PDA

Bekijk de volledige versie : Hannibal Rising (2007)



mark t
15-05-2003, 12:23
Volgens AINT-IT-COOL-NEWS zijn er plannen voor een nieuwe Hannibal Lecter-film:

"Dino is here to promote the mega £150m Alexander The Great picture and also unearthed was his OTHER Hannibal Lecter movie thats in the works.

Its already being penned author, Thomas Harris and is presently titled: The Lecter Variation. Centering around the young Hannibal Lecter, following his child hood in his native land, Lithuania, traveling through Paris in his teenage years and then ending up in the States to munch more.

Dino is seeking out four different actors to play the serial killer, fro, age 12, 16, 20 and 25.

It is said that Lecter fled his rich family, killing his parents and having a close relationship zith his sister. 2005 is the expected release. "

N.b.: Dino is dus de producer Dino de Laurantiis. Het verhaal borduurt blijkbaar voort op de stukken uit het boek 'Hannibal' die niet in de film terecht zijn gekomen: de jeugd van Hannibal. Op zich interessante stukken, maar ik vraag me toch sterk af of dit een aparte film rechtvaardigt.

richard voskamp
15-05-2003, 12:56
Volgens AINT-IT-COOL-NEWS zijn er plannen voor een nieuwe Hannibal Lecter-film:

"Dino is here to promote the mega £150m Alexander The Great picture and also unearthed was his OTHER Hannibal Lecter movie thats in the works.

Its already being penned author, Thomas Harris and is presently titled: The Lecter Variation. Centering around the young Hannibal Lecter, following his child hood in his native land, Lithuania, traveling through Paris in his teenage years and then ending up in the States to munch more.

Dino is seeking out four different actors to play the serial killer, fro, age 12, 16, 20 and 25.

It is said that Lecter fled his rich family, killing his parents and having a close relationship zith his sister. 2005 is the expected release. "

N.b.: Dino is dus de producer Dino de Laurantiis. Het verhaal borduurt blijkbaar voort op de stukken uit het boek 'Hannibal' die niet in de film terecht zijn gekomen: de jeugd van Hannibal. Op zich interessante stukken, maar ik vraag me toch sterk af of dit een aparte film rechtvaardigt.

Dat lijkt me heel erg leuk om meer van hannibal leckter te zien en zijn zusje.

Mobie
15-05-2003, 15:56
Ik hoop dat ze het concept hannibal lecter niet gaan blijven uitmelken met prequels en sequels, op de duur gaan dat saaie films worden vrees ik.

Tom van den Hout
15-05-2003, 16:38
Ik vond het zp eigenlijk wel genoeg met de films die er nu zijn.
Dit trekt mij ook dus totaal niet.

Ronald Stiebolt
15-05-2003, 16:43
Zie ook hier: http://filmforce.ign.com/articles/402/402484p1.html

Hmzzz, what's next: "Hannibal Jr. - Kindergarten terror"

Renny Collard
15-05-2003, 16:44
Ik vond het zp eigenlijk wel genoeg met de films die er nu zijn.
Dit trekt mij ook dus totaal niet.

Mijn idee. Het grote nadeel van Lector in the younger years zal toch zijn het feit dat Hopkins ontbreekt :evil: .

Kasper P.
15-05-2003, 17:24
Ik vond het zp eigenlijk wel genoeg met de films die er nu zijn.
Dit trekt mij ook dus totaal niet.

Mijn idee. Het grote nadeel van Lector in the younger years zal toch zijn het feit dat Hopkins ontbreekt :evil: . Zonder Hopkins wordt de film toch niets :?

Oudgebruiker3
16-05-2003, 09:05
Nee, niet als film. Het boek lijkt me wel interessant, maar om de Lecter films nou nóg meer 'uit te melken'...

mark t
16-05-2003, 09:39
Nee, niet als film. Het boek lijkt me wel interessant, maar om de Lecter films nou nóg meer 'uit te melken'...In één van de verhaallijnen van het boek 'Hannibal' komt de voorgeschiedenis van Hannibal al aan bod. In de verfilming is dit hele stuk weggelaten.
Ik denk dat Harris dus deze verhaallijn gaat bewerken voor verfilming, maar ik denk niet dat hij er een nieuwe roman van maakt.

Je zou dus 'Hannibal' eens kunnen lezen.

Oudgebruiker3
16-05-2003, 10:16
Nee, niet als film. Het boek lijkt me wel interessant, maar om de Lecter films nou nóg meer 'uit te melken'...In één van de verhaallijnen van het boek 'Hannibal' komt de voorgeschiedenis van Hannibal al aan bod. In de verfilming is dit hele stuk weggelaten.
Ik denk dat Harris dus deze verhaallijn gaat bewerken voor verfilming, maar ik denk niet dat hij er een nieuwe roman van maakt.

Je zou dus 'Hannibal' eens kunnen lezen.

Ik héb Hannibal gelezen :) Ik vond het inderdaad een behoorlijke verrijking van het boek; de hele kwestie Hannibal-Mischa.
Ik zie hier eigenlijk liever een volledig boek van dan een bewerking voor film, om eerlijk te zijn... zie maar eens een jonge acteur te vinden die zo angstaanjagend kan kijken als Hopkins ;)

Harry V.
16-05-2003, 10:30
It is said that Lecter fled his rich family, killing his parents and having a close relationship zith his sister. 2005 is the expected release. "

Nou, dat is dan een andere verhaallijn die ik me meen te herinneren uit het boek Hannibal..... Daarin kwam toch een andere geschiedenis aan bod.

Oudgebruiker3
16-05-2003, 10:49
It is said that Lecter fled his rich family, killing his parents and having a close relationship zith his sister. 2005 is the expected release. "

Nou, dat is dan een andere verhaallijn die ik me meen te herinneren uit het boek Hannibal..... Daarin kwam toch een andere geschiedenis aan bod.

