten de absolute meesters in de muziekgeschiedenis, en zou dit Concert een goed lesmateriaal zijn voor een cursus : Hoe een goede show te leren geven!!!

Daniel1974
19-05-2003, 08:29
fastfood muziek !! Hmmm, die had ik nog niet eerder gehoord, maar wel treffend. Een klant op m'n werk noemde het ooit kamelengestamp, kan ik het ook wel mee eens zijn.

Inderdaad ben ik het met je eens dat zulke artiesten horen in de categorie rasartiesten. En gelukkig is de lijst met namen niet afgelopen met de namen die hierboven al vermeld zijn. Ik denk nu ook aan bands als U2, Supertramp, Yes en dat soort zaken. Kortom mensen die er naast de pecunia ook nog staan voor hun plezier, en ook echt wat te vertellen hebben als het om het textueet inhoudelijke kant van het verhaal gaat, daarom ook dat ik denk ik erg veel waardering heb voor iemand als Roger Waters, want hij vat toch wel vaak de koe echt bij de hoorns, en dit gaat dan gepaard met wat ongelofelijk mooie muziek, kun je mij echt wegdragen. Ook Gabriel is hier nog steeds goed in. Hij zei erg treffend met zijn afgelopen concert voordat hij het nummer "The Barry Williams Show speelde" In the Previos century you were wat you read, in this century you are what you see, waarmee hij een grandioze uithaal deed naar de huidige TV cultuur.

Meer artiesten zouden zich bewust gaan moeten van hun invloed op hun fans, en ervoor moeten zorgen dat er meer zelfbewustheid wordt aangekweekt, en niet alleen maar alles afzeiken, als in de Rap en R&B te veel gebeurt naar mijn idee. Of alleen maar een sample blijven herhalen als "You stupid ************"en dat dan vervolgens verwerken in een plaat en het tot een show van 8 uitrekken. Wat nou unieke gebeurtenis dat een gast als Tiesto daar 6 uur staat te draaien. Wanneer bands als Floyd ieder nummer tot in het eeuwige toe uitrekken dan lukt hun dat ook wel.

Iedere zelfrespecterende sukkel die maar een beetje outlookheeft lijkt tegenwoordig al een hitje te kunnen scroren, ook al kun je voor geen meter zingen en heb je niets te vertellen, je bent een lekker ding en daar geilt iedereen blijkbaar op. Kan het nog een hoger Yorin gehalte krijgen, ik vraag het mij af. Dingen als Idols is voor mij zo ongelofelijk muziekonterend dat het voor mijn gevoel direct verboden moet worden. Maar daarmee slaan ze de plank van de muziek volledig mis. Muziek gaat om gevoel, om emotie en om inhoud, en dit is in de meeste artiesten heel erg ver te zoeken. En door dat soort happenings als Idols te organiseren werk je het alleen nog maar meer in de hand.

en zouden de mensjes die zich allerlei muziekale kwaliteiten toedichten beter hun tijd niet hun tijd kunnen verdoen met een Idols auditie, maar met het bekijken van echte concerten, ala Queen (waar het hier allemaal om begon) maar ook anderen en eerst maar eens een idee te krijgen van hoe je met publiek omgaat, hoe je een zaal met mensen entertaint en het meest belangrijke van allemaal. Hoe echte muziek klinkt, want ik weet zeker dat de meesten dat zelfs nog nooit hebben gedaan.

Ettepet
20-05-2003, 12:39
10 juni lijkt me waarschijnlijker, 9 juni is 2de pinksterdag.

Alexander de Mol
05-06-2003, 18:54
Voor de liefhebbers:
http://www.queenonline.com/site_docs/wembleyDVD/launch2.php

http://www.queenonline.com/site_docs/wembleyDVD/img/backgroundMain.jpg

Tossie
08-06-2003, 13:39
Heeft iemand hem al?!?!?

Vertel snel of het een betere is dan de vorige Queen live DVD!!

DVD Watcher
08-06-2003, 13:53
Heb deze DVD gisteren gekocht, en moet zeggen : Is een echte topper. Het is een fantastisch concert,met goed geluid , een gewoon geluidsspoor en een Dts spoor. En de DTS geluidstrack op deze DVD is echt goed. Veel beter en scherper dan de DTS track op de DVD ''We Will Rock You''. Je waant je echt in het stadion zelf als je aan het genieten bent van dit Concert. Persoonlijk vind ik dit een beter concert dan de We Will Rock You DVD, ook omdat hier het publiek nadrukkelijker aanwezig is dan op het andere concert, maar dus ook omdat het geluid veel en veel beter is. En de extras die op deze DVD staan, zijn echt super en leuk om te bekijken. Echt het aanschaffen waard deze DVD.

Tossie
08-06-2003, 13:57
Heb deze DVD gisteren gekocht, en moet zeggen : Is een echte topper. Het is een fantastisch concert,met goed geluid , een gewoon geluidsspoor en een Dts spoor. En de DTS geluidstrack op deze DVD is echt goed. Veel beter en scherper dan de DTS track op de DVD ''We Will Rock You''. Je waant je echt in het stadion zelf als je aan het genieten bent van dit Concert. Persoonlijk vind ik dit een beter concert dan de We Will Rock You DVD, ook omdat hier het publiek nadrukkelijker aanwezig is dan op het andere concert, maar dus ook omdat het geluid veel en veel beter is. En de extras die op deze DVD staan, zijn echt super en leuk om te bekijken. Echt het aanschaffen waard deze DVD.

Dit klinkt go0ed. Het geluid bij We Will Rock you was echt bagger, dus goed te horen dat het nu wel okay is. Ga hem direct halen bij de MM.

DVD Watcher
08-06-2003, 13:59
Voor een klein inzicht van de DVD zie de link boven de foto van de VDV van het bericht Bij Alexander de Mol. Als je die link aanklikt, kan je een klein stukje bekijken van de DVD