PDA

Bekijk de volledige versie : Luizenleven, Een (A Bug's Life) [DVD]



Eric van Ballegoie
19-07-2001, 00:03
Luizenleven, Een (A Bug's Life) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=141)

starbuck
01-11-2001, 15:10
Tjonge wat een ontzettend gave film is dit, zoals omschreven is het beeld super. Maar vooral de humor vond ik geweldig. En natuurlijk fantastisch geannimeerd.

Dit moet je in huis hebben.

p.s. die zogenaamde bloopers vond ik geweldig bedacht.

Nathan Strik
01-11-2001, 17:53
Dit was de allereerste digitale transfer naar DVD en nog steeds de beste naar mijn mening. Geweldige kwaliteit...

En de film is ook nog eens heel erg goed.

Pixar is echt mijn favoriet op computer animatiegebied. Ze weten gewoon hoe ze een goed verhaal moeten vertellen. En ze zijn technisch ook nog steeds nummer 1 op computeranimatie gebied.

Alex van den Berg
01-11-2001, 21:22
*snik snik* Waarom heb ik het kopen van deze DVD te lang uitgesteld.... *snik snik* :( :( :( :(

Guus Josee
15-12-2001, 13:35
Luizenleven, Een (A Bug's Life)was een van de eerste dvd`s die ik verleden jaar kocht op goed geluk.
Een schitterende dvd


:)

(Disney)Tom Houben
16-12-2001, 00:03
*snik snik* Waarom heb ik het kopen van deze DVD te lang uitgesteld.... *snik snik* :( :( :( :(

In duitsland komt hij volgend jaar opnieuw uit......hoop, hoop, hoop:)

Alex van den Berg
16-12-2001, 00:07
In duitsland komt hij volgend jaar opnieuw uit*snik snik*.... :( :eek: :) :cool:

Nathan Strik
16-12-2001, 00:34
*snik snik*.... :( :eek: :) :cool:
En ik ben al bijna toe aan mijn tweede versie van ABL. (Ik koop volgende maand dan toch maar die Regio 1 versie.) Kun je nagaan... het is oneerlijk verdeeld in de wereld. :D :D

JoeCool
21-12-2001, 21:56
In duitsland komt hij volgend jaar opnieuw uit......hoop, hoop, hoop

Das große Krabbeln :D :D :D

Camille
03-02-2002, 13:21
Nu te koop voor € 24.95 bij Ro-Direct excl verzendkosten.
Incl verzendkosten:€ 27.22:
http://www.rodirect.nl/displayers/index.asp?id=8303

Marco
04-02-2002, 23:47
Heel jammer dat Buena Vista nooit de moeite genomen hebt om ABL Collector's Edition. Heb dus maar de R1 aangeschaft. De extra's (speciaal gemaakt voor DVD) van deze C.E. is de moeite waard. Die gasten van Pixar hebben met veel liefde deze film gemaakt en dat laten ze ook zien :) Je krijgt zelfs een leuke intro van John Lasseter en Andrew Stanton.

Uiteindelijk gaat het om de film zelf. In het begin was ik heel huiver over deze film Toy Story kan je moeilijk overtreffen. Een ander nadeel ABL zag t.o.v. Antz er zo kinderlijk uit. Ik had eerst ABL gehuurd (R2 dus). Nou ik heb genoten van deze film, meteen maar de C.E. uit Canada besteld. Als ik ABL wil hebben, dan wil ik een goeie versie hebben :)

Jeroen Driessen
01-03-2002, 10:09
Gisteren eindelijk de film gezien en ik heb er absoluut geen spijt van dat ik hem gekocht heb. Soms toch wel wat kinderachtig, maar er zitten ook meer dan genoeg erg komische stukken in. Geweldige animatie!
Enige minpuntje is toch de minieme extra's. Naast het oscarwinnende filmpje alleen wat "bloopers", dus de R1 versie is dan echt een must. Jammergenoeg heb ik problemen met het NTSC signaal, anders wist ik het wel...
Hopelijk doen ze dit met Monsters Inc. beter (die is toch ook van Pixar he...?)

