PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung breedbeeld problemen



Raskel
29-10-2001, 16:22
Hallo,

Dit wordt een vrij lang verhaal maar ik zit met m'n handen in het haar, dus als iemand een oplossing weet..

Ik heb sinds een kleine maand een samsung breedbeeld, 82 cm en 100 hz, eigenlijk m'n 2e binnen een maand..Ik heb op deze tv een pioneer 717 aangesloten, opzich een zeer goede speler.

Als ik m'n dvdspeler aanzet krijg ik het prachtige logo van pioneer met daarna het standaard grijze scherm. De ellende is dat ik in dit scherm 2 donkere balken verticaal in het beeld zie lopen en een klein lijntje, net alsof het is ingebrand. Aan de buitenkant van het scherm, zowel aan de linker als aan de rechterzijde, loopt het beeld enigzins krom net alsof er een magneet tegen de tv wordt gehouden alleen dan zonder verkleuring van het beeld, het beeld is ook vrij korrelig. Als ik m'n dvd instel op RGB dan worden de balken nog beter zichtbaar.

Als ik nu een dvd bekijk dan zie je bij bepaalde lichtinvallen tijdens de film de balken als het ware op het beeld lopen, en aan de zijkant zie je streepjes lopen. Het is vrij moeilijk onder woorden te brengen maar het is in ieder geval wel heel irritant als je een film probeert te kijken.

Op de tv staat een Kef center de q95c, deze heb ik voor de zekerheid een tijdje van de tv verwijdert en in m'n tv kastje geplaats, zonder resultaat. De speaker aan de zijkant, de kef q55.2 stonden al op anderhalve meter van de tv dus deze heb ik mooi laten staan. Ik heb de tv ook al op een ander stopcontact gezet maar helaas. Instellingen van de tv baten ook niet, contrast, scherpte, ruisfilters, helemaal niks helpt. Ik heb alle scarts al geprobeert, ook de video ingang levert hetzelfde probleem. De dvdspeler heb ik ook al op andere tv's aangesloten maar hierbij vertoonde ie niks van strepen of wat dan ook.

Dit is al m'n tweede samsung, de vorige had precies hetzelfde probleem alleen dan een stuk erger. Dit was wel een demo model, deze heb ik meteen geruild voor een nieuwe. Het frapante is dat de tv de eerste dagen goed functioneerde maar nu deze mankementen vertoond. Ik weet nu niet wat ik moet doen..Gewoonweg weer een nieuwe eisen? ikzelf denk dat het probleem ergens schuilt bij mijn opstelling.

Iemand een idee of voorstel?

Alvast bedankt voor het doorlezen ;)

StevenTD
29-10-2001, 16:59
ik heb slecht nieuws voor je ...

ik heb net hetzelfde probleem gehad enkele weken terug ...

noch makro, noch samsung konden/wilden helpen ...

toestel weggedaan, geld teruggekregen, ...

ikke nu sparen tot geld genoeg voor degelijk toestel ...

slu,
steventd.

Raskel
30-10-2001, 06:09
Wel gerustellend om te weten dat je een tv hebt waar samsung zelf nog niet eens achter staat ;) Tijd voor een bezoekje aan de megapool, megagoed?

Groeten!

Mark S
30-10-2001, 07:59
Om uit te sluiten of het aan je opstelling ligt..
Zie je de balken ook bij gewoon TV-gebruik, of na loskoppelen van je DVD speler? Zoja, terug met dat ding. Period.
Wanprodukt dat niet de prestaties biedt die je er redelijkerwijs van zou mogen verwachten. Neem geen genoegen met "helaas kunnen/willen niet helpen"...
EIS je geld terug, of kies een ander merk toestel, (desnoods iets duurder, zijn ze opeens errug gevoelig voor...).
Echt men heeft geen poot om op te staan, niet als dit na eenpaar dagen gebeurt, ook niet zolang dit binnen de garantietermijn gebeurt...

Raskel
30-10-2001, 08:22
Hallo,

Uiteraard zie je de balken minder bij het "gewoon" kijken van tv maar je ziet het wel als je korter bij de tv komt. Ik ga zometeen ook langs bij megapool en dan maar eens een ander merk eisen of zo. En dan ze dat ding maar komen halen, ik ga niet nog eens met 60 (!) kg slepen.

Groeten

Dadaveke
30-10-2001, 11:53
Was je nu toch maar voor die philips gegaan;) .

Raskel
02-11-2001, 12:48
Hallo,

Ik ben dus naar de megapool gegaan. De filiaalleider stond erop dat de reparatiedienst ernaar zou kijken. Ok, daar kan ik bij inkomen. Deze reparatiedienst zou contact met me opnemen. 4 dagen later (vandaag) nog geen reactie. Ik megapool bellen en even snel gevraagd hoe en wat, geven ze me meteen het directe nummer van de reparatiedienst :confused: (geef dat dan meteen!) Ik bellen, sorry meneer, wij weten van niks, niks gehoord of vernomen van een aanvraag van u (?). Ik uitgelegd hoe en wat met die (k*t) samsung. Vond de telefonist dat het eigenlijk onzin is om hiervoor speciaal de tv te komen ophalen, dus niet plaatselijk repareren, en dat het ongetwijfeld met de megapool moet zijn op te lossen. Dus nu maar richting de megapool om daar een beetje in de rekken te gaan hangen!!!!

Dadaveke
02-11-2001, 12:52
Go raskel. Kick some megamotherf*ckers butt.
Kill Kill Kill.
If you must win a war you must become war (rambo)

Gewoon terug gaan niet normaal wat een eikel en dan zeggen ze ook nog MEGAGOED sukkels.
gewoon eissen het is tocjh veel geld:D

Raskel
02-11-2001, 12:54
Wie mee wil met de stormram, allemaal richting de markt in Maastricht, daar ligt die zaak :)

Dadaveke
02-11-2001, 12:56
wacht tot morgenvroeg ga ik mee.moet nu werken

Dadaveke
06-11-2001, 23:41
Enne raskel nog wat gehoord van Mega-goed?

Yi-Long
26-10-2002, 14:50
Volgens my zit Raskel's celstraf van byna een jaar wegens geweldpleging tegen meerdere megapool-medewerkers er byna op :p

Ik zag deze samsung in de aanbieding staan voor 800€ maar nu ik dit zo hoor denk ik dat ik hem zal laten staan :)