PDA

Bekijk de volledige versie : Update gebruikerswaarderingen



Eric van Ballegoie
30-10-2001, 17:25
Update gebruikerswaarderingen



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=156)

Alex van den Berg
30-10-2001, 17:44
Fight Club op 1 !! Kan ook niet anders! :)

Er zijn trouwens nog veel recensies waarvan ik wel de DVD heb, maar waar ik nog niet op gestemd heb, omdat ik ze simpelweg nog niet (op DVD... wel op VHS... ) bekeken heb...

Als anderen net 'zo eerlijk' stemmen, kan de uitslag de komende tijd nog heel erg gaan veranderen...

Gerrit
30-10-2001, 18:05
Wat ben ik blij dat The Patriot uit de top 10 is. Deze film was voor mij toch echt wel dé grootste teleurstelling van 2000 (en mijn verwachtingen waren al niet bijzonder te noemen). En als de film in zijn geheel mij niet aanspreekt dan kan zelfs de mooiste dvd-uitvoering de film niet boven water houden.

N.B. ik heb de film voor het eerst op DVD gezien. Ik beoordeel de film dan ook op basis van de totale indruk die de film op mij heeft nagelaten.

Harry stadman
30-10-2001, 19:16
de top tien lijkt zich een beetje te gaan stabiliseren.
zal mij benieuwen welke nog verdwijnen uit de top tien en welke er eventueel bij komen.

de top 3 is al weer doorelkaar gegooid.zal mij benieuwen welke film er vast in de top 3 blijft staan!

Alex van den Berg
30-10-2001, 20:19
Wat ben ik blij dat The Patriot uit de top 10 isEven wat geheime achter de schermen info ;) ... Hij is zelfs uit de Top 25 verdwenen! Niet verder vertellen hoor... :D

Gerrit
30-10-2001, 20:54
Even wat geheime achter de schermen info ;) ... Hij is zelfs uit de Top 25 verdwenen! Niet verder vertellen hoor... :D

sjonge... uit de top 25 verdwenen... missie volbracht :-)

Martin van Tuijl
30-10-2001, 21:55
Geinig dit! :) Ben altijd al dol op lijstjes geweest. (behalve boodschappen lijstjes..)
Is het misschien een idee om bij de top tien de vorige plaats van een DVD te vermelden? Zoals bij bv bij de top 40 gebeurt?

Alex van den Berg
30-10-2001, 23:07
Is het misschien een idee om bij de top tien de vorige plaats van een DVD te vermelden?Op zich een leuk idee voor de nabije toekomst... Op dit moment schommelt de lijst nog te veel op en neer om daar iets leuks van te maken...
Dat zou voor veel titels een vreemd beeld geven, bijvoorbeeld:
Nieuw binnen op 4, zakken naar 118, stijgen naar 15, stijgen naar 10, zakken naar 64... :D

Op dit moment staan er b.v. titels in de top 10 met tientallen stemmen en titels met veel minder stemmen... Ik zeg niet welke, maar dit is dus nog absoluut geen realistisch beeld.... :)

Martin van Tuijl
30-10-2001, 23:29
Op zich een leuk idee voor de nabije toekomst... Op dit moment schommelt de lijst nog te veel op en neer om daar iets leuks van te maken...

Dat begrijp ik, in de nabije toekomst roep hier nog wel eens een keer om ;)

System 3rror
31-10-2001, 07:20
Een vraagje voor de crew!

Wordt die lijst automatisch bijgehouden? Of moeten jullie zelf elke keer de top 10 publiceren?
Neem aan dat dat met php automatisch wordt gedaan!

Want de lijst die er nu nu staat, ik bedoel deze (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=156) is nog onveranderd...
Dus vroeg ik me af als iemand voor de 1e keer stemt, of dat meteen zichtbaar is in die link hierboven?!