Als ik 't me goed herinner wordt Mischa vermoord door doortrekkende soldaten, toch? Lecter vermoordt óf zijn ouders, óf zijn grootouders, en hij heeft geregeld nachtmerries over zijn zus, die hij mist.
Komt bést overeen, toch?

FLEPSER
16-05-2003, 11:10
Zonder HOPKINS ----------> GEEN SUCCES!

mark t
16-05-2003, 12:48
Zonder HOPKINS ----------> GEEN SUCCES!Hoewel ik ook bang ben dat de formule hiermee wel erg wordt uitgemolken, denk ik dat de afwezigheid van Anthony Hopkins niet het grootste probleem wordt. In Red Dragon komt hij nauwelijks aan bod. Ralph Fienes steelt in deze film de show als verknipte seriemoordenaar. In Manhunter speelt Hopkins helemaal niet mee, en toch is deze film zeer de moeite waard.

Gabriel B.
22-05-2003, 23:15
Hoewel ik ook bang ben dat de formule hiermee wel erg wordt uitgemolken
Daar ruikt het wel heel erg naar.

MAD
23-05-2003, 12:44
Hij is misschien alleen interessant omdat het een rechtstreekse vertaling van het verhaal Harris is, omdat hij het scenario (waarschijnlijk) schrijft.

Dat vond ik bij Hannibal nog wel de grootst gemiste kans: het niet secuur volgen van het Harris verhaal...

Nu heb je een beetje vreemde dood van Mason Verger (doctor duwt hem voor de zwijnen). Vond het verhaal (boek) van het domineren en (mogelijk) sexsueel misbruik van zijn zus een betere inval (zou hem nog meer verknipt maken). En dat zijn zus hem dan die moreen door zijn strot duwt en hij volgens verdrinkt in zijn eigen bloed ook een iets "leukere" dood.

En ook het einde van Hannibal was ronduit (Hollywood voorspelbaar) triest. Nu was er weer zo'n open einde dat lekker politiek correct was (lees: open voor elk nieuw vervolg als men dat zou willen). In het boek wordt Clarice de minnaar van Hannibal en keert zich daarmee ook volledig tegen de FBI (die haar toch al min of meer uitgekotst had). Samen leiden ze een vluchtend bestaan en komen dan ook nog eens Barney tegen die omgekocht door de zus van Mason (als zwijgplicht voor de getuigenis van dood van Mason) nu ook een rijk bestaan leidt en alle Vermeer in de wereld aan het bezichtigen is (met de vrouwen die hij onderweg weer eens oppikt). Nee, dat kon natuurlijk niet in Hollywood... ;)

martini
03-11-2004, 16:00
'Producers Dino and Martha De Laurentiis have set Peter Webber (Girl With a Pearl Earring) to direct Behind the Mask, the Hannibal Lecter prequel being scripted by author Thomas Harris.

The novel will hit stores next Fall. The film will begin production in May for release in Summer 2006, reports Variety. Universal and MGM, partners on Hannibal and Red Dragon, will get first crack at domestic rights.'

Seth__Gekko
04-11-2004, 08:09
Ben best benieuwd.
Zal best eens een goede kunnen worden, Hannibal was erbarmelijk slecht, was gewoon een comedy.

Manhunter is imo nog steeds de allerbeste verfilming.

Hankster
04-11-2004, 08:43
ik weet het niet hoor .. alle drie de Lecter met Hopkins vind ik top (SotL vanwege de donkere sfeer en het was nieuw toen, Hannibal voor de schitterende sfeer van Florance .. en de mooie scene's in combi met muziek .. en RD gewoon voor Hopkins zelf :))
maar deze zie ik niet zo zitten puur om het feit dat een Lecter film zonder Hopkins niet een echte Lecter film voor mij is (ja .. ook Manhunter dus .. ik vond persoonlijk de film niet om door te komen) .. maar wel zullen wel zien.

Martijn Beunk
07-11-2004, 09:54
Zo goed als zeker zonder Anthony Hopkins.
Een Lecter zonder Hopkins is geen Lecter helaas... :(

Kars
07-11-2004, 12:39
Zo goed als zeker zonder Anthony Hopkins.
Een Lecter zonder Hopkins is geen Lecter helaas... :(

Ik vond Brian Cox anders ook een prachtige Lecter neerzetten.

chimera01
07-11-2004, 15:19
Wat ik zo grappig vind is dat Manhunter de SotL predateert. Ik had de film reeds gezien voordat ik het superieure deel van J. Demme eindelijk zag.
Manhunter is als film beter dan Hannibal (hoewel ik een Ridly Scott fan ben) en Red Dragon (zelfde verhaal als basis als de film Manhunter).

Jammer dat Manhunter als slap aftreksel wordt gezien, zegt misschien meer over de smaak.

Hankster
11-11-2004, 12:43
Manhunter is als film beter dan Hannibal (hoewel ik een Ridly Scott fan ben) en Red Dragon (zelfde verhaal als basis als de film Manhunter).

hier ben ik het dus niet mee eens .. Hannibal wordt wel helemaal de grond in geboort, maar waarom eigenlijk? Ik vind de film geweldig vooral dankzij de prestaties van uiteraard Hopkins maar ook Oldman is fantastisch en Julianne Moore neemt de rol van Foster goed over!
en Ridley weet samen met Zimmers muziek een heerlijke sfer te creëren. Het is niet zoals de vorige 2 delen een man achter het glas die de agent helpt een moordenaar op te sporen (waar uiteraard niks mis mee is .. maar Hannibal is gewoon iets nieuws ..)

naja .. ik hou gewoon niet zo van de sfeer van Manhunter .. te stylistisch denk ik .. ik had de film misschien gewoon voor SotL moeten zien ipv van andersom

mark t
13-04-2005, 07:53
Voorlopige titels: Behind the Mask (2006). Klinkt erg 'cheesy' als je het mij vraagt. Regisseur Peter Webber (http://www.imdb.com/name/nm0916424/) begint in september met draaien.

Aldus dit bericht (http://www.aint-it-cool-news.com/display.cgi?id=19895) op aint-it-cool-news.

Jeroen D
25-10-2006, 18:38
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=7982&titel=Blik_op_Hannibal_Rising


De titel is nu dus : Hannibal Rising.
Om de 1 of andere reden vind ik dit een behoorlijk creepy foto.

mark t
25-10-2006, 18:44
Om de 1 of andere reden vind ik dit een behoorlijk creepy foto.Lijkt wel een foto uit een van de Friday the 13th-films.

John Sital
25-10-2006, 20:39
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=7982&titel=Blik_op_Hannibal_Rising


De titel is nu dus : Hannibal Rising.
Om de 1 of andere reden vind ik dit een behoorlijk creepy foto.


hm idd als er een kettingzaag in zijn hand was had ik niet eens vreemd opgekeken :?

Bjorn S.
26-10-2006, 10:58
Blijkbaar geen foto van de genoemde film:


Een foutje is snel gemaakt. Hoewel de titels gedeeltelijk identiek zijn, is dit geen foto van een jonge Hannibal Lecter uit Behind The Mask, maar komt het beeld uit Behind The Mask: The Rise Of Leslie Vernon.

etterletter
09-11-2006, 19:46
poster:
http://home.hetnet.nl/~tuyplassche/hannibal.jpg

Wouter van Dis
09-11-2006, 20:29
Ben ik de enige of past die poster nou niet bij het Hannibal 'Hopkins' Lecter gevoel.. Ik vind dat masker ook echt verschrikkelijk. Maar dat is mijn mening, ik vind het er gewoon een beetje lomp uitzien..

Aloys
09-11-2006, 21:58
Dat masker slaat zowiezo nergens op.. of moest Hannibal in ze jeugd ook in een dwangbuis?

Esteban
09-11-2006, 23:00
Het ziet er niet uit. Gaspard Ulliel herken je er in de verste verte al niet in en het masker is behoorlijk lachwekkend. Gelukkig ben ik me bewust van het feit dat we hier met een meesterlijke regisseur hebben te maken en er al behoorlijk veel moet misgaan.

'k Heb zo'n voorgevoel dat we een dezer dagen gaan lezen dat het om fanart gaat. Het zou niet de eerste keer zijn, impawards of niet. Of ik hoop 't allesinds. ;)

Evil Hobbit
10-11-2006, 09:28
Heel erg fout

Timothy
10-11-2006, 10:54
Ziet er inderdaad belachelijk uit, maar ik heb het idee dat dit geen "dwangbuismasker" is, maar een toneelmasker (met name de neus ziet er Japans uit).

Jeroen D
06-12-2006, 10:10
http://www.ropeofsilicon.com/stills.php?id=2181

Ziet er allemaal cool uit :wink:

BratMokstrof
06-12-2006, 10:13
Ik vind de acteur die Lecter moet vertolken eigenlijk veel te glad / vlot voor Lecter... Had een wat ingetogener persoon verwacht ofzo, dit is meer een op het oog coole gast (vooral met dat glas) ...

chimera01
06-12-2006, 11:54
Ik verwacht het boek volgende week thuis op de mat.

martini
29-12-2006, 17:22
De eerste trailer:

Hannibal Rising (http://www.amazon.co.uk/Hannibal-Rising/dp/B000LC3P40/sr=11-1/qid=1166637209/ref=sr_11_1/202-9659910-0649414)

Dennis Oosterhuis
29-12-2006, 18:32
Ziet er niet onaardig uit. Ondanks het gemis van Anthony Hopkins, wordt ik toch wel een beetje nieuwsgierig. Wie weet breng ik deze film een bezoekje in de bios...

Jeroen D
30-12-2006, 10:33
Wow, trailer is toch wel een stukje beter dan ik verwacht had........ben toch wel nieuwsgierig naar deze film.

superman
30-12-2006, 22:11
In een stukje van de trailer waar Lecter die man in het water gevangen houdt heeft dezelfde sfeer als Hostel, wat ik persoonlijk wel vermakelijk vind.

Hankster
31-12-2006, 09:45
wat ik wel apart vind is dat ze wel Silence of the Lambs (uiteraard..) en ook Hannibal noemen, maar geen Red Dragon...

Maar ik begin nu toch best wel nieuwsgierig te worden :)

Jeroen D
05-01-2007, 13:35
http://www.jurassicpunk.com/clips/hannibal.rising.int.teaser.mov

Aloys
05-01-2007, 13:44
http://www.jurassicpunk.com/clips/hannibal.rising.int.teaser.mov

Ja, het ziet er gewoon heel vetjes uit, ook goed gedaan dat je de stem van Lecter's personage nog niet hoord.

Bull Terrier
05-01-2007, 23:29
Ja maar dat is waarschijnlijk zo'n frans accent, en ik vraag me echt af of dat wel gaat overkomen.

Dennis Kuijper
13-01-2007, 18:17
2nd International "Hannibal"
The second international trailer for the upcoming "Hannibal Rising" once again makes the horror flick look pretty cool. I should point out, however, that Thomas Harris's novel, which is based on the movie or maybe the other way around, was just listed among the five worst books of 2006 in Entertainment Weekly. So even if the trailers look juicy, I suggest caution.

