PDA

Bekijk de volledige versie : Wie houdt zich bezig met 'zelf films maken'?



Ronald Stiebolt
24-05-2003, 10:23
En dan bedoel ik niet zozeer de ge-eikte vakantiefilmpjes en dierentuinbezoeken maar wat meer (semi-)professionele producten.

Zelf ben ik sinds kort bezig met het creeren van diverse filmpjes (nee: geen xxx 8) ). Anyway, het lijkt me leuk om hier in contact te komen met hobbyisten om ervaringen uit te wisselen.

Wellicht neemt dit zo'n vaart dat we misschien een film(pje) kunnen maken dat we via DVD.nl aan de overige liefhebbers ter beschikking kunnen stellen.

Zelf 'werk' ik nu met:

Hardware:

- Sharp DV VL-MC500S
- (professioneel) Manfrotto statief met kogelgewricht en dubbele waterpas

Software:

- Adobe Premiere 6.5
- Adobe After Effects 5.5
- Veel, heel veel plug-ins voor bovengenoemde paketten.
- Duizenden 'sound effects'

Dingen waar ik al in geslaagd ben:

1) Star Wars titels
2) Star Trek teleporter effect
3) Star Wars Lightsabre-effecten

Wat ik ook heel mooi vind is dat je met Premiere je ruwe materiaal kan inkorten, plakken, transitions maken en geluid en/of muziek er onder kan zetten. Hiermee is een behoorlijk professioneel ogend eindresultaat zonder al te veel inspanningen snel een feit.

Dus: weet je hier het nodige van, of wil je dat juist, laat het hier weten en wat mij betreft komen we tot de 'officiele DVD.nl-filmclub'........

Remco87
24-05-2003, 11:06
Hey Ronald,

Jammer genoeg ben ik hier niet mee bezig, maar dit is wel iets wat ik heel graag wil doen, maar dan zou ik toch eerst moeten sparen voor een camera.

Maar ik zou wel willen weten wat je hiermee kunt:

- (professioneel) Manfrotto statief met kogelgewricht en dubbele waterpas

En kun je misschien eens wat werk van je online zetten, ben wel benieuwd.


Groeten
Remco

WitteGijt?
24-05-2003, 11:09
Ik ben niet zozeer echt bezig met 't filmen enzo, heb wel in 't begin van m'n opleiding in groepsverband 'n reclamefilmpje, trailer en stop-motionfilmpje moeten maken, maar gebruik wel veel programma's als After Effects, Combustion, Ulead Mediastudio(vink persoonlijk fijner werken dan Premiere), Photoshop en ben ook veel bezig met 3Dsmax, oftwel 3d effecten.
het laatste beperkt zich echter nog steeds tot levenloze dingen zo realistisch mogelijk in beeld brengen en effecten, dus geen character animation enzo ala pixar ;).

Ronald Stiebolt
24-05-2003, 11:23
Maar ik zou wel willen weten wat je hiermee kunt:

- (professioneel) Manfrotto statief met kogelgewricht en dubbele waterpas

En kun je misschien eens wat werk van je online zetten, ben wel benieuwd.

Remco,

Werk online zetten: dat zit eraan te komen, ben op dit moment druk bezig met het ontwerpen van een 'allesomvattende' homepage. Dit zal echter nog wel even duren.....

Statief: grote voordeel hiervan is dat het bestaat uit twee componenten, te weten het statief zelf en een aparte 'kop'. Deze kop is in alle mogelijke posities wendbaar omdat deze op een groot kogelgewricht staat. Dit heeft natuurlijk enorme voordelen voor wat betreft het 'uitlijnen' van je compositie. Zo hoef je bv. niet meer op een niet waterpas ondergrond urenlang de poten af te stellen. Je drukt nu op de handgreep en m.b.v. de waterpas ben je binnen drie tellen 'echt' waterpas. Een ander bijkomend voordeel is de mogelijkheid om niet schokkende panoramabeelden te maken met behoud van de 'waterpasinstelling'. Gewoon de handgreep een paar millimeter indrukken en zo houden....

Een ander groot voordeel van deze statieven is dat je de verticale pen waarmee de je camera hoger of lager stelt verwijderbaar is. Er is nl. niet alleen een opening in het statief voor verticale bevestiging van deze pen maar ook horiontaal. Met deze mogelijkheid is het bijzonder makkelijk om foto's te maken van objecten die bv. plat op een tafel liggen (ideaal voor foto-reprodukties).

Concreet: een geweldig merk met ongekende mogelijkheden en dat allemaal voor een prijs die goed te behappen valt..... (nee: ik heb geen aandelen... :wink: )

Hier vind je meer info: http://www.manfrotto.com

daviddekam
24-05-2003, 12:38
Maar ik zou wel willen weten wat je hiermee kunt:

- (professioneel) Manfrotto statief met kogelgewricht en dubbele waterpas

En kun je misschien eens wat werk van je online zetten, ben wel benieuwd.

Remco,

Werk online zetten: dat zit eraan te komen, ben op dit moment druk bezig met het ontwerpen van een 'allesomvattende' homepage. Dit zal echter nog wel even duren.....

Erg leuk idee, Ronald (y)
Zelf zou ik dit ook wel willen, alleen lijkt het me redelijk moeilijk en ik heb niks: geen camera, niks....Maar ik ben erg benieuwd naar jou en naar andermans werk 8)

R. Schaap
24-05-2003, 14:42
Mijn broertje zit momenteel in Zwolle op het grafisch lyceum en die maken een film daarvoor. Hij is volgende week klaar en dan komt hij volgens mij op tv oost ofzo.....Wel lachuh. Volgens mij hebben ze gefilmd met een normale digitale camera. Daarna is alles bewerkt in premiere, topprogramma.

Ik houd me zelf niet bezig met het maken van films, ik kijk er liever naar!

Nathan Strik
24-05-2003, 16:15
"Live-action" films maak ik zelf (nog) niet, alhoewel ik dat zeker ooit een keer wil doen. Maar ja, arm studentje, geen camera, blabla.

Waar ik wel veel mee bezig ben is animatie. Tot nu toe in experimentele fase, maar ik ben bezig met een aantal ideeën voor een korte tekenfilm op het moment.

Het is de bedoeling dat ik daar binnenkort storyboards voor ga maken en dan de film met tijdelijke muziek eronder ga monteren. Dan is het simpelweg de beproefde Disney-methode van de storyboards één voor één vervangen door de ruwe shots en vervolgens de eindanimatie.

Nu, de software die ik daarvoor gebruik:

- Cinema4D R8 (Een 3D-rendering en animatie programma)
- Adobe Photoshop 6.0 (Voor wat beeldtrucjes)
- Ulead MediaStudio (Editing)
- Cool Edit Pro (Audio Editing)
- Soft Encode (Dolby Digital 5.1 encoder)
- Cinema Craft Encoder SP (MPEG-2 encoder)

Hier komt uiteindelijk misschien nog wat software bij, want ik wil ook de achtergrondmuziek zelf gaan componeren, maar ik ben nog even aan het zoeken naar een goede sequencer. Ook eentje waarmee het makkelijker is om in 5.1 surround te mixen.