Gegroet, Tim

Eric van Ballegoie
31-10-2001, 12:01
De lijst wordt uiteraard automatisch bijgehouden, maar het overzicht is voor bezoekers nog niet zichtbaar omdat er nu nog teveel beweging in de lijst zit. Zodra wij van mening zijn dat de lijst voldoende stabiel is (voldoende stemmen) dan maken we de lijst openbaar. De lijstjes in deze nieuwsberichten zijn gewoon HTML, die veranderen dus niet.

Henk Heideveld
31-10-2001, 12:09
Door toename van het aantal stemmen zullen de nu nog sterke fluctuaties gaan afremmen.
Is het in dit verband mogelijk om naast de score het aantal stemmen te vermelden, dat tot die score heeft geleid.
Nu staat bijvoorbeeld Fight Club op nr. 1, terwijl ik in de scorelijst inmiddels een score zie van 8,84. Daardoor zou hij nu dus al weer zakken naar de 8e plaats.

System 3rror
31-10-2001, 12:14
De lijst wordt uiteraard automatisch bijgehouden, maar het overzicht is voor bezoekers nog niet zichtbaar omdat er nu nog teveel beweging in de lijst zit. Zodra wij van mening zijn dat de lijst voldoende stabiel is (voldoende stemmen) dan maken we de lijst openbaar. De lijstjes in deze nieuwsberichten zijn gewoon HTML, die veranderen dus niet.

Ok, merci.. vroeg me dus af hoe dat werd bijgehouden!

Henk Heideveld
31-10-2001, 12:17
[i]Originally posted by Alex van den Berg Er zijn trouwens nog veel recensies waarvan ik wel de DVD heb, maar waar ik nog niet op gestemd heb

Beste Alex,
Het omgekeerde doet zich ook voor. Ik heb thuis DVD's die op de lijst niet meer of nog niet voorkomen. Hoe kunnen die bij de stemming worden betrokken???
Overigens waren de eerste twee lijsten voor mij al voor 70% bevestigend, dus zit het allemaal goed in elkaar.
Ik vind het een verdomd leuk initiatief, want koopcijfers alleen zeggen mij weinig.
Alle respect, want volgens mij hebben jullie je een hoop werk op de hals gehaald. Statistisch materiaal is altijd interessant voer voor discussie en reacties.
Complimenten!!!!

Henk Heideveld
31-10-2001, 13:00
sjonge... uit de top 25 verdwenen... missie volbracht :-)

Hoe veel familielden, vrienden, kennissen en collega's heb je zo alles bij elkaar opgetrommeld om dit geweldige resultaat te bereiken? Want het is bijna niet meer te geloven dat dit spontaan is gegaan:D :D :D :D

Henk Heideveld
31-10-2001, 13:06
Het is al bijna net zo als met aandelen.
Hebben jullie het al gehoord?
The Patriot is in een vrije val terecht gekomen.
Alex mag zijn exemplaar echter niet van de hand doen, want dan handelt hij met voorkennis.
Zit jij trouwens "achter de knoppen", Alex?
Of anders gevraagd, kun jij de koers beinvloeden?
Zo ja, dan hou ik de score van Fight Club de komende tijd streng in de gaten:D :D :D :D

huip
31-10-2001, 14:21
Leuk idee dat stemmen. Kan ik ook eens zien welke films bij jullie
populair zijn.
De 10 zien er wat mij betreft aardig uit, maar euh fightclub op 1 ?
kom nou zo goed was ie ook weer niet.
Wat mij betreft mag The Green Mile op 1.
Ik hoop dat ik hiermee iemand kan beinvloeden die nog
niet gestemd heeft.

Henk Heideveld
31-10-2001, 14:31
The Green Mile komt in de loop van de tijd wel verder naar boven.
En natuurlijk is er niets op tegen om, zoals politieke partijen dat ook doen, stemmen te winnen.
Als je maar niet andere films bewust vereert met een lge score om jouw film naar boven te halen.
Het gaat er juist om om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van ieders echte mening.
Naarmate het aantal stemmen op een film toeneemt zal de betrouwbaarheid van de score ook toenemen.
Fight Club is inmiddels al weer aardig gezakt op de lijst, dus dat kristalliseert zich op den duur vanzelf uit.
1 ding is zeker, de scorelijst geniet nu al een bovenmatige belangstelling, dus en schot in de roos.

