PDA

Bekijk de volledige versie : Regio 2 uit UK en de engelse censuur...



tan1415
15-05-2003, 22:41
Ik weet niet of iemand al over dit onderwerp hebben gehad.
UK's censuur is erg streng en volgens mij zijn de films daar vaak aangepast.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb net de Uk versie van attack of the clones gekocht. Weten jullie of de R2 DVD van deze film is "aangepast"?

Ik had er niet aangedacht, maar lijkt me wel klote om een film te kopen die niet voldoet aan het origineel.

Jolling
16-05-2003, 01:12
Sinds de Britsh Board of Film Classification een nieuwe baas heeft is de censuur al een stuk minder maar er zijn nog steeds films die niet 'uncut' door de censuur heen komen. Een goed voorbeeld is de onlangs uitgebrachte versie van "Last House on the Left".
Wat betreft "Attack of the Clones"; in de bioscoopversie is 1 seconde verwijderd, het gaat om een kopstoot die niet geschikt is voor een PG film.
In dit geval wilde de distributeur per sé een PG rating vandaar dat de kopstoot eruit is gehaald.
Bij twijfel over of er in de film geknipt is kun je het beste even kijken op de BBFCs website: www.bbfc.co.uk.

tan1415
18-05-2003, 01:22
Duidelijk antwoord...weet je hoe het zit met de DVDfilm?Is dst gewoon uncut?

Eeerlijk gezegd is dit voor de DVD liefhebbers vrij belangerijk aangezien iedereen veel dvds uit UK halen...niemand ongerust wat voor een film ze in huis halen?

Harry B.
18-05-2003, 12:59
...niemand ongerust wat voor een film ze in huis halen?
Als je van tevoren even je research doet hoef je niet ongerust te zijn, toch?

Betamax
18-05-2003, 13:01
Leg eens uit hoe doe je dat dan ???

PvdS
18-05-2003, 13:14
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat de site van de BBFC niet altijd uitsluitsel geeft of er geknipt is in een film. Het komt ook zeer regelmatig voor dat de filmmaatschappij zelf al de schaar gehanteerd heeft voordat ze de film aanleveren, omdat ze van bepaalde scenes al vooraf weten dat de BBFC die zal afkeuren. De BBFC kwalificeert de film dan als uncut op de site ...

Eddy
18-05-2003, 15:02
Je kan ook altijd even kijken op deze website (http://www.dvdcompare.org.uk/) om te zien in welke regio-versies er eventueel geknipt is.
Volgens hun is er inderdaad ook op de UK-dvd van Star Wars: Attack Of The Clones een seconde uitgehaald. De andere regio 2 uitgaves zijn trouwens wel compleet.

Harry B.
18-05-2003, 16:08
Leg eens uit hoe doe je dat dan ???
Veel op het internet surfen :roll: Sites als dvdcompare en van de bbfc kunnen wel eens uitsluitsel geven, maar niet altijd. Ikzelf ben nogal een liefhebber van het horror-genre en er bestaan tig sites waarop te vinden is of films gecut zijn.

Bob Hiemstra
18-05-2003, 20:08
Ja ik vind dvdcompare ook een zeer goeie site hiervoor, ik kijk altijd even hier voordat ik een dvd bestel bij bv play