The film will be an origin story as it explores the childhood of a young Hannibal Lecter (Gaspard Ulliel). After his family is brutally murdered during World War II, Lecter escapes to Paris, where he stays with his uncle's attractive widow, Lady Murasaki (Gong Li). This is where he picks up many of his interests and habits, including an outstanding knowledge of human physiology, and decides to track down the killers to get his revenge.

Peter Webber, director of the Oscar nominated "Girl with a Pearl Earring," seems like a strange choice to helm the thriller. The MGM release hits theaters throughout the country on February 9th.

Klik hier voor de trailer (http://www.worstpreviews.com/trailer.php?id=298&item=3)

Bron:Worstpreviews

Aloys
13-01-2007, 23:05
Dit ziet er echt heel goed uit. :D

steven van dijk
13-01-2007, 23:18
Inderdaad trailer ziet er vet uit, ik was/ben wel nieuwsgierig naar de film en laten we wel wezen ondanks een goede cast en crew was Hannibal een complete miskleun en was ik happier met the red dragon.

Hankster
14-01-2007, 10:15
Hannibal een complete miskleun? Ik vond het er schitterend uitzien, er werd goed geacteerd (zeker door Oldman), enkel het verhaal was niet geweldig. Maar ze hebben het script nog wat proberen te verbeteren t.o.v. het boek...maar zelfs dat bleef nog rommelig en matig uitgewerkt. Maar verder was het imo de meest sfeervolle van de 3 en het goede was ook dat het een totaal ander soort film was dan SotL, in plaats van dat ze die film probeerde te kopieren.

Hannibal Rising daarentegen lijkt me redelijk sfeerloos, de kerel die Lecter speelt vind ik behoorlijk oncharismatisch, en als ik dan hoor dat het boek als een van de slechtste van 2006 wordt gezien...dan heb ik toch wel m'n sterke bedenkingen. Ik wil hem wel zien hoor, maar ik verwacht ervan te voren maar niet al te veel van...

Jeroen D
14-01-2007, 11:02
Hannibal is zo'n onderschatte film wat mij betreft......een stijlvolle en spannende thriller zoals alleen Ridley Scott ze kan maken.

De 2e trailer van Hannibal Rising ziet er ERG goed uit.......laat maar komen deze :lol:

Jeroen D
22-01-2007, 13:51
1e review van imdb.com

I went to a free screening of this movie tonight, Thursday December 12, 2006 at the mall cause they gave out free passes at my work across the street.
I wont give really much away...but the movie itself was great. Great locations, great acting--especially by Gaspard Ulliel as Hannibal. I swear his acting was so good that it was scary and near perfect as the demented Hannibal Lechter.
The story about how he came to be was great also starting with his youth during WW2 in 1944. And 8 years later, the main plot line unfolds showing him becoming a medical school student in France where he begins to learn of the many body parts that make a human work.
All in All this movie is a delectable revenge type movie with scary, dark bad guys and many gruesome deaths.

*two thumbs up*

Timothy
08-02-2007, 21:46
Omdat de meeste mensen de film nog niet hebben gezien, maar zich moeilijk kunnen bedwingen mijn prachtige reviews te lezen, nu compleet in spoilertags. Lezen is op eigen risico :lol:

[spoiler:23783ee836]Regie: Peter Webber
Cast: Gaspard Ulliel, Rhys Ifans, Li Gong, Dominic West
Genre: Drama / Thriller
Jaar: 2007

http://img.photobucket.com/albums/v457/mopperkont/hannibalrising.jpg

Schrijver Thomas Harris vond dat hij het karakter van Hannibal Lecter nog niet genoeg had uitgemolken en daarom schreef hij een heuse prequel. Hollywood volgde braaf en daarmee werd Hannibal Rising (http://www.imdb.com/title/tt0367959/) een feit.

Tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog verliest een jonge Hannibal Lecter zijn ouders. Samen met zijn zusje Mischa wordt hij gevangen gehouden door plunderende soldaten, totdat er geen eten meer is. De sadisten besluiten Mischa als maaltijd te gebruiken. Met alle verschrikkingen nog op zijn netvlies is hij 8 jaar later nauwelijks te houden. Hannibal vlucht naar zijn enige familie, maar zijn oom blijkt inmiddels te zijn overleden. Zijn weduwe, de mysterieuze en beeldschone Lady Murasaki Shikibu, geeft hem een warm welkom. Zij helpt hem waar mogelijk, maar kan niet verhinderen dat de verschrikkingen in zijn dromen blijven terugkomen. Als zijn herinneringen terugkeren, ontwaakt de dorst naar vergelding. De zoektocht naar de kern van het kwaad zal alles en iedereen waar hij om geeft in gevaar brengen en voeding geven aan zijn diepste zwarte behoeften die onverzadigbaar blijken.

The Silence Of The Lambs is nog steeds één van de beste thrillers ooit, maar dat de makers van deze makkelijke prequel dat niveau niet halen, had ik al verwacht. Mijn hoop was dan ook dat het niet onaardige niveau van de vervolgen zou worden behaald. Zelfs dat bleek teveel gevraagd en de kijker wordt een zouteloze film voorgeschoteld. Met Hannibal in de schijnwerpers verwacht je een sfeervolle thriller, maar niets is minder waar. De spanning is ver te zoeken en bij elke moord zie je de ontknoping al van verre aankomen. In de finale wordt Hannibal zelfs neergeschoten, alsof we niet weten dat hij het zal overleven… Om het gebrek aan spanning te compenseren, krijg je te pas en te onpas bloederige taferelen voorgeschoteld, maar ook daar zal de doorgewinterde filmkijker niet meer van opschrikken. Daarnaast is er een groot deel van de tijd gebruikt om de dramatische geschiedenis van de hoofdpersoon te schetsen, maar de acteerprestaties en het verhaal staan in de weg van medeleven. Als losstaande film was dit misschien nog een voldoende geweest, maar als deel van de reeks die om Hannibal The Cannibal draait, is dit een teleurstellende film.

Wat mij nog het meest irriteerde, is het feit dat Hannibal een menselijk gezicht moest krijgen. Dat was natuurlijk te verwachten bij een verjongde versie, want het gemiddelde publiek pikt het niet dat de titelheld een willekeurige gek is. Nu is er dus opeens een reden dat Hannibal een kille moordenaar werd; de moord op zijn kleine zusje door stoute oorlogsmisdadigers (die ook nog eens als enorme nazi-karikaturen worden neergezet). Om alles nog erger te maken zijn de voormalig militairen ook na de oorlog enorm fout als slavenhandelaars voor de prostitutie. Eigenlijk bewijst Hannibal de wereld dus ook nog een dienst, al gaat dat gepaard met zijn sadistische trekjes. En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, blijkt hij in deze film zelfs een samoerai(!). Ik had gehoopt dat je hem langzaam zou zien transformeren naar de seriemoordenaar waar we zo van zijn gaan houden, maar zelfs in de finale is die nog niet in zicht. Een gemiste kans en totaal overbodig.

Niet alles is slecht aan deze film; hoofdrolspeler Gaspard Ulliel heeft een enorm enge en berekende uitstraling. Helaas is zijn acteerwerk niet echt denderend en hij deed me wat denken aan Dennis The Pennis, wat niet echt goed deed aan het inlevingsvermogen. Zijn liefje, gespeeld door Li Gong, komt ook al niet lekker uit de verf. Alle schurken zijn uitvergrootte karikaturen en dat is een zeer spijtige keuze geweest. Ook hier irriteerde het me weer: de film speelt in Europa, maar de Russen, Fransen en alle andere nationaliteiten spreken gewoon Engels. Uiteraard wel met een aan plaats gebonden (overdreven) accent. Bah.

Score: 5/10[/spoiler:23783ee836]

Esteban
08-02-2007, 22:39
Spoilers! :evil:

Timothy
09-02-2007, 07:36
Nou, niet zo overdreven doen aub. Ik heb welgeteld één (zeer milde) spoiler gebruikt en die aangepast. De intro komt rechtstreeks uit de synopsis, dus dat lijkt me geen spoiler.

Wat ik sowieso nooit begrijp, is dat mensen een hele review doorpluizen en vervolgens klagen dat ze dat niet wilden weten :?

Patrick van den Hul
09-02-2007, 09:20
Nou, niet zo overdreven doen aub. Ik heb welgeteld één (zeer milde) spoiler gebruikt en die aangepast. De intro komt rechtstreeks uit de synopsis, dus dat lijkt me geen spoiler.

Wat ik sowieso nooit begrijp, is dat mensen een hele review doorpluizen en vervolgens klagen dat ze dat niet wilden weten :?

Met het eerste heb je gelijk maar met het tweede natuurlijk niet. Een review kan idd enkele spoilers uit het begin bevatten, maar als iemand een recensie leest, hoeft die geen grote spoilers te verwachten. Heb je ooit een review in de media gezien waarin bijvoorbeeld het einde van een film verklapt werd?

Timothy
09-02-2007, 09:53
Heb ik het einde van de film verklapt dan? Ik heb juist heel weinig plotpunten genoemd dacht ik...

En ja, in de media zie je zo vaak reviews waar het einde verlapt wordt. Dat is nu eenmaal het nadeel van internet; iedere malloot (inclusief ikzelf) kan erop publiceren. En daarom lees ik zelf alleen reviews (iets anders dan previews) nadat ik een film gezien heb. En lees ik er toch iets vóór en is de verrassing weg, dan neem ik dat niemand kwalijk behalve mezelf. Maar hoe dan ook: point taken, we kunnen weer terug naar topics met alleen maar posts in de trant van "ziet er goed uit", "ik heb er zin in" en "lijkt me complete bagger" :wink:

Maar goed, die milde spoiler heb ik verstopt. Dat [spoiler:ccad68a4e5]Hannibal[/spoiler:ccad68a4e5] deze prequel [spoiler:ccad68a4e5]overleeft[/spoiler:ccad68a4e5], is immers net zo verrassend als het feit dat de Titanic [spoiler:ccad68a4e5]zinkt[/spoiler:ccad68a4e5] en Jezus in Passion Of The Christ [spoiler:ccad68a4e5]gekruisigd wordt[/spoiler:ccad68a4e5] :P 8)

Patrick van den Hul
09-02-2007, 10:34
Heb ik het einde van de film verklapt dan? Ik heb juist heel weinig plotpunten genoemd dacht ik...

Nee, dat zeg ik toch ook niet :lol: Jij zei alleen dat je vind dat iemand een kan verwachten dat een recensie spoilers verwacht, maar dat is natuurlijk niet zo. Een recensie hoort geen spoilers te bevatten :wink:

Timothy
09-02-2007, 11:00
Ik snap wat je bedoelt, omdat ik ook geen spoilers wil lezen. Toch ben ik het niet met je eens (hoewel het maar een dunne scheidslijn is).

Een synopsis of preview behoort inderdaad geen spoilers te bevatten, maar een review mag dat van mij wel hebben. Hoe kan ik mijn gevoelens over een film bewoorden zonder inhoudelijk op die film in te gaan?

Esteban
09-02-2007, 13:19
Wel, door ze te nuanceren in plaats van ze letterlijk neer te plaatsen. Of, zoals gebruikelijk, de spoiler-tags. Mensen die de film wél hebben gezien kunnen die makkelijk selecteren, het gaat tenslotte om één enkel witlijntje. Ik heb een gigantische hekel aan besprekingen waar dingen worden in weggegeven. Al zijn het maar de kleinste details. Daar dienen reviews niet voor, spoilertags wél.