Eric van Ballegoie
31-10-2001, 14:44
De 10 zien er wat mij betreft aardig uit, maar euh fightclub op 1 ?
kom nou zo goed was ie ook weer niet.
Wat mij betreft mag The Green Mile op 1.


Ik wil voor de duidelijkheid toch nog een keertje benadrukken dat het bij deze lijst NIET alleen om de inhoud van de film gaat, maar om de DVD als totaal product. Fight Club is een voorbeeld van een (redelijk) goede film met een zeer goede DVD uitvoering, dus is een hoge notering niet meer dan logisch.

Martin van Tuijl
31-10-2001, 15:05
...goede film met een zeer goede DVD uitvoering, dus is een hoge notering niet meer dan logisch.
Ik ben het daar mee eens, maar ook daar kunnen de meningen in sommige gevallen wel degelijk verschillen getuige de Godfather thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1570)

martin
31-10-2001, 15:08
vraagje:

wordt er aan het einde van het jaar nog een DVD van het Jaar gekozen, dus van de DVD's die dit jaar uitgekomen zijn.

is dit mogelijk ??

BV.

Beste geluid
beste beeld
beste extra's
beste hoes ontwerp
beste ??????

huip
31-10-2001, 15:18
Ja Erik dat is wel zo , maar The Green Mile is een 3 uur durende
KEI goede film , en dat dan de extra's dan wat minder zijn is
niet meer dan logisch. Als dan beeld en geluid ook nog dik
in orde zijn , verdient dit toch de voorkeur boven een redelijke
film met meer extra's.
Dit is mijn mening

Koen Crijns
31-10-2001, 15:38
En iedereen mag daarom ook met z'n eigen mening stemmen. De een zal extra's belangrijke vinden, de ander de film zelf. Het gaat er in ieder geval op welke DVD's wel nu als totaalplaatje wel of niet de moeite waard vindt (en alles ertussenin).

System 3rror
31-10-2001, 15:46
vraagje:

wordt er aan het einde van het jaar nog een DVD van het Jaar gekozen, dus van de DVD's die dit jaar uitgekomen zijn.

is dit mogelijk ??

BV.

Beste geluid
beste beeld
beste extra's
beste hoes ontwerp
beste ??????

Goed idee van Martin!!!

En dan ook misschien gewoon beste film!! Alleen gelet op de film!!

Martin van Tuijl
31-10-2001, 15:53
Beste geluid
beste beeld........

Dat lijkt mij erg leuk. De DVD.NL AWARDS 2001 ! :D
And the winner is...:D

martin
31-10-2001, 16:28
Er moet dan denk ik voor ieder onderwerp een keuze worden gemaakt tussen de 5 en 10 genomineerde DVD's titels.

misschien op de zelfde manier stemmen zoals we nu doen met die recencies.

ben benieuwd wat het forum beheer hier van zegt/vind.

Eric van Ballegoie
31-10-2001, 16:38
Heren, heren.... op meerdere terreinen blijkt dat jullie dezelfde ideeen hebben als wij. Zonder al te veel op zaken in te gaan die nog moeten komen, kan ik zeggen dat er aan het eind van het jaar zeker een mogelijkheid komt om in verschillende cathegorieen te stemmen voor beste DVD van het jaar.

Met andere woorden: U vraagt, wij draaien ;)

martin
31-10-2001, 16:45
Kijk dit zijn goeie berichten.

Enne Eric, de best gekozen DVD van het jaar kunnen we dan met z'n alle bij jouw in je nieuwe HT gaan bewonderen ;)

zou kennen :D

System 3rror
31-10-2001, 16:48
Puike plannen heeft Martin toch weer zeg!! :D

Martin van Tuijl
31-10-2001, 19:24
Puike plannen heeft Martin toch weer zeg!! :D
Ik weet van niks :confused: :D

System 3rror
31-10-2001, 19:38
Ik weet van niks :confused: :D

Vervelend zeg al die Martins op het forum hier zeg!!! :mad: :D

Daarom heb ik maar een nickname als nickname genomen :)

Leon Grave
31-10-2001, 21:00
Puike plannen heeft Martin toch weer zeg!!


