PDA

Bekijk de volledige versie : Magnolia (SE) [DVD]



Paul Ranft
18-07-2001, 23:03
Magnolia (SE) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=140)

Sander Meijer
07-04-2002, 09:33
Vroeger heb ik wel is een raadsel gehoord ... van er is iemand dood gevonden in het bos in een duikerspak. Jy moet dan uitgaan vinden hoe dat zo gekomen is. Door vragen te stellen.
... Jammer dat ze dit fijne raadseltje gevisualiseerd hebben.
Maarja. Op zich wel grappige situaties.

Ik vind nog al wreed dat ze dat jongetje niet naar de WC laten. Belachelijk. En dat ze daarna hem naast de tafel willen hebben. Terwijl en aantal tvshowcrew members en eigen team wisten dat ie in z'n broek gepiest heeft.

Heb hem gister op Nederland 3 gezien ... ik denk dat ik maar is naar de Winkel ga om hem te kopen :)

Art
11-04-2002, 14:49
Dit is een absoluut meesterwerkje van een van de grootste regietalenten van dit moment. Een absolute aanrader :D

Maarten van Krimpen
14-04-2002, 14:26
Hi,
ik heb deze film vorige week opgenomen en heb 'm vandaag al voor het grootste deel gekeken, samen met mijn moeder (ik ben 13 jaar). Wat een juweeltje!!! Ik had "Boogie Nights" al gezien, wat trouwens ook een superfilm was, maar dit is echt een must-see. De film wordt nergens sentimenteel en wisselt de verhalen goed af, en het acteerwerk, met name van het slimme jongetje en Tom Cruise, is briljant. Topper die voor iedereen aan te raden valt!!!

martin
10-05-2002, 19:04
vandaag deze film gekocht, eigenlijk een blinde aanschaf. dus ik ben zeer benieuwd.
morgen gaan we hem kijken. daarna geef ik wel een cijfer.

Jaded
10-05-2002, 19:12
morgen gaan we hem kijken. daarna geef ik wel een cijfer.
Dat zeg ik ook al een hele tijd .... het komt er maar niet van.

R. Schaap
13-06-2002, 18:37
welke versie verkopen ze op skyradio?
weet iemand dat?

ik bedoel deze (http://www.sky-shop.nl/pages/productview.asp?ProductID=22785)

Art
13-06-2002, 18:46
welke versie verkopen ze op skyradio?
weet iemand dat?

ik bedoel deze (http://www.sky-shop.nl/pages/productview.asp?ProductID=22785)
Normaal staat het erbij op Sky Radio als er meer discs inzitten :o Volgens mij gaat het bij deze om de 1-disc-uitvoering hoewel ik dit niet met absolute zekerheid kan zeggen :o

BasH
13-06-2002, 18:54
welke versie verkopen ze op skyradio?
weet iemand dat?

ik bedoel deze (http://www.sky-shop.nl/pages/productview.asp?ProductID=22785)

Volgens mij is de versie die ze bij Sky verkopen dezelfde die bij de FRS gewoon in de bakken staat. Dat is de 2-disc versie, die hier ook besproken wordt. Ik gok er maar op dat het een slordigheidje is van de site. En anders kun je hem altijd nog weigeren.

Groeten,

BasH

marije van der mark
25-06-2002, 21:45
Ontzettend mooi gefilmd, top geacteerd. Hij had wel wat minder lang mogen duren wat mij betreft.

Rochan
25-06-2002, 22:14
heb de film gezien. Een zware film, soms een beetje moeilijk te volgen. En ondanks de lange duur van de film, heeft het me wel geboeid. Tom Cruise zette weer een knappe prestatie neer. De andereacteur en actrices spleelden ook goed, een goede soundtrack. De kikker scene is bizar. Aparte film, ben behoorlijk van onder de indruk, Krijgt van mij een 8:cool:

Joost v.d. Ham
04-08-2003, 21:15
Inderdaad een hele aparte film, maar daarom niet minder goed. :)

Ik denk wel dat een aantal scene's moeiteloos eruit geknipt hadden kunnen worden. De openings scene's zijn geweldig (y).

Richard B.
04-08-2003, 21:29
Grandioze film! Wel ontzettend langdradig maar uiteindelijk enorm bevredigend. Tragisch, grappig, spannend en altijd enorm boeiend. Een van de beste ensemble-cast films ooit.

Btw: de docu op de dvd is ook zeer de moeite waard. Behandeld echt alles vanaf het allereerste idee tot en met de award shows waar deze film vaak en veel geeerd is.