Trouwens een leuk initiatief Ronald, ik hoop dat deze thread een leuke manier wordt om tips uit te wisselen.

Je zult je misschien afvragen waarom ik geen gebruik maak van After Effects, en hoewel ik daar ook zeker een aantal tests mee heb gedaan, is het voor mij, gezien mijn werkmethode (animatie wordt ge-exporteerd naar losse beeldjes) handiger om bepaalde effecten als batch-opdracht in Photoshop te doen. Dan is het editen van het uiteindelijke resultaat iets makkelijker voor me in MediaStudio omdat dat programma iets minder systeembronnen vreet dan Première en After Effects.

En Ronald... hoe archiveer jij trouwens je materiaal? Zet je het terug op DV-tape, of maak je een backup op DVD-R? Voor mijn animatie is archiveren als verliesloos gecomprimeerde Quicktime PNG de beste oplossing (en natuurlijk bewaar ik alle originele losse beeldjes), maar ik kan me voorstellen dat dit bij "live-action" wat anders in zijn werk gaat.

daviddekam
24-05-2003, 16:43
<KNIP!>

Wow erg stoer wat jij wilt gaan doen, Nathan. Ik ben erg benieuwd of het allemaal gaat lukken. Wat voor idee heb je voor je korte tekenfilm? Het lijkt mij trouwens ook wel erg stoer om een animatiefilm te maken voor volwassenen, met een goed verhaal enzo. Dat is er dacht ik ook nog niet.

Ronald Stiebolt
24-05-2003, 16:44
Mooi, d'r komt wat beweging in...... :wink:

Nathan: back-ups doe ik op DVD+R, met daarbij een aantekening dat ik kopieen van het 'belangrijke' materiaal (ruw of ge-edit) bij iemand anders heb liggen in het geval van brand of andere narigheid...

Waar ik trouwens zeer benieuwd naar ben is Cool Edit Pro. Als je daar wat meer over zou kunnen vertellen dan graag.... Een link naar het produkt, of beter nog, een tutorial zou zeer welkom zijn.

Alvast een tip voor beginnende Premiere gebruikers: op deze website (http://www.wrigleyvideo.com/) kun je geweldige (en eenvoudige) tutorials vinden. Deze zijn in 'streaming video', dus niet zo'n saai stuk tekst om door te worstelen. Ik heb er heel veel aan gehad, zo heb ik bv. (zoals al eerder gemeld) de Star Wars-titel sequence nagemaakt. Niet van echt te onderscheiden alleen met een iets eh, alternatievere tekst zeg maar....

BasH
24-05-2003, 17:26
En dan bedoel ik niet zozeer de ge-eikte vakantiefilmpjes en dierentuinbezoeken maar wat meer (semi-)professionele producten.

Ik werk bij een tv-produktiemaatschappij en maak dus dagelijks filmpjes voor nationale tv. Is niet helemaal wat je bedoelt waarschijnlijk, maar ook leuk. Hier werken we bijna niet met de computer (hooguit wat Avid-werk op een dikke Mac) maar vooral lineair met digitale betacam.
99% wordt gedraaid met een professionele cameraploeg, maar af en toe draaien verslaggevers zelf met een Sony PD-150 DV-camera. Als je wilt, kun je dat materiaal dan ook nog monteren op een Macje met Final Cut-Pro. Het is over het algemeen alleen sneller om het over te zetten op Digibeta en dan gewoon lineair te monteren.
Leuk om te zien dat er bij DVD.nl mensen zo enthousiast bezig zijn met de materie.

Groeten,

BasH

Nathan Strik
24-05-2003, 18:40
Wat voor idee heb je voor je korte tekenfilm? Het lijkt mij trouwens ook wel erg stoer om een animatiefilm te maken voor volwassenen, met een goed verhaal enzo. Dat is er dacht ik ook nog niet.
Tekenfilms voor volwassenen zijn er wel... (Denk aan Japanse anime-films), maar ik ben met je eens dat je bijna nooit een goede drama-film of een verhalende film ziet binnen de animatie.
En laat dit nu juist de richting zijn waar ik in wil gaan denken. Het is niet gemakkelijk, dat geef ik toe. Want bij animatiefilm denkt iedereen gelijk aan tekenfilmpjes voor kinderen enzo, of science-fiction.

Wat ik wil doen... ik heb een tweetal ideeën, waarvan ik een klein tipje van de sluier zal oplichten. Eén van die twee ideeën ga ik dus binnenkort uitwerken, maar ik moet nog wat tests doen om te kijken welke van de twee de beste is om mee te beginnen.

Het eerste idee is een tekenfilm in 3D, die ik de look van een gewone handgetekende film wil gaan meegeven. Het zou een dramatisch Romeo en Juliet-achtig verhaal moeten worden waar ik nu nog heel erg over de vorm aan het nadenken ben.

Het tweede idee is wat duisterder, dat ga ik gedeeltelijk handgetekend doen, met 3D cameratechnieken. Dat verhaal moet gaan over onze overleden dierbaren die over ons waken zonder dat we dat zelf beseffen.

Meer vertellen zou teveel verklappen, vooral omdat het nog slechts ruwe ideeën zijn. ;)

Nathan Strik
24-05-2003, 18:45
Waar ik trouwens zeer benieuwd naar ben is Cool Edit Pro. Als je daar wat meer over zou kunnen vertellen dan graag....
Wat vooral fijn is aan Cool Edit Pro is het gemak waarmee je meersporen dingen kunt maken. En er zitten erg krachtige WAV-filters in. Je kunt onder andere op professionele wijze ruis wegfilteren (door een algoritme te maken van een stukje met alleen ruis), de software inverteert de ruis waardoor je alleen de goede audio overhoudt.

Verder is het gewoon een erg snel, stabiel en flexibel programma. Hieronder een linkje naar de officiële site. De nieuwe versie schijnt zelfs 5.1 te kunnen mixen, iets wat ik zelf binnenkort ook maar eens uit moet gaan proberen, want mijn huidige Cool Edit Pro versie kan dat helaas niet.

http://www.syntrillium.com/cep/

daviddekam
24-05-2003, 19:21
<Mega-Knip :wink: >

Ik verheug me wel op je werk, het lijkt me alle 2 erg geode ideeen en vooral de 2e heeft veel potentie lijkt mij. Tof (y) Ik zal deze thread zeker in de gaten houden. Houd je ons op de hoogte :wink:

Nathan Strik
24-05-2003, 20:54
Houd je ons op de hoogte :wink:
Zal ik doen. Ik heb wel wat conceptschetsen van dat tweede idee die ik misschien binnenkort even in zal scannen. ;)

daviddekam
24-05-2003, 22:02
Houd je ons op de hoogte :wink:
Zal ik doen. Ik heb wel wat conceptschetsen van dat tweede idee die ik misschien binnenkort even in zal scannen. ;)

Ja graag, ik ben erg benieuwd!!

