PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe verkopers met JONGE klanten omgaan.



Raymond187
21-05-2003, 11:36
Zoals meerdere al hebben gezegt dit is een ramp :evil:

Zo kan je meteen zien dat het een slechte verkoper is en misschien wel een K*T winkel.

6 jaar geleden ben ik begonnen met HiFi spul te gaan aanschaffen :D
Ik was 20 en ik wist ongeveer wat ik wilde hebben had al research gedaan ;)

Ik wilde de Yamaha DSP-A2000 hebben dat is was een van de beste DPL amps(heb ik me laten wijsmaken :P )

Verkoper stond me maf aan te kijken en kreeg amper uitleg en verwijsde me naar ....%*)*(^)($ sony setjes enzo :x

Maar ik wilde de Yamaha en die had ik ook gekocht :D

Na een jaar had ik weer wat gespaart en wilde ik mooie speakers kopen :D

Ik had de Tannoy 609 gehoort en die vond ik erg mooi klinken (draaide op de Yamaha A1000 )

Ik naar de winkel en zei dat ik die speakers wilde horen en/of kopen.
Waren ze uitverkocht :S en ik vroeg wat hij dan had in de zelfde prijs klasse.
Zat tie weer ongeinterreseert te doen :X ze waren toen 750 gulden pst. normale prijs vind ik.

hij liet me wat horen ,maar ik vond het allemaal niks aan en toen zag ik in een andere kamer ook speakers staan :D

Hij zei:"dat is alleen voor duure speakers".
:D ik zei :" dat is mooi ff luisteren". :D
Hij zuchten :P

en toen stond daar de Tannoy 637 en 638 :D
Na het luisteren van de 638 was ik meteen Fieft :D

En ik zei DIE wil ik hebben :D

Zegt tie vent ja maar die kosten FL 1850-, per stuk met een glim lach...
I kzei ooohh dat is wel een stuk duurder ja :S
Nog ff wat geluisteret en ben ik weer weg gegaan.
Week later kwam ik WEER :D

lol

Hij herkende me nu wel ...gnegnegne.....

Ik widle meteen die andere kamer in en zei ik wil DIE hebben :D

hij zei oohhh :D ..JA pak maar in ik wi lze :D met een grote lach.
Hij heel vriendelijk wil je wat drinken terwijl ik ze uit het magazijn haal.
Ja graag zei ik :D lalalalaaa

Na 6 maanden wilde ik BASSSSSSSSSs erbij hebben :D
Me neef had de Rel-strata II en die vond ik uber geil klinken :D

en Hop met me spaar centen naar de winkel :D

Kwam binnen de verkoper gaf me een hand en verwelkomde me :D ff praatje gemaakt of ik tevreden was etc etc.

En ik zei dat ik een sub erbij wilde hebben....
Hij vroeg of ik al een idee had en ik zei Yip :D

De REL-strata II hij vond dat een hele goeie keus ( hij vind het een goeie combo Tannoy+Rel )

Maar ik wist niet dat er verschilende modelen waren Storm,Stadium,stentor en studio.

Ik luisterde naar de strata en storm verschil was er wel in volume en de storm gign iets lager.

En zei ik wil die andere horen :D hij weer lglim lachen en zei die zijn wel een stuk prijsiger ...ja nou ik wil ze ff horen :d

Vanaf de stadium werdt het zeker MOOIER :D studio :kwijl:
de studio koste iets van 12.000 florijnen :S das idd TE gek voor woorden
Stentor ook bijna 6000 gulden.
StadiumII kleine 4000 gulden en zat in mijn range :D

Dus die nam ik lekekr mee naar huis toe :D

tot super ergenis van me Pa :D

En sindsdien wordt ik heel netje behandeld als ik daar kom :D

Hoe is jullie ervaring hiermee ?

Betamax
21-05-2003, 11:59
Nee

Tim Weisselberger
21-05-2003, 12:14
:lol:

René Groen
21-05-2003, 18:27
Iemand een samenvatting?

Christiaan Sauer
21-05-2003, 18:44
Zoals jij het nu schetst lijkt dit me geen goede winkel. Misschien dat ze leuke dingen hebben staan, maar als ze, afgaande op je leeftijd, er al bijvoorbaat van uitgaan dat je "dat waarschijnlijk" niet kunt betalen: niet de beste service die er is.
Kijk, dat ze gek stonden te kijken bij die rel Stadium III (12.000 gulden???) dan snap ik dat ze gek staan te kijken.
Maar, men moet je wel in je waarde laten, en je gewoon in redelijke zin je gang laten gaan.
Toen ik mijn speakers kocht in oktober gaven ze ook geen krimp toen ik binnenkwam.
Ik was 19, en ik kom binnen in een KNALgele broek (en met knal geel bedoel ik echt knal geel, geler dan de icoontjes hierzo). Daarboven had ik een spierwit, met opnieuw KNALgeel ijshockeyshirt aan. Toch gaven ze geen krimp, en deden ze alsof ik er doodnormaal uitzag.
En dat terwijl de winkel volstaat met Rotel, Denon, Arcam, en al het dure spul waar je bij wijze van spreke maar van kunt dromen.
Dat is service.
Maar goed, ik weet niet precies meer wat ik aan het schrijven ben, dus ik stop er maar weer lekker mee :lol:

Laurens ten Voorde
21-05-2003, 19:11
Ik ken dit.
Ik kocht op mijn negentiende ook een SONY ES - versterker.
In sommige winkels werd ik heeeel raar aangekeken en niet serieus genomen. Ik wilde alles stukje bij beetje kopen.

Goede versterker - dvd - md - front speakers - center - rear.
WEGA breedbeeld.

Was later bij die zaak waar ze me niet echt hielpen, en hij herkende me en nam een beetje mijn set door en ik hoorde die knakker slikken van shit......

Later via een kameraad bij een goede zaak in Enschede terecht gekomen. Het is al wel 2,5 jaar geleden dat ik er wat gekocht heb. Althans grote aankoop. Maar krijg nog altijd een bakkie koffie ook al is het voor een interlinkje o.i.d.

Ghast
21-05-2003, 19:13
Ik had dat een paar jaar geleden toen ik een nieuwe auto ging kopen, moest ik € 15.000,-- bij leggen, vroeg hij wat voor soort aflossing ik wou ... ne cash zeg ik, nou dat was toch wel heel raar vond de verkoper.

(ik ben niet zo heel jong, 33 nu)

Raymond187
21-05-2003, 21:52
Kijk, dat ze gek stonden te kijken bij die rel Stadium III (12.000 gulden???) dan snap ik dat ze gek staan te kijken

Tis de Rel StudioII en III :D ....ff in de war had ik die maar :P

En het mooiste is ook nog dat de meeste van die figuren zelf maar een simpele set hebben van Piioneer ofso van 500€...


Wanckers