PDA

Bekijk de volledige versie : Equilibrium - Topper



godofgamblers
13-05-2003, 11:06
Hallo Allemaal,

Ik heb zojuist Equilibrium gezien en deze film vind ik persoonlijk
een goede film in het genre (Matrix) Sci-Fi.

Een topverhaal over hoe na een 3e wereldoorlog ze een 4e wereldoorlog
willen voorkomen door de gevolens van mensen uit te schakelen zodat
er geen ruimte is voor haat en woede etc.

Om dat te handhaven lopen er Clerks rond. Getrainde soldaten zonder gevoelens en met 2 guns (John Woo) die d.m.v. een training 162% efficienter
zijn met het afvuren van hun wapen.

Goed verhaal, Topactie en mooie effecten en een super goede Christian Bale.

Aanrader dus en vanaf 13/20 mei op dvd uit.

Dushen

mark t
13-05-2003, 11:22
'Topper' vind ik wat overdreven. Het is gewoon een aangename mix van betere films (o.a. Matrix en Fahrenheit 451).

Tim Weisselberger
13-05-2003, 11:28
Niet te vergeten dat ie op dit moment ook al in enkele theaters draait...
denk dat het ook een goeie keuze geweest is om deze film voor Matrix Reloaded uit te brengen.

Mobie
13-05-2003, 12:48
Jep vooral die scene in het begin in het donker, als je enkel iets ziet als ie vuurt vind ik heel goed gedaan. Soms zijn er wat saaie stukken maar over het algemeen goed gecompenseerd door de actie.
Zeer vermakelijke film. 8)

Sicco
13-05-2003, 13:04
vette actiescenes, maar verhaal rammelt van alle kanten heb ik het idee. emoties zouden zijn uitgeschakeld maar deze vaak genoeg nog duidelijk zichtbaar (een glimlach heeft ook met emoties te maken en die zie je ook bij de mensen die emotieloos zijn...)

Patrick Deckard
13-05-2003, 13:18
Hallo Allemaal,


Aanrader dus en vanaf 13/20 mei op dvd uit.

Dushen

13/20 mei in 2004??? want ik vind hier niks van terug!...

Tim Weisselberger
13-05-2003, 14:07
Hallo Allemaal,


Aanrader dus en vanaf 13/20 mei op dvd uit.

Dushen

13/20 mei in 2004??? want ik vind hier niks van terug!...

R1 denk ik ;)

BasH
13-05-2003, 14:38
Vond het -ondanks de prachtige 'epische' cinematografie en mooie vecht-choreografie- een matige film. Vreselijk over the top en onbeholpen uitgewerkt. Plat resultaat van een op papier interessant gegeven. Had met wat meer diepgang een topper kunnen zijn, maar komt nu niet verder dan een actieknaller met een 'bite'.

Groeten,

BasH

godofgamblers
13-05-2003, 17:25
Patrick schreef:
13/20 mei in 2004??? want ik vind hier niks van terug!...

Inderdaad, ik heb het hier over de R1 versie :

http://www.playserver2.com/play247.asp?page=search&adudisc=y



Dushen

Buscemi
14-05-2003, 16:58
Aanrader dus en vanaf 13/20 mei op dvd uit.
Dushen
Is dit correct?
Ik heb hem in de bios gemist, hij speelt hier trouwens nergens in Limburg :oops: (achtergesteld gebied :lol: )
Maar goed, dan ga ik voor de DVD! Komt ie op regio 2 en heb je meer gegevens over de DVD?

Richard B.
14-05-2003, 20:31
Ik zag hem een paar weken geleden in de sneak en vond hem flink teleurstellen na alle positieve geluiden die ik er over gehoord had. Het verhaaltje is wel heel erg 'bij elkaar gesprokkeld': je komt er van allerlei dingen uit Logan's Run, 1984, THX-1138 en The Matrix in tegen. De hoofdpersonen zijn zwaar onsympathiek en het hele gegeven van een maatschappij waarin emoties niet mogen bestaan is net een tikkeltje te ongeloofwaardig uitwerkt. De actiescenes zijn wel ok, maar als geheel vond ik het een hele middelmatige film. Ik zou hem liever huren in de videotheek dan in de bios zien of er de dvd van kopen.

richard voskamp
21-05-2003, 22:02
Hallo Allemaal,

Ik heb zojuist Equilibrium gezien en deze film vind ik persoonlijk
een goede film in het genre (Matrix) Sci-Fi.

Een topverhaal over hoe na een 3e wereldoorlog ze een 4e wereldoorlog
willen voorkomen door de gevolens van mensen uit te schakelen zodat
er geen ruimte is voor haat en woede etc.

Om dat te handhaven lopen er Clerks rond. Getrainde soldaten zonder gevoelens en met 2 guns (John Woo) die d.m.v. een training 162% efficienter
zijn met het afvuren van hun wapen.

Goed verhaal, Topactie en mooie effecten en een super goede Christian Bale.

Aanrader dus en vanaf 13/20 mei op dvd uit.

Dushen

ik vind het maar een k*t film

godofgamblers
21-05-2003, 22:20
Richard Voskamp schreef:


ik vind het maar een k*t film

Iedereen zo zijn eigen mening.