Mark S
25-05-2003, 01:22
Aan eigen werk kom ik maar niet aan toe, daarvoor is het te druk op mijn werk en ben ik blij als ik thuis gewoon een dvd-tje kan kijken. Misschien thuis maar es andere prioriteiten stellen...
Maar goed, het speelgoed om me thuis op uit te leven:
JVC DVL9000E DV-camera
SONY DHR1000 DV-deck (erg handig voor de grote DV-tapes van 120/180 min)
Mac G4
Final Cut Pro (ben afgestapt van Premiere/After Effects, want betere integratie met DVD Studio Pro)
DVD Studio Pro
Shake
ProTools 5 met AudioSuite plug-ins
A-Pack Dolby encoder

JaapM
25-05-2003, 03:42
matrix XP (http://www.matrix-xp.com/) :mrgreen: :mrgreen:

Remco87
25-05-2003, 14:35
"Live-action" films maak ik zelf (nog) niet, alhoewel ik dat zeker............

<KNIP>

............... kan me voorstellen dat dit bij "live-action" wat anders in zijn werk gaat.

Dit lijkt mij ook gaaf om zoiets te doen, maar hoe begin ik zoiets :roll:

daviddekam
25-05-2003, 14:45
"Live-action" films maak ik zelf (nog) niet, alhoewel ik dat zeker............

<KNIP>

............... kan me voorstellen dat dit bij "live-action" wat anders in zijn werk gaat.

Dit lijkt mij ook gaaf om zoiets te doen, maar hoe begin ik zoiets :roll:

Dat zou ik ook wel willen weten.........

Nathan Strik
25-05-2003, 19:26
Dit lijkt mij ook gaaf om zoiets te doen, maar hoe begin ik zoiets :roll:

Dat zou ik ook wel willen weten.........
Het is misschien een simpel antwoord, maar gewoon oefenen. Gewoon een camera pakken en gaan klooien.

Of in mijn geval met animatie... toevallig tegen een gaaf programma aanlopen als Cinema 4D.

Maar gewoon veel oefenen, of je nu live-action of animatie doet. Veel kijken naar making-of´s op DVD. Zo nu en dan eens wat boeken of Internetsites over montage, filmtaal, verhaalstructuur en dat soort dingen raadplegen. Ook een regisseurscommentaar op zijn tijd wil wel eens helpen. Maar de beste leermeester is: oefenen, oefenen, oefenen...

daviddekam
25-05-2003, 19:44
Dit lijkt mij ook gaaf om zoiets te doen, maar hoe begin ik zoiets :roll:

Dat zou ik ook wel willen weten.........
Het is misschien een simpel antwoord, maar gewoon oefenen. Gewoon een camera pakken en gaan klooien.

Of in mijn geval met animatie... toevallig tegen een gaaf programma aanlopen als Cinema 4D.

Maar gewoon veel oefenen, of je nu live-action of animatie doet. Veel kijken naar making-of´s op DVD. Zo nu en dan eens wat boeken of Internetsites over montage, filmtaal, verhaalstructuur en dat soort dingen raadplegen. Ook een regisseurscommentaar op zijn tijd wil wel eens helpen. Maar de beste leermeester is: oefenen, oefenen, oefenen...

Thanks voor de info. Wanneer kunnen we je schetsen bewonderen. Ik weet het ik ben ongeduldig :wink:

Nathan Strik
25-05-2003, 20:43
Wanneer kunnen we je schetsen bewonderen. Ik weet het ik ben ongeduldig :wink:
Hehe. ;)
Ik zal ze morgen even opzoeken en inscannen. :D

Dennis Veldhuizen
25-05-2003, 21:50
Zelf heb ik een eigen script geschreven voor een tv serie en deze is al door vele gelezen, waaronder regiseurs (Johan Nijenhuis) en ook 3 belende NL'ers (Daan Schuurmans, Jennifer Hoffman en Victor Reinier)... en deze waren zeer tevreden over dit script.

Nu wil ik hiervan een soort 'Internet TV Serie' van maken en kan zo te zien jullie hulp wel gebruiken!!

Wie er intresse in heeft stuur me een mailtje!.. ps: geen PM!!
ik zal nu alvast vertellen dat het een 'Actie/Thriller achtige serie is met een vleugje horror' en gaat onder de naam 'Demon Hunters'.

Een beetje een soort Angel/Buffy alleen toch ent wat anders, wie intresse heeft stuur mij een mailtje:

d.veldhuizen@entertain-dom.com

ps: Dit is heel! serieus en ik hoop dat jullie mij willen/kunnen helpen, ook zoeken we altijd nog acteurs... LET OP!!.. dit is onbetaald!, wie weet kunnen we als de serie 'goed' loopt op eht internet we episodes oa op DVD! kunnen uitbrengen en verkopen (hebedaar al meer info over nagezocht)

Het idee was om te beginnen ergens begin September, en je moet in of dichtbij Amsterdam wonen! omdat wij hier al vele 'locaties' gescout hebben... Uiteraard als je op eigen vervoer verder van A'dam kan komen, is het ook geen probleem.

Ik hoop spoedig op een reactie........

Ronald Stiebolt
25-05-2003, 23:42
Dennis: heb je twee meeltjes gestuurd.....

daviddekam
26-05-2003, 07:02
Wanneer kunnen we je schetsen bewonderen. Ik weet het ik ben ongeduldig :wink:
Hehe. ;)
Ik zal ze morgen even opzoeken en inscannen. :D

(y)

Dennis Veldhuizen
26-05-2003, 17:35
Dennis: heb je twee meeltjes gestuurd.....

Als ik zou thuis ben (+/- 20.00) ga ik ze meteen ff lezen!!

daviddekam
27-05-2003, 10:24
Wanneer kunnen we je schetsen bewonderen. Ik weet het ik ben ongeduldig :wink:
Hehe. ;)
Ik zal ze morgen even opzoeken en inscannen. :D

Nathan, je stelt me teleur :evil: :( :wink:

Nathan Strik
27-05-2003, 22:10
Nathan, je stelt me teleur :evil: :( :wink:
Ik kan mijn eigen conceptschetsen dus nergens meer terugvinden... :cry:

Nog even geduld dus... zodra ik weer inspiratie heb gehad, zet ik wat voorbeelden online. ;)

daviddekam
27-05-2003, 22:44
Nathan, je stelt me teleur :evil: :( :wink:
Ik kan mijn eigen conceptschetsen dus nergens meer terugvinden... :cry:

Nog even geduld dus... zodra ik weer inspiratie heb gehad, zet ik wat voorbeelden online. ;)

O, jee. Is goed, hoor (y)

daviddekam
29-05-2003, 18:44
Nou Nathan is nog lekker aan het zoeken :wink:

Zelf ben ik begonnen met een heus film script 8) Ik ben nu met scene 3. Scene 1 is een korte flashback die een kort fragment is van een groter geheel die ik heb opgedeeld in 3 delen (allemaal flasbacks). Later in de film word dan deel 2 + 1 laten zien en later deel 3 + de 1e zin in een lange dialoog uit deel 2, snap?? Over dat stuk ben ik zelf wel enthousiast. Deel 3 is trouwens de voorbereiding en deel 1 de daad. Dus als je deel 1 hebt gezien is het nog een beetje onduidelijk, maar na deel 2 word het al duidelijker en deel 3 is om het allemaal kloppend te maken. maar ik ben nog maar pas begonnen en moet nog veel doen......

Ronald Stiebolt
29-05-2003, 21:53
Dennis: heb je twee meeltjes gestuurd.....

