PDA

Bekijk de volledige versie : Zitten hier ook horror freaks?



Raymond187
13-05-2003, 21:16
Ben gewoon benieuwd :D

Ik ben er wel een...

Ging altijd naar Weekend of terror in Tushinski Vrijdag EN zaterdag......

En nu prob ik wat op dvd te krijgen...

MAAR ik kan amper GOEIE horror vinden in de winkels.

Kheb laatst de simpele versie van Night of the demons 2 gekocht voor een paar € bij media markt :D
gewoon 2.0 DPL maar dat geeft niet gaat bij mij om de film:D

Just like evil dead deel 2 was een lachtertje en 3 Army of darkness was een LEUKE film om te zien meer ook niet :S

Night of the living dead III vond ik zelf een van de laatste goeie horror film die ik in de bios heb gezien.....

Kheb zelf maar een paar op dvd.
Hellbound => topper
Hellraiser IV Bloodline
en helaas Hellraiser VI => wat een vreselijke domme film zeg :evil:

Spawn en Resident evil vallen niet onder genre horror maar wel hele leuke films om te kijken en zitten een beetje tussen horror en actie in geloof ik.

Heeft iemand nog een aanrader?
Want films like Braindead zijn ook de moeite waard :D

Harry B.
13-05-2003, 21:49
Kijk eens:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6165

PvdS
13-05-2003, 22:25
Kijk eens:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6165

Sinds wanneer zijn horror films gelijk aan zieke films? Het hangt er volgens mij maar helemaal vanaf wat je onder horror verstaat en van wat voor soort horror je houdt.

Als ik de topic starter lees, dan lijkt het er inderdaad op of hij onder horror alleen het betere hak- en zaagwerk rekent. Persoonlijk zoek ik mijn horror meer in de sfeer van een film.

Vaak is de suggestie aan iets engs of vreselijks dan al genoeg. Het hak- en zaag genre geeft mij geen kippenvel, krijg er alleen maar ontzettende lachstuipen van.

Dat wil overigens niet zeggen dat er geen druppeltje bloed in beeld mag komen. Verre van zelfs. Maar dat moet niet de basis zijn om de film griezelig te maken.

Wat vind ik dan wel goede horrorfilms, waar kan ik wel enigszins kippenvel bij krijgen o.a.:
- The Ring
- The Thing
- Audition
- The Others
- Texas Chainsaw Massacre
- Last House On The Left
- Henry: Portrait Of A Serial Killer
- Carrie

Maar goed, da's dan weer mijn mening he ...

Jaded
13-05-2003, 22:49
Kijk eens:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6165

Sinds wanneer zijn horror films gelijk aan zieke films?
Zei ook niemand.
In die thread komen alle soorten 'gruwel' aan bod.

Dennis Veldhuizen
13-05-2003, 22:54
wat dacht je van 'Dagon'?... heb vandaag de DVD disc binnen gehad (Press Disc!).. komt binnenkort uit officieel.. looks good:

http://movies.fantasticfactory.com/dagon/default1024.htm

mark t
14-05-2003, 07:49
Kijk eens:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6165

Sinds wanneer zijn horror films gelijk aan zieke films?Hier dan:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=7237
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12128
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=10622

ASH66
14-05-2003, 07:50
Is meer geen tip...
kep net Darkness in de bios gezien maar die viel mij tegen, het begon aardig maar was redelijk voorspelbaar.

House of a 1000 corpses vond ik ook wel goed, maar die heb je vast al gezien op het FFF. :wink:

ASH66
14-05-2003, 07:54
bedenk me net opeens, heb je de Toxic Avenger-trilogie al gezien?
Komt binnenkort een vierde deel van....CITIZEN TOXIE!
Reanimator is ook goed! :twisted:

Harry B.
14-05-2003, 12:39
Kijk eens:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6165

Sinds wanneer zijn horror films gelijk aan zieke films? Het hangt er volgens mij maar helemaal vanaf wat je onder horror verstaat en van wat voor soort horror je houdt.

