PDA

Bekijk de volledige versie : Lola Rennt [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:03
Lola Rennt [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=143)

Toxic
15-02-2002, 23:26
Heb erg genoten van deze film, 3x hetzelfde maar dan net even anders, en dat heeft weer grote gevolgen... Enig! Zoals hierboven vermeldt, het is erg jammer dat de regio2 versie het moet doen met 4:3 en mager geluid. Bij de MediaM af te halen voor fl 12,99 (reken zelf maar uit in €'s...) Have fun!

chino
25-06-2002, 21:26
Of koop de duitse versie met een DTS track......(en natuurlijk anamorf 1.85:1)

Kasper P.
27-09-2002, 21:47
Of koop de duitse versie met een DTS track......(en natuurlijk anamorf 1.85:1) Ja maar geen Nederlandse subs.. ik heb hem vandaag voor 5,99 bij de (belgische!) FRS gehaald!(y)

Joost van der Molen
04-10-2002, 18:56
Of koop de duitse versie met een DTS track......(en natuurlijk anamorf 1.85:1)
Ik zit te twijfelen tussen de duitse en de UK versie.
Hoe zijn beeld en geluid bij de duitse?
En is ie nog wel verkrijgbaar? Bij bol.de staat nl dat ze hem niet meer hebben.
De UK versie is heel goed, volgens dvdreview.co.uk. zie:

http://www.dvdreview.co.uk/reviews_uk/details.shtml?review.REF=365

De UK heeft:
• Scene access
• Director and star commentary
• Trailer
• Music video, ‘Believe’
• Filmographies
• Soundtrack in English (dubbed) and German
• Subtitles in English

De duitse is natuurlijk "the real thing", maar die heeft:
Scene Access
Trailers
'Making Of' Documentary
Production Notes
DVD-ROM Content
Closed Captioned

Director and star commentary='Making Of' Documentary'?

Als iemand mij hier iets over kan vertellen: heel graag!

Werner
09-10-2002, 07:07
Naar het schijnt komt er binnenkort (november) een nieuwe versie van A-Film. Afwachten of het dezelfde versie is dan diegene die nu in de afprijsbakken ligt, of laten we zeggen iets in de trant van een anamorfe DTS-versie of zo :) you never know eh?

Joost van der Molen
24-10-2002, 13:53
Naar het schijnt komt er binnenkort (november) een nieuwe versie van A-Film. Afwachten of het dezelfde versie is dan diegene die nu in de afprijsbakken ligt, of laten we zeggen iets in de trant van een anamorfe DTS-versie of zo :) you never know eh?
Ja laten we hopen dat het net zoiets wordt als THE PRINCESS AND THE WARRIOR DTS (zelfde regisseur, ook A-Film)

Matt D
24-10-2002, 15:49
ja is die versie die nu in afprijsbakken ligt nu 4.3 of nt? heb al verschillende revieuws gelezen over deze versie en de meesten spreken elkaar tegen

Oakey
24-10-2002, 17:50
Hij heeft wel het originele beeldformaat (1.78:1 ofzo), maar omdat de ondertitels ingebakken zijn als bij een VHS en deze half in de zwarte balk staan heb je er op je breedbeeld-tv niks aan (hoewel hij gewoomd op 14:9 wel prima te kijken is).

Ingo Deswert
05-07-2003, 20:02
Originele benadering. Moet je gezien hebben.

Gabriel B.
06-07-2003, 18:01
Zwaar overschat en te artificieel opgebouwd.

Rob Technoid
06-07-2003, 18:03
te artificieel opgebouwd.

Wat bedoel je hier precies mee? Ik vond het gegeven van "een bepaald deel van de dag overnieuw beleven" niet bijster origineel, maar kan desondanks goed genieten van deze film.

Jaded
06-07-2003, 18:03
Zwaar overschat.
Zoiets ja.

Ralph71
16-08-2003, 00:43
Geweldige film, maar dan wel de versie die in België in uitgebracht, inclusief DTS-track!

Dennis Kuijper
01-06-2004, 20:05
Heb deze film net gekeken,en vondt hem zeker niet tegen vallen.
Kijkt lekker weg,en redelijk orgineel.
Volgens mij is de versie die nu te koop Voor 5,99,Gewoon 1:85:1 en niet 4:3 zoals op de hoes vermeld staat :roll:

Rogier Burghout
01-06-2004, 20:21
Heb deze film net gekeken,en vondt hem zeker niet tegen vallen.
Kijkt lekker weg,en redelijk orgineel.
Volgens mij is de versie die nu te koop Voor 5,99,Gewoon 1:85:1 en niet 4:3 zoals op de hoes vermeld staat :roll:

Hij is wel 1.85:1 maar letterbox, vandaar de 4:3 aanduiding. De R2 NL DTS track is trouwens full bitrate en echt een knaller! Heb nu al drie versies van deze film: de R1 (audiocommentaar), R2 NL (interviews, music videos) en de R2 NL DTS (3 keer raden waarom ;))

Rogier Burghout
01-06-2004, 20:23
Heb deze film net gekeken,en vondt hem zeker niet tegen vallen.
Kijkt lekker weg,en redelijk orgineel.
Volgens mij is de versie die nu te koop Voor 5,99,Gewoon 1:85:1 en niet 4:3 zoals op de hoes vermeld staat :roll:

