PDA

Bekijk de volledige versie : Is dit een goede beginners set?



daviddekam
14-05-2003, 21:42
Ik krijg van mijn ouders voor mijn examan (als ik slaag) een home cineman set. Nou willen ze niet teveel geld uitgeven en denken ze aan deze set: JVC TH-A35, Hij is te koop voor 499,- Ff de spec er tegen aan gooien:

BELANGRIJKSTE FEATURES

Ondersteunde systemen: DVD-Video, DVD-R, CD, CD-R/RW, SVCD/VCD, MP3 (CD-R/RW), digitale foto’s (JPEG op CD-R/RW)
Voor/surround/midden: 45 W x 5, 6 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD; Subwoofer: 100 W, 10 ohms bij 100 Hz, bij 10% THD
Ingebouwde decoders: Dolby Digital, DTS, Dolby Pro Logic II
Eenvoudige bediening
DSP (HALL/THEATER/LIVE HOUSE/STADIUM/CONCERT)
10-bits/54 MHz video D/A converter
16 cm basreflex subwoofer, magnetisch afgeschermd
Nieuwe, elegante afstandsbediening voor meerdere merken (bekende TV merken en JVC videorecorders)
ANDERE FEATURES

Audio

96 kHz/24-bits-compatible audio D/A converter
Video
Zoeken met variabele snelheid (vooruit/achteruit)
Vertraagde weergave met variabele snelheid (vooruit/achteruit)
RESUME (Bookmark) functie
ZOOM Play (12 stappen)
Algemeen

On-screen taal instelbaar (Engels/Duits/Frans)
Oplichtend display
Ingangen/uitgangen

Audio ingang: 1 x analoog, 1 x digitaal
Video uitgang: 3 x monitor (SCART met TV audio ingang, S-video en composiet)
Hoofdtelefoonaansluiting
Tuner

RDS tuner
Geheugen voor 30 FM en 15 AM zenders
Satelliet/midden luidsprekers

8 cm full-range basreflex systeem
Magnetisch afgeschermd

Nou mijn vraag is dit een goed setje voor beginners?

Let daar op ik speelde DVD's eerst af op mijn PC dus ik ben niet extreem veeleisend.

Alvast Bedankt.

David.

Harry B.
14-05-2003, 21:53
Het gebruikelijk advies: zelf gaan luisteren. Maar voor zover ik me kan herinneren heeft dit type nogal last van een 'blikkerig' geluid.

daviddekam
14-05-2003, 21:56
Het gebruikelijk advies: zelf gaan luisteren. Maar voor zover ik me kan herinneren heeft dit type nogal last van een 'blikkerig' geluid.

Bedankt voor de tip, mischien dat iemand hem nog thuis heeft staan.

Sander Haarmans
14-05-2003, 21:58
Als je ongeveer €500 kan besteden moet je gewoon hier en daar gaan luisteren en kijken wat je zelf het mooist vind klinken voor dat bedrag.

JanAlesi
14-05-2003, 22:00
Over die set zelf kan ik niet veel zeggen maar mijn ervaring met JVC is dat ze voor weinig geld een redelijk setjes leveren.
Ten opzichte van je pc is het zowiezo een vooruitgang.

Mischien een optie om zelf wat bij te leggen en een QP set te nemen (ook van JVC, daar heb ik wel ervaring mee en ik moet zeggen voor dat geld alleen maar positief)

bv (JVC QP-112AL)

daviddekam
14-05-2003, 22:16
Ja mijn pa en ik hebben ook een complete set van Pioneer gezien mischien is dat een beter idee

daviddekam
14-05-2003, 22:18
Dat is deze ste van Pioneer: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Pioneer%20HC%2051.htm

Oudgebruiker3
15-05-2003, 08:08
Je kunt ook voor zo'n 320 euro een Sony receiver en een Sony dvd-speler kopen; beiden instapmodellen, maar nog altijd te preferen boven een all-in-one setje.
Kijk maar 'ns op mediacheckpoint.com, en kies voor 'audio / hifi' -> 'sony' -> 'av devices / surround', en dan de Sony STR-DE485. Ik ben zelf begonnen met de STR-DE685, en het is een leuke receiver om kennis te maken met home-theater :)

Oudgebruiker3
15-05-2003, 08:10
Dat is deze ste van Pioneer: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Pioneer%20HC%2051.htm

Ik mis op kieskeurig.nl vaak veel specificaties van apparatuur.

stekkerke
18-05-2003, 11:02
misschien kun je ook overwegen ,
om nu enkel receiver , dvd , speler en 2 front speakers aan te schaffen ,
en later nog bij te bouwen ( eventueel occasie - materiaal )

Van dit materiaal zul je binnen 2 jaar niet zeggen
nu wil ik wel wat meer ...

daviddekam
18-05-2003, 11:31
Nou we hebben na wat vergelijken en afwegen gekozen voor de Panasonic SC-HT500. We hebben hem onder andere vergeleken met een ste van Pioneer, maar omdat die een passieve subwoover had en de Panasonic een actieve hebben we toch maar de Panasonic genomen. We hebben hem ook even gehoor tenminste de subwoover en 2 kleine speakertjes en dat klonk erg goed (y) Bedankt voor jullie reacties (y)