Als ik de topic starter lees, dan lijkt het er inderdaad op of hij onder horror alleen het betere hak- en zaagwerk rekent. Persoonlijk zoek ik mijn horror meer in de sfeer van een film.

Vaak is de suggestie aan iets engs of vreselijks dan al genoeg. Het hak- en zaag genre geeft mij geen kippenvel, krijg er alleen maar ontzettende lachstuipen van.

Dat wil overigens niet zeggen dat er geen druppeltje bloed in beeld mag komen. Verre van zelfs. Maar dat moet niet de basis zijn om de film griezelig te maken.

Wat vind ik dan wel goede horrorfilms, waar kan ik wel enigszins kippenvel bij krijgen o.a.:
- The Ring
- The Thing
- Audition
- The Others
- Texas Chainsaw Massacre
- Last House On The Left
- Henry: Portrait Of A Serial Killer
- Carrie

Maar goed, da's dan weer mijn mening he ...
Als je nou wat verder had gelezen dan alleen de topic-starter en een beetje in het topic had rondgelezen, was je er achter gekomen dat het over allerhande horror-films gaat (niet alleen de 'zieke'). Van de films die jij noemt zijn ze op Carrie na volgens mij allemaal genoemd. (Daarbij: Audition, Last house en Henry zijn nou niet echt bepaald mainstream horror-films)

PvdS
14-05-2003, 15:45
Als je nou wat verder had gelezen dan alleen de topic-starter en een beetje in het topic had rondgelezen, was je er achter gekomen dat het over allerhande horror-films gaat (niet alleen de 'zieke'). Van de films die jij noemt zijn ze op Carrie na volgens mij allemaal genoemd. (Daarbij: Audition, Last house en Henry zijn nou niet echt bepaald mainstream horror-films)

Had ik het over mainstream dan? Nou, weet ik dat dan ook weer ... :roll:

Meanrat
15-05-2003, 10:59
Hallo

Ik hou best van horror, maar ik ben tegelijkertijd ook erg kritisch. Naar mijn mening zijn er teveel horrormakers die eigenlijk niet echt goede films kunnen maken. Ze vallen vaak terug op cliché's, krijgen hun acteurs niet op het juiste niveau, krijgen met hun regie geen goede spanning in de film, of het verhaal klopt van geen kant.
Enzomeer

Maar laatst zag ik een film dat mij heeft overtuigd dat ik nog steeds enorm bang kan worden van een film. Gelukkig maar! Helaas veranderde de film van horror, maar groots fantasiedrama die niet meer eng was. Maar tijdens de eerste helft van "The Eye" van The Pang Brothers had ik zoiets van...heeeeeeeeeeeeelp!!! Fantastisch hoe ze die spoken in beeld brengen en vormgegeven hebben. Fantastisch gewoon!
Kippenvel over heel mijn lichaam hoor! Echt!

Weet wel, er zitten veel typisch aziatische zoete stukjes in. Bij humor en romantiek willen ze nogal graag gebruik maken van zoetsappige kinderlijke muziek. Wij westerlingen schuwen dat natuurlijk, maar...als aziatische filmliefhebber moet je daar zo nu en dan even doorheen kijken :).

Verdere horrors die gewoon echt alleen maar GOED zijn:

The Exorcist
Rosemary's Baby

en Ring 2 vind ik zelfs enger dan Ring 1, hoe vind je die?
Maar om het nou onder de bovenstaande twee meesterwerken te benoemen...nee...

En daar houdt het op...
Veeeeeeeeels te weinig!!!!
Welke regisseurs zijn nou toch GOEDE horrormakers????