Jaap22
10-10-2003, 16:45
1 woord: Uistekendschitterendfantastischgeweldigoverdondere nd

chimera01
10-10-2003, 18:17
Ik had deze film ook blind gekocht, nou ja blind, een aantal mensen vonden dit een fenomenale film. En ze hebben gelijk, een fantastisch verhaal gespeeld door waanzinnig goede acteurs (ja ook stomme grijns Cruise), werkelijk een genot.
De DVD is ook goed, maar over het algemeen vind ik A-video ook erg sterke releases hebben.

Limbo_bok
10-10-2003, 22:47
Het is idd een goede film, nu pas voor de eerste keer gezien.
Maar het echt geweldig :D

Paul Hoeks
11-01-2004, 18:11
Een van mijn favoriete films.........toen ik hem voor het eerst zag was ik gewoon effe van de wereld af...WAUW!!!!! Alles is gewoon goed aan deze film: de acteerprestaties (wat een cast!!!!), de muziek (Aimee Mann!!!) de cameravoering, de montage (verveelt nooit en duurt ie echt 180 min???, zo voorbij) en natuurlijk de master himself P.T. Anderson!!!!

En ook een mooie dvd dus.......tenminste niet zon saaie making-off zoals je zo vaak ziet. Met slijmerige acteurs die vertellen over hoe leuk het wel niet was.

Ooh ja......en versierles van Tom Cruise op disc 2.....Frank T.J. Mackey Seminar......RESPECT THE COCK!!!! :D

Henk Heideveld
13-01-2004, 15:38
Ja, zonder meer een bijzonder film. Zwaar onderbelicht en onderschat. Ik zie heel wat slechtere films in de top-50 staan :evil: :twisted:

Headhunter
14-01-2004, 13:05
Topfilm! Tom Cruise zet ook een hele nette acteerprestatie neer in een wel vrij aparte rol. :) Heb de DVD tijdje geleden van iemand geleend en ga hem binnenkort zelf maar eens aanschaffen.

Zeer de moeite waard!

sander
20-01-2004, 11:34
Een keer gezien, maar is meteen in mijn geheugen gegrift. Heel bijzondere film overigens nu bij play.com voor 10 pond in de aanbieding!

Edwin Smouter
24-07-2004, 23:53
Wat me heel erg opviel aan deze film is de constante aanwezigheid van muziek die erg meewerkt aan de spanning die er in de film is.

Als ik echt rationeel nadenk over de scenes was er eigenlijk niet veel spannends maar de muziek maakte de film heel erg beklemmend.

Marco Dubbeldam
17-10-2004, 13:04
Geweldige en briljante film (die ik nog steeds wil aanschaffen...)!

MGdutch
17-10-2004, 14:50
Geweldige en briljante film (die ik nog steeds wil aanschaffen...)!

Ik vind het ook een geweldige film die ik zeker nog wil aanschaffen. Hij is alleen bijna nergens meer te koop. Als ik hem niet binnenkort in een winkel vindt dan bestel ik hem wel bij cdwow :) .

Wizz-Art
17-10-2004, 19:22
Wat me heel erg opviel aan deze film is de constante aanwezigheid van muziek die erg meewerkt aan de spanning die er in de film is.

Als ik echt rationeel nadenk over de scenes was er eigenlijk niet veel spannends maar de muziek maakte de film heel erg beklemmend.

Een soortgelijk gevoel had ik er ook bij, desalnietemin vond ik het een prachtige film!
Het begin vind ik een van de beste die ik tot nu toe heb gezien.

Caledonians
25-10-2004, 18:29
Echt een prachtige film! Ik ga nu de extra's even bekijken...(y)

Er zitten trouwens door heel de film heen diverse verwijzingen naar de bijbel en andere dingen. Neem anders even een kijkje op P.T. Anderson website voor de Magnolia 'secrets (http://www.ptanderson.com/featurefilms/magnolia/secrets.htm)'...

Noodle
03-11-2004, 15:18
Wat een geweldige film is dit. Duurt inderdaad lang, maar verveeld geen seconde. Vooral Druise is geweldig op dreef, maar eigenlijk is alles aan deze film goed. Het eind is niet voor iedereen weg gelegd, maar ik vond hem geweldig!!!

Henk Heideveld
03-11-2004, 15:33
Wat een geweldige film is dit. Duurt inderdaad lang, maar verveeld geen seconde. Vooral Druise is geweldig op dreef, maar eigenlijk is alles aan deze film goed. Het eind is niet voor iedereen weg gelegd, maar ik vond hem geweldig!!!
Ik heb ervaren dat anderen heel anders met het einde omgingen dan ik. Wist eerst niet dat er zo veel interpretaties mogelijk waren. Ik zag het als het samenkomen van de verschillende verhaallijnen, dus allemaal verschillende potjes met eenzelfde deksel. :P

MGdutch
08-12-2004, 22:03
Mooie film met een verassend goed verhaal :) .

