PDA

Bekijk de volledige versie : de broekriem



starbuck
20-05-2003, 09:20
Ik betrap mijzelf er de laatste tijd op dat ik toch meer op de dvd prijzen let dan een jaar geleden..

Buscemi
20-05-2003, 09:23
Ik betrap mijzelf er de laatste tijd op dat ik toch meer op de dvd prijzen let dan een jaar geleden..
Zeer zeker, en ik koop er ook een stuk minder... :?

Edwin V
20-05-2003, 09:36
Ik blijf kopen. Ik heb dit jaar een aardige salarisverhoging gekregen die de bezuinigingen wel kunnen compenseren. Bovendien kan ik nog steeds geld sparen. Buiten DVD's is mijn koopgedrag ook niet veranderd. Ik vergelijk wel prijzen en wacht met kopen van DVD's die heel duur zijn.

In 1998 waren DVD's veelal fl69,99 en fl59,99 dus tussen €31 en €27. Toen kocht ik minder DVD's dan nu, maar ik kocht ze wel voor die prijs.
Nu koop ik meer DVD's maar nog slechts zelden voor zo'n hoge prijs.
Aan de andere kant zit ik ook wel eens te denken dat ik makkelijk twee aardige DVD's voor €15 koop terwijl ik die ook kan laten liggen en er een echt goede voor €30 kan kopen. M.a.w. ik geef nu wel meer geld uit aan DVD's dan in '98.

John Sital
20-05-2003, 09:47
tja, ik moet bekennen dat ik steeds meer op de prijzen let, en vaker kijk bij de ruil trhread en bij de veiling tread, gloednieuwe dvd's laat ik liggen, wacht wel tot ik ze goedkoper kan krijgen.

Alexander de Mol
20-05-2003, 09:57
Yep, ik koop zeker niet meer alles wat mij interessant lijkt, vis de krenten uit de pap zeg maar. De spreekwoordelijke broekriem wordt wat mij betreft dus zeker aangehaald.
Ik heb nog een aantal titels op mijn lijstje staan die ik 2 jaar geleden rucksichtloss zou hebben gekocht . Nu wacht ik toch maar even op een aanbieding of aantrekkelijke veiling. ;)

Richard B.
20-05-2003, 10:27
Ik ben duidelijk aan het bezuinigen, alhoewel ik ook niet zo heel veel 'must-have' titels op mijn verlanglijstje heb staan eigenlijk. Zelf heb ik dit jaar geen loonsverhoging gekregen op een moment dat ik er op rekende en het ook wel kon gebruiken: ik moest dus ook wel eigenlijk 'minderen'. Als ICT-er heb ik het gevoel dat ik nu veel risico loop, dus geef ik ook wat minder graag geld uit.

Alexander V
20-05-2003, 12:10
Ik merk niets tot weinig van bezuinigingen in mijn inkomen (heb ook een leuk spaarboekje achter de hand) dus op DVDs bezuinig ik zeker niet. Ik ben er wel prijsbewuster in geworden als vroeger, toen had ik geen probleem om 25 of 30 euro neer te tikken, tegenwoordig is 20 de max voor mij, gewoon omdat dat eigenlijk wel de maximale prijs is waarvoor je in canada een filmpje kan halen.

Ik bezuinig wel enorm op uitgaan, ook niet omdat ik het niet meer kan betalen, maar omdat ik het vertik om die oplichters te spekken.

cosaBlaze
20-05-2003, 13:39
Ik zelf koop juist meer als normaal, aan dvd's maar ook aan andere zaken zoals kleding enzo. Als iedereen dat nou eens gaat doen krijgt de economie weer een boost en zijn we zo weer uit de recessie :)

Gabriel B.
20-05-2003, 14:28
Ik heb altijd al een heel scherpe aankoop-policy voor dvd's gehad en het zet er niet naar uit dat die snel zal veranderen.

Harry B.
20-05-2003, 15:35
Ik ben op zich wel terughoudender geworden qua releases, graaibak-titels hoef ik niet meer en ik wil alleen nog de beste releases (voor een redelijke prijs wel te verstaan). Financieel kan ik het me voorlopig allemaal nog wel veroorloven. Gelukkig maar, want ik heb nog een hele waslijst aan dvd's die ik in de collectie wil :wink:

daviddekam
20-05-2003, 16:00
Ik heb nu net weer wat titels besteld en daarna ga ik het was rustiger aan doen. Ik heb nu al een mooie collectie naar mijn mening :wink:
En de DVD's die ik erg graag wou hebben heb ik nu ook en de rest heeft niet zo'n haast. Dus ik ga vanaf nu een beetje bezuinigen.

Raymond Vonk
21-05-2003, 12:17
Ik bezuinig een heel klein beetje, ben eerder op zoek waar ik ze het goedkoopst kan vinden, normaal was het dus zo als ik een nieuwe zag kocht ik hem meteen.

Tommy Brok
21-05-2003, 18:32
Ik kijk sowieso waar ze het goedkoopste zijn, waarom zou je meer geld uitgeven dan nodig is! Maar echt bezuinigen, nee, ik heb de DVD's al bij de vaste lasten van de maand gerekend,:D!

Renny Collard
21-05-2003, 18:49
Ik bezuinig zeker, en niet alleen vanwege de ziekenfonds :roll: .

Britte
21-05-2003, 21:12
Ik koop een pak meer DVD's dan eerst...
Ik kijk ook niet meer naar prijzen wanneer het om andere zaken gaat. Zeker niet wanneer het onze trouw betreft... en daar kruipt echt wel veel geld in :shock:

SLASH
22-05-2003, 14:04
koop alleen nog maar bij play eigenlijk :)

Rutger
22-05-2003, 14:10
Zeer zeker wel dat ik een stuk minder dvd's koop. Er komen een aantal grote uitgaven aan. En je kan beter wat geld opzij hebben voor als het echt tegen gaat zitten. Af en toe is het de vraag of het bedrijf waar ik werk wel blijft bestaan. En met dat soort dingen in je achterhoofd wordt je toch wat voorzichtiger.

Lex v/d Moolen
22-05-2003, 17:39
Het blijft onvoorspelbaar bij mij. Zo koop ik weken niets, en zo op een dag gelijk 4. Wel is het zo dat ik in het begin gelijk de titels kocht die ik perse wilde hebben, zonder maar ook een prijsvergelijking te doen, dat is nu wel anders. De meeste 'must haves' heb ik nu ook wel op DVD en mijn totale videocollectie is nu vervangen.

Glenn Smits
22-05-2003, 17:54
ik heb maar gekozen dat ik er niks van merk. Ik kocht de laatste tijd namelijk uit mezelf minder dvd's niet vanwege bezuinigingen.

Jarin
24-05-2003, 14:58
ik heb maar gekozen dat ik er niks van merk. Ik kocht de laatste tijd namelijk uit mezelf minder dvd's niet vanwege bezuinigingen.

Daar sluit ik me bij aan - koop laatste tijd wat minder, want het was eigenlijk TE zoals ik vroeger als een gek DVD's kocht !!!

Werner
25-05-2003, 15:32
Als reviewer van een DVD-pagina krijg je natuurlijk een hoop testexemplaren :) Dat er dan af en toe echte prut bijzit nemen we er maar bij.
Ondanks dat is zowat 95 % van mijn collectie zelf gekocht (en dat zegt wat over het aantal, nietwaar?) Bezuinigen? Nee dank je, dan toch maar liever iet minder ver op reis gaan of zo. Must Have-titels blijven Must Have, en ik koop ook nogal redelijk wat blind, als de aanbieding leuk is (zoals laatst de 2+1 actie bij Extrazone - zes gekocht!)

Richard B.
23-12-2003, 18:31
De broekriem zal aangetrokken moeten worden: ik heb deze week te horen gekregen dat ik ontslagen zal worden omdat het bedrijf waarvoor ik werk faillisement heeft aangevraagd. :(

Dus: als iemand nog een consultant/programmeur/webdeveloper met HBO-BI opleiding nodig heeft (die btw ook veel ervaring heeft met systeem- en netwerkbeheer) dan mogen die mensen mij PM-en. ;)

Frank79
23-12-2003, 18:49
De laatste tijd koop ik juist weer meer dvd's dan een jaar eerder...

starbuck
23-12-2003, 19:41
Het zal per 1 januari wel schrikken worden voor een hoop mensen, de meeste bezuinigingen gaan dan echt van start, bijvoorbeeld het ziekenfonds, dat geld echt voor iedereen want ook de particulieren gaan meer betalen.
De energieprijs wordt weer duurder en het rijtje zal wel langer worden, maar ach, zolang je op dvd's kunt bezuinigen en nog niet op je dagelijkse maaltijd hebben we nog niets te klagen.

