PDA

Bekijk de volledige versie : JAMO boxen, goed of niet?



Coen P.
13-05-2003, 17:55
hoi!

ik wil boxen kopen en heb de JAMO A330 PDD3 op het oog...

is het wat of niet?

gr. Coen

MarcoV
13-05-2003, 18:08
hoi!

ik wil boxen kopen en heb de JAMO A330 PDD3 op het oog...

is het wat of niet?

gr. Coen

Ik denk dat het je het antwoord zelf wel weet: zelf luisteren :wink:

Suc6!

Coen P.
13-05-2003, 18:11
thx! ik weet het, alleen kan je het geluid helaas niet tot het maximum aanzetten in de winkel! althans, dat zouden ze me niet in dank afnemen!

maar niemand ervaring ermee...?

gr. Coen

Raymond187
13-05-2003, 18:40
Speakers zijn zo verschrikkelijk personelijk gebonden dus eigenlijk mag je niet uitgaan wat een ander ervan vind.

Ps ik heb nog nooit mooie Jamo's gehoort ;)

Omdat ik er niet naar luister :P

Suc6

BeQuietAndDrive
13-05-2003, 19:03
thx! ik weet het, alleen kan je het geluid helaas niet tot het maximum aanzetten in de winkel! althans, dat zouden ze me niet in dank afnemen!

maar niemand ervaring ermee...?

gr. Coen

Ze hebben toch speciale luisterruimtes? Anyway, het is idd erg persoonlijk, vergelijk er een stel met elkaar en kies je voorkeur. Een vriend van me heeft een paar Jamo zuilen. Die klinken (voor het geld) niet slecht, maar voor het verwende oor is het natuurlijk eh... *ahum* minder *kuch* ;)

Goede speakers zijn ECHT belangrijk! Misschien doorsparen en later pas echt goeie kopen. Duur? Vaak wel ja, maar dan heb je ook wat.

AMD
13-05-2003, 20:48
is het wat of niet?

Coen, dat ligt aan je eisen. Ik heb ze niet aandachtig beluisterd, omdat ik er al snel achter kwam dat je bij sub/sat's voor een beetje fijn geluid een paar klassen hoger moet shoppen. Maar als je bijvoorbeeld valt voor de elegante lijnen van deze set en vast zit aan een bepaald budget, lijkt het helemaal niet verkeerd. In onderstaande review (let op, groeptest met meerdere systemen) wordt zelfs gesteld dat de Jamo's goed zijn in stereo-weergave. Da's vrij uniek voor dit soort!

review Jamo's (http://www.home-entertainment.co.uk/grouptest_read.asp?GroupID=1324&ArticleID=1322)

Andere optie is natuurlijk de 'oude' KEF eggs on-line bestellen, zie betreffende topic op dit forum, dat de afgelopen weken actueel was.

Arno

MarcoV
13-05-2003, 21:17
thx! ik weet het, alleen kan je het geluid helaas niet tot het maximum aanzetten in de winkel! althans, dat zouden ze me niet in dank afnemen!



En, als extraatje na de vorige posters, kwalitatief goede luidsprekers geven een goede weergave op ELK volume :wink:

Zijn de buren ook weer vriendjes met je :lol:

Kevin Baeckelandt
21-11-2003, 22:16
thx! ik weet het, alleen kan je het geluid helaas niet tot het maximum aanzetten in de winkel! althans, dat zouden ze me niet in dank afnemen!

maar niemand ervaring ermee...?

gr. Coen
Ja, ik heb dit setje thuis staan (5.1 opstelling)

http://www.jamospeakers.com/consumer/products/images/speakers/P0408.jpg

Ik ben er heel tevreden over :wink:

Harry B.
21-11-2003, 22:48
Vroegah, hadden wij in een jeugdhuis een gabber-zaaltje waar wij van dat zinloze gedreun draaiden. Daarvoor is Jamo uitermate geschikt. Maar op het moment dat je 'normale' muziek erop draaide was het toch een stuk minder. Dit is slechts mijn bescheiden mening maar ik denk dat in deze prijsklasse iets beter te krijgen moet zijn. Zoals al eerder gezegd: The choice's on you....;)

Johan van den D.
22-11-2003, 13:12
Dit is slechts mijn bescheiden mening Die mening deel ik geheel met je.
Maar een collega van me heeft een Jamo sub staan (type weet ik niet ) en die doet zijn werk toch vrij seriues moet ik zeggen.

Is dus inderdaad de vraag wat je precies met die jamo,s wilt gaan bereiken.
Zelf zal ik liever naar een ander merk uitkijken.

Harry B.
22-11-2003, 15:44
Maar een collega van me heeft een Jamo sub staan (type weet ik niet ) en die doet zijn werk toch vrij seriues moet ik zeggen.
Klopt, daarom gaf ik het voorbeeld van de gabber-muziek al aan, want voor lage tonen is ie uitermate geschikt :wink:

Johan van den D.
22-11-2003, 18:27
Was ook meer als aanvulling bedoeld van mij op jouw post.
Dus meer ter bevestiging zeg maar.

Raskel
22-11-2003, 19:20
Dit is slechts mijn bescheiden mening Die mening deel ik geheel met je.
Maar een collega van me heeft een Jamo sub staan (type weet ik niet ) en die doet zijn werk toch vrij seriues moet ik zeggen.

Is dus inderdaad de vraag wat je precies met die jamo,s wilt gaan bereiken.
Zelf zal ik liever naar een ander merk uitkijken.

Jamo heeft ook subs in het hogere segment, ik weet niet hoe ze klinken maar schijnen zeker niet slecht te zijn. Het zou ook niet mijn merk zijn.

Johan van den D.
22-11-2003, 21:33
Dit is slechts mijn bescheiden mening Die mening deel ik geheel met je.
Maar een collega van me heeft een Jamo sub staan (type weet ik niet ) en die doet zijn werk toch vrij seriues moet ik zeggen.

Is dus inderdaad de vraag wat je precies met die jamo,s wilt gaan bereiken.
Zelf zal ik liever naar een ander merk uitkijken.

Jamo heeft ook subs in het hogere segment, ik weet niet hoe ze klinken maar schijnen zeker niet slecht te zijn. Het zou ook niet mijn merk zijn.Ik weet alleen dat het geen sub uit het duurdere segment is maar als je een sub zoek om het huis letterlijk te laten trillen dan is dat wellicht de juiste keuze :?
Ik stond echt een beetje vreemd te kijken wat er allemaal gebeurde toen die sub zijn werk deed.
Niet echt subtiel met gevoel voor detail ofzo maar gewoon brute krachten die vrij kwamen.

cinedream
26-11-2003, 07:27
Het gaan dan misschien over een andere categorie van Jamo Speakers, maar ik heb al een tijdje de Jamo THX 2 set staan. (incl. de Jamo D6sub, met een 400w RMS versterker en 15" woofer :D )

Ik moet zeggen dat ik MEER 8) dan tevreden ben over de resultaten, ik zou ze onmiddelijk opnieuw kopen indien ik er nieuwe nodig had.

Volgens mij bieden de Jamo speakers een zeeg goede prijs/kwaliteit.

Natuurlijk is luisteren de boodschap ! PM me gerust voor een demo...

Nicolas

Johan van den D.
26-11-2003, 15:58
Het gaan dan misschien over een andere categorie van Jamo SpeakersDat is inderdaad een geheel andere klasse :wink: