PDA

Bekijk de volledige versie : Ben Hur is een flipper!



Martin van Tuijl
30-10-2001, 23:47
Of is 214 minuten te veel voor 1 disc? Zo niet dan snap ik niet dat hier geen dubbele DVD van is gemaakt..

Alex van den Berg
31-10-2001, 00:40
Het wordt een special edition...
Ik vermoed dat op 1 kant de film staat en op de andere de extra's... In dat geval is het geen Flipper, maar een Dual-Sider ;)
Er komt trouwens binnenkort een recensie op DVD.nl als ik Eric mag geloven... :)

Martin van Tuijl
31-10-2001, 00:52
Het wordt een special edition...
Ik vermoed dat op 1 kant de film staat en op de andere de extra's...
In verband met eventuele concurentie ff geen bronvermelding,maar ik zag deze gegevens in een betrouwbare review:

Regio 2 (D4A)
Producent Warner Bros Home Entertainment
Speelduur 214 minuten, dual side, dual layer (RSDL)
Soort DVD DVD-18
Aspect Ratio Widescreen 2.70:1 anamorphic (16x9)
Audiospoor Engels en Frans DD5.1
Ondertitels Nederlands, Engels+CC, Frans, Italiaans, Spaans, Duits, Roemeens en Bulgaars
Features Kant A: Speelfilm - deel 1, Cast & Crew, Audiocommentary deel 1
Kant B: Speelfilm - deel 2, Cast & Crew, Audiocommentary deel 2, Documentary - Ben-Hur: "The Making Of An Epic", Screen Tests, Photo Gallery, Awards, Brochure

Alex van den Berg
31-10-2001, 00:54
Features Kant A: Speelfilm - deel 1...... Kant B: Speelfilm - deel 2Hmmm... Da's minder... Hopelijk eindigt kant A dan in ieder geval met zo'n klassiek muzikaal intermezzo...
2 uur op kant 1 en anderhalf uur op kant 2 is nog te doen... :)
Bij deze lengte is hoge kwaliteit op 2 layers domweg niet mogelijk... Kijk bijv naar Godfather 2...

Martin van Tuijl
31-10-2001, 01:03
Kijk bijv naar Godfather 2...
Dat is waar, maar is het echt niet te doen? Technisch gezien dan? Heb me daar eigenlijk nooit in verdiept :rolleyes:

Alex van den Berg
31-10-2001, 01:08
Het is wel te doen... maar ik vrees dat wij filmliefhebbers meer zullen mopperen wanneer er in de hele film compressie-rommeltjes te zien zijn, dan wanneer we na 2 uur effe een pilsje kunnen pakken en het schijfje moeten omdraaien... :)

Het zou dan kwalitatief namelijk meer een soort longplay XVCD worden... En dat willen we natuurlijk niet :D

Martin van Tuijl
31-10-2001, 01:14
Het is wel te doen... maar ik vrees........
Ok, voor deze keer geloof ik je :D Als ik er goed over nadenk dan is een plaspauze ook wel lekker na 2 uur zitten.. :)

ToolkiT
31-10-2001, 04:08
Das Boot is 199 minuten en past op een dual layer....
Dat met 4 soundtrack, trailer making of en een bult ondertitels...

Waarschijnlijk kan er door de donkere beelden veel meer gecompressed worden -> minder kleurverschillen...

starbuck
31-10-2001, 08:46
Uit het blad dvd-gratis : "wegens de lange speelduur van de film heeft men wijselijk besloten deze op te splitsen zodat de eerste 39 hoofdstukken zich op kant a bevinden en de overige op kant b. Zodoende kon men de beeld- en geluidskwaliteit optimaal behouden.Het moment waarop je de schijf dient om te draaien, is zorgvuldig uitgekozen en valt net tijdens een korte onderbreking. "

:)

Martin van Tuijl
31-10-2001, 08:56
Het moment waarop je de schijf dient om te draaien, is zorgvuldig uitgekozen en valt net tijdens een korte onderbreking.
:)
Gelukkig, tja, zelfs Ben Hur mot wel eens een sanitaire stop maken :D

Edwin V
01-11-2001, 07:19
Het is een flipper maar gelukkig zit de flip in de intermission

Malle_eppy
02-11-2001, 10:37
net als bij lawrence of arabia, directors cut is het zo dat tijdens de intermission de overgang (in dit geval) van de ene dvd naar de tweede dvd zit, ik vond het geen probleem. kan je inderdaad een tweede krat bier pakken, altijd handig toch??