Caledonians
23-12-2003, 20:12
Op dit moment merk ik nog helemaal niks van de bezuinigingen maar dat zal wel veranderen als ik komend jaar op mezelf ga wonen. Moet het er nu maar van nemen en lekker de dvdtjes kopen die ik graag wil!

pavko
23-12-2003, 20:12
Ik ga gewoon wat minder eten..... ;)

technocat
24-12-2003, 19:23
De broekriem zal aangetrokken moeten worden: ik heb deze week te horen gekregen dat ik ontslagen zal worden omdat het bedrijf waarvoor ik werk faillisement heeft aangevraagd. :(

Dus: als iemand nog een consultant/programmeur/webdeveloper met HBO-BI opleiding nodig heeft (die btw ook veel ervaring heeft met systeem- en netwerkbeheer) dan mogen die mensen mij PM-en. ;)

Hetzelfde verhaal hier, richard, niet ik dan maar mijn vriend. Ook software-ontwikkelaar. En ook bij mijn bedrijf is sprake van reorganisaties, dus ik ben erg benieuwd naar het komende jaar. Bezuinigd zal er niet echt moeten worden, maar dat is alleen omdat we onze levenstijl nog (net) niet aangepast hadden aan het inkomen. We zouden op dezelfde dag dat hij zijn ontslag kreeg een huis gaan kopen, dat gaat dus even niet door, jammer dan pech gehad. Dat doet momenteel *heel* erg pijn.

Naja, in ieder geval succes met het zoeken.

Maxster4th
24-12-2003, 19:43
Ik koop de laatste tijd relatief weinig dvd's. Maar ALS ik er één of meerdere koop dan let ik zeker wel op de prijzen. Boven de 20 euro komen alleen de top dvd's of de must-haves in aanmerking voor aanschaf.

Joost v.d. Ham
24-12-2003, 23:20
niet dat ik minder te besteden heb (studentje) maar toch let ik veel meer op de prijzen.

The Scratcher
26-12-2003, 21:08
De broekriem zal aangetrokken moeten worden: ik heb deze week te horen gekregen dat ik ontslagen zal worden omdat het bedrijf waarvoor ik werk faillisement heeft aangevraagd. :(

Dus: als iemand nog een consultant/programmeur/webdeveloper met HBO-BI opleiding nodig heeft (die btw ook veel ervaring heeft met systeem- en netwerkbeheer) dan mogen die mensen mij PM-en. ;)

Slik, dat is dan "leuk" nieuws zo vlak voor de kerst! :? Ben ook ICT`er en volgend jaar zo ff voor de kerst zit ik ook in hetzelfde schuitje helaas. Succes met solliciteren alvast!

Arnold Bomers
27-12-2003, 02:49
Ik merk er op zich niet veel van. Als ik een dvd wil hebben dan koop ik em toch wel. Maar ik wacht op zich wel wat langer totdat de dvd wat goedkoper is.

Britte
27-12-2003, 09:03
Wij merken er eigenlijk helemaal niets van... de bouw van ons huis gaat eindelijk beginnen en we doen aan gezinsuitbreiding..

Voor de rest gaat mijn vriend als archeoloog in Nederland werken en dan verdient hij met drie dagen werken ongeveer evenveel als hij hier in België met 5 dagen per week werken verdiende!!!!
Hopelijk kan hij na dit contractje in Nederland blijven werken want dat scheelt hem dan leter toch ook 2 dagen kinderopvang :wink:

starbuck
27-12-2003, 11:06
We kregen net bericht van het ziekenfonds, voor ons wordt het € 10 per persoon duurder per maand, dat is dus voor ons € 20 per maand.
We hebben wel het uitgebreidste pakket.

Valt dus wel mee.

Dennis V.
28-12-2003, 09:49
Ik heb me voorgenomen om het in 2004 op alle vlakken rustiger aan te gaan doen, want mijn geldboompje wil nog niet echt groeien :?

