PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is de slechste DVD die jullie de laatste tijd hebben gek



ger
30-10-2001, 12:19
Bespaart ons allemaal gelijk een helehoop poen !

Heb je een DVDtje gekocht waar je niets aan vind ?
Kun je hem misschien slijten aan iemand die hem wel goed vind

Heb zelf en tijdje geleden Cha Cha van Herman "flying" Brood bij Bol gekocht (tientje te duur betaald)

Zet hem op en denk...... Wat is er met m'n versterker aan de hand ?
Kom ik er na een kwartier ergeren achter dat die film MONO is !!!

ZEEEEEEEEEEEEEEEEER slecht dus !

bondfreak
30-10-2001, 12:40
De slechtste DVD die ik gekocht heb vind ik American History X.
Op de film heb ik niks aan te merken, maar de DVD is waardeloos vergeleken met wat er tegenwoordig allemaal te krijgen is. Maar hij was dan ook weer wel erg goedkoop.

Nathan Strik
30-10-2001, 13:10
De laatste DVD die ik gekocht heb waar ik teleurgesteld over was is de oude versie van Citizen Kane.
American History X en Austin Powers zijn ook miskopen van mij geweest. American History X is inmiddels vervangen door de superieure UK versie en Austin Powers volgt vast ook nog wel.

System 3rror
30-10-2001, 17:18
All quiot on the Westfront...

Barslechte oorlogs film... Ik vind oorlogsfilms gaaf, maar dit was echt om te janken!! Was dan ook maar 30 piek toen der tijd een keer bij FRS!!

X-IFNS
30-10-2001, 17:29
Tsja... smaken verschillen natuurlijk, maar "All quiet on the western front" is natuurlijk wel degelijk een legendarische en zeer invloedrijke oorlogsfilm. Verder is deze film van grote historische waarde. Dat deze film nu buitengewoon oud en "verjaard" is betekend natuurlijk niet dat het een slechte film is. Volgens velen is dit nog steeds een van de beste oorlogsfilms aller tijden. All quiet on the western front is een absolute klassieker, maar je moet er wel van willen houden, en niet te veel met een "modern oog" kijken.


Groet,
HJ

System 3rror
30-10-2001, 17:36
Tsja... smaken verschillen natuurlijk, maar "All quiet on the western front" is natuurlijk wel degelijk een legendarische en zeer invloedrijke oorlogsfilm. Verder is deze film van grote historische waarde. Dat deze film nu buitengewoon oud en "verjaard" is betekend natuurlijk niet dat het een slechte film is. Volgens velen is dit nog steeds een van de beste oorlogsfilms aller tijden. All quiet on the western front is een absolute klassieker, maar je moet er wel van willen houden, en niet te veel met een "modern oog" kijken.


Groet,
HJ

Hehe, kwam dr net ook al achter dat ik wat vergeten was... maar de kwaliteit van deze film is niet normaal zo slecht en een beeldformaat van 4x3... is zonde van een oorlogsfilm (al vond ik de film niet echt pakkend!)
Het geluid was ook echt bagger... Dolby Digital 2.0

X-IFNS
30-10-2001, 17:41
maar de kwaliteit van deze film is niet normaal zo slecht en een beeldformaat van 4x3... is zonde van een oorlogsfilm


Ja maar dat is ook niet te verwachten van een film van dergelijke leeftijd. Om eerlijk te zijn vond ik het verhaal en de film ook niets, maar het is als je er uit een historisch oogpunt naar kijkt een zeer interessante film.

hitch_fan
30-10-2001, 18:00
Ik denk dat System 3rror de tv-versie uit 1979 van All Quiet On The Western Front bedoelt/heeft. Hoewel zeker niet slecht kan deze remake imo niet tippen aan het origineel uit 1930. 4x3 en DD2.0 is voor een tv-film uit 1979 overigens normaal.

System 3rror
30-10-2001, 18:03
Ik denk dat System 3rror de tv-versie uit 1979 van All Quiet On The Western Front bedoelt/heeft. Hoewel zeker niet slecht kan deze remake imo niet tippen aan het origineel uit 1930. 4x3 en DD2.0 is voor een tv-film uit 1979 overigens normaal.

Die bedoel ik idd... wist niet dat die film al zo oud was.. en heb ook eigenlijk verder helemaal niet op het jaartal gelet ofzo :D

Dan is ht idd niet eens zo slecht voor zon oude film!

Maar toch, over het algemeen, ik vind het geen aanrader, en daar ging deze topic ten slotte toch om! :p

Gegroet, Tim

Martin Zuidervliet
30-10-2001, 19:34
De slechtste DVD was voor mij de verzamelbox van Sandokan...
Niet synchrone spraak en beeld slechter dan een oude VHS-band.