Hendrik
15-04-2002, 20:44
Ik denk dat ik hem zometeen maar eens ga kijken: heb em net vandaag (15 april) bij een speelgoedwinkel in Eindhoven gekocht. 20 euro.
Ik dacht trouwens dat ie niet meer te krijgen was, volgens die muts achter de kassa kon ze hem nog gewoon bestellen.

Dane
23-04-2002, 21:41
Echt een superleuke film, heb een al een hele tijd geleden gekocht op VHS maar moet m nog "inwisselen" voor de dvd(net als de rest van mn 70 gekochte VHS banden!!)

Ik heb echt gelachen om deze film, maar de scene die me het meest bij-blijft is een korte scene van 2 vliegen die langs zo'n blauwe "bug-zapper" vliegen en een van de vliegen er naar toe vliegt, de ene zegt dan: "Nee, ga niet naar het licht!" waarop de andere zegt: "Maar het is zo mooi", echt superdroog, haha!

Brian Slotboom
27-04-2002, 01:41
ontzettende mooie dvd en film. Totaal niet te vergelijken met Antz. Maar ik ben het zeker eens dat deze dvd een '' topper'' is

ik ben helemaal verkocht aan pixar films

Axioma
30-05-2002, 12:20
Enige minpuntje is toch de minieme extra's. Naast het oscarwinnende filmpje alleen wat "bloopers", dus de R1 versie is dan echt een must. Jammergenoeg heb ik problemen met het NTSC signaal, anders wist ik het wel...
Nieuwe Special Edition R2 ( U.K. ) met 2 uur aan extra's aangekondigd
Zie hier : R2 Project (http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=3&articleId=4151)

music_maniac1965
08-08-2002, 23:26
heb heel lang moeten zoeken, maar heb eindelijk ook de R2 versie gevonden. dit omdat ik de film ook met de kids wil bekijken, en dus een nederlandse ondertiteling (voor jacky van 8 en danielle van 9 jaar oud) nodig heb. en de nederlandse versie weer voor melissa en brian (bijde 5 jaar oud). ok, niet veel extra's, maar WEL een fenomenaal strak beeld, geluid (engels spoor) en een wereld film. pixar kickt but qua techniek en animatie. ik zal dan ook uitkijken naar monsters inc. heb hem al gezien op VCD, maar disney/pixar verdienen het geld voor de film. echte toppers MOET je gewoon kopen vind ik.

Gerben van der Leun
11-08-2002, 21:03
Deze film is een klapper van Pixar en vele malen beter dan Antz. Doet weinig onder voor Shrek (terwijl A bugs life een jaar of 3 ouder is)

Alleen de luizige extra's zorgen ervoor dat deze dvd geen topper hoort te zijn.

music_maniac1965
11-08-2002, 22:42
Alleen de luizige extra's zorgen ervoor dat deze dvd geen topper hoort te zijn.

ik mag toch wel zeggen dat ik dit een vreemde uitspraak vind ? ik vind namelijk niet dat de extra's veel bijdragen aan de score van een film. ik vind de film zelf, en het beeld en geluid veel belangrijker. echt, ik ben een van die personen die de extra's 1 a 2 keer kijkt, en dan de volgende keeren alleen nog de film. niet dat ze in de weg zitten hoor, want ik vind het wel gaaf als er veel extra's op een dvd staan, maar ik vind dat het aantal extra's niet de score van de kwaliteit van de dvd bepaalt. juist omdat die extra's presies zijn hoe ze heten, het zijn maar EXTRA'S ;)

Dave
20-10-2002, 10:03
Mooi Disney/Pixar is dit, heb de DVD al weer een tijdje in huis, was toendertijd een blindeaankoop (had alleen deze recensie gelezen ervoor) van me en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb, echt een leuke film die zeer grappig en mooi is.