Over k*kfilms gesproken ; kijk eens in je eigen collectie !

Dushen

Gabriel B.
21-05-2003, 22:39
Ik heb hem nog niet gezien maar ook ik vrees dat het een huurfilmpje zal worden.

Tom van den Hout
21-05-2003, 23:49
Ik kreeg hem vandaag op de mat :) meteen maar even gekeken.

En vond het zeker een vermakelijke film. Een topper kan ik het nou nie echt noemen ;p

En ik die Christian Bale altijd leuk om naar te kijken :D

Buscemi
22-05-2003, 15:49
Richard Voskamp schreef:

ik vind het maar een k*t film
Iedereen zo zijn eigen mening.
Over k*kfilms gesproken ; kijk eens in je eigen collectie !
Dushen
:twisted: :lol: hij vroeg erom...

jokey
22-05-2003, 21:42
Aardige film.
Leuke actie-/vechtscenes maar de film verloopt te traag om me te blijven boeien. Ik zat enkele keren echt verveeld om me heen te kijken ipv naar de tv... :roll:

John Sital
27-05-2003, 11:18
ik vond het wel een redelijk goede film, actie scenes waren erg mooi gedaan, alleen had het verhaal wat meer vaart mogen hebben, in ieder geval hou ik deze in mijn verzameling.

Elessar
11-07-2003, 23:34
Ik heb m net gezien en ik vind m helemaal geweldig! K koop m zodra die uitkomt :D

chimera01
13-07-2003, 11:55
wederom een film die poogt (te stelen van betere films) en faalt, gewoon in de pulpbak.

Rob Technoid
27-07-2003, 23:02
Net gezien... vond hem op zich wel vermakelijk. De sfeer van de totalitaire maatschappij (die wel heel erg aan de nazi's deed denken) werd goed in beeld gebracht. Mr. Bale acteerde zoals gewoonlijk erg goed. Misschien niet de beste sci-fi, maar deze krijgt wel een plek in mijn verzameling.

Sneaker
06-11-2005, 23:33
Net op Veronica gezien. Wat een lekkere vette film zeg. Actie is top en Bale acteert geweldig. Binnenkort komt die zeker in mijn collectie.

Maick Werner
07-11-2005, 00:56
Ik vind het nog steeds een superbe film. Alleen komt die nieuwe 'vechtstijl' Gun-Kata, op mij, wat beperkt over. Vooral [spoiler:68e265c818]het laatste gevecht van Bale tegen die hoge evil meneer; Ze vechten met guns in de hand, een hand-tegen-hand gevecht, waarbij ze beiden niet zo gek veel opschieten, totdat Bale een (blijkbaar) goede beweging uitvoert en een vrije schotkans krijgt... En deze, na een quasi-emotioneel dialoog, benut.[/spoiler:68e265c818]

Maar voor de rest fantastisch. Vooral die eerste scene met dat geschiet in het donker... Klassiek!

Hayko de Boer
07-11-2005, 11:52
Een van mijn favorieten.

Ook wederom een film waarin Sean Bean een korte rol vervult, die toch indruk maakt. Vind dat de man toch weer eens een hoofdrol moet nemen als je kijkt naar zijn "screen-time" in Ronin, Troy, Goldeneye, LOTR en andere produkties.

Bale speelt sterk in deze film. En voor wat betreft het jatwerk, ik zie liever een goed "gejatte" film dan een saai idee dat niet goed wordt uitgewerkt.

Sneaker
07-11-2005, 11:57
Ook wederom een film waarin Sean Bean een korte rol vervult, die toch indruk maakt. Vind dat de man toch weer eens een hoofdrol moet nemen als je kijkt naar zijn "screen-time" in Ronin, Troy, Goldeneye, LOTR en andere produkties.

Inderdaad. Sean Bean speelde heel erg sterk, jammer genoeg een kleine, korte rol. Maar heel erg indrukwekkend.

godofgamblers
07-11-2005, 14:12
Had ik het kennelijk toch goed gezien :D
Meeste meningen zijn enthousiast!

En voor de mensen die Christian Bale goed vinden:

Batman Begins
American Pyscho

Beide aanraders.


Simon

martini
07-11-2005, 14:24
Heb m gister niet gezien, maar heb m opgenomen. Lekkere actie in vergelijking met Matrix. Matrix is beter maar deze is zeker niet slecht. Goeie rol van Bale.

miT
07-11-2005, 17:08
Wat mij betreft een van de meest ondergewaarde films die ik gezien heb en een stuk origineler dan menig andere (sciene fiction) films.
En waarom moet iedereen hem de hele tijd met The Matrix vergelijken? Afgezien van het genre zijn er weinig overeenkomsten. Dus als je de film niet leuk vindt is dat jouw probleem, maar ga de film er nou niet van beschuldigen andere films na te doen, want dat is bullshit en dan moet je gewoon ff je bek houden...

Neem me verder niet kwalijk, ik heb zomaar even behoefte me ongenuanceerd uit te drukken ;)

superman
07-11-2005, 17:44
Equilibrium staat al sinds ik em gezien heb in m´n persoonlijke top 10 ! :)

RJI
07-11-2005, 18:11
was ie niet gisteren op tv? Op veronica.

Zeker geen sleche film.