Het houd mij van de straat ;)

Eric van Ballegoie
31-10-2001, 21:11
Enne Eric, de best gekozen DVD van het jaar kunnen we dan met z'n alle bij jouw in je nieuwe HT gaan bewonderen ;)


Hmmmm... het 'U vraagt, wij draaien' geldt niet per definitie voor alle suggesties :rolleyes:. Ik denk niet dat er 700+ forumleden in mijn HT gaan passen :D

Alex van den Berg
31-10-2001, 21:14
Ik denk niet dat er 700+ forumleden in mijn HT gaan passen :D800 (!!) Sinds zojuist... :D :D

Laurens-Jan
31-10-2001, 22:10
800?
Dan zijn er in oktober +/- 260 nieuwe leden bijgekomen!!

Anonymous
31-10-2001, 22:21

Alex van den Berg
31-10-2001, 22:30
800Dan zijn er in oktober +/- 260 nieuwe leden bijgekomen!! Nog een beetje gekker... In de laatste 6 dagen zijn er 100 leden bijgekomen... :)

Anonymous
31-10-2001, 22:42

Alex van den Berg
31-10-2001, 22:48
Ik heet wel geen Eric, maar toch ... Is dit misschien iets voor jou? :)

Mr. Blue Sky (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1731&highlight=Zoom)

calex
31-10-2001, 23:08
Hmmmm... het 'U vraagt, wij draaien' geldt niet per definitie voor alle suggesties :rolleyes:. Ik denk niet dat er 700+ forumleden in mijn HT gaan passen :D

Je kan toch wel een beetje verder uitbreiden
:D :D

Grtz Henny

martin
01-11-2001, 08:16
Tuurlijk met en beetje passen en meten.
doen we gelijk een officiele opening, een fles champagne tegen je projector laten knallen, harstikke gezellig.

Nou schrijf mij maar alvast in ;)

Henk Heideveld
01-11-2001, 09:05
Ik wil niemand beinvloeden natuurlijk:D :D :D :D
And the winner is: The Godfather-box.

Henk Heideveld
01-11-2001, 09:16
Tuurlijk met en beetje passen en meten.
doen we gelijk een officiele opening, een fles champagne tegen je projector laten knallen, harstikke gezellig.

Nou schrijf mij maar alvast in ;)

Heel goed Martin, even aanhouden en wat druk uitoefenen.
Op zijn recente verjaardag kwam hij er ook al al te gemakkelijk van af.:D :D :D

PM
01-11-2001, 09:38
ja cool !! Ik zou t allemaal wel eens van dichtbij willen zien...

Misschien alleen 100+ posts members... (ben ik bijna.. :)

System 3rror
01-11-2001, 09:40
Misschien alleen 100+ posts members... (ben ik bijna.. :)

Dan vanaf 200 posts! :p word anders nog te druk!!

Henk Heideveld
01-11-2001, 09:51
Sytem 3rror, wees voorzichtig.
Degenen met de meeste threads zullen naar verwachting moeten aagn betalen voor de consumpties. Stel nu dat DVD-verslaafden ook drankverslaafden zijn, dan hang je.

System 3rror
01-11-2001, 09:53
Sytem 3rror, wees voorzichtig.
Degenen met de meeste threads zullen naar verwachting moeten aagn betalen voor de consumpties. Stel nu dat DVD-verslaafden ook drankverslaafden zijn, dan hang je.

spreekt Henk hieruit ervaring?! ;)

PM
01-11-2001, 09:54
20 man... dat wordt misschien wel wat druk... maar ja dan maar ff in groepjes :)

Dus dat is geregeld Eric ???:D

Henk Heideveld
01-11-2001, 10:26
spreekt Henk hieruit ervaring?! ;)