Rob Eric Blank
15-03-2005, 11:54
Wat een laag cijfer krijgt deze uiterst sterke film. Heb deze vandaag eindelijk besteld, wil hem zeker nog een keer gaan kijken!

The Omen
15-03-2005, 21:32
Ik heb deze film vandaag ook gezien, en ik vond het een topper! (y)

Cooldown
05-07-2005, 20:39
Zeer goede film!!!
Hoe komt het dat het zo'n lage waardering heeft?

Frank
05-07-2005, 20:55
Hoe komt het dat het zo'n lage waardering heeft?

Veel goede films hebben hier een lage waardering. Niet op letten.

Richard B.
05-07-2005, 22:22
Zeer goede film!!!
Hoe komt het dat het zo'n lage waardering heeft?
Te weinig explosies en Arnie zit er niet in. Daarmee is dit voor sommige mensen een automatische 1. :roll:

Cooldown
07-07-2005, 19:10
Kee, opzich een logische verklaring toch ;)

starbuck
05-08-2005, 09:20
Nou eindelijk dan gezien en inderdaad een film die wat met je doet.

Ik moet wel zeggen dat ik af en toe de gedachte had van "waar kijk ik in hemelsnaam naar" die dan weer snel werden afgelost door gedachten van grote bewondering voor briljante scenes.

Het is in ieder geval een film die tot nadenken stemt, en dat zijn er niet zoveel.


als aanvulling nog een bericht uit de telegraaf van 7 juni j.l.

Kikkerregen boven Servisch dorp
AMSTERDAM - Afgelopen zondag wreven de inwoners van het dorpje Odzaci in het noordwesten van Servië zich nog eens goed in de ogen, want een stevige stormwind bracht geen gewone regen met zich mee, maar veroorzaakte een ware kikkerregen boven hun dorp. Tienduizenden kleine donkere kikkertjes kwamen letterlijk uit de lucht vallen en overspoelden het dorpje.

Ooggetuigen zeiden dat het hier om diertjes ging die normaliter niet in de directe nabijheid van het dorp te vinden zijn. De dieren overleefden hun metershoge val en eenmaal op de grond begonnen ze gewoon met hun zoektocht naar water.

Volgens klimatoloog Slavisa Ignjatovic is het fenomeen "niet zo erg ongewoon". "Een wind als een tornado kan alles wat licht genoeg is meesleuren. Meestal is dat alleen stof, maar soms worden ook grotere voorwerpen opgepikt", aldus Ignjatovic in de Servische krant Blic

rkrijger
20-10-2005, 12:08
Deze is toch niet zo duur meer? Ik denk dat ik deze eens blind aanschaf...

Is het eigenlijk "drama"? Of iets anders?!?

Wouter van Dis
03-01-2007, 10:50
Een 3.91 :shock:

Dat kan echt niet!
Ik moest hem nog hebben, dus gister aangeschaft. Blijft een subliem verhaal en meesterlijk geacteerde film!

rkrijger
03-01-2007, 11:17
Een 3.91 :shock:

Dat kan echt niet!
Ik moest hem nog hebben, dus gister aangeschaft. Blijft een subliem verhaal en meesterlijk geacteerde film!

Goeie film, met een wat raar/lastig plot!

intexor
03-01-2007, 13:18
Mij lag het niet, en had er veel van verwacht. Op het moment [spoiler:f7276f05d6]dat er kikkers uit de lucht beginnen te vallen en de ganse cast een liedje zingt[/spoiler:f7276f05d6] had ik echt veel zin om de film af te zetten. Sommige van de verhalen zijn leuk [spoiler:f7276f05d6]een hilarische Tom Cruise bijvoorbeeld :)[/spoiler:f7276f05d6] maar het geheel kon me totaal niet boeien.

Symphony X
19-05-2007, 18:34
Net bekeken,zeer goede film! De muziek deed t 'm prachtig om zo naar een climax toe te werken om vervolgens weer met een rustig muziekje verder te gaan...

Viel mij trouwens gelijk op dat in het nummer 'Honor Thy Father' van Dream Theater audio samples zaten uit deze film, grappig!..

Tarkus
02-08-2017, 20:10
Een cast om 'U' tegen te zeggen in deze film.
Stuk voor stuk prachtige acteurs en actrices die het beste geven van zichzelf.
Blij weer eens een film gezien te hebben met de betreurde Philip Seymour Hoffman, die ook hier weer het beste geeft van zijn talent.
Tom Cruise echter, die het ook goed doet, zal ik niet tegenspreken, zie ik toch liever in actiefilms zoals bv. Mission Impossible of Jack Reacher.
Verder is deze film wel best genietbaar, maar was het verhaal niet echt mijn ding.
Vond hem ook wat te lang, 3 uur is een hele zit.
Maar smaken verschillen nu eenmaal.