Hij is wel 1.85:1 maar letterbox, vandaar de 4:3 aanduiding. De R2 NL DTS track is trouwens full bitrate en echt een knaller! Heb nu al drie versies van deze film: de R1 (audiocommentaar), R2 NL (interviews, music videos) en de R2 NL DTS (3 keer raden waarom ;))

DaFrenk
14-06-2004, 12:15
Ik zag hem vandaag liggen bij FRS, voor 5.99.. maar wat zag het oog.. de cover.. was gewoon een kleurenkopie.. met de vouw en de beschadigingen van het origineel er nog op.. Dus ze proberen gewoon een gekopieerde cover kwijt te raken.. zou er ook een DVD+R-tje in komen te zitten? :lol:

Werner
14-06-2004, 22:19
... en de R2 NL DTS (3 keer raden waarom ;))

Euh... voor de mooie cover???
(*krabt zich in het haar*)

DeeVeeDee
14-06-2004, 22:44
Lola Rennt is een uitgewerkte videoclip waarin de chaos theorie op werkelijk magnifieke wijze is verbeeld.
Trouwens over chaos theorie gesproken. Een aanrader is de film The Butterfly Effect die op 6 juli 04 (R1-infinifilm) verschijnt.
:bier:

Jamie
09-07-2004, 14:29
de R2 NL DTS (3 keer raden waarom ;))
Is er intussen een Nederlandse uitgave met DTS, of wordt hier eigenlijk de Belgische bedoeld?

Raymond Gelmers
07-10-2004, 22:35
Was prettig verrast door deze film. Lekker luchtig met een verhaal dat aan het einde van de film veel indruk op je achterlaat.
Aanradertje, zeker gezien de lage prijs.

Oakey
10-10-2004, 20:54
Ik zag hem vandaag liggen bij FRS, voor 5.99.. maar wat zag het oog.. de cover.. was gewoon een kleurenkopie.. met de vouw en de beschadigingen van het origineel er nog op.. Dus ze proberen gewoon een gekopieerde cover kwijt te raken.. zou er ook een DVD+R-tje in komen te zitten? :lol:

Dat is inderdaad heel vaag, is mij ook al eens opgevallen. De belabberde oude NL-release (4:3 met ingebrande ondertitels in het zwart en surround sound) is van maatschappij gewisseld. Was eerst van Prime Time Entertainment. De nieuwe maatschappij (naam vergeten) die blijkbaar de rechten heeft verkregen van dit waardeloze product, heeft inderdaad de Prime Time hoes ingescand en alleen het Prime Time logo vervangen door hun eigen logo. Kwaliteit van de gemiddelde kleurenkopie is beter.

Werner
10-10-2004, 21:48
Wat een raar verhaal... (alhoewel ik van niets meer schrik!)

Fafa
10-10-2004, 22:00
Is inderdaad een goedkope truc, die niet hoort bij zo'n film! Maar filmmaatschappijen geven alleen om € en niet om films.

Heb zelfs trouwens de "goede" australische versie van deze film. Zeer tevreden mee kan ik zeggen.

Misschien dat er nog ooit een special edition (r2NL) uitkomt, maar die kans lijkt me wel erg klein.

Mikeymo
11-10-2004, 07:45
Heb deze film net gekeken,en vondt hem zeker niet tegen vallen.
Kijkt lekker weg,en redelijk orgineel.
Volgens mij is de versie die nu te koop Voor 5,99,Gewoon 1:85:1 en niet 4:3 zoals op de hoes vermeld staat :roll:

Hij is wel 1.85:1 maar letterbox, vandaar de 4:3 aanduiding. De R2 NL DTS track is trouwens full bitrate en echt een knaller! Heb nu al drie versies van deze film: de R1 (audiocommentaar), R2 NL (interviews, music videos) en de R2 NL DTS (3 keer raden waarom ;))
jij hebt de belgische uitgave dus :)

Joost v.d. Ham
11-10-2004, 11:50
Zwaar overschat en te artificieel opgebouwd.

Dat is ook het enige wat ik er van kan zeggen, na het kijken had ik zoiets van ...is dit het nou...?:?

MGdutch
17-10-2004, 11:54
Ik vind dit een goede Duitse film die hier in Nederland niet de release heeft gekregen die de film verdient.

Marco Dubbeldam
17-10-2004, 12:05
Ik vond dit ook een hele goede film! Ik denk dat ik binnenkort toch maar eens de betere versie van de film gaan aanschaffen, omdat ik nu deze brak versie heb... :(

Swanski
28-11-2005, 20:17
best een leuke film, zeker waard om een keer te huren

de openingsscene is heel goed en je zit meteen in de hectiek van het verhaal, de 2 hoofdrolspelers doen het heel goed (ik vond haar in de bourne identity ook al goed)

film heeft natuurlijk overeenkomsten met Groundhog Day wat best leuk is, niet bijster origineel en eigenlijk simpel uitgevoerd, maar toch blijft de film best leuk alhoewel de 3e keer soms wel