Welke ervaring bedoel je?
1. Met verslavingsvormen? Ja, maar regelmatig bezopen is ook een ssort regelmatig leven. En de lijdensweg van de DVD-verslaving is bij vrijwel alle leden bekend en voelbaar.
2. Met feestjes en partijtjes waarbij "vrijwilligers" worden aangewezen om de rekening van hun eigen leuke ideeen te betalen? Yep, ook ervaring mee! Maar een Brabander is bourgondisch en ligt daar niet wakker van.
Iedereen is welkom, iedereen mag meedoen, dus niet alleen leden met een zeker aantal threads. Allemaal een kleine bijdrage in de pot stoppen en we hebben een leuke bijeenkomst met z'n allen.

Henk Heideveld
01-11-2001, 10:28
Ik begrijp dus dat het alleemaal doorgaat daar bij Eric?
Eric weet daar nog niets van (surprise, surprise:D ), maar ik zie dat PM het alleemaal al keurig aan het regelen is.
Volhouden PM en afronden natuurlijk.:D :D :D

System 3rror
01-11-2001, 10:30
Misschien ook wel een leuk idee... voor in de zomer een meeting houden met barbeque en daarna (hoe kan het ook anders) film kijken!!

Henk Heideveld
01-11-2001, 10:32
Heel leuk, goed bedacht een soort Drive-In DV-theek.

Henk Heideveld
01-11-2001, 10:36
Even serieus.
Ik bespeur dat er veel mensen zijn die het toch ook leuk zouden vinden om elkaar met een zekere regelmaat eens in levende lijve ergens te ontmoeten.
Ikzelf denk af en toe ook wel eens, wie zitten er achter de nick-names. Wie is Martin, wie is Alex, wie is Marika bij mij vlak in de buurt.
Of zou dat juist een negatief effect hebben?

System 3rror
01-11-2001, 10:38
Ga ik organisren... krijg het nog druk... inkoopcartel, barbeque organiseren!! :)

Maar die meeting volgend jaar gaat er komen, ga wel ff met de crew overleggen!

Henk Heideveld
01-11-2001, 10:42
Dat kun je allemaal nooit alleen behappen.
Dus heb je hulp nodig, op tijd bekkie los trekken.
Wel op tijd je naam veranderen, want bij zulke dingen kunnen we geen system3rror hebben natuurlijk:D :D

System 3rror
01-11-2001, 10:43
Dat kun je allemaal nooit alleen behappen.
Dus heb je hulp nodig, op tijd bekkie los trekken.
Wel op tijd je naam veranderen, want bij zulke dingen kunnen we geen system3rror hebben natuurlijk:D :D

Nee dat klopt Henk... dus jij helpt mee zoiets dan te organiseren!? Ben ook wel benieuwd tegen wie ik altijd aan zit te tikken!! Foto's zijn dr wel... maja, dat zegt ook niet alles!!

Gegroet, Tim Jeths (heb je mn echte naam ook een keer :D)

Henk Heideveld
01-11-2001, 10:49
Yep. I will!
Inderdaad wel even verstandig overleggen met "The Crew".
Dan kunnen we er wat structuur in brengen. Geen verdwaalde acties, dat levert veelal teleurstellende reacties/deelname op.

PM
01-11-2001, 10:53
cool !! een barbeque... goed idee..!

Keep us posted... if ya need help..

starbuck
01-11-2001, 11:15
Count me in.....dvd.nl regelt dan natuurlijk een dvd, die we allemaal nog niet gezien hebben ( de zogenaamde sneakpreview dvd ) die we na de bbq onder het genot van enige versnaperingen gaan bekijken waarna het forum "live" gaat praten over de film onder de bezielde leiding van Eric.

Opvallend detail zal zijn dat de volgende ochtend het posten op dvd.nl wel heel erg laat op gang zal komen.

System 3rror
01-11-2001, 11:17
Er is een mailtje onderweg naar Eric...

word vervolgt!

