PDA

Bekijk de volledige versie : Ja Zuster Nee Zuster [DVD]



Arnold van Oostrum
25-05-2003, 08:35
Ja Zuster Nee Zuster [DVD]

De legendarische tv-serie uit de jaren ’60 is nu verfilmd met Loes Luca als Zuster Klivia.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1066)

blofeld100
25-05-2003, 09:46
Tsja ... wat moet je hier nog aan toevoegen.gewoon een hardstikke leuke dvd. Een nadeel vind ik een van de extra's een documentaire over het rode kruis. Ik vind persoonlijk dat ze die weg hebben moeten laten en bijv een interview met de oude zuster klivea voor in de plaats moeten zetten. Heb hem toen hij uitkwam meteen bij v en d besteld daar kreeg je dan gratis een box met 3 cd'd en een video van de oude tv serie gratis. :D :D :D

Hilde
25-05-2003, 16:03
Ik heb die film vlak nadat hij uitkwam blind gekocht. Hij is erg leuk. En de extra's vond ik ook leuk. Het menu is overzichtelijk. Verder ziet de DVD er heel verzorgd uit

Maarten van Krimpen
25-05-2003, 16:12
Ik heb deze film gelijk de eerste dag dat ie uit was gekomen gekocht, volgens mij. Toen ie in de bios draaide heb ik m gezien, en ik, die tot de 'jongere generatie' (ben pas 15) vond m erg stoer, al weet ik niet of ik de orginele serie nou wel zo leuk vind, waarvan ik dus stukjes op de DVD van 'Ja Zuster Nee Zuster' heb gezien. Een beetje te ouderwets, maar ja, dat zal wel aan mn leeftijd liggen. Heb erg moeten lachen om Buurman Boordevol (Paul R. Kooij in een super-rol :D ). Het minst leuke liedje vind ik toch wel 'Aan de trapeze', omdat dat liedje weinig waarde toevoegt aan het verhaal. En wat ik ook nogal jammer vond was dat Bertus (die dikke) en die andere kleine, magere rusthuisbewoner nogal slecht uitgediept waren qua personages. Maar voor de rest klopte deze film echt helemaal. Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar Hetty Blok heeft een korte cameo in de film (misschien staat het al in de recensie, die heb ik haast niet gelezen, maar ik zeg het nog maar ff een keer). Ze speelt een oude dame op een bankje. Volgens mij is dat tijdens het liedje 'M'n opa'. Wel stoer. Het is inderdaad jammer dat er geen intervieuw met haar opstaat. Dat van dat Rode Kruis vind ik overdreven en irritant. Wat is daar nou erg aan?! :roll: Het menu vind ik erg orgineel ingedeeld, al is het in het begin best wennen. Toppertje!! :) 8) :D

Ronald Dassen
25-05-2003, 19:05
Gewoon een geweldig leuke film. Zeker een aanradertje

Robert Gerards
25-05-2003, 23:51
Ik vond het in de bios al een leuke niets-aan-de-hand-en vergeet-dat-het-buiten-2003-is film. Heerlijke nostalgie en zeker geschikt voor theater-/musicalliefhebbers.

By the way. De easter egg staat nog niet op de lijst waar naartoe gelinkt wordt....

Edwin V
26-05-2003, 07:44
Lekkere nostalgische sfeer in de film. 8)
Ook leuk om die oude liedjes weer te horen.
Jammer dat m'n moeder dit niet meer mocht meemaken.

Coolish
26-05-2003, 10:07
Heb 'm laatst gehuurd. Heb 'm na 10 minuten weer uitgezet. Dacht dat het een komedie was. Mijn fout :oops: ...

Arnold van Oostrum
30-05-2003, 13:25
Kleine correctie op de recensie:
In de recensie maakte ik melding van een klein foutje bij de Karaoke track waarbij het geluid alleen uit de linkerspeaker komt. Dit klopt wel, maar deed zich alleen voor bij gebruik van Dolby Virtual Speaker. Bij normaal afspelen (DD2.0) is er geen geluidsprobleem.

Sam VG
04-06-2003, 15:50
Heb 'm laatst gehuurd. Heb 'm na 10 minuten weer uitgezet. Dacht dat het een komedie was. Mijn fout :oops: ...

Was hij dan niet grappig?

Richard B.
21-06-2006, 00:42
Meesterlijke film! Het bewijs dat er in Nederland filmmusicals van wereldniveau gemaakt kunnen worden. Visueel is ie prachtig, de muziek is heerlijk en het verhaal en acteerwerk zijn super-gerafineerd. Ja Zuster, Nee Zuster is (hoe Nederlands het verhaal ook is) bijna on-Nederlands goed eigenlijk. (y)

Een ding snap ik trouwens niet: waarom is deze film zo populair in homosexuele kringen? Ik las dat ie daar een echte cult-status heeft gekregen.