PDA

Bekijk de volledige versie : Shrek vraagje...



Tijntje
14-05-2003, 10:52
Ik weet niet of 't ooit al eens besproken is maar laatst viel mij het volgende op toen ik Shrek aan 't kijken was en het zit me nog steeds dwars :)

Er is een bepaalde scene waar Shrek, Donkey en Fiona samen door het bos lopen en een beetje kattekwaad uithalen. Ik noem kikkers en slangen opblazen tot ballonnen, een suikerspin maken van een takje met spinneweb en mekaar omver duwen. In dit stukje wordt niet gesproken maar hoor je alleen een nummer. En het gaat me nu juist om dat nummer.
Ik ben namelijk van mening dat ze voor de dvd-versie een ander nummer gebruikt hebben voor deze scene dan voor de bioscoop-versie. Als ik me goed herinner werd in de bioscoop het nummer "Browned eyed girl" gebruikt. Het nummer wat op de dvd-versie staat is iets heel anders en naar mijn mening ook minder "aanstekelijk".

Mijn vriendin zingt in een coverbandje en daar doen ze namelijk ook "brown eyed girl", en telkens moeten we dan een Shrek denken. Dus laatst Shrek op gezet en wij maar wachten op dat nummer......... dat dus maar niet kwam :D

Kan iemand mij (ons) verlossen van deze vershrekkelijke onzekerheid?

PS het gaat hier om de 1-disc R2 NL versie

richard_oud
14-05-2003, 12:15
Het liedje wat je op de DVD hoort is als ik het goed heb: Jason Wade - You Belong To Me
Maar het kan ook zijn dat dit liedje iets verder komt, maar ik kan nu niet bij de DVD (zit op stage).. Dus kan ik het ook niet controleren

Richard B.
14-05-2003, 20:59
Toen ik hem in de bios zag was het nummer in die scene volgens mij hetzelfde als die op de dvd staat, wat in tegenstelling tot mijn mede-Richard :) zegt niet 'You Belong To Me' maar 'My Beloved Monster' van Eels is.

Wat me trouwens WEL opviel is dat er misschien een verschil zit in de UK-versie en de NL-versie van de DVD-soundtrack op het moment dat Lord Farquad gekozen heeft tussen de prinsessen: in de Engelse versie hoor je dan op de achtergrond 'Escape' oftewel de 'Piña Collada Song' terwijl je die in de NL-editie niet hoort. Kan dat kloppen?

Ronald Stiebolt
14-05-2003, 21:19
Hier kun je de volledige soundtrack listing vinden: http://us.imdb.com/Soundtracks?0126029

Voor zover ik weet gaat IMDB altijd uit van het origineel (lees: bioscoopversie).

Hiermee zijn m.i. twee vragen opgelost....

Tijntje
15-05-2003, 08:19
Mjah zal dan wel :)

richard_oud
15-05-2003, 09:36
Ja ik had gisteren ook even gekeken nog en ik was toch in de war met het lied wat erna komt... dit is wel you belong to me :D

BrianB
15-05-2003, 13:48
Wat me trouwens WEL opviel is dat er misschien een verschil zit in de UK-versie en de NL-versie van de DVD-soundtrack op het moment dat Lord Farquad gekozen heeft tussen de prinsessen: in de Engelse versie hoor je dan op de achtergrond 'Escape' oftewel de 'Piña Collada Song' terwijl je die in de NL-editie niet hoort. Kan dat kloppen?

Nee, in het audiocommentaar wordt er nog aan herinnert, en je hoort het duidelijk in de film, nadat hij prinses Fiona gekozen heeft.

marcel71
15-05-2003, 19:14
Het einde op de dvd is overigens ook anders dan de bios versie.

Dus het lijkt me niet onwaarschijnlijk als de muziek ook is veranderd

BrianB
17-05-2003, 11:44
Wat is er dan precies anders aan? Of je moet het karaoke-gedeelte bedoelen.

marcel71
17-05-2003, 12:30
Op de dvd klapt het boek dicht, waar het ook mee begon.
Dus ze leefde nog lang en gelukkig.

In de bios versie die ik heb gezien, zag je ze alleen wegrijden en 'that was it'