PDA

Bekijk de volledige versie : Is wireless Digital Surround mogelijk?



Renz
28-05-2003, 10:21
Zo ja, heeft iemand hier wat informatie over?
(URL's of zo, ik heb nog niks kunnen vinden)

Ik weet dat wireless Dolby Pro Logic mogelijk is, want dat heb ik zelf. Maar vraag me af of ik dit ook kan uitbreiden naar Digital Surround door de zender/transmitter op een receiver aan te sluiten...?

bmateijsen
28-05-2003, 15:21
Tuurlijk is dit mogelijk.,.... de vraag is of je het moet willen. Er kunnen namelijk veel stoorzenders in de ruimte zitten die het signaal kunnen vervormen of storen.

Maar goed, volgens mij hebben grundig en loewe wel pakketten met wireless speakers. Toch zou mijn voorkeur uitgaan voor goede luidsprekerkabel, zodat het signaal wat doorgegeven moet worden, zoveel mogelijk onvervormd bij de speaker belandt.

Groet Bjorn

Renz
28-05-2003, 17:25
Ben ik helemaal met je eens, maar ik woon nog thuis bij mijn ouders en mijn kamer leent zich er niet goed voor om draadjes van de audio source naar de rear speakers te leiden. Dus dat regel ik wel als ik het huis uit ga. Voor nu wil ik het nog even wireless houden ^_^
Het gaat me eigenlijk ook alleen om de rear speakers...
Ik heb nu zo'n wireless transmitter die bij m'n Philips stereo zat, maar ik heb het idee dat deze alleen mono signalen kan doorgeven.
Als ik deze transmitter namelijk in een van de rear uitgangen van de receiver plug, krijgen toch uit beide boxen geluid.

Is de oplossing hiervoor dan om een stereo transmitter aan te schaffen?
(ik neem aan dat nog zo'n "mono" transmitter ook niet de oplossing zal zijn)
Of heeft elke transmitter echt specifieke speakers die er bij horen?[/b]

Léon Bolweg
28-05-2003, 17:31
Ik ken wel een st dat het heeft. Dat is een alles in een set van Sony. de Davs 1000 of iets in de richting. Heeft DD5.1 en dts. De achterspeakers zijn alleen draadloos.
Kosten ; 4000 euro!

Renz
29-05-2003, 17:41
Hmmm, mijn Dolby Pro Logic stereo met wireless surround speakers was 1000 gulden of zo toen ik em begin 2000 kocht.
Dus ik neem aan dat het goedkoper kan :)

floppie
06-06-2003, 14:50
Pioneer komt hier ook mee, alleen zijn dan de rear speakers draadloos en de front+center gewoon aangesloten met bedrading.
Weet niet precies wanneer de nieuwe modellen van Pioneer bekend worden gemaakt...kan elk moment zijn.

Renz
07-06-2003, 23:53
Bij mij zijn ook alleen de rear speakers draadloos.

Ik zat te denken, als ik een splitter op de transmitter aansluit, zou ik het dan misschien stereo kunnen krijgen?
Is er nog verschil in deze split-plugs?
Ik heb er een voor de geluidskaart en die is echt L en R aangegeven (rood/wit) en ik heb er ook een die op een tulp-aansluiting gaat maar die heeft dat onderscheid niet.

Kan iemand me hier duidelijkheid over geven? :)