PDA

Bekijk de volledige versie : Palm als universele afstandsbediening



ollie
30-10-2001, 21:17
Heeft iemand ooit een palm gebruikt als universele afstandsbediening. Bijvoorbeeld in combinatie met het programma omniremote?

Volgens de site (http://www.pacificneotek.com) kan de palm ongeveer hetzelfde als een philips pronto, met learningfuncties en alles. Als dat zo is, lijkt de keuze me niet zo moeilijk. Beide apparaten zijn ongeveer even duur (en de kleurenversie is zelfs veel goedkoper als de nieuwe pronto) geheugen is veel groter, en een palm kan meer als alleen voor afstandsbediening spelen.

Iemand ervaring? Over een paar weken krijg ik een palm tot mijn beschikking, dan ga ik de testversie van het programma eens downloaden.

Mike Philippens
30-10-2001, 21:52
Het kan. Maarrrrrr...het ir oogje van de Palm (ik heb een Vx) is niet gemaakt om de hele kamer door te beamen. Kost teveel vermogen van de batterijen. Ik heb een dergelijk programma geprobeerd en het werkt tot omgeveer een meter tot 1.50. Niet echt effectief dus. Nu geloof ik dat ik ooit iets heb gehoord/gelezen van ir-boosters zodat het bereik groter wordt, maar dat zul je alleen in de VS kunnen krijgen. Misschien is het leuk als je een oude Palm op de kop kunt tikken en door een electro-freak er een betere ir-toestand in kunt laten bouwen. Dan kun je lekker je gang gaan.
Vooralsnog is het niet echt handig volgens mij.

Alex van den Berg
30-10-2001, 23:35
Nu geloof ik dat ik ooit iets heb gehoord/gelezen van ir-boosters zodat het bereik groter wordt, maar dat zul je alleen in de VS kunnen krijgen. Misschien is het leuk als je een oude Palm op de kop kunt tikken en door een electro-freak er een betere ir-toestand in kunt laten bouwen.Na even over de hierbovengenoemde site (http://www.pacificneotek.com) gesurft te hebben, kwam ik daar dus ook de oplossing tegen.

Lees hier meer over die betere infraroodmodule (http://www.pacificneotek.com/omnihw.htm)

Geert Kranendonk
31-10-2001, 10:00
Ik heb zelf een Handspring Visor Deluxe gehad (Palm compatible) en ik heb wel eens een avondje met dit programma zitten stoeien.

Het is toch wel iets beperkter qua layout mogelijkheden en instelbaarheid dan een Pronto. Een button in OmniRemote is volgens mij altijd een soort "vakje" en logo's e.d. kun je dus niet gebruiken.

Bovendien is het touchscreen van een Palm niet echt bedoeld om met je vingers te bedienen, en zit je al weer snel met je stylus te typen, en dat is toch net weer iets omslachtiger.

Aan de andere kant, voor iets meer dan de prijs van een Pronto heb je natuurlijk wel een afstandbediening EN een organizer...

Weet iemand trouwens of er al een kleurenversie van de OmniRemote software of iets vergelijkbaars beschikbaar is (voor bv. de Palm M505 of de Handspring Visor Prism) ? Dat zou het voor mij wel een stuk interessanter maken, want ik ben toch al op zoek naar een nieuwe organizer EN een nieuwe universele afstandbediening.

ollie
01-11-2001, 07:20
Gisteren kreeg ik een palm m500 tot mijn beschikking. Als allereerste test heb ik omniremote 1.2 (beta) gedownload.
Het werkt prima, de m500 heeft duidelijk een betere ir poort meegekregen, want het werkte tot zeker 5 meter. In een uurtje tijd had ik mijn tv, dvd-speler en dts receiver in de palm zitten. (met de learn functie)
De makers van het programma beloven via hun website dat deze beta de komende maanden wordt uitgebreidt. Nu kun je alleen nog maar simpele tekstbuttons maken, maar ik ben benieuwd naar de mogelijkheden die nog komen gaan!

