PDA

Bekijk de volledige versie : Optisch of Coaxiaal??



Renik
21-05-2003, 16:53
Heb even hulp nodig: Ik heb een Sony str-db1080 en een Philips dvd963sa en heb deze nu gekoppeld met een optische kabel van goede kwaliteit maar nu hoor ik van verschillende mensen dat een coax verbinding een veel betere kwaliteit doorgeeft, wie weet het antwoord?
Alvast bedankt!!

Christiaan Sauer
21-05-2003, 16:58
Heb even hulp nodig: Ik heb een Sony str-db1080 en een Philips dvd963sa en heb deze nu gekoppeld met een optische kabel van goede kwaliteit maar nu hoor ik van verschillende mensen dat een coax verbinding een veel betere kwaliteit doorgeeft, wie weet het antwoord?
Alvast bedankt!!

kijk hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=7451) maar eens :lol: .
Mooie uitgebreide discussie over precies jou vraag :lol:

Han
21-05-2003, 17:00
Beste Renik,

Je kunt op veel forums lezen dat een elektrische verbinding technisch beter is dan een optische. Bij een optische verbinding zitten namelijk 2 extra conversie stappen (elek -> licht en licht -> elek) :roll:

Indien je een goede optische kabel hebt kun je altijd een coaxiale kabel proberen.
Verwacht echter geen groot verschil in geluidskwaliteit, die zal er niet zijn. (eigen ervaring)

Hoe bevalt de Philips 963? Heb er ook een sinds een paar weken en ben erg tevreden. Vooral SACD is geweldig! :D

Oudgebruiker3
21-05-2003, 17:06
Je kunt ook zoeken naar de thread 'Digitaal Coaxiaal?' - daarin wordt, door middel van een lange discussie en véél research, uitgelegd waarom er zelfs kwaliteitverschil in digitale kabels is :)

edit: da's dus deze: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=3434&highlight=digitaal+coaxiaal

Renik
21-05-2003, 17:09
Han,

Heb de 963 sinds maandag en vindt het fantastisch!! Had eerst een 905 van Sony maar wilde toch de Philips proberen. Het klinkt stukken beter dan de Sony.Ik wacht alleen nog op de component-kabel en dan verwacht ik ook wel wat verbetering met mijn beamer.

Renik
21-05-2003, 17:25
Heb inmiddels het meeste van beide threads gelezen en het schijnt dus niet echt veel uit te maken volgens de meeste crewmensen van dvd.nl terwijl veel anderen zweren bij een coax-kabel... ik denk dat ik m'n optische kabel lekker laat hangen en een sacd van pink floyd op ga zetten. Toch bedankt voor jullie hulp!!

-Stef-
21-05-2003, 23:45
Heb inmiddels het meeste van beide threads gelezen en het schijnt dus niet echt veel uit te maken volgens de meeste crewmensen van dvd.nl terwijl veel anderen zweren bij een coax-kabel... ik denk dat ik m'n optische kabel lekker laat hangen en een sacd van pink floyd op ga zetten. Toch bedankt voor jullie hulp!!
Vooral doen maar wat heeft de SACD van PF te maken met een optische of coaxiale kabel? The Great Gig In The Sky zal er toch echt via je analoge kabel uitkomen.

Oudgebruiker3
22-05-2003, 08:07
Heb inmiddels het meeste van beide threads gelezen en het schijnt dus niet echt veel uit te maken volgens de meeste crewmensen van dvd.nl terwijl veel anderen zweren bij een coax-kabel... ik denk dat ik m'n optische kabel lekker laat hangen en een sacd van pink floyd op ga zetten. Toch bedankt voor jullie hulp!!
Vooral doen maar wat heeft de SACD van PF te maken met een optische of coaxiale kabel? The Great Gig In The Sky zal er toch echt via je analoge kabel uitkomen.

Precies... SACD kan enkel analoog worden doorgevoerd :)
'k Hoop dat Renik ook over voldoende analoge interconnects beschikt.

Renik
22-05-2003, 14:37
Nee, dat weet ik jongens, daar heb ik zes van die mooie dikke kabels voor mogen kopen. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat ik het waarschijnlijk even lekker zo laat en ben gaan genieten van een goede (sa) cd!!

Oudgebruiker3
22-05-2003, 15:58
Nee, dat weet ik jongens, daar heb ik zes van die mooie dikke kabels voor mogen kopen. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat ik het waarschijnlijk even lekker zo laat en ben gaan genieten van een goede (sa) cd!!

:D

En zo hoort 't.