Als ik zou thuis ben (+/- 20.00) ga ik ze meteen ff lezen!!

Enne?

Nathan Strik
29-05-2003, 23:56
Nou Nathan is nog lekker aan het zoeken :wink:
Nathan zoekt vrolijk verder... ;)

Maar ik heb wel iets anders dat misschien leuk is om even te laten zien. Heeft te maken met dat andere idee: die semi-3d cartoon. Ik heb de afgelopen dagen allerlei testjes gedaan om te zien of ik een handgetekende "look" kon bereiken in het 3D-programma. Om de één of andere reden werkte de techniek wel, maar kreeg ik geen schaduwen. :roll: Ik heb dat nu met een trucje opgelost en hieronder dus de test waar ik vanavond mee bezig ben geweest.

Let wel! Het testje heeft dus weinig te maken met de tekenfilm zelf, het is gewoon om te kijken hoe de lichtval is met een afgerond object in de scène, voor de rest gewoon wat simpele objecten om schaduwval te testen. Is dus alleen een testje om te zien of de cartoon-stijl goed overkomt, dat rare ding met die tentakels komt dus NIET in de uiteindelijke tekenfilm voor. ;)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/test1.jpg

daviddekam
30-05-2003, 10:14
Het ziet er wel mooi uit! De schaduw is ook wel goed gelukt met je trucje (y)

Remco87
30-05-2003, 11:49
Wow, ziet er top uit Nathan (y)

Remco87
30-05-2003, 12:03
Nou Nathan is nog lekker aan het zoeken :wink:

Zelf ben ik begonnen met een heus film script 8) Ik ben nu met scene 3. Scene 1 is een korte flashback die een kort fragment is van een groter geheel die ik heb opgedeeld in 3 delen (allemaal flasbacks). Later in de film word dan deel 2 + 1 laten zien en later deel 3 + de 1e zin in een lange dialoog uit deel 2, snap?? Over dat stuk ben ik zelf wel enthousiast. Deel 3 is trouwens de voorbereiding en deel 1 de daad. Dus als je deel 1 hebt gezien is het nog een beetje onduidelijk, maar na deel 2 word het al duidelijker en deel 3 is om het allemaal kloppend te maken. maar ik ben nog maar pas begonnen en moet nog veel doen......

Ik snap er niets van, maar ben benieuwd :)

Nathan Strik
30-05-2003, 12:07
Thanks, altijd leuk als er positieve reacties komen. Ik ga de komende tijd flink experimenteren hoe ver ik met deze techniek kan gaan, dus als ik weer testjes heb dan zien jullie het vanzelf.

Trouwens, misschien leuk om een kleine "making of" te geven? ;) Hieronder zie je hoe ik het schaduw-effect heb gemaakt.

http://members.chello.nl/aa.pistoor/test2.jpg

De eerste afbeelding (linksboven) is de kale 3D-render met cartoon-effect, maar zonder schaduwen. De schaduwen heb ik apart gemaakt met een andere lichtbron en die heb ik als "shadow-pass" gerenderd, dat zie je rechtsboven. Daarna heb ik de "shadow-pass" met Photoshop over de originele render ge-multiplied en voilá!

Je ziet duidelijk dat de versie mét schaduwen meer diepte heeft en wat meer naar voren springt.

Nathan Strik
30-05-2003, 12:09
Zelf ben ik begonnen met een heus film script
Ben ook benieuwd. Lijkt een beetje op het concept van Memento of Irréversible als ik dat zo lees... beetje een omgekeerde film qua volgorde.

Remco87
30-05-2003, 12:11
Ziet er mooi uit die making of nathan, dat wordt wel wat met jou hehe :)(y)

daviddekam
30-05-2003, 21:26
Zelf ben ik begonnen met een heus film script
Ben ook benieuwd. Lijkt een beetje op het concept van Memento of Irréversible als ik dat zo lees... beetje een omgekeerde film qua volgorde.

Ja, dat probeer ik wel. Ik ben een grote fan van Memento, maar wat is Irréversible dan voor een film? Als er geintreseerden zijn kunnen ze mij mailen en kan ik je een paar scenes mailen.

Dennis Veldhuizen
31-05-2003, 00:27
Dennis: heb je twee meeltjes gestuurd.....

Als ik zou thuis ben (+/- 20.00) ga ik ze meteen ff lezen!!

Enne?

haha sorry was ff weg van het internet, morgen (zaterdag) avond heb je antwoord!!!.. Heb wel je mail al gelezen... klinkt erg, erg goed!!

WitteGijt?
31-05-2003, 15:28
De eerste afbeelding (linksboven) is de kale 3D-render met cartoon-effect, maar zonder schaduwen. De schaduwen heb ik apart gemaakt met een andere lichtbron en die heb ik als "shadow-pass" gerenderd, dat zie je rechtsboven. Daarna heb ik de "shadow-pass" met Photoshop over de originele render ge-multiplied en voilá!

Je ziet duidelijk dat de versie mét schaduwen meer diepte heeft en wat meer naar voren springt.

Nathan, ik las dat je Cinema4d gebruikt voor je 3D creaties, zelf gebruik ik 3dsmax, maar wat ik vragen wou is, hebben gekleurde lichtbronnen effect op 't geheel als je in cellshading rendert?? Dit is bij max nl niet zo en ik heb 't op 'n zelfde soort manier moeten oplossen, als jij je schaduw probleem hebt aangepakt. schaduws rendert ie bij max btw wel normaal mee.

Nathan Strik
31-05-2003, 18:03
Nathan, ik las dat je Cinema4d gebruikt voor je 3D creaties, zelf gebruik ik 3dsmax, maar wat ik vragen wou is, hebben gekleurde lichtbronnen effect op 't geheel als je in cellshading rendert?? Dit is bij max nl niet zo en ik heb 't op 'n zelfde soort manier moeten oplossen, als jij je schaduw probleem hebt aangepakt. schaduws rendert ie bij max btw wel normaal mee.Bij de standaard cell-shader van Cinema 4D rendert hij schaduwen ook wel normaal mee, alleen die shader vind ik niet zo denderend. Ik zal even uitleggen waarom. Dat is een vrij ingewikkeld (lees: technisch) verhaal, maar hier komt ´ie in het kort:

De standaard Cell-shade functie in Cinema 4D die zuigt omdat je namelijk alleen een outline krijgt en alle lijnen zijn even dik.

Nu heb ik een techniek gevonden op Internet waarmee je de lijnen bereikt door een spotlight precies op de plek van de camera te zetten die dus schaduwen rondom je objecten projecteert. Het leuke is dat hij ook details van je object zelf oppikt hierdoor en dus niet alleen een outline geeft zoals de ingebouwde cell-shader in Cinema. Hierdoor krijg je heel vloeiende lijnen, maar het nadeel is dus dat je alleen kunt belichten met negatieve lichten en schaduwen worden dan geïnverteerd en dat ziet er behoorlijk maf uit.

Vandaar dus dat ik ze render als aparte pass. Nu hopen dat iemand snel met een goeie plug-in komt voor cell-shading in Cinema. Maar ach, het is ook wel weer leuk om zelf oplossingen te verzinnen voor de beperkingen van een softwarepakket.