Dadaveke
30-10-2001, 19:53
Ik snap jullie allemaal niet. Je gaat toch geen film kopen op dvd die 10 jaar of langer geleden al bagger was.Je kan toch ook al op de achterkant kijken wat het is, als een film 2.0 is of 4:3 koop ik hem al niet. De bekende films (die meestal ook in de bios hebben gedraaid) komen meestal uit in Dolby Digital en DTS en het beeld is tegenwoordig ook goed meestal anamorphic.Voorbeeld: je heb de film Escape From New York en de terminator. Escape zou ik al nooit kopen alleen al als je de beschrijving leest van het beeld en geluid. The terminator is een bekendere film en daar is ook het beeld van opgefleurd voor dvd en het geluid geremasterd.Bij mij en mijn vrienden vindt je dus echt geen bagger film.Als je een bagger film koop dan ben je er zelf bij.Je zou ook op internet kunnen kijken naar de beoordelingen van een film voordat je hem koopt.

groeten:rolleyes:

Dadaveke
30-10-2001, 19:55
Sorry als ik een beetje hard over kom. maar ik wist het niet anders te beschrijven.
:D

System 3rror
30-10-2001, 19:59
Je kan toch uit nieuwsgierigheid die film kopen! Ook als ik nog niemand er over heb gehoort, en ik wil wel graag die film zien dan koop ik hem!!

Tis maar hoe je in mekaar zit denk ik maar net...

Er zijn mensen die het idd vreemd vinden om zomaar een film te kopen die je niet kent...

Kan het wel hebben hoor die harde uitspraken van je :mad:

Gegroet... :P

Dadaveke
30-10-2001, 20:03
hahahaha tja je heb gelijk als je gewoon een keertje zomaar een onbekende film koop kun je voor verassingen te komen staan.Het is alleen balen als je een film koopt de je super graag wil hebben en daarvan is alles bagger maarja daar kijk je dan maar overheen.

groeten

Raskel
30-10-2001, 20:13
Ik ben het voor de verandering eens met DaDaveke, zowaar wijze woorden ;) Ik moet wel zeggen dat sommige films een zo nostalgische waarde hebben dat het niet uitmaakt of de film nu mono en 4:3 is, je moet hem toch hebben. Maar ik kijk eveneens eerst of ie wel aan mijn specificaties voldoet, dolby digital, anamorphic..die dingen.

Martin Zuidervliet
30-10-2001, 20:29
Ja ja ja, je moet op de doos kijken en internet en bladen raadplegen. Maar soms kan je de verleiding niet weerstaan en koop je hem, zonder na te denken en ben je de L@L en kan je andere hiervoor waarschuwen op dit forum, ipv van "wiseguy"-commentaar te leveren.

hitch_fan
30-10-2001, 20:54
Ik snap jullie allemaal niet. Je gaat toch geen film kopen op dvd die 10 jaar of langer geleden al bagger was.Je kan toch ook al op de achterkant kijken wat het is, als een film 2.0 is of 4:3 koop ik hem al niet.

Dan mis je heel wat goede films want 99,99% van alle films van voor 1953 hebben 4:3 beeld en mono geluid. Maar ja, een "bagger" film als Citizen Kane valt natuurlijk in het niets in vergelijking met een meesterwerk als Terminator :rolleyes:

Raskel
30-10-2001, 21:00
Over smaak valt niet te twisten, wel over de kwaliteit van dvd's :rolleyes:

Dadaveke
30-10-2001, 21:02
Ik ben het helemaal met raskel eens:D

ger
30-10-2001, 23:49
Het is inderdaad af en toe leuk om wat te kopen wat je niet kent

Ik ga meestal af op de acteurs ,Als de namen een beetje bekend zijn dan durf ik ze meestal wel te kopen.
Je kunt daar dus ook mee op je snuit gaan.
Heb bijv. Zandalee van Nicolas Cage gekocht en die is dus niet bijster goed ...... (net als Bringing out the dead)

Daar in tegen heb ik bijv voor 15 piek Patrick Swayze's Letters from a killer en Cuba Goodings A murder of crows gekocht en dat zijn beide aanraders voor dat geld !

:mad: :eek: :) :D

mjlfadriaans
31-10-2001, 07:13
Slechtste DVD die ik gekocht heb is denk ik toch wel 'Supernova', wat een baggerfilm. Ik hou van SF, maar dit is echt niet te pruimen zo slecht als dat 'ie is. Ik heb hem geeneens afgekeken, na een minuut of 40 uitgezet. Verder heb ik eigenlijk geen slechte aankopen gedaan. Ik laat bijvoorbeeld ook films liggen met 2.0 op de achterkant (bijvoorbeeld Highlander 1, die brengen ze wel opnieuw uit) .... ze hebben toen DVD bekend begon te worden volgens mij een aantal films snel uitgebracht en da's jammer. 4:3 Vind ik niet zo erg, ik heb een 4:3 scherm .... verder geen last ervan, als iik de DVD-speler op 16:9 instel krijg ik goed beeld (boven en onder een klein zwart balkje), vreemgenoeg als de DVD-speler op 4:3 staat krijg ik grotere zwarte balken.