Gerben van der Leun
20-10-2002, 11:39
ik mag toch wel zeggen dat ik dit een vreemde uitspraak vind ? ik vind namelijk niet dat de extra's veel bijdragen aan de score van een film. ik vind de film zelf, en het beeld en geluid veel belangrijker. echt, ik ben een van die personen die de extra's 1 a 2 keer kijkt, en dan de volgende keeren alleen nog de film. niet dat ze in de weg zitten hoor, want ik vind het wel gaaf als er veel extra's op een dvd staan, maar ik vind dat het aantal extra's niet de score van de kwaliteit van de dvd bepaalt. juist omdat die extra's presies zijn hoe ze heten, het zijn maar EXTRA'S ;)

Als animatiefreak wil ik weten hoe ze de film gemaakt hebben. Ik vermoed dat ze bakken materiaal hebben. Van mij mogen ze de dvd tot de nok toe vullen.

music_maniac1965
20-10-2002, 12:46
Als animatiefreak wil ik weten hoe ze de film gemaakt hebben. Ik vermoed dat ze bakken materiaal hebben. Van mij mogen ze de dvd tot de nok toe vullen.

het is niet zo dat dat van mij niet "mag" ;) en ik vind het ook interesant om te weten hoe ze het gedaan hebben. bij toy story (ik heb deel 1 en 2 in een grijze verpakking) zit wel een kleine "the making of". het is allemaal wel interesant om te zien, en als computer animatie (of gewone animatie) je zeer intereseeren zal er toch wel veel over te vinden zijn op het internet ? probeer google eens :D

en zo te zien word het vandaag de dag toch een rage bij disney om 2 of zelfs 3 verschillende dvd releases te releasen. zie belle en het beest en monsters en co maar. die kan je ook "kaal" kopen als enkel dvd, en met veel extra's als dubbel dvd.

Nathan Strik
20-10-2002, 16:30
als computer animatie (of gewone animatie) je zeer intereseeren zal er toch wel veel over te vinden zijn op het internet ? Da´s waar, maar aangezien Pixar zijn eigen software ontwikkelt is het vaak erg moeilijk om info te vinden over hoe het productieproces precies in zijn werk gaat. Een feature op de DVD is dan een leuker kijkje achter de schermen, dan de info over 3D-software die via internet te vinden is.

Ik heb trouwens de S.E. van A Bug´s Life en daar krijg je inderdaad een prachtig kijkje achter de schermen bij Pixar, maar helaas is het voor een 3D-gek zoals ik nog altijd niet diepgaand genoeg. Maar goed, de dingen die ik wil weten zijn voor de doorsnee DVD-kijker weer te technisch. ;)

Misschien kan Ronald Stiebolt even naar Pixar bellen en vragen om een rondleiding? :D :D

music_maniac1965
20-10-2002, 19:30
Da´s waar, maar aangezien Pixar zijn eigen software ontwikkelt is het vaak erg moeilijk om info te vinden over hoe het productieproces precies in zijn werk gaat. Een feature op de DVD is dan een leuker kijkje achter de schermen, dan de info over 3D-software die via internet te vinden is.

Ik heb trouwens de S.E. van A Bug´s Life en daar krijg je inderdaad een prachtig kijkje achter de schermen bij Pixar, maar helaas is het voor een 3D-gek zoals ik nog altijd niet diepgaand genoeg. Maar goed, de dingen die ik wil weten zijn voor de doorsnee DVD-kijker weer te technisch. ;)

Misschien kan Ronald Stiebolt even naar Pixar bellen en vragen om een rondleiding? :D :D

ik ben ook echt een 3D freak hoor, maar ik weet wel dat als pixar onder eigen ontwikkelde software draait, dat ze die info niet vrij zullen geven. dat is logish, want dat is juist hun "geheim" hoe ze hun CGI films zo mooi en natuurlijk bewegend krijgen. een uitleg over hoe de software werkt en draait zullen we helaas dus niet hoeven te verwachten. en dit zou dus ook gelden voor de eventuele rondleiding die stiebolt zou kunnen regelen :D hier zouden ze ook niet alles uitleggen. en ik ben echt wel geintereseerd in de dingen die jij bestempelt als <"de dingen die ik wil weten zijn voor de doorsnee DVD-kijker weer te technisch."> ook ik ben gek op de technishe vooruitgang in beeld/geluid/proccessorkracht, en ga zo maar door. ik zou hier best mijn werk van willen maken :D

Jeroen Driessen
20-10-2002, 20:02
ik ben ook echt een 3D freak hoorIk ben geen freak, maar vind het wel razend interessant. Een TE uitgave lijkt me dan ook zeer de moeite waard.

PS: TE staat dan voor Technicians Edition...

Ik denk trouwens dat Pixar z'n software blijft doorontwikkelen, dus misschien een kijkje in de "ouwe" softwarekeuken...?

Nathan Strik
20-10-2002, 20:15
ik ben ook echt een 3D freak hoor, maar ik weet wel dat als pixar onder eigen ontwikkelde software draait, dat ze die info niet vrij zullen geven. Ik hoef in principe de broncode ook niet te zien, maar een kijkje in de keuken lijkt me toch wel nuttig.

Een paar dingen die ik wel zou willen weten van de heren bij Pixar zijn bijvoorbeeld:

- Werkt het marionette-animatiesysteem wat jullie gebruiken nu écht beter dan Inverse/Forward Kinematics of Bone-animation?

- Hoe lang duurt gemiddeld een beeldje om te renderen? Bijvoorbeeld dat shot uit Monsters Inc. waar Sulley in de sneeuw ligt.

- Renderen jullie Multi-pass om daarna nog te monteren/na te bewerken in video processing software?

- Zijn de modellen nog wel eens opgebouwd uit polygonen of zijn jullie helemaal overgestapt op NURBS dan wel Subdivision Surfaces?

Etc. etc...

Misschien leuk om eens een lijstje met tech-vragen samen te stellen en naar de heren bij Pixar te mailen?!? ;)

Jeroen Driessen
20-10-2002, 20:23
Een paar dingen die ik wel zou willen weten van de heren bij Pixar zijn bijvoorbeeld:

- Werkt het marionette-animatiesysteem wat jullie gebruiken nu écht beter dan Inverse/Forward Kinematics of Bone-animation?

- Hoe lang duurt gemiddeld een beeldje om te renderen? Bijvoorbeeld dat shot uit Monsters Inc. waar Sulley in de sneeuw ligt.

- Renderen jullie Multi-pass om daarna nog te monteren/na te bewerken in video processing software?

- Zijn de modellen nog wel eens opgebouwd uit polygonen of zijn jullie helemaal overgestapt op NURBS dan wel Subdivision Surfaces?

Etc. etc...

Misschien leuk om eens een lijstje met tech-vragen samen te stellen en naar de heren bij Pixar te mailen?!? ;) Dit zijn idd erg technische dingen, maar ik zou ze graag zien. Vooral dan met voorbeelden, zodat je ook echt ziet waarom een bepaalde methode beter is dan de andere. Wellicht kan een mailtje wonderen doen...

Nathan Strik
20-10-2002, 20:38
Wellicht kan een mailtje wonderen doen... Misschien wel ja. Ik heb zoiets van: het is altijd te proberen.

Goed idee dus, ik heb even een thread geopend om de vragen in te verzamelen. Kijk voor de vragen dus hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=12565).

Deze thread verder a.u.b. alleen gebruiken voor reacties op de recensie van Een Luizenleven. We zijn namelijk al een klein beetje teveel afgedwaald. ;)

Gerben van der Leun
28-10-2002, 18:49
Zijn er wat namen bekend van de artiesten die deze film hebben ingesproken. Het gaat mij met name om de engelstalige editie.

Arnold van Oostrum
28-10-2002, 19:50
Zijn er wat namen bekend van de artiesten die deze film hebben ingesproken. Het gaat mij met name om de engelstalige editie. Kijk voor de Amerikaanse (Engelse) artiesten op de IMDB (http://www.imdb.com/Title?0120623) .

music_maniac1965
28-10-2002, 22:55
Ik hoef in principe de broncode ook niet te zien, maar een kijkje in de keuken lijkt me toch wel nuttig.

Een paar dingen die ik wel zou willen weten van de heren bij Pixar zijn bijvoorbeeld:

- Werkt het marionette-animatiesysteem wat jullie gebruiken nu 飨t beter dan Inverse/Forward Kinematics of Bone-animation?

- Hoe lang duurt gemiddeld een beeldje om te renderen? Bijvoorbeeld dat shot uit Monsters Inc. waar Sulley in de sneeuw ligt.

- Renderen jullie Multi-pass om daarna nog te monteren/na te bewerken in video processing software?

- Zijn de modellen nog wel eens opgebouwd uit polygonen of zijn jullie helemaal overgestapt op NURBS dan wel Subdivision Surfaces?

Etc. etc...