Oh ja, en om op je vraag te antwoorden. Ja, gekleurde lichtbronnen hebben effect op de cellshading, maar omdat ik gedwongen ben om met negative lights te belichten moet ik kleuren kiezen van de andere kant van het spectrum dat ik wil hebben. Simpel gezegd betekent dit dat als ik oranje licht wil hebben, dat ik dan een blauw negative-light moet gebruiken bijvoorbeeld.

Nathan Strik
31-05-2003, 18:24
wat is Irréversible dan voor een film?
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13178 ;)

Nathan Strik
31-05-2003, 18:30
zelf gebruik ik 3dsmax
Heb je ook een gallery of een eigen site waar ik je werk kan bekijken? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.

EDIT. al gevonden... ;) Ziet er leuk uit, vooral dat Lucasarts-cartoon adventure stijl gebeuren. Echt superleuk!

WitteGijt?
31-05-2003, 22:25
De standaard Cell-shade functie in Cinema 4D die zuigt omdat je namelijk alleen een outline krijgt en alle lijnen zijn even dik.

Nu heb ik een techniek gevonden op Internet waarmee je de lijnen bereikt door een spotlight precies op de plek van de camera te zetten die dus schaduwen rondom je objecten projecteert. Het leuke is dat hij ook details van je object zelf oppikt hierdoor en dus niet alleen een outline geeft zoals de ingebouwde cell-shader in Cinema. Hierdoor krijg je heel vloeiende lijnen, maar het nadeel is dus dat je alleen kunt belichten met negatieve lichten en schaduwen worden dan geïnverteerd en dat ziet er behoorlijk maf uit.

Vandaar dus dat ik ze render als aparte pass. Nu hopen dat iemand snel met een goeie plug-in komt voor cell-shading in Cinema. Maar ach, het is ook wel weer leuk om zelf oplossingen te verzinnen voor de beperkingen van een softwarepakket.

Oh ja, en om op je vraag te antwoorden. Ja, gekleurde lichtbronnen hebben effect op de cellshading, maar omdat ik gedwongen ben om met negative lights te belichten moet ik kleuren kiezen van de andere kant van het spectrum dat ik wil hebben. Simpel gezegd betekent dit dat als ik oranje licht wil hebben, dat ik dan een blauw negative-light moet gebruiken bijvoorbeeld.

Dat met die lijnen is helaas bij 3dsmax ook zo, je kunt de lijnen wel in dikte per texture aanpassen maar daar heb je 't mee gehad. Wel handig dat gekleurd licht effect heeft op 't geheel. Ziet er naar uit dat qua cellshading cinema4d 'n stukje beter is, voor de rest zou ik 't niet weten omdat ik 't programma nog nooit heb gebruikt, ik denk dat ik 't toch maar 's 'n keertje ga proberen, iig bedankt voor je uitleg.

WitteGijt?
31-05-2003, 22:29
zelf gebruik ik 3dsmax
Heb je ook een gallery of een eigen site waar ik je werk kan bekijken? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.

EDIT. al gevonden... ;) Ziet er leuk uit, vooral dat Lucasarts-cartoon adventure stijl gebeuren. Echt superleuk!

Dank je, voor 't compliment :), voor die adventure ben ik nl ook wel lang bezig geweest, er moest nl ook 'n heel introfilmpje gemaakt worden, maar daar heb ik gelukkig wat hulp bij gehad (tijdsdruk :S).

Nathan Strik
02-06-2003, 10:48
ik denk dat ik 't toch maar 's 'n keertje ga proberen, iig bedankt voor je uitleg.
Zeker doen. Een groot voordeel van Cinema 4D is de overzichtelijke en intuïtieve interface waardoor je het programma echt in no time onder de knie hebt (is bij 3Dsmax wel anders). Ook voordelen zijn de stabiliteit en de lage rendertijden.

Bovendien heeft de nieuwe versie (Cinema R8 ) zeer goede character animatie functies, dat was voorheen één van de grote nadelen van Cinema 4D.

Veel gebruikers zweren dan ook bij dit programma. Ik kan in ieder geval niet meer zonder. :D

Jerry
19-08-2003, 18:48
Ik heb zelf een digitale camera, en een goede pc om te monteren, het lijkt me heel erg leuk om zelf een film(pje) te maken, ik wil ook echt die kant op, dit jaar is me eerste jaar op het grafisch lyseum Amsterdam en daar wil ik het tweede jaar kiezen voor de richting film&video (bij multimedia).
Ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die op deze opleiding zitten?

Jerry

Timothy
22-08-2003, 08:41
Ik zelf heb nog geen films gemaakt, maar een vriend van me, die hier een opleiding voor doet, heeft wel (onder andere) een videoclip gemaakt voor onze groep (waar hij zelf ook deel van uit maakt).

Ik heb dus wel meegewerkt aan deze clip qua concept enzo. Het idee was om de hedendaagse Hiphop/RnB-clip tekstueel en visueel op de hak te nemen. (Let vooral op de plastic juwelen ;))

Klik hier (http://student-kmt.hku.nl/~maarten2/eenlingen/downloads/onweerstaanbaarweb.ram) voor de Eenlingen clip: Onweerstaanbaar. (10 Mb, .ram file)

Over een half jaar wordt er waarschijnlijk een nieuwe clip gemaakt...

Max Davidse
22-08-2003, 09:13
Wat leuk dat ik dit topic nu zie..

Een vriend van me die ik heel toepasselijk in de bioscoop heb leren kennen, maakt al een 8-tal jaren kleine films, de laatste die hij deed was een soort James Bond achtig project. Het is een soort van promotie voor de JT-bioscopen hier in de buurt. Toen ik hem leerde kennen waren de voorbereidingen hiervoor in volle gang. Ik raakte met hem aan de praat vanwege onze gezamelijke interesse voor films en hij vertelde me dat hij nog figuranten nodig had. Dat liet ik me geen twee keer zeggen en ik heb samen met mijn vriendin hieraan meegedaan.

De afgelopen maanden is hij druk bezig geweest met monteren en presentatiegereed maken. Volgende week zondag is het zover en zal ik de plaatselijke JT bioscoop een presentatie zijn voor de genodigden. Sponsors, mensen die zelf meededen en de familie van hem en natuurlijk ook de mensen van JT bioscoop.

Ik ben er dus ook bij en alle mensen die mee hebben gedaan krijgen een DVD van het project. Ik ben zeer benieuwd en zo'n DVD is natuurlijk super zeldzaam in je eigen collectie.

Dit even om te vermelden dat ik het wel erg leuk vind om films te maken, maar dat ik meer als figurant/acteur mee zou doen omdat ik van de rest gewoon te weinig verstand heb vermoedelijk.

Leuk topic Ronald. :)

Nathan Strik
22-08-2003, 18:11
Dit weekend begin ik trouwens met het script voor een korte tekenfilm. Voorlopige werktitel "The Dark", en binnenkort plaats ik wellicht wat plaatjes van vroeg concept-artwork.