Laatst zag ik je ook bij 'the Prestige' een belangrijk gegeven open en bloot plaatsen, vandaar die :evil: -smilie. Het was trouwens niet in alle ernst hoor, en ook deze post niet, ook al klinkt het wat streng. Bij deze zeg ik het er maar bij. ;)

scheur
09-02-2007, 13:23
Net even de trailer zitten kijken, maar ik kan nog niet echt warm of koud worden...
Heb nog geen echte associatie met de eerdere films...
Maar eerst de film kijken en dan nog maar eens oordelen..... :wink:

Timothy
09-02-2007, 13:47
Laatst zag ik je ook bij 'the Prestige' een belangrijk gegeven open en bloot plaatsen, vandaar die :evil: -smilie.

Ja sorry nog daarvoor...

Hoewel ik the Prestige helemaal niet heb gezien en al helemaal niet in die thread heb gepost :lol: Sterker nog: ik blijf daar weg, omdat ik niets wil lezen over de film voor ik hem gezien heb :wink:

Esteban
09-02-2007, 15:46
:D My fault. Het was 'n avater met mond open en al ... vandaar de vergissing.

Timothy
09-02-2007, 16:35
Je vergelijkt me met rkrijger? (Ja, nu móest ik de thread wel opzoeken)

Dan wordt het tijd voor een nieuwe avatar :lol:

Kendorjia
10-02-2007, 09:45
nou, op rotten tomatoes krijgt ie niet al te hoge scores...een magere 16% maar ja... Deze film zegt me eigenlijk nix... al dat prequel gedoe, het hoeft voor mij echt niet.... typisch hollywood om van een stijlvol, duivels, maar toch charismatisch personage weer zo'n kartonnen icoon te maken... zucht... hoe je het ook draait of keert... Na het zien van deze film zal het personage Hannibal nooit meer diezelfde uitstraling hebben voor mij...

kijk bijv naar superman... in deel I was ie gewoon top, maar in de vervolgen wordt ie gewoon ontzettend belachelijk gemaakt... Foei!

bart22
17-02-2007, 23:05
Ik heb deze film gisteren in de cinema gezien. Ondanks dat de film nooit het niveau van Silence of the lambs of zelfs Red Dragon haalt heb ik er best van genoten. Voor mij persoonlijk staat deze film ongeveer op hetzelfde niveau als Hannibal. Ideaal voor een ontspannend avondje cinema zonder al te veel bij nadenken maar ga er niet heen met te hoge verwachtingen. Als je verwacht een film te zien van het niveau Silence of the Lambs ga je teleurgesteld zijn.

Voor mij is deze film een 6/10 waard.

mark t
22-02-2007, 08:16
Gisteren gezien. En daar heb ik spijt van. Een van de slechtste films die ik de afgelopen tijd heb gezien.

De 'back-story' van Hannibal werd in een paar flarden in het boek Hannibal aangestipt. En daar had het bij moeten blijven. Deze geforceerde poging om er een volwaardig verhaal van te maken is volledig mislukt. Het verhaal heeft het niveau van een slecht jongensboek ([spoiler:c171f50a1b]tenminste twee inspecteurs ruiken als ze een lijk inspecteren de olie waarmee het moordwapen (een samurai-zwaard) is onderhouden en identificeren deze olie ook nog eens. Dat terwijl het om een dikke, zweterige, bebloede slager gaat die vlak voordat hij vermoord werd met z'n blote handen de ingewanden uit een vis trok[/spoiler:c171f50a1b].
Daarnaast is een belangrijk element uit de vorige films verdwenen: Spanning. Ik heb nergens op het puntje van m'n stoel gezeten. De film was gewoon geen thriller. Het leek bij vlagen wel een slechte slasher.
Van nuance of diepgang is bovendien nauwelijks sprake. De slechterikken zijn wel erg slecht, om maar helemaal duidelijk te maken dat Hannibal eigenlijk best een sympathieke knul is. Da's aan Hannibal zelf nauwelijks te merken -in tegenstelling tot de Hannibal uit de latere films. [spoiler:c171f50a1b]De daadwerkelijke, geleidelijke transformatie van Hannibal tot seriemoordenaar annex kannibaal wordt eigenlijk ook niet behandeld. Hij is al vrij snel gewoon een jongere versie van de Hannibal uit de latere verhalen. Of beter gezegd: Hij moet het voorstellen.[/spoiler:c171f50a1b] Waar de latere Hannibal juist zo angstaanjagend is omdat hij eigenlijk helemaal niet als een maniak overkomt, hebben we in deze film te maken met iets wat meer wegheeft van The Joker uit de Batman-films. De hoofdrolspeler schmiert er lustig op los, gaat zich te buiten aan quasi-demonische oogopslagen, grimassen en uitbarstingen. Een beetje regisseur had hier moeten ingrijpen en voorkomen dat z'n hoofdrolspeler -die geacht wordt de film te dragen- volledig ontspoort. In alle voorgaande Hannibal-films zijn de seriemoordenaars angstaanjagend. Hier doet de seriemoordenaar alsof hij angstaanjagend is en faalt daar jammerlijk in.
Het helpt ook niet dat Ulliel in fysiek opzicht helemaal niet lijkt op Anthony Hopkins, hetgeen nog eens benadrukt wordt door een merkwaardige lachrimpel die regelmatig zo'n beetje onder z'n jukbeen opduikt. Je moet bij de casting toch een beetje rekening proberen te houden met een bepaalde continuïteit.
Voeg daarbij een portie 'Allo 'Allo-accenten en een paar erg krampachtige verwijzingen naar de latere films ([spoiler:c171f50a1b]de suggestie wordt gewekt dat er een link is tussen een samurai-masker en het masker dat Hannibal in Silence of the Lambs bij wijze van muilkorf moet dragen[/spoiler:c171f50a1b]) en de ramp is compleet.