MeanRat

Harry B.
15-05-2003, 13:48
Had ik het over mainstream dan? Nou, weet ik dat dan ook weer ... :roll:
Ik bedoel dat die 3 films nogal vrij ziekelijke scenes bevatten en dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Je zoekt het griezelige in de sfeer? Nou dan moet je vooral Last house on the left noemen, die heeft echt sfeer maar niet heus, is meer een aaneenschakeling van mishandelingen. En Henry? Kom op zeg, akelige (in de goede zin van het woord) film maar sfeer???? Niet dus.

Wat ik in horror zoek (en wat ik nog steeds niet gevonden heb) zijn scenes die me echt van m'n stoel laten vallen (en dan niet door een 'schrikeffect d.m.v. het geluid). Alhoewel, bij de shotgun-scene uit Maniac had ik toch zo iets van whooooooow :twisted: . Ook Cannibal ferox vond ik redelijk misselijkmakend. Ik wacht met smart op een goede release van D'Amato 's Anthropuhagos, dat is horror!

DonnieDarko
15-05-2003, 15:25
wat dacht je van 'Dagon'?... heb vandaag de DVD disc binnen gehad (Press Disc!).. komt binnenkort uit officieel.. looks good:

http://movies.fantasticfactory.com/dagon/default1024.htm

Leuke film ja!! heb hem al een paar maanden op R1 al is het nou niet echt super horror, wel weer eens iets anders van Yuzna

zerrax
15-05-2003, 20:45
Films zijn natuurlijk persoonlijk, maar het het is maar net wat je onder horror verstaat!
ik vind Scream, Halloween, en Blair witch dus GEEN horror
en braindead, PREMUTOS - DER GEFALLENE ENGEL
en VIOLENT SHIT 2 - MOTHER HOLD MY HAND
vind ik dus WEL HORROR!
hier gaat het niet om de kwaliteit van de akteurs, niet om het verhaal,
(er zit vaak niet eens een verhaal in!) maar het gaat hier alleen om het
bloed en ingewanden!

nog een grappige horror van nederlandse bodem!
ZOMBIEGORE (rond augustus komt de Limited Special Edition DVD+R uit!)

meer info: http://www.ultragore.com
http://www.zombiegore.com

Harry B.
15-05-2003, 21:09
Films zijn natuurlijk persoonlijk, maar het het is maar net wat je onder horror verstaat!
ik vind Scream, Halloween, en Blair witch dus GEEN horror
en braindead, PREMUTOS - DER GEFALLENE ENGEL
en VIOLENT SHIT 2 - MOTHER HOLD MY HAND
vind ik dus WEL HORROR!
hier gaat het niet om de kwaliteit van de akteurs, niet om het verhaal,
(er zit vaak niet eens een verhaal in!) maar het gaat hier alleen om het
bloed en ingewanden!

nog een grappige horror van nederlandse bodem!
ZOMBIEGORE (rond augustus komt de Limited Special Edition DVD+R uit!)

meer info: http://www.ultragore.com
http://www.zombiegore.com
Ik vond Violent shit 2 wel erg low-budget hoor, deel 3 vond ik nog net te pruimen :P

Meanrat
15-05-2003, 21:22
Dagon is te huur bij Videoland. Een vraag...

Is deze film het waard om te huren? Zijn de acteerprestaties goed? Is de regie goed? Is de sfeer (zeer belangrijk) erg creepy? Of is het een horror die je moet kijken als je gewoon van vette monsters en veel bloed houdt? Of heeft deze horror ook een filmische waarde?

Ik hoop dat jullie de vraag een beetje begrijpen zoals ik hem bedoel. :?

MeanRat

Betamax
15-05-2003, 21:24
Een topper is natuurlijk
Night of the living dead (dan wel de orginele z/w versie).
En
Prince of Darkness van John Carpenter is voor mij de beste horrorfilm.
Kijk ze maar eens.
Wist je trouwens dat het Weekend of Terror begonnen is in Cinetol (zit nu een bibliotheek in de Tolstraat aan de kant van de Amstel).
Ja dat soort moois heb je toch alleen in de grote stad.