Op dvd-gebied heb ik momenteel nog zo'n 20 films liggen die ik nog niet heb bekeken, dus voorlopig kom ik de tijd wel door.
Overigens zijn DVD's niet mijn grootste verslaving, want dat is het bezoeken van voetbalwedstrijden in binnen- en buitenland. Ook op dat gebied ga ik het rustiger aan doen, zeker in de wetenschap dat mijn reis naar Euro2004 in Portugal toch de nodige euro's zal kosten.

Ook mijn voornemen om niet meer dan 5 dvd's in 2004 te kopen is een onderdeel van mijn "broekriem".

Mijn motto voor 2004:

Live my life as serious as it could be !

Oudgebruiker3
28-12-2003, 10:05
Ik ben juist na een korte bezuinigingsperiode weer 'n beetje back in business...

Richard B.
14-02-2009, 12:59
Dit topic dateert nog van de vorige crisis (van 2002-2003) maar deze is eigenlijk veel erger dus het leek me goed om hem weer eens te "uppen".

Bij mij gaat de broekriem deze keer in ieder geval niet aangetrokken worden. Ik heb (nog) geen last van deze crisis en je kunt de economie het beste dienen door gewoon te blijven uitgeven. Ik heb nog gewoon werk en een inkomen dus we gaan ook gewoon door met het kopen van dvd's en Blu-ray's.

Sowieso: als alle banken omflikkeren dan heb je meer aan goederen dan aan geld. :razz: ;)

Tim k
17-02-2009, 17:16
Al die negatieve berichtgeving, daar zouden ze ook eens mee moeten stoppen. Straks blijft bij iedereen de knip in de zak. Het is klote, maar maak het niet nog kloteder zou ik zeggen.

Als het kan gewoon blijven kopen. Geld moet rollen.

Richard B.
17-02-2009, 19:05
Al die negatieve berichtgeving, daar zouden ze ook eens mee moeten stoppen. Straks blijft bij iedereen de knip in de zak. Het is klote, maar maak het niet nog kloteder zou ik zeggen.

Als het kan gewoon blijven kopen. Geld moet rollen.
Ik denk dat het verstandig is om niet in paniek te raken, maar tegelijkertijd moet je er ook niet blind voor zijn denk ik. Als ik een dure hypotheek, een gezin en een baan in een risicovolle sector zou hebben dan zou ik waarschijnlijk wel anders reageren. Ik kan gewoon m'n ding blijven doen, maar ik zou niet snel grote investeringen willen doen momenteel.

starbuck
17-02-2009, 19:39
Altijd leuk als er een oud topic van je weer eens opduikt uit de diepe gewelven van dvd.nl;)

Maar echt bezuinigen is bij ons nog niet nodig, ik werk niet in de risico sectoren, geen woeker polissen aanwezig en geen leningen uit staan en tot slot wil ik mijn huis pas verkopen als ik 73 ben.

Maar het speelt toch wel een beetje mee in je achterhoofd, maar op de prijzen letten deed ik toch al...liever meer voor weinig dan weinig voor meer.

Edgar Smit
17-02-2009, 20:46
Bij mij lag er al een flinke tijd ontslag op de loer (sinds april 2008 ) dus werd er al minder aangeschaft, sinds 01 januari ben ik officieel ww trekker en daar heb ik flink de balen van, ik let dus heel erg op welke films ik graag wil en waar ze het goedkoopst zijn, zelfs hier op het forum.

chev
17-02-2009, 20:56
Merk er gelukkig nog niets van heb net een dubbele salarisverhoging gehad en heb een kleinere auto gekocht.
Maar het bedrag wat ik uit geef /mag uit geven is gewoon elke maand een vast bedrag en daar wijk ik niet vanaf.

Tim k
18-02-2009, 17:24
Ik denk dat het verstandig is om niet in paniek te raken, maar tegelijkertijd moet je er ook niet blind voor zijn denk ik. Als ik een dure hypotheek, een gezin en een baan in een risicovolle sector zou hebben dan zou ik waarschijnlijk wel anders reageren. Ik kan gewoon m'n ding blijven doen, maar ik zou niet snel grote investeringen willen doen momenteel.


Tuurlijk, maar als je niet in de problemen zit of verwacht te komen, moet je gewoon blijven leven. Als ook degenen met geld stoppen met uitgeven, dan gaat de neerwaartse spiraal pas echt in werking treden. De sneeuwbal zeg maar. Ik ben geen econoom, maar dit is mijn idee.