Ik kraak niet vaak een film volledig af, maar voor Hannibal rising maak ik graag een uitzondering. De regisseur heeft de twijfelachtige eer de Batman & Robin van de Hannibal Lecter-serie op z'n geweten te hebben. Hij mag zich dan ook diep schamen. Net als Harris, die als verantwoordelijke voor het verhaal en het script een dubbele misslag op z'n geweten heeft. En wat mij betreft heeft Gaspard Ulliel z'n eerste Razzie-nominatie verdiend.

Hugo R
22-02-2007, 09:27
Voorstukje gezien in de bios en dat zag er nog best aardig uit. Maar denk toch dat ik deze uiteindelijk niet ga zien, kan alleen maar tegenvallen na de andere 3.

Dennis Kuijper
08-03-2007, 22:12
Hannibal Rising (2007)
De jonge Hannibal Lecter overleeft in de Tweede Wereldoorlog de verschrikkingen van het Oostelijke front in Litouwen. Hij weet te ontsnappen uit het Sovjetrijk door te vluchten naar Frankrijk. Samen met hem vlucht ook de weduwe van zijn oom, de mysterieuze maar beeldschone Lady Murasaki Shikibu. Haar vriendschap en aandacht helpen Hannibal om de oorlogsgruwelen te verwerken. Later vindt hij de middelen om terug te keren naar het Oostfront waar zijn ware aard langzaam duidelijk wordt.

Na 'The Silence of the Lambs', 'Hannibal' en 'Red Dragon' is er nu deze in mijn ogen volstrekt overbodige film waarin alles werkelijk uitgekauwt word gebracht zonder ook maar iets aan je eigen fantasy over te laten. Ook deze film is trouwens weer gebaseerd op een boek van Thomas Harris. Het grote gemis is natuurlijk ook Anthony Hopkins die met z,n vertoning in de films eigenlijk al de halve film was. Nu moeten we het doen met Gaspard Ulliel die nog zo z,n best zal dan maar mij niet wist te overtuigen en zelfs lachwekkend werd op sommige momenten. Ook vond ik een aantal dingen te toevallig en ongeloofwaardig en kwam het einde wel heel afgeraffeld over. Een clichematige wraakfilm. 5/10

Rickje
09-03-2007, 00:42
Deze film overtreft dus sowieso de andere 3 delen niet? Dit had ik natuurlijk wel verwacht want Silence of the lambs is niet te overtreffen maar ik had wel verwacht dat het minstens in de buurt zou komen..dat is het dus niet :( en ik zou er dit weekeinde nog naartoe gaan..

Khonnor
11-03-2007, 01:59
Ik vond dit best een aangename film. Nu heeft Silence Of The Lambs mij nooit echt weten te bekoren, maar Hannibal en deze vond ik beiden erg fijn om te zijn. Manhunter en Red Dragon heb ik nog niet gezien.

Het accent kwam in inderdaad soms lachwekkend over en ook de criminelen zijn behoorlijk cliché. Ook het eind kwam voor mij op een vreemd moment. De chinese vrouw was echt enorm vreselijk en leek zo uit haar rol in Memoirs Of A Geisha gestapt te zijn. Hoofdrolspeler was erg fijn, maar dat litteken in zijn linkerwang irriteerde me mateloos.

Al met al, een aardige tr\hriller, zonder Jodie Foster, wat het dan al snel een aardige film voor mij maakt. ;)

Daan de G.
11-03-2007, 02:57
Wat een verschrikkelijke film... slechtste die ik dit jaar gezien heb..
Hoe kan je zo'n geweldig karakter zo verkrachten, Hannibal Rising laat zien hoe het moet...

Rickje
11-03-2007, 15:52
ik vond Hannibal Rising op zich wel aardig maar geen hoogvlieger.

Gaspard Ulliel speelt Hannibal niet zoals ik had verwacht, hij komt soms als een retard over en dan dat accent :roll: maar goed in iedergeval in de film is er wel een spannende sfeer te voelen en dat is een pluspunt.

Voor de rest is de hele film een teleurstelling en kun je beter deze film huren, want een bioscoopbezoekje is het niet waard.

John Sital
18-03-2007, 16:45
vandaag gezien, wat zal ik ervan zeggen :?
geen spanningopbouw in de film je weet dat al die gasten eraan gaan alleen weet je nog niet hoe.
Verder wat gong li in deze film deed was mij een raadsel, ze kan wel betere rollen krijgen, die vent die als hannibal speelde keek consant alsof ie dringend naar de wc moest :?
alleen kopen als ie in de budgetbakken ligt

Isis
20-03-2007, 18:19
die vent die als hannibal speelde keek consant alsof ie dringend naar de wc moest :?



:shock: ...... :twisted: :twisted:
Goeie omschrijving!!! (y)

Marcel v/d H.
21-03-2007, 07:58
Omdat er niets anders draaide in de bios toch maar naar deze film geweest, ondanks dat ik al veel slechte dingen over deze film had gehoord. De Hannibal reeks wisselde al erg in kwaliteit, maar dit is toch wel het absolute dieptepunt (en dat ik Hannibal ook al niet te best vond). Manhunter, The Silence of the Lambs en Red Dragon waren echter wel sterke films. Het verhaal is van dezelfde schrijver (Thomas Harris) als de eerder genoemde films, dus dat schept toch wel bepaalde verwachtingen. Het verhaal is alleen samen met het acteerwerk het grootste manco aan de film. Vooral de tenenkrommende acteerprestaties van de hoofdrolspeler (Gaspard Ulliel) waren van ongekende kwaliteit (en dat is absoluut geen compliment).

