PDA

Bekijk de volledige versie : Regio 4



Joost
31-10-2001, 12:10
Even een vraagje aan allemaal of iemand die er wat van weet.
Ik was benieuwd naar de kwaliteit van regio 4 DVD's, is dit te vergelijken met regio 2? Zijn ze gewoon hetzelfde? Want sommige DVD's zijn zowel regio 2 als 4 namelijk.
Ik ben benieuwd want dat Ezydvd vindt ik namelijk een erg aantrekkelijke site.

Alvast bedankt

Arnold van Oostrum
31-10-2001, 12:13
In Australië wordt ook gebruik gemaakt van PAL. Dus gelijke beeldkwaliteit als bijons. Veelal zijn de regio 2 en regio 4 DVD's exact hetzelfde, dus inclusief NL-ondertitel. Maar soms is de regio 4 schijf iets anders, wel dezelfde film maar dan zonder Nl-ondertitel.

ToolkiT
15-11-2001, 04:43
R4 zijn idd erg goed te vergelijken met R2, maar vaak wel goedkoper.
op www.dvdplaza.com.au staat ook een pricecrawler waar je de goedkoopste online winkel mee kan uitzoeken per film.

R4 is gewoon PAl dus beeld is hetzelfde als R2 (integenstelling tot R1/NTSC)

Ondertitels in het nederlands moet je mazzel hebben, ik denk dat ongeveer 40%/50% ze heeft...

hristov
15-11-2001, 08:37
Sinds kort heb ook de site Ezydvd opgemerkt, en ook ik vond het aantrekkelijk. Ik heb toen een bestelling geplaatst om te zien of het me bevalt. Ik heb toen de DVD-box Hannibal/Silence of the Lambs besteld met m'n creditcard(104,-!!). Dit is, zeggen ze, een veilige manier.

Er zijn ook veel dvd's aanwezig die hier in Nederland niet te verkrijgen zijn zoals bijv. de DVD-box Hannibal/Silence of the Lambs of de "Mummy, The - Deluxe Collectors Pack"

De levertijd is 5 dagen tot 2 weken. Na ongeveer een week heb ik mijn bestelling binnengekregen. De verzendkosten hangen af van het aantal bestelde dvd's.

Omdat mijn tv géén NTSC aankan, kon ik eerst geen regio 1 dvd bestellen. Australische dvd's bevatten echter ook het PAL systeem.

De kwaliteit is te vergelijken met regio twee dvd's. Daar komt bij dat de extra's vaak te vergelijken zijn met regio 1 dvd's, en deze zijn vaak completer dan regio 2 dvd's.

(Nederlandse) Ondertiteling is niet altijd aanwezig (voor mij absoluut geen vereiste). Wel zijn ze altijd voorzien van de engelse ondertitels.

1 AUD = f 1,30 (dus niet Amerikaanse $)

In het kort:

- veilige geldhandeling
- voordeliger
- snelle levertijd
- PAL
- (vaak) meer extra's
- grote collectie

In het vervolg koop ik absoluut de meeste dvd's via Ezydvd.com.au.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!!:D

PM
15-11-2001, 08:53
ik heb ook die box (silence ot lambs / hannibal) gekocht... ook na een week binnen gekregen...
Deze heb ik in nederland nergens kunnen vinden..