PDA

Bekijk de volledige versie : Journey to the Center of the Earth [DVD]



Nathan Strik
18-05-2003, 22:19
Journey to the Center of the Earth [DVD]

Een 44-jaar oude klassieker nu volledig gerestaureerd op DVD verkrijgbaar.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1056)

hitch_fan
18-05-2003, 23:48
De originele mono-soundtrack is geremixt naar een Dolby Digital 4.0 (384 Kbit/s) track. En helaas moet ik bekennen dat ik veel liever de originele mono-track terug had gezien op deze DVD.

Journey To The Center Of The Earth had origineel 4-track stereo geluid zoals bijna alle CinemaScope releases van Fox. De 4 tracks bestonden uit 3 frontkanalen (links, center, rechts) en een mono surround kanaal. De drie frontkanalen waren geplaatst achter het immense scherm en zorgden voor directioneel geluid, dwz was de actie rechts dan kwam het geluid van rechts etc.
De DVD geeft dit effect goed weer. Nadeel is natuurlijk dat iedere bezitter van een thuisbioscoop zijn frontboxen naast zijn relatief kleine tv (of scherm) heeft staan en niet achter een enorm CinemaScope scherm. Hierdoor lijkt het alsof, zoals jij zegt, met name stemmen door de ruimte zweven.

Alex van den Berg
19-05-2003, 00:21
Journey to the Center of the Earth Een 44-jaar oude klassieker nu volledig gerestaureerd op DVD verkrijgbaar. :shock: WOW! *kwijl* Waarom wist ik dit nog niet?! :confused:

Ik speur altijd releaselijsten af naar releases van oude klassiekers die al jaren op mijn verlanglijstje staan... maar deze was me totaal ontgaan!! En dat terwijl deze bovenaan mijn wishlist staat!!

Ligt de DVD al in de winkel? Of is er anders een releasedatum bekend?


de verschillen tussen de beide 2002 versies niet waarneembaar op een TV, je moet duidelijk de boel beeldje voor beeldje bekijken op een monitor om te zien dat er wat video-artefacts zijn weggemoffeld in de nieuwe 2002 versie. Hehehe... onderschat die prachtige bakkies van Loewe niet hoor :nono: :mrgreen:
Ik ben erg benieuwd geworden!!

Nathan Strik
19-05-2003, 08:19
Ligt de DVD al in de winkel? Of is er anders een releasedatum bekend?
De recensie is gebaseerd op een testdisc van Fox, ik kan helaas ook nergens een releasedatum vinden. En ik weet niet zeker of ik hem nu laatst bij de MediaMarkt heb zien liggen of dat dit een droom was. ;)

Hmm, had ik beter in de teasertekst even "is binnenkort verkrijgbaar" kunnen zetten... :oops:

Hilde
19-05-2003, 17:19
Die DVD wil ik hebben. Zodra hij in de winkel ligt, ga ik hem gelijk kopen. Ook omdat Pat Boone er in speelt

Kaplan
19-05-2003, 17:44
Staat ook op mijn verlang/wish lijstje.
Er is een Franse regio 2. naast een regio 1 en 4 versie. Een Nederlandse regio 2 heb ik niet gezien. Hieronder de Franse.
http://www.devildead.com/indexfilm.php3?FilmID=553

Buscemi
20-05-2003, 08:30
Staat ook op mijn verlang/wish lijstje.
Evenals op mijn wishlist. Prachtige klassieker waar ik hele mooie herinneringen aan bewaar.
Toevallig was ik hier onlangs nog naar op zoek maar kon geen regio 2 release vinden (niet in Frankrijk gekeken :oops: ).
Over het feit dat ie nu dan gaat verscijnen ben ik dan ook zeer verheugd.

Alex T
20-06-2003, 08:27
Weet inmiddels iemand al een releasedatum van deze dvd?

Kaplan
25-06-2003, 23:05
bij play.com is de release 30-6
http://www.playserver5.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=121302

Hilde
18-07-2003, 20:02
YES!!!
Ik heb hem bij Ro-Direct in de bestelling

Nathan Strik
18-07-2003, 20:23
YES!!!
Ik heb hem bij Ro-Direct in de bestelling
He, jammer... ik hoopte al stiekem dat mijn recensie-exemplaar veel waard ging worden. ;)

Richard B.
26-08-2008, 23:30
Heerlijke film dit! Misschien wel een van de beste klassiek avonturenfilms ooit. Visueel is deze film een plaatje en de cast is ook geweldig. De DVD (die bij mij trouwens een andere cover had als wat er in de recensie te zien is) heeft verder een voortreffelijke transfer.