PvdS
16-05-2003, 17:35
Had ik het over mainstream dan? Nou, weet ik dat dan ook weer ... :roll:
Ik bedoel dat die 3 films nogal vrij ziekelijke scenes bevatten en dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Je zoekt het griezelige in de sfeer? Nou dan moet je vooral Last house on the left noemen, die heeft echt sfeer maar niet heus, is meer een aaneenschakeling van mishandelingen. En Henry? Kom op zeg, akelige (in de goede zin van het woord) film maar sfeer???? Niet dus.

Wat ik in horror zoek (en wat ik nog steeds niet gevonden heb) zijn scenes die me echt van m'n stoel laten vallen (en dan niet door een 'schrikeffect d.m.v. het geluid). Alhoewel, bij de shotgun-scene uit Maniac had ik toch zo iets van whooooooow :twisted: . Ook Cannibal ferox vond ik redelijk misselijkmakend. Ik wacht met smart op een goede release van D'Amato 's Anthropuhagos, dat is horror!

Wij hebben overduidelijk een andere smaak als het om horror gaat. De films die jij horror noemt vind ik geen horror en omgekeerd. De films die jij geen sfeer vindt hebben, vinnik juist wel veel sfeer hebben en omgekeerd. Kortom: ik denk niet dat wij het eens zullen worden. Gelukkig maar ...

Harry B.
21-08-2003, 17:16
Deze thread maar weer eens een schopje geven, want de horror-liefhebbers worden nogal verwend de laatste tijd. Na de releases van 'Two Evil Eyes' en 'The Crazies' heeft Blue Underground recentelijk ook eindelijk een fatsoenlijke SE van 'Dead & buried' op de markt gebracht. En vandaag heb ik de nieuwe SE van 'Day of the dead' in de brievenbus mogen ontvangen, smullen dus! Verder heeft Anchor Bay een 25th anniversary-edition van Halloween uitgebracht. Volgens boze tongen zou het beeld te licht zijn maar daar heb ik persoonlijk weinig van gemerkt, hooguit in de donkere scenes. Deze uitgave bevat overigens ook het audio-commentaar van John Carpenter.

Volgend jaar wordt er door Anchor Bay ook een SE van Dawn of the dead uitgebracht, kan niet wachten :o

Roland
21-08-2003, 17:24
Dit zijn voor mij DE horror films:

Friday the 13th

The Thing




Nog een paar goede tips:
The Mutilator
The Prowler
The Burning
Maniac

Harry B.
21-08-2003, 17:33
Dit zijn voor mij DE horror films:

Friday the 13th

The Thing




Nog een paar goede tips:
The Mutilator
The Prowler
The Burning
Maniac
En het mooie is dat van Friday 13th binnenkort eindelijk een R2-release uitkomt, hopelijk uncut (als het goed is wel).

The thing mag natuurlijk in geen enkele collectie ontbreken, bovendien een mooie uitgave voor weinig te koop bij Play.

The mutilator en the prowler ken ik niet, vertel eens iets meer?

The burning is ook top, hier in europa zijn we afgescheept met een derderangs release van Dragon, binnenkort komt er gelukkig ook een Blue Underground-release.

En Maniac is natuurlijk wederom een topper!

Roland
21-08-2003, 19:22
Dit zijn voor mij DE horror films:

Friday the 13th

The Thing




Nog een paar goede tips:
The Mutilator
The Prowler
The Burning
Maniac
En het mooie is dat van Friday 13th binnenkort eindelijk een R2-release uitkomt, hopelijk uncut (als het goed is wel).

The thing mag natuurlijk in geen enkele collectie ontbreken, bovendien een mooie uitgave voor weinig te koop bij Play.

The mutilator en the prowler ken ik niet, vertel eens iets meer?