Oh ja, inderdaad is het lastig om telkens met het pennetje te werken, ik heb wat grotere buttons gemaakt en mijn vrouw kon ze wel prima zonder pen bedienen.....ik denk dat ik mijn nagels ook maar laat groeien ;-)

PM
01-11-2001, 08:23
dat is mooi!!

Alleen wel een groot nadeel dat je alleen met het pennetje of nagels van 0.5 m kan werken..

Geert Kranendonk
23-11-2001, 08:43
Gisteren kreeg ik een palm m500 tot mijn beschikking. Het werkt prima, de m500 heeft duidelijk een betere ir poort meegekregen, want het werkte tot zeker 5 meter....
De makers van OmniRemote, PacificNeoTek (http://www.pacificneotek.com/) hebben een tabelletje met infrarood afstanden die de diverse Palms en Visors halen (alles in feet natuurlijk, dus ongeveer delen door 3 voor het aantal meters):

Send to "Gerrold Impulse" Cable Box
Platform Measured Range (feet)

OmniRemote Module 25
OmniRemote Springboard Module 16
Handspring Visor™ 9
Handspring Visor™ Edge 3.5
Handspring Visor™ Platinum 7.5
Handspring Visor™ Prism 8.5
Sony Clié 2
Handera 330 6.5
Palm OS3.0 Upgrade Card 7.5
Palm III 4.5
Palm IIIc 9
Palm V 6.5
Palm VIIx 3.5
Palm m105 7.5
Palm m500/m505 11

Ik vind deze afstanden zo hier en daar wel wat erg optimistisch, want mijn Handspring Visor haalde net de helft van de hier genoemde 3 meter naar mijn TV, maar goed, het geeft wel aan dat de Palm M500 en M505 een stuk verder komen dan welke ander model ook !

borezz
24-11-2001, 09:30
Ollie (of anderen)
weet je toevallig ook of er een variant is voor een CE-device (ik heb een HP jornada)??
Gr, Borezz

Acinony
28-04-2003, 22:59
We gaan weer oude koeien uit de sloot halen... :lol:

Ik heb ook een Palm M500 en Eindelijk Omniremote, maar hij geeft gelijk een foutmelding:
Another program is blocking the serial port.
Check other IR programs on the Pilot.
Check the prefs program, make sure Serial/IR is set to Cradle.

huh ?!

'k heb alles door gelopen maar ik kom er niet wijs uit.
Op de site van Omniremote ->Faqs staat ook niet veel hierover. :?

....... help......

RemcoZ
28-04-2003, 23:32
Het is wel iets anders, maar ik heb een nokia 7650, die komt een eindje in de buurt van de functionaliteit van een palm en je kan er nog mee foto's maken en bellen ook :). Hier heb ik een programmaatje op geinstalleerd genaamd irRemote, wat ook werkt als een universele afstandsbediening. Gewoon het merk kiezen, vervolgens soort apparaat en zappen maar. Ook hierbij is het bereik beperkt en het apparaat heeft geen touchscreen, dus moet je de cijfertoetsen gebruiken. Maar als je dus op zoek bent naar een nieuw belapparaat dan is dit misschien een leuk idee.

Groeten,

Remco

Acinony
29-04-2003, 06:36
Maar als je dus op zoek bent naar een nieuw belapparaat dan is dit misschien een leuk idee.

Belapparaat ? de 7650 ? Nee dank je !

Maar ik twijfel over de aanschaf van een Pronto, en ik heb al een Palm dus kan ik daar is mee experimenteren zonder gelijk zo'n grote aanschaf waar ik niet mee overweg kan... das zonde van het geld.

Pierre
29-04-2003, 07:06
Dan zou ik toch maar een pronto (y) aanschaffen, werkt altijd.

Acinony
29-04-2003, 09:25
Dan zou ik toch maar een pronto (y) aanschaffen, werkt altijd.
Moet je wel Pronto-geld hebben.....

Probleem is inmiddels verholpen. :D