Het verhaal begint in het grensgebied van Rusland tijdens het einde van de tweede wereldoorlog, waar de jonge Hannibal getuige is van de moord op zijn hele familie en hij ziet hoe zijn zusje wordt opgegeten door hongerige soldaten. Na enkele jaren besluit Hannibal wraak te nemen op dit groepje soldaten en zien we hem langzaam in een beest veranderen. Ondanks dat de beelden best mooi zijn en de film enkele gruwelijke scenes bevat, halen het slechte script en het nog slechtere acteerwerk de film helemaal naar beneden. Bespaar je in elk geval een tripje naar de bios en mocht je je binnenkort een keer heel erg vervelen dan kan je de film misschien een keer huren. 4.5/10

Jeroen D
03-07-2007, 07:00
http://images.fisbase.nl/ProductImages/autoimport/1308700_1308799/00000p1308747_front.jpg

In Nederland word er een steelbook uitgebracht met 2 versies, de bioscoop versie en de uncut versie. (28 aug)

Cor H.
03-07-2007, 16:38
Wat ik wel grappig vindt is dat in Nederland de meest klote films in een mooi blikkie worden gestoken (Deze, Minotaur, Action collection, Scarface 2) en een klassieker als Pulp Fiction etc. een RCV doosje aangemeten krijgt.

Hankster
05-07-2007, 13:23
ik vind zo'n blik anders maar lelijk staan tussen m'n normale hoesjes :|

maar ehm, hoe groot is het verschil tussen de bios en de uncut versie?

Jeroen D
03-09-2007, 18:41
Tja, dit is inderdaad niet veel soeps.
Een wel erg matig verhaaltje met een erg slappe hoofdrolspeler. Die jongen probeert de hele tijd wel eng over te komen maar je hebt echt niet niet de indruk dat dit later de mensetende Hannibal Lector word.
Ook Li Gong die in Miami Vice het toch wel aardig deed speelt hier net alsof ze er helemaal geen zin in heeft om te acteren.
Het verhaal is erg simpel en de moorden maken geen indruk.

Na SOTL, Red Dragon en het nog steeds erg ondergewaardeerde Hannibal (ik blijf het zeggen) een behoorlijke afknapper.

5/10

Hankster
04-09-2007, 09:59
Na SOTL, Red Dragon en het nog steeds erg ondergewaardeerde Hannibal (ik blijf het zeggen) een behoorlijke afknapper.

5/10
Helemaal mee eens. Zeker met dat Hannibal een ondergewaardeerde film is!

Frank
08-09-2007, 10:04
Video Film Express volgt met uncut versie van de DVD in amaray box Hannibal Rising Special Edition in één week uitverkocht

De door Video Film Express op de markt gebrachte Hannibal Rising Special Edition DVD is uitverkocht. Het bedrijf ontving 30.000 voornoteringen en was daarmee in één keer door de gehele voorraad heen. Hannibal Rising verschijnt op 28 augustus a.s. in de winkel. Om tegemoet te komen aan verdere vraag brengt Video Film Express dezelfde Special Edition uit, maar dan in een amaray box uitvoering tegen een sterk gereduceerde prijs.

Het unieke van de Special Edition die vanaf mogen in de winkel ligt, is de 3D-uitvoering (lenticular) van de voorzijde. Daardoor trekt de DVD enorm de aandacht. De consument krijgt bovendien twee DVD´s in een luxe metal pak box, want naast de bioscoopversie biedt de DVD ook de zogeheten uncut uitgave van deze bloedstollende film en vele extra’s. Deze editie mocht in de VS niet mocht worden vertoond.

De amaray box die Video Film Express heeft besloten uit te brengen, bevat eveneens de uncut versie van de film en het bonusmateriaal. Zowel in de Metal Pack uitgave als de amaray box is een flyer opgenomen van de Amsterdam Dungeon, met een kortingsbon voor één gratis entree.

“De enorme belangstelling voor deze metal pack uitvoering met 3D-voorzijde heeft ons enigszins verrast”, erkent Rob Stienen, marketing manager van Video Film Express. “Aan de andere kant hebben we goed aangevoeld dat deze uitgave, een dubbel-DVD in een luxe verpakking, zou aanslaan.”

Bron: www.dvd-home.nl (http://www.dvd-home.nl).

Wim S.
08-09-2007, 10:32
Tsja als je alle films in een metal pack uitbrengt zal er ooit vanzelf 1 goed aanslaan.

Frank
08-09-2007, 10:34
Maar dit was de eerste of in ieder geval een van de eerste steelbooks/metal pack of hoe je ze ook wilt noemen die Video/Film Express heeft uitgebracht.

Patrick Deckard
08-09-2007, 11:12
Ik heb die "uitverkochte" versie gisteren nog in m'n handen gehad. Volgens die blikken doos is de bioscoopversie verknipt tot 1:77 en de uncut versie (2:35) staat er letterboxed op... Met andere woorden: onafgezien of het nu een goeie dan wel slechte film is: ik hoef 'm niet!

Patrick van den Hul
08-09-2007, 12:12
Schijnbaar doet de kwaliteit van een film er niet altijd toe bij het bepalen van de verkopen...

Herman ter Lingen
01-10-2007, 19:35
De "uitverkochte" steelbook is nog steeds op verscheidene adressen te koop. Blijkbaar hebben de retailers VFE van zijn voorraad afgeholpen.

Marcel v/d H.
01-10-2007, 19:51
De slechtste film tot nog toe die ik (in de bios) heb gezien, met name de hoofdrolspeler vond ik dramatisch slecht.