Jerry
15-09-2003, 15:21
Ik wil graag, als ik iemand kan vinden om dit samen mee te doen een film maken, de crew en cast komt later wel, maar gewoon iemand om samen het hele procces te doorlopen, dus van script tot d eindmontage, dus als er hier mensen zijn die in de buurt van beverwijk wonen en het leuk lijkt, dan hoor ik dat heel erg graag.
(je hoeft er geen verstand van te hebben, alleen de wil en inzettingsvermogen, tijdsgebrek hebben we allemaal en om ergens verstand van te krijgen moet je het eerst gedaan hebben)

Jerry

Jerry
11-01-2004, 11:24
Ik wil graag, als ik iemand kan vinden om dit samen mee te doen een film maken, de crew en cast komt later wel, maar gewoon iemand om samen het hele procces te doorlopen, dus van script tot d eindmontage, dus als er hier mensen zijn die in de buurt van beverwijk wonen en het leuk lijkt, dan hoor ik dat heel erg graag.
(je hoeft er geen verstand van te hebben, alleen de wil en inzettingsvermogen, tijdsgebrek hebben we allemaal en om ergens verstand van te krijgen moet je het eerst gedaan hebben)

Jerry

Ik hoop nog steeds dat er iemand in beverwijk is die zich intereseerd voor films en ongeveer mij leeftijd heb, ik heb nog helemaal geen plannen voor een film, maar mischien kunnen we samen wat gaan doen?
(p.s. onder beverwijk versta ik natuurlijk ook heemskerk enz..)

Jerry

Nathan Strik
10-02-2004, 18:58
Let wel! Het testje heeft dus weinig te maken met de tekenfilm zelf, het is gewoon om te kijken hoe de lichtval is met een afgerond object in de scène, voor de rest gewoon wat simpele objecten om schaduwval te testen. Is dus alleen een testje om te zien of de cartoon-stijl goed overkomt, dat rare ding met die tentakels komt dus NIET in de uiteindelijke tekenfilm voor. ;)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/test1.jpg
Even mijzelf quotend en meteen dit leuke draadje omhoog schoppend... ik heb inmiddels een hoofdfiguur voor mijn animatiefilmpje. De uitvoering is dus net als in bovenstaand testje, heel simpel cartoony.

Hieronder een testje van het poppetje. Oh ja, en let niet op die crappy wolkenachtergrond. Da´s gewoon een testachtergrondje.

http://members.chello.nl/aa.pistoor/Cartoon_test.jpg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mark S
10-02-2004, 19:01
Het afgelopen jaar al genoeg leuke stills gezien van je Nathan.
Wordt het langzamerhand niet eens tijd voor een klein clipje? :wink:

Nathan Strik
10-02-2004, 22:34
Het afgelopen jaar al genoeg leuke stills gezien van je Nathan.
Wordt het langzamerhand niet eens tijd voor een klein clipje? :wink:
Laat ik daar nu net hard mee bezig zijn. ;)

Ik heb trouwens genoeg animatieclips, alleen zijn de meesten ervan op DVD-resolutie en een beetje groot om online te zetten. Maar voor mensen met MSN: just contact me en je mag ze downen. (Ben meestal ´s avonds wel online te vinden tussen 7 en 11.) Het zijn VOB-files die je zo kunt afspelen in bijv. PowerDVD.

Van deze test heb ik dus nog geen clip, maar die komt dus wel. Met een beetje mazzel dit weekend.

Nathan Strik
17-02-2004, 08:55
Het poppetje is inmiddels verder gevorderd, hij heeft nu ook een lichaam (wel zo handig). Ik heb nog geen 'bones' aangebracht, dus hij staat er nog een beetje lullig bij, maar hier is alvast een nieuwe render:

http://www.syrion.net/raven/forum/album_page.php?pic_id=911

Bij wijze van uitzondering en omdat er zoveel vraag was naar een animatie heb ik mijn rotatietestje ook even in lo-res MPEG-1 gemaakt, zodat ik het ook via internet kan laten zien. Bekijk het simpele rotatietestje via onderstaande link:

http://members.chello.nl/aa.pistoor/movies/Rotate_Test3.mpg

Ik haat dit soort lage resolutie dingen, maar ja... zo kunnen jullie het toch even zien. Mensen die een DVD-resolutie versie willen kunnen me altijd contacten via MSN dan mag je hem downloaden.

Christiaan Sauer
17-02-2004, 10:12
Ziet er al mooi uit Nathan (y)

Nathan Strik
17-02-2004, 18:37
Ziet er al mooi uit Nathan (y)
Thanks... ik zit er aan te denken misschien een soort weblogje te openen waarop de voortgang te volgen zal zijn.

WitteGijt?
03-03-2004, 15:20
Bij 't Update van m'n site (http://members.home.nl/wittegijt), heb ik ook de stopmotion er op gezet die we ooit met 'n groepje voor school hebben gemaakt, maakt niet uit welke link je klikt ze zijn allemaal nog de dezelfde kwaliteit, welke btw 'n beetje erg crappy is. Hij is te vinden op m'n site onder 2d3d en dan Mooh.

De intro heb ik wel helemaal zelf gemaakt (niet dat dat zo'n prestatie is :P ).

Ben benieuwd naar jullie reactie :D .

Webby
20-03-2005, 00:39
Enorme kick! :)

Ik ben bezig met de voorbereidingen voor mijn eerste eigen korte film. Het script is zo goed als klaar en ben nu vooral bezig met storyboarding. Daarnaast moeten er nog acteurs geregeld worden.
Als het allemaal meezit hoop ik in mei te kunnen draaien.

(scriptie) website-tje voor een schoolopdracht
MONKEYS (http://home.quicknet.nl/qn/prive/aah.nagelkerke/website/monkeys/monkeys.html)

Sneaker
20-03-2005, 02:02
Heb vroeger een project gemaakt voor ckv. Met een simpele analoge camera, heb ik de scene's met de videorecorder en veel bloed, zweet en tranen, in de juiste volgorde gezet. Het eindresultaat mocht er best wel zijn. Echter wil ik nu zeker verder gaan met het bewerken op de computer. Heb al een beetje met programma's als Premiere en PowerDirector gerommeld en wil me er nu verder in verdiepen. Eerst maar eens op zoek naar een goede tv/video kaart waar ik mijn analoge camera op aan kan sluiten. Maar wil me er zeker verder in verdiepen. Volg nu een opleiding waar we waarschijnlijk volgend jaar les krijgen in videobewerking en 3D Studio Max. Lijkt me vooral ook erg interessant om animaties in de film te verwerken. Binnenkort in ieder geval maar eens een leuk en redelijk betaalbaar kaartje aanschaffen en verder rommelen. :wink:

Tommy Brok
20-03-2005, 11:32
Ik heb sinds gisteren een video camera in me bezit, een Sony DCR HC39E.

Nou heb ik wat beelden via de mee geleverde usb kabel op me pc gezet, maar de kwaliteit is dan niet echt om over naar huis te schrijven.

Wat is de beste manier om de beelden vanuit de camera op de pc te zetten zonder kwaliteit verlies???

En welk programma is voor een beginneling goed te gebruiken maar toch met veel opties, zoals: Beelden versneld/slowmotion afspelen, muziek onder de beelden maar dat je het geluid van de beelden wel blijft horen, dat je kan bepalen waar de muziek begint en eindigd, aftiteling, etc?
Als je het op dvd gaat branden, menu's, scene index, filmpje voordat je in het menu komt, etc?