Misschien leuk om eens een lijstje met tech-vragen samen te stellen en naar de heren bij Pixar te mailen?!? ;)

1> zouden ze geen motion capture systeem gebruiken in combinatie met de software waarmee ze ieder gezichtspunt (spieren in gezicht bijvoorbeeld) kunnen bewerken ? zoals ook bij veel games gebeurt ?

2> mooie vraag. ik denk dat dit ligt aan of men nog eerst het model met poly's uitwerken (te zien in toy story en toy story 2) of dat ze al volledig werken met NURBS. bijde technieken verschillen toch in hoeveel proccessor kracht er nodig is. en ik heb zelf helaas niet het genot mogen hebben om met een SGI work station te werken.

3> volgens mij bewerken ze na de animatie van de persoon nog enkele details. uiteraard is dit leuke info, en hadden ze makkelijk op de extra's disk kunnen zetten. ook zonder de software te zien draaien kunnen ze toch mooi uitleggen hoe het werkelijke process gaat.

4> zelf vermoed ik dat men nog steeds als basis uitgaan van een grof model bestaande uit polygonen. dit omdat deze techniek gewoon simpeler is om te beheersen, en je achteraf toch simpel aanpassingen kan maken.

maar inderdaad. het zou echt toppie zijn als men bij pixar wat meer hi tech info op de extra's dvd zou zetten. al was het maar voor de echt geintereseerde mensen zoals jij en ik (en nog veel meer :) ) ook al verwacht ik niet dat men al te diep zal ingaan op de gebruikte techniek, het zou toch wel kicke zijn.

Nathan Strik
28-10-2002, 23:21
<MEGAKNIP>
maar inderdaad. het zou echt toppie zijn als men bij pixar wat meer hi tech info op de extra's dvd zou zetten. al was het maar voor de echt geintereseerde mensen zoals jij en ik (en nog veel meer :) ) ook al verwacht ik niet dat men al te diep zal ingaan op de gebruikte techniek, het zou toch wel kicke zijn. Goede vragen over dat motion capture enzo (al geloof ik dat Pixar hier principieel geen gebruik van wenst te maken), ik heb deze opmerkingen ook even geplaatst in de speciale thead die ik voor de vragen geopend had: (Technische) vragenlijst aan Pixar (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=12565)

Hebben anderen nog vragen of opmerkingen? Laat ze maar komen (maar dan wel bij voorkeur in die andere thread. ;))

Gerben van der Leun
29-10-2002, 16:31
Antz en een bug's life komen toch uit het zelfde jaar?

Nathan Strik
29-10-2002, 23:45
Antz en een bug's life komen toch uit het zelfde jaar? Yep, daar was Pixar niet zo blij mee toen ze hoorden dat PDI ook een animatiefilm over mieren aan het maken was en ze hem nog eerder uitbrachten dan die van hun.

Maar A Bug´s Life sloeg Antz gelukkig finaal uit het water. :D

Art
27-12-2002, 15:42
Het blijft een toppertje :D Het is een mooie aanwinst in mijn collectie en de film kan je meerdere keren kijken. En de animatie is gewoon voortreffelijk. Echt een aanrader voor zowel kleine als grote kinderen :D

Diddledidoo
13-11-2003, 11:58
Echt schandalig!! Ik heb Een Luizenleven al iets van driekwart jaar thuisliggen op dvd en ik had hem gewoon nog nooit bekeken :oops:. Afgelopen dinsdag heb ik hem dus voor het eerst gezien en meestal zijn mijn verwachtingen te hoog en valt een film tegen, maar bij Een Luizenleven was het dus helemaal andersom. Leuk verhaal, hele mooie beelden: geweldig gewoon!!

Nu dus nog naar Monsters Inc kijken, want die ligt ook al een maand of drie hier op mij te wachten :oops:

Richard B.
14-01-2004, 03:49
Ik vind A Bugs Life net iets beter dan Antz maar het verschil is niet zo groot. De animatie van ABL is ietsje subtieler en bevat wat meer detail als die van de PDI-film, maar qua verhaal zijn ze van een vergelijkbaar nivea. Het is gewoon een erg amusante animatiefilm met goed gecaste voices.