Greetz,

Marco

Danny
31-10-2001, 08:41
Tijd geleden alweer.......maar kochten we Robin Hood met Kevin Costner. De film is zeker wel leuk en mooi.......en niet duur.
Alleen er staat er achterop de cover DD5.1.......nou helemaal niet !!! Schandalig dit soort dingen. Wel jammer....stond in twijfel deze dan terug te bengen. Maar ja.....het is best een leuke film.

Malle_eppy
31-10-2001, 09:36
Wedlock

Een vriend van me heeft de dvd wedlock met Rutger hauer, hij heeft deze gratis bij een nederlands dvd magazine gekregen

DEZE TRANSFER IS ECHT WAT JE NOEMT BAGGER

jezus, dat ze zoiets gratis weg kunnen geven schande

de ranzigste divx film die ik heb gekeken was hier niks bij....

gegroet

mjlfadriaans
31-10-2001, 09:48
Mijn videoversie van Life of Brian is veel beter dan de DVD-release (veel scherper). Dat vind ik echt niet te geloven, het was een 2-in-1 versaie, samen met Time Bandits, beide leuke films, maar bagger DVD-kwalitiet. Het koste dan wel 20 piek voor 2 films, maar toch. Mede hierom koop ik geen DVDs met Dobly 2.0 achterop, dat zijn de DVDs die ze even snel uitbrengen. Ik wacht wel op een echte release (denkende aan Highlander)

Greetz,

Marco

Nathan Strik
31-10-2001, 12:12
Eeeh, die zwarte balken horen zo groot hoor. Als je een 4:3 Tv hebt moet je je DVD speler ook op 4:3 zetten anders krijg je uitgerekte gezichten. Dit hoort dus zo. Koop een breedbeeld, ben je bij veel films van die zwarte balken af. Behalve bij 2.35:1 films, maar dat is weer een verhaal apart.


ik heb een 4:3 scherm .... verder geen last ervan, als iik de DVD-speler op 16:9 instel krijg ik goed beeld (boven en onder een klein zwart balkje), vreemgenoeg als de DVD-speler op 4:3 staat krijg ik grotere zwarte balken.

ger
31-10-2001, 12:34
Wedlock

Een vriend van me heeft de dvd wedlock met Rutger hauer, hij heeft deze gratis bij een nederlands dvd magazine gekregen

DEZE TRANSFER IS ECHT WAT JE NOEMT BAGGER

jezus, dat ze zoiets gratis weg kunnen geven schande

de ranzigste divx film die ik heb gekeken was hier niks bij....

gegroet


Heb ik toevallig gisteravond zitten kijken....

OK het is niet z'n beste film ,vond persoonlijk The hitcher de beste maar Wedlock was toch niet zo slecht ???

Was laatst in Oostenrijk bij een mediamarkt (daar komt ie weer)
en daar hadden ze the Hitcher en Blind Fury ,Helaas alleen duits gesproken............. Was sagen sie ??

SpaceWolve
31-10-2001, 13:30
Het klinkt raar voor de meeste maar de dvd film waar ik de meeste spijt heb is The Godfather collection, ik kon absoluut mijn hoofd er niet bij houden, als iemand hem wilt overnemen graag. Het spijt me voor de liefhebbers:(

mjlfadriaans
31-10-2001, 13:48
Ik snap helemaal wat je bedoelt .... wil iemand overigens mijn Tik Tak DVDs hebben? .... ik ben overigens geen Godfather-Fan .... en Mafiafilms in het algemeen, beetje zieke lui over het algemeen .... Mickey Blue Eyes was wel leuk, maar da's een komische film .... ik denk dat ik in dit genre alleen 'Donnie Brasco' en 'A Bronx Tale' te doen vind, die zijn meer verhaalgericht .... en dan bedoel ik een boeiend en emotioneel verhaal. Maar liefhebber van The Godfather zullen dit ongetwijfeld allemaal onzin vinden. Ik vond overigens de muziek wel aardig, tenminste, een solo van Slash een heeeeeele tijd terug was schijnbaar uit die filmreeks .... ooit een stukje gezien, op een moment dat het echt erg werd ging de film dus gewoon uit.

Greetz,

Marco

Malle_eppy
31-10-2001, 19:49
ik bedoel niet dat de film op zich zo slecht is maar dat de desbetreffende transfer zo uitermate slecht is van wedlock toch is ie wel uitgerust met een 5.1 soundtrack. en nou is de film nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.... maar toch