The burning is ook top, hier in europa zijn we afgescheept met een derderangs release van Dragon, binnenkort komt er gelukkig ook een Blue Underground-release.

En Maniac is natuurlijk wederom een topper!


Heb friday the 13th regio2 uncut(geen nlo) uit asie(in een snapper,dus de goede uitgave).

The prowler : http://www.imdb.com/Title?0082951
The Mutilator : http://www.imdb.com/Title?0124014
Deze heb ik beide van een vriend geleend op vhs.Beide bevatten zeer goede moordscene's!

The burning is te koop bij play.com r2 uncut.

Roland
21-08-2003, 19:33
en Tom Savini heeft de sfx van The Mutilator gemaakt.

Heeft nog iemand zijn boek (tom savini grande illusions) toevallig?
Wordt heel mooi uitgelegd hoe sfx worden gemaakt(bijv. van friday the 13th).


Trouwens de Friday the 13th dvd uit asie bevat ook een nieuwe interessante documantaire!!!

Jurgen V
21-08-2003, 20:01
Day of the Dead (Ik hoop dat ze die R1 gereleasde SE hier ook uitbrengen)
Dawn of the Dead
Night of the Living Dead
The Thing
en nog wel een stel

Vindt ik goeie horrorfilms vooral omdat ze verhaal hebben.

Harry B.
21-08-2003, 22:25
Dit zijn voor mij DE horror films:

Friday the 13th

The Thing




Nog een paar goede tips:
The Mutilator
The Prowler
The Burning
Maniac
En het mooie is dat van Friday 13th binnenkort eindelijk een R2-release uitkomt, hopelijk uncut (als het goed is wel).

The thing mag natuurlijk in geen enkele collectie ontbreken, bovendien een mooie uitgave voor weinig te koop bij Play.

The mutilator en the prowler ken ik niet, vertel eens iets meer?

The burning is ook top, hier in europa zijn we afgescheept met een derderangs release van Dragon, binnenkort komt er gelukkig ook een Blue Underground-release.

En Maniac is natuurlijk wederom een topper!


Heb friday the 13th regio2 uncut(geen nlo) uit asie(in een snapper,dus de goede uitgave).

The prowler : http://www.imdb.com/Title?0082951
The Mutilator : http://www.imdb.com/Title?0124014
Deze heb ik beide van een vriend geleend op vhs.Beide bevatten zeer goede moordscene's!

The burning is te koop bij play.com r2 uncut.
Regio 2 uit Azie? Bedoel je niet regio 3 (of 0)?

Die UK-release van The burning is van Vipco en daarvan zijn een gecutte en een uncut versie in omloop dus dat vertrouw ik niet echt :?

Loebas
22-08-2003, 08:20
Ben wel een horror freak, maar wel goede horror, niet zoals evil dead of dat soort films.
Ik ben meer een omen horror fan, daar bedoel ik mee dat ik wel van horror hou, maar er moet een heel goed verhaal in zitten.
Het moet niet zo zijn van 1 is de moordenaar en die hakt de anderen dood, en dan blijft er 1 over en die hakt de moordenaar dood, daar walg ik van.
Er moet een goed onderbouwd verhaal in zitten, om een voorbeeld te noemen the omen. (alleen deel 1).

Harry B.
22-08-2003, 12:01
Ben wel een horror freak, maar wel goede horror, niet zoals evil dead of dat soort films.
Ik ben meer een omen horror fan, daar bedoel ik mee dat ik wel van horror hou, maar er moet een heel goed verhaal in zitten.
Het moet niet zo zijn van 1 is de moordenaar en die hakt de anderen dood, en dan blijft er 1 over en die hakt de moordenaar dood, daar walg ik van.
Er moet een goed onderbouwd verhaal in zitten, om een voorbeeld te noemen the omen. (alleen deel 1).
Je bent meer een suspense liefhebber dus 8)