Henk Heideveld
01-11-2001, 11:18
Hoezo de volgende ochtend? Bij ons in Brabant spreken we als vanzelfsprekend over de volgende middag.

System 3rror
01-11-2001, 11:26
Haha.. plaats van de barbeque is al bijna vastgestelt dan... BRABANT!

Maja, een open plek ergens in een bos of wat dan ook... of gewoon een sporthal! Misschien daarvoor paintballen met zn allen... (wordt wel wat duurder, en gaat ten koste van een DVD dan :rolleyes: )

martin
01-11-2001, 11:43
Wel hopen dat zijn lieftallige Marijke achter de Popcorn machine staat ;)

even kijken, dan verzorgd Isis de drankjes.
en Marika mag de kaartje door scheuren en de plaats aanwijzen.

PS: Eric is wel verdacht stil :confused:

PM
01-11-2001, 11:53
dit is wel een reeel idee. moet te verwezenlijken zijn...

Gewoon als een soort van club bij elkaar komen en over ht/dvd's/etc ouwehoeren... lijkt me best gezellig..

Brabant is zoiezo een goed idee!!!
paintballen e.d. gaat misschien wat ver, maar een meeting organiseren moet te doen zijn..

starbuck
01-11-2001, 12:13
t'word sowieso een latertje, wij als dvd-freaks moeten na de film natuurlijk ook de extra's gaan bekijken.

Ik stem voor een vertoning van "fellowship of the ring" special edition met 13 uur extra's.

System 3rror
01-11-2001, 14:09
Mensen... Heb reply gehad van Eric!!

Kort samengevat:
Er komt volgend jaar bijna zeker een meeting, er is nu nog niet genoeg mankracht om zoiets op touw te zetten!!

Dus wordt vervolgd!!

Wordt dus nog tijdje gissen naar wat voor mensen er hier nou op het forum zitten!!

Eric van Ballegoie
01-11-2001, 14:58
DVD.nl staat trouwens ook met een eigen stand op de HCC dagen, Nederlands grootste computerbeurs. De HCC dagen zijn 23, 24 en 25 November in de jaarbeurs in Utrecht. Naast gezellig babbelen met de crew members van DVD.nl maak je bovendien ook kans op een set Final Electrostaten als je lid bent of wordt van onze niewsbrief!
Je vind DVD.nl in hal 8 op standnummer 8F034

System 3rror
01-11-2001, 15:13
Heej.. kom ik zeker even kijken wie de crew is!!

Handig die foto's erbij!! :)

PM
01-11-2001, 15:35
he! Dat is cool.. ik zal zeker ff gaan kijken...
hoe wordt ik lid van de nieuwsbrief... haha.. ik ben al lid..

Henk Heideveld
01-11-2001, 15:50
Wat ik hier nu al allemaal lees bevalt me wel.
Feestjes en partijtjes die al ver voor de organisatie volledig uit de hand lopen:D :D :D

Robert van den Hanenberg
01-11-2001, 22:07
Ik heb dit al eerder in een andere thread gepost;

Ik kan niet stemmen op een DVD. Ook ik log mijzelf netjes in op de reguliere wijze. Maar ondanks dat vind ik onder elke recensie de melding dat ik niet ingelogd ben.

Ik las dat Paulri met hetzelfde probleem zit. Maar ook op zijn post werd niet gereageerd. Paulri meldde dat hij Win2000 draait. Zelf werk ik met zowel '98 als NT dus de oorzaak ligt waarschijnlijk niet bij ons besturingssysteem.

Kan iemand ons helpen? Ik hoop dat we jullie (gezellige) thread niet verstoren....

Henk Heideveld
02-11-2001, 09:59
Ik wil voor de duidelijkheid toch nog een keertje benadrukken dat het om de DVD als totaal product gaat.
Ja, natuurlijk, een geweldige film die op een rampzalige manier op een DVD gekwakt wordt verdient het niet eens om gekocht te worden. Zo'n film om inhoudelijke redenen een hoge score geven zou inderdaad een krom beeld geven. Heel goed dat je nog even hier op wijst.