Sneaker
20-03-2005, 11:38
Ik heb sinds gisteren een video camera in me bezit, een Sony DCR HC39E.

Nou heb ik wat beelden via de mee geleverde usb kabel op me pc gezet, maar de kwaliteit is dan niet echt om over naar huis te schrijven.

Wat is de beste manier om de beelden vanuit de camera op de pc te zetten zonder kwaliteit verlies???

En welk programma is voor een beginneling goed te gebruiken maar toch met veel opties, zoals: Beelden versneld/slowmotion afspelen, muziek onder de beelden maar dat je het geluid van de beelden wel blijft horen, dat je kan bepalen waar de muziek begint en eindigd, aftiteling, etc?
Als je het op dvd gaat branden, menu's, scene index, filmpje voordat je in het menu komt, etc?
Het beste is FireWire. Daar had ik ook last van met de camera die we hadden geleend van de school. We hadden alleen USB om over te zetten. Dan viel de kwaliteit inderdaad zwaar tegen. Gelukkig had ik een klein formaat filmpje nodig en viel het niet zo vreselijk op.

Tommy Brok
20-03-2005, 11:52
Het beste is FireWire. Daar had ik ook last van met de camera die we hadden geleend van de school. We hadden alleen USB om over te zetten. Dan viel de kwaliteit inderdaad zwaar tegen. Gelukkig had ik een klein formaat filmpje nodig en viel het niet zo vreselijk op.Ik heb geen firewire aansluiting op me pc, is al een paar jaar oud.

Dit is gewoon op te lossen door een kaart in de pc aan te brengen?

Is er anders verder nog iets dat ik nodig heb om de kwaliteit te behouden?

Sneaker
20-03-2005, 11:57
Het beste is FireWire. Daar had ik ook last van met de camera die we hadden geleend van de school. We hadden alleen USB om over te zetten. Dan viel de kwaliteit inderdaad zwaar tegen. Gelukkig had ik een klein formaat filmpje nodig en viel het niet zo vreselijk op.Ik heb geen firewire aansluiting op me pc, is al een paar jaar oud.

Dit is gewoon op te lossen door een kaart in de pc aan te brengen?

Is er anders verder nog iets dat ik nodig heb om de kwaliteit te behouden?
Een simpel PCI kaartje is voldoende om Fire Wire op je computer te hebben. Heb zelf ook (nog) geen FireWire maar het levert in ieder geval betere kwaliteit op dan met USB.

Bastendo
20-03-2005, 15:26
Ik ben ook bezig met het maken van films en wil hier later ook mee bezig zijn. Hier zijn 2 films van mij

http://www.filmers.nl/index.php3?pagina=view&id=33

en deze

http://www.filmers.nl/index.php3?pagina=view&id=62

ik weet niet of je het wat vind, maar bekijk ze als je wilt.

bas640@hotmail.com

Webby
20-03-2005, 15:54
Haha, best wel grappig met een slok op! :D
De tweede vond ik dan nog het beste.... en misschien eens sparen voor een nieuwe camera. Beeldkwaliteit kan veel beter voor low budget film.

Bastendo
20-03-2005, 16:56
ja ben ik nog van plan, in deze maanden ga ik er een aanschaffen.

Ramon van Dam
20-03-2005, 20:22
Denk hier al enkele jaren erg veel over na, toch maar eens gaan doen denk ik :)

Nathan Strik
20-03-2005, 20:36
Even een kleine update van mijn kant. Hoewel oplettende lezers de link naar mijn site vast al hadden gevonden. Anyway, om mijn uit de hand gelopen hobby van korte animatiefilmpjes maken een wat meer professionele uitstraling te geven heb ik mijn site aan een grondige opknapbeurt onderworpen en maar eventjes een domein geregistreerd.

Bekijk het resultaat op www.zerodown.nl

Niet al mijn filmpjes staan hierop, maar wel het spul wat het meest de moeite van het bekijken waard is.

Het filmpje van Curlygirl (ook tijdelijk te downloaden in WMV9 hi-def 720p formaat) heeft zelfs nog een leuk nieuw projectje opgeleverd waar ik op het moment erg veel tijd in steek.

Hoewel het plan eerst was om meteen te beginnen aan een langer vervolg op Curlygirl, kreeg ik een erg leuke reactie op het filmpje van een amateur filmregisseur uit Amerika. Hij is bezig met een korte romantische film en vroeg of ik de openingstitels wilde voorzien van animaties. Dus daar ben ik nu druk mee in de voorbereidende fase.

Op mijn site vind je al een pagina over dit nieuwste project (onder "Projects -> In Production") maar de info op die pagina is nog niet echt uitgebreid. Ik heb wel inmiddels de storyboards klaar voor de credits en de volgende stap is het schilderen van de achtergronden.

Voorlopig laat ik echter nog niets zien van dit project, behalve het kleine plaatje wat je op mijn site vind. Maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden dus.

Anyway... genoeg schaamteloze propaganda weer... ;)

Tommy Brok
21-03-2005, 15:28
Voor mij zijn de tekenfilmpjes niet zo weg gelegd, maar de filmpjes van dvd.nl en zerodown vind ik wel erg strak.

In welk programma kun je zoiets maken?
Of komen er meerdere programma's bij kijken om 1 filmpje te maken?

Nathan Strik
22-03-2005, 22:00
Voor mij zijn de tekenfilmpjes niet zo weg gelegd, maar de filmpjes van dvd.nl en zerodown vind ik wel erg strak.

In welk programma kun je zoiets maken?
Of komen er meerdere programma's bij kijken om 1 filmpje te maken?
Er komen inderdaad meerdere programma's bij kijken.

DVD.nl is voornamelijk gemaakt in het 3D programma Cinema 4D XL. Maar ook daar kwam veel post-productie werk bij kijken.

Het ZeroDown logo is wel helemaal 1 op 1 uit Cinema 4D XL afkomstig, met uitzondering van het geluid dat in de montage eronder is gelegd.

Bij andere filmpjes combineer ik weer software, zoals bij Rendezvous.

Curlygirl is tot nu toe nog de simpelste geweest, die komt uit Toon Boom Studio. Da's trouwens wel een tip voor beginnende animatoren die van Flash de kriebels krijgen. Maar dan nog moet ik erbij zeggen dat het maken van animaties heeeeeel veel, lang en strontsaai werk is. Niet weggelegd voor mensen zonder geduld dus. ;)

Codswallop
23-03-2005, 14:57
Ik houd me vooral bezig met 'pre-production':
Script/scenario's schrijven
Alle kleine ideetjes opschrijven en bundelen
Storyboards maken
Ideeën voor muziek (voornamelijk toepassing van bestaande, werkt erg inspirerend)
Ideeën voor montage/chronologieIk ben er achter gekomen dat het vooral werkt om alle kleine dingen die je bedenkt op te schrijven.

Met echt filmen en maken wacht ik nog wel even. (Hoewel sommige regisseurs dat afraden en zeggen direct te beginnen. Lijkt me helemaal niets :roll: )

Webby
14-06-2005, 17:56
De 11de juli beginnen we met draaien!

www.monkeysdefilm.nl

Sneaker
14-06-2005, 20:10
De 11de juli beginnen we met draaien!

www.monkeysdefilm.nl
Ziet er goed uit. Tell me more. Waar gaat het over?