Oh ja: ik zal hierin waarschijnlijk alleen staan maar eigenlijk vind ik ABL beter dan Monsters Inc. Het verhaal zit sterker in elkaar en de animatie is 'interessanter'.

raymond koene
15-03-2004, 09:32
Leuke onderhoudende film die niet alleen voor kinderen is. Ik vond alleen de ondertiteling af en toe een beetje wazig maar dat kan ook aan mijn dvd liggen.

RemcoZ
16-03-2004, 15:54
Erg leuke pixar-film die ik iedereen aan kan raden. Kost bij de FRS maar 10 euri! Koopje voor een topfilm met, alhoewel wat beperkt, erg leuke extra's.

Kees Hoekerd
29-03-2004, 20:26
Ik heb Shrek,Ice age,toy story 1 en 2 op dvd en luizenleven en Antz op video.Finding Nemo ben ik van plan te kopen nog op dvd en Monsters inc ook.Maar vraagje:Is luizenleven en Antz de moeite waard om op dvd te kopen?

Erik Hagen
29-03-2004, 21:28
Maar vraagje:Is luizenleven en Antz de moeite waard om op dvd te kopen?
Zeker weten! :D

Kees Hoekerd
29-03-2004, 21:45
Heb je nog wat redenen of argumenten?Ik heb hier wel wat gelezen,maar heb liever eigen meningen.

Erik Hagen
30-03-2004, 01:04
Redenen of argumenten? Heb je die echt nodig om zo'n leuke film als "Antz" of "Luizenleven" op DVD i.p.v. video aan te schaffen? :roll: ;)
Beter geluid, beter beeld, extra's, staat mooier bij je andere DVD's enz.
(Daarnaast zijn videobanden natuurlijk 'hopeloos verouderd'... :twisted: )

Zoiets?

Kees Hoekerd
30-03-2004, 13:44
Je hebt op zich wel gelijk.Het zijn de enige die ik nog niet op dvd heb en ik ben ook van plan morgen Finding Nemo te halen en Monsters en co nog een keer.Ik weet niet welke editie ik daarvan ga kopen,dat kijk ik nog even.Maar 38 euro is veel te duur.Dat is zowat 80 gulden en het is ook zo dat ik in euro's sneller dvd's koop,maar dit gaat te ver.Er zit een enorm verschil tussen.Finding Nemo is 20 euro voor de 2-dvd en dat valt reuze mee,vinden jullie niet?

chimera01
30-03-2004, 14:59
8) 8) 8)

Gewoon kopen Dario, je zult er geen spijt van hebben deze vaak over het hoofd geziene Pixar produkt is de centjes wel waard.
De andere titels die je noemde overigens ook.

Kees Hoekerd
30-03-2004, 15:01
Had je het nou ook over Monsters inc?Want ik moet weten waar je hem iets goedkoper kan krijgen.Ongeveer 30 euro vind ik wel goed,en ik geloof ook niet dat hij overal verkrijgbaar is,op frs en vanleest is hij niet meer(was 38.99!).Op www.4shop.nl is hij nu 37,maar weet iemand hem goedkoper?

chimera01
30-03-2004, 15:05
Ik zou het niet weten ik heb hem toen gelijk bij zijn verschijning gekocht. Dus dan kijk ik niet meer zo naar de prijzen van het produkt (slecht voor je humeur soms)

Guido van Thiel
31-03-2004, 17:47
Vandaag gekocht bij FRS voor 9,99 euro.

Monsters Inc (1disc) stond er ook voor 9,99 euro.

Kees Hoekerd
04-04-2004, 14:46
8) 8) 8)

Gewoon kopen Dario, je zult er geen spijt van hebben deze vaak over het hoofd geziene Pixar produkt is de centjes wel waard.
De andere titels die je noemde overigens ook.
Ja,ik had er altijd aan gedacht dat ik dan de luxe editie van Monsters inc te halen,maar hij was bij de goedkoopste 38 euro en bij bol. com 42.Maar nu is hij bij bol afgeprijsd naar 23,5 euro(!).Dus besteld.

Kees Hoekerd
08-04-2004, 19:28
De luxe editie van Monsters inc voor 23,50 euro is niet duur.

Maar over Luizenleven,ik verwacht hem morgen te krijgen via de post,omdat hij verzonden is,daar kreeg ik een mail van.Het is wel jammer dat de enige is van alle animatie dvd's met 2:35.Dan krijg ik altijd streepjes bovenaan en beneden en bij 1:77 en 1:85 krijg ik dat niet en dat is veel mooier.

