PDA

Bekijk de volledige versie : Sony DVD 536d en Cd-r(w)



jup
29-10-2001, 22:27
Ik heb een Sony 536d.
Het afspelen van zelf gemaakte cd's is een drama, ik heb een aantal cd's die ik kan afspelen (arita's die helaas niet meer te koop zijn)

Kan iemand mij vertellen hoe ik de cd's dien te maken (brandprogramma, merk en type cd's) zodat ik ze kan afspelen in mijn DVD speler ?
Ik heb iets gehoord over de snelheid die je moet gebruiken voor het branden.
Dus als iemand weet hoe je het voor elkaar krijgt CD-r te spelen dan zou ik dat heel graag willen weten.

Alvast bedankt !

sender
29-10-2001, 23:02
Heb gehoord dat Princo cd-r's werken op de Sony's.
Heb hetzelfde probleem.
Ik heb de Princo's overigens niet zelf getest, maar meerdere malen over gelezen. (Ze zijn nl. niet makelijk te krijgen.)
Suc6!!

Mike Philippens
30-10-2001, 01:07
Ik heb een Sony 536d.
Het afspelen van zelf gemaakte cd's is een drama, ik heb een aantal cd's die ik kan afspelen (arita's die helaas niet meer te koop zijn)
Join the club! Wat bij mij werkt zijn inderdaad de Princo's, That's Write en Best Media. Wat deze gemeen hebben is een zilverachtige bovenlaag. Ik denk dat dat de sleutel is. Zilver is immers een hele goede reflecterende laag. Daarbij brand ik de CD's op 1 speed (je kunt 2 proberen) en dan gaat het 9 van de 10 keer goed. Ik heb dit proefondervindelijk vastgesteld na een artikel in de PCM.
Pas even op met langzaam branden op een 12speed of hoger: tenzij de toaster een automatisch calibratie van de laser heeft, kan ie de cd kapot branden. De laser in een snelle brander is immers heter. Dit is tenminste wat in de PCM stond, heb dit niet kunnen uitproberen.
Sux6!

jup
31-10-2001, 22:07
:)
Ik heb een aantal Cd's van een vriend gekregen, deze cdr spelen gewoon af op mijn Sony DVD speler (536d)
Ik heb de cd's op snelheid 16x gebrand met een plextor brander.
De cd's waar het om gaat zijn Arita's Premium Line to (max 12x)

Deze cd's werken perfect bij mij, let wel je moet de cd's hebben die als hoogste snelheid 12x hebben.
(ik heb gewoon op 16x gebrand en dat was geen probleem)

Ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben.


MVG,

Patrick Ju

Mike Philippens
31-10-2001, 22:50
Ik heb de cd's op snelheid 16x gebrand met een plextor brander.Deze cd's werken perfect bij mij, let wel je moet de cd's hebben die als hoogste snelheid 12x hebben.
Hier heb ik zeker wat aan. Niet voor mij direct want ik heb nu eenmaal een Plextor 4x toaster, maar ter ondersteuning van 'de theorie'. Ik denk dat het erom gaat dat er 'mooie' gaatjes worden gebrand in het oppervlak van de cd. Blijkbaar zijn de Sony's erg truttig afgesteld en hikken ze op elk putje dat 'scheef' zit. De theorie van de zilveren CD-R's heb ik bedacht omdat het met goudkleurige (bij mij in elk geval) niet werkt. Verder denk ik dat de moderne high-speed branders een veel betere afstelling hebben zodat ze voor elke CD-R en snelheid de juiste settings pakken. Blijkbaar is het een combinatie van factoren en blijft het voor de Sony bezitters een kwestie van uitproberen. Misschien is de kwaliteit van de CD-R's erg belangrijk (reflectie en de chemische laag waarin de gaten geschoten moeten worden) maar de brander moet ook nog eens mooie gaatjes ering kĂșnnen schieten. Maar ja...eigenlijk moet je dit 'wetenschappelijk' testen en er een stapel verschillende CD-R's tegenaan gooien. Maar dat wordt een beetje kostbaar...

sender
09-11-2001, 22:54
Goed nieuws voor bezitters van Sony DVD-speler die normaal gesproken geen CD-Rs agspelen...

De VIVASTAR CD-Rs 80 min. 700 MB 2x-12x verkrijgbaar bij MediaMarkt voor slechts fl. 11,60 WERKEN BIJ MIJ!!!!

(inderdaad ok zilverachtige laag)

sender
09-11-2001, 22:54
(dus fl. 11,60 voor 10 stuks uiteraard, verpakt in zo'n dun 'single hoesje')

jup
14-11-2001, 19:54
Ik heb bij de mediamarkt ook de viastar cd's gekocht en ook bij mij werkt het perfect ! :)

Alleen ik moet toch echt 19,95 per pak afrekenen.

Maar ik klaag niet want het werkt nu eindelijk goed, dus ik heb meteen een zooitje ingeslagen.

De Arita cd's waar ik heb over had in een vorige posting zijn niet meer te koop !

MVG,

Jup

sender
15-11-2001, 10:30
Heb ze van de MediaMarkt in de Bogaard (nieuwe in Den Haag / Rijswijk). Daar waren ze echt fl. 11,60, maar misschien was t maar tijdelijk. In elk geval werken ze perfect!!!!