Loebas
23-08-2003, 10:32
Ben wel een horror freak, maar wel goede horror, niet zoals evil dead of dat soort films.
Ik ben meer een omen horror fan, daar bedoel ik mee dat ik wel van horror hou, maar er moet een heel goed verhaal in zitten.
Het moet niet zo zijn van 1 is de moordenaar en die hakt de anderen dood, en dan blijft er 1 over en die hakt de moordenaar dood, daar walg ik van.
Er moet een goed onderbouwd verhaal in zitten, om een voorbeeld te noemen the omen. (alleen deel 1).
Je bent meer een suspense liefhebber dus 8)

Ja precies, ik hou echt van het verhaal, als het tenminste een goede is, het moet natuurlijk ook mooi in beeld gebracht worden.
Maar suspense is het goede woord. :wink:

Pinhead
26-08-2003, 15:16
En het mooie is dat van Friday 13th binnenkort eindelijk een R2-release uitkomt, hopelijk uncut (als het goed is wel).

Let wel op Harry. F13th is in America uit in 2 versies.
Een normale (zoals de sequels) en een SE met een nieuw gemaakte Documentaire.
Er gaan nu zelfs geruchten over weer een nieuwe print van de klassieker die nog MOOIER schijnt te zijn dan de 2 vorige uitgaves.
Ik heb het liefst een aantal goeie extras bij een dvd. De Friday The 13th reeks is behoorlijk 'zielig' behandelt door Paramount.
Gelukkig zijn deel 9 (Jason goes to Hell-The Final Friday) en deel 10 (JASON X) uitgebracht door een andere maatschappij. En deze hebben teminste wat extras.
In elk geval wordt het nu wel tijd om m'n F13th reeks eindelijk compleet te maken.

badtzje
26-08-2003, 15:46
Ju-On: The Grudge!!!
Een van de beste vind ik. Gezien op het FFF in A'dam en nu de R3 in mijn bezit :D
Ben benieuwd naar de US remake.

Harry B.
26-08-2003, 21:42
En het mooie is dat van Friday 13th binnenkort eindelijk een R2-release uitkomt, hopelijk uncut (als het goed is wel).

Let wel op Harry. F13th is in America uit in 2 versies.
Een normale (zoals de sequels) en een SE met een nieuw gemaakte Documentaire.
Er gaan nu zelfs geruchten over weer een nieuwe print van de klassieker die nog MOOIER schijnt te zijn dan de 2 vorige uitgaves.
Ik heb het liefst een aantal goeie extras bij een dvd. De Friday The 13th reeks is behoorlijk 'zielig' behandelt door Paramount.
Gelukkig zijn deel 9 (Jason goes to Hell-The Final Friday) en deel 10 (JASON X) uitgebracht door een andere maatschappij. En deze hebben teminste wat extras.
In elk geval wordt het nu wel tijd om m'n F13th reeks eindelijk compleet te maken.
Die normale is die gecutte versie van Paramount. Die SE (voor zover je het een SE kunz noemen) is als het goed is uncut (dezelfde die R2 en R3 is/wordt uitgebracht). De Friday reeks is tot nu toe schandalig slecht behandeld, los van het feit dat er geen extra's op stonden waren ze ook nog eens allemaal gecut. Op 9 en X na dan, die op regio 1 WEL een goede release hebben gehad (en die dus al een tijdje in m'n collectie pronken :mrgreen:

De collectie moet ooit nog eens compleet worden, maar ik heb er een hard hoofd in.....

Pinhead
26-08-2003, 22:44
De Friday reeks is tot nu toe schandalig slecht behandeld, los van het feit dat er geen extra's op stonden waren ze ook nog eens allemaal gecut.

En niet zo'n beetje ook. Deel 7 (New Blood) is m'n favourite en deze is oorspronkelijk VEEL heftiger dan de versie die we kennen. Zo veel scenes zijn geknipt... :cry:

"Het zou verboden moeten worden..."