PS:Ik heb de video van de luizenleven nog en daar zit op het einde een leuk filmpje met een oude man die tegen zich zelf gaat schaken.Zit die ook nog op de dvd?

Frank
08-04-2004, 23:40
Maar over Luizenleven,ik verwacht hem morgen te krijgen via de post,omdat hij verzonden is,daar kreeg ik een mail van.Het is wel jammer dat de enige is van alle animatie dvd's met 2:35.Dan krijg ik altijd streepjes bovenaan en beneden en bij 1:77 en 1:85 krijg ik dat niet en dat is veel mooier.

Wees blij dat je streepjes boven en beneden ziet, anders zou je een stuk van het beeld moeten missen.

Mark Knoop
09-04-2004, 10:30
PS:Ik heb de video van de luizenleven nog en daar zit op het einde een leuk filmpje met een oude man die tegen zich zelf gaat schaken.Zit die ook nog op de dvd?
Ja. Het Oscar-winnende filmpje "Geri's Game" zit ook op de DVD.

Kees Hoekerd
09-04-2004, 10:40
Maar over Luizenleven,ik verwacht hem morgen te krijgen via de post,omdat hij verzonden is,daar kreeg ik een mail van.Het is wel jammer dat de enige is van alle animatie dvd's met 2:35.Dan krijg ik altijd streepjes bovenaan en beneden en bij 1:77 en 1:85 krijg ik dat niet en dat is veel mooier.

Wees blij dat je streepjes boven en beneden ziet, anders zou je een stuk van het beeld moeten missen.
Nee,nu mis ik een stuk van het beeld,omdat die strepen er zitten!

Frank
09-04-2004, 11:06
Nee,nu mis ik een stuk van het beeld,omdat die strepen er zitten!

Waarom denk je dat? Die strepen die zie je omdat het beeldformaat van de film groter is dan het beeldformaat van jouw televisie. Een standaard televisie heeft een beeldformaat van 1.33:1, dus alle beeldformaten die groter zijn geven boven en onder strepen (ook bekend als balken). Een breedbeeldtelevisie heeft een beeldformaat van 1.78:1, dus alle beeldformaten die groter zijn geven boven en onder balken. A Bug's Life heeft een beeldformaat van 2.35:1. Deze is dus veel te groot om op zowel een standaard televisie als een breedbeeldtelevisie beeldvullend te worden weergegeven. Zouden ze dit willen doen dan moeten ze links en rechts een stuk van het beeld wegknippen en dat mag nooit de bedoeling zijn. Die balken zorgen ervoor dat het originele beeldformaat behouden blijft. Die balken verbergen dus geen stuk beeld!

Kees Hoekerd
09-04-2004, 11:10
Ja duh

Frank
09-04-2004, 11:13
Ja duh

:? Geloof je me nou niet of wel?

Kees Hoekerd
09-04-2004, 11:47
Betekent het dus dat je bij de video minder beeld hebt?De video heb ik ook namelijk.

Frank
09-04-2004, 17:50
Betekent het dus dat je bij de video minder beeld hebt?De video heb ik ook namelijk.

Ja, inderdaad.

Caledonians
03-01-2005, 11:49
Van de week deze Pixar gezien. Bijna in iedereens lijstje van beste Pixar komt deze als laatste uit de bus. Ook bij mij maar deze film heeft mij toch positief verrast! Wat een kwaliteit heeft Pixar ook weer met deze film afgeleverd! Weer een erg leuke animatiefilm!

Kees Hoekerd
03-01-2005, 15:09
Betekent het dus dat je bij de video minder beeld hebt?De video heb ik ook namelijk.