Webby
14-06-2005, 22:08
Allereest zal ik vertellen dat deze korte film voor aanmelding bij de filmacademie bedoelt is.

De afgelopen maanden is het project groter geworden door allerlei mensen waarmee ik in contact ben gekomen, zoals een spelregisseur.

Ook de cast zit goed.

Verhaal kort komt nog op de website te staan en ik zal binnenkort met de Monkys diaries beginnen. Hierin vertelt ik hoe de pre productie is verlopen en verloopt en de daadwerkelijke opnames vanaf de 11de.

Webby
17-06-2005, 23:35
Ziet er goed uit. Tell me more. Waar gaat het over?

film beschrijving staat er nu op, verder is de website nog in ontwikkeling.

Movie Maniac
23-07-2005, 16:36
Tis wel leuk om deze thread levend te houden.

Ik ben van plan in augustus een kleine film op te nemen. Ik zoek er alleen nog een kort verhaaltje voor.

Ik heb al een aantal filmpjes gemaakt, helaas maar 1 live action.

A bug in the system - gaat over een vlieg die een gedegradeerd model van de HAL9000 uitdaagt in een laboratorium. Vaag verhaal, maar tis wel grappig. Uitgevoerd in 3D.

Can Fight! - een hommage aan kill bill uitgebeeld met blikjes. Uitgevoerd in 3D

The Package - een live action filmpje over een pakketje dat mensen opslurpt en zo van deur tot deur gaat.

Inflate Escape - een verhaal over een ballon die graag zijn vrijheid wil. Uitgevoerd in 3D.

De laatste kan je hier bekijken: http://www.ibstudios.net/webedit_infl_escp02.wmv

Voor mij is het nu tijd om wat professionelere korte films neer te gaan zetten. Natuurlijk heb ik nergens geld voor, maar ik wil op een steeds betere manier verhalen gaan vertellen. Hopelijk deze zomer een weer wat beter product.

Ps. als je nog een leuke suggestie hebt voor een kort verhaaltje, hit me with it!

Wat hebben jullie gemaakt, i'd like to see it.

Webby
23-07-2005, 16:49
Het filmen voor MONKEYS zit erop (vorige week gedaan)... Hoop in de loop van volgende week te kunnen spotten en globaal monteren.

Sneaker
10-08-2005, 23:24
Tis wel leuk om deze thread levend te houden.

Ik ben van plan in augustus een kleine film op te nemen. Ik zoek er alleen nog een kort verhaaltje voor.

Ik heb al een aantal filmpjes gemaakt, helaas maar 1 live action.

A bug in the system - gaat over een vlieg die een gedegradeerd model van de HAL9000 uitdaagt in een laboratorium. Vaag verhaal, maar tis wel grappig. Uitgevoerd in 3D.

Can Fight! - een hommage aan kill bill uitgebeeld met blikjes. Uitgevoerd in 3D

The Package - een live action filmpje over een pakketje dat mensen opslurpt en zo van deur tot deur gaat.

Inflate Escape - een verhaal over een ballon die graag zijn vrijheid wil. Uitgevoerd in 3D.

De laatste kan je hier bekijken: http://www.ibstudios.net/webedit_infl_escp02.wmv

Voor mij is het nu tijd om wat professionelere korte films neer te gaan zetten. Natuurlijk heb ik nergens geld voor, maar ik wil op een steeds betere manier verhalen gaan vertellen. Hopelijk deze zomer een weer wat beter product.

Ps. als je nog een leuke suggestie hebt voor een kort verhaaltje, hit me with it!

Wat hebben jullie gemaakt, i'd like to see it.

Die filmpjes werden als voorbeeld getoond bij 3d animatie bij mijn opleiding. Geweldige filmpjes. Alleen The Package heb ik nog niet gezien, kan ik die nog ergens vinden?

Darko
11-08-2005, 00:05
Ik ben van plan korte films te maken. Ik ben nog niet bezig met film etc. Daar wil ik wel binnekort mee beginnen.

Tot zover heb ik meerdere script gemaakt. O.a. een aantal fanmade-verhalen die dus gebasseerd zijn op bestaande personages.

T. van Keeken
07-02-2006, 14:03
Het is niet echt film, maar toch, televisie kan ook leuk zijn:

De afgelopen 5 maanden heb ik mijn stage van de opleiding Media & Entertainment Management gelopen bij de Surinaamse Televisie Stichting (STVS) in Paramaribo, Suriname. Dit is één van de grotere televisiestations in Suriname en het station met de meeste eigen producties in het land, doorgaans worden op zenders Amerikaanse shows uitgezonden, maar bij de STVS dus voornamelijk Surinaamse.

Samen met mijn medestagair (en tevens vriendin) heb ik daar de kans gekregen een geheel nieuw programma op te zetten. We hebben gekozen voor een programma over het binnenland van Suriname. Deze keuze hebben we gemaakt omdat veruit de meeste mensen in het land niet in staat zijn hier naartoe te gaan door veelal financiele redenen. Veel plaatsen zijn alleen met de boot of met het vliegtuig te bereiken. Om de inwoners zo toch een beeld te kunnen geven van de pracht van hun eigen land; de vele watervallen, de rijke fauna, het regenwoud en de gewoontes en leefwijzen van de binnenlandbewoners, hebben we het programma 'Switi Sranan' geproduceerd.

Ons voorstel was om de eerste afleveringen volledig zelf op te zetten, te filmen en te monteren en zo hebben we op deze wijze met een vaste presentator de eerste 4 afleveringen gemaakt. Mijn stage zit er inmiddels op, maar het programma werd levensvatbaar verklaard (gelukkkig...) en wordt momenteel voortgezet door een nieuw team.

Dus mocht je ooit in Suriname komen, kijk dan naar kanaal 8 en laat mij dan ook even weten wat je ervan vond! :wink:

Hier wat visuals uit de eerste aflevering:

http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/123.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/124.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/125.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/126.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/127.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/128.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/129.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/130.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/131.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/132.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b255/thierry_van_keeken/133.jpg

We hebben gefilmd met een kleine Canon consumenten camera (als stagair krijg je daar nu eenmaal niet het beste van het beste mee, al hebben we wel wat proefopnamen kunnen maken met een Sony PD150). De montage is gedaan met Adobe Premiere Pro en de visuals zijn gemaakt met Adobe Photoshop.

Al met al was het in ieder geval een geweldige ervaring en zou ik het zo weer doen. Televisie heeft niet mijn voorkeur na deze opleiding, ik wil namelijk uiteindelijk iets in de filmproductie gaan doen, maar een mooie oefening was het zeker.

Jerry
23-11-2007, 14:16
Ben je bezig met een korte fictie of documentaire film?
Ik zoek nog projecten om te monteren (voor aanmelding aan de filmacademie).

Mochten wij elkaar kunnen helpen, dan hoor ik dat graag!
Het monteren doe ik gratis als het onderwerp en materiaal mij aanspreekt.

Jerry
(jerryvannimwegen.nl)