Ja, inderdaad.
Excuses van die posts in april,dat ik dit heb gezegd! :oops:

een echte n00b op dvd gebied toen :lol:

toendertijd had ik een 4:3 tv ingesteld op 16:9 en zelfs toen vond ik kleine streepjes irritant,terwijl ik eigenlijk dus hele dikke strepen moest hebben.Maar nu is alles natuurlijk allang duidelijk. :wink:

mcouzijn
13-01-2005, 21:26
Ik heb ook zowel de video als de DVD. En het valt me tegen dat op de video juist MEER beeld aanwezig is dan bij de DVD. Boven- en onderaan is het videobeeld uitgebreider dan boven- en onderaan de DVD-transfer. Het zou toch onbegrijpelijk zijn dat bij de transfer naar DVD niet het hele beeld is meegenomen. Ik heb wat lopen zoeken bij de instellingen van mijn DVD-speler, mijn TV en mijn computer, maar het beeld zoals het op video staat, krijg ik niet met de DVD weergegeven. Hoe zit dit?

http://members.chello.nl/mjcouzij/TV-DVD.gif

MGdutch
13-01-2005, 21:58
De minste pixar imo :!:

Marco Dubbeldam
13-01-2005, 22:21
Ik vind dit ook de minste pixar, maar nog steeds een goede animatiefilm!

Bambi
13-01-2005, 23:35
Ik heb ook zowel de video als de DVD. En het valt me tegen dat op de video juist MEER beeld aanwezig is dan bij de DVD. Boven- en onderaan is het videobeeld uitgebreider dan boven- en onderaan de DVD-transfer. Het zou toch onbegrijpelijk zijn dat bij de transfer naar DVD niet het hele beeld is meegenomen. Ik heb wat lopen zoeken bij de instellingen van mijn DVD-speler, mijn TV en mijn computer, maar het beeld zoals het op video staat, krijg ik niet met de DVD weergegeven. Hoe zit dit?

http://members.chello.nl/mjcouzij/TV-DVD.gif

Hoe het zit bij A Bug's Life is simpel: er zijn TWEE versies van de film!! Pixar heeft de film in eerste instantie gemaakt op 2.35:1 (voor de bioscoop). Voor de video-release zijn veel elementen opnieuw in een 1.33:1 beeld geplaatst (er heeft een nieuwe compositie plaatsgevonden). Hierdoor is er eigenlijk een geheel nieuw beeld ontstaan, speciaal voor vertoning op een 4:3-televisie. De Amerikaanse R1-DVD heeft ook beide versies op het schijfje staan.
Het beeld op de video laat over het algemeen bovenaan en onderaan wat meer beeld zien, maar mist in de breedte toch zeker het een en ander (en dat geldt dan met name voor de achtergronden). Alle noodzakelijke elementen (de "acteurs") hebben voor de 1.33:1 versie een nieuw plekje gekregen, zodat alles zichtbaar is, ook op een 4:3-televisie.

mcouzijn
14-01-2005, 10:30
Hoe het zit bij A Bug's Life is simpel: er zijn TWEE versies van de film!! Pixar heeft de film in eerste instantie gemaakt op 2.35:1 (voor de bioscoop). Voor de video-release zijn veel elementen opnieuw in een 1.33:1 beeld geplaatst (er heeft een nieuwe compositie plaatsgevonden). Hierdoor is er eigenlijk een geheel nieuw beeld ontstaan, speciaal voor vertoning op een 4:3-televisie.

Dank voor je heldere (en snelle!) reactie. Dan doe ik mijn video toch maar niet de deur uit, want het gaat boven & onder bij elkaar toch om een procentje of 20-25 aan beeldinformatie. Akelig toch dat de R1-versie ook in dit opzicht weer meer biedt dan de R2-versie. Alsof we voor Disney-DVD's niet al meer dan genoeg betalen... :-(

Michel Couzijn

Chris Taylor
11-05-2005, 14:01
deze film vorige week ff met mn vriendin gezien, errug tof hoor!!!
leuk verhaal, en genoeg om te lachen. pixar kan dr maar wat van

Ron-G
13-02-2007, 13:45
Mooie en leuke film, ondanks dat de film niet de jongste meer is, ziet alles er top uit, naar mijn idee vele malen beter dan Antz.

Vond hier ook het verhaal leuker, en het beeld is werkelijk zoals je bij Pixar mag verwachten verbluffend mooi......geluid is ook erg mooi.

Leuke film en als ik dit draadje doorlees en zie de prijzen die er in het verleden voor betaald zijn...dat is niet mis, heb hem hier op het forum voor een paar euro op de kop kunnen tikken.......

Leuk en onderhoudende film voor zowel jong als oud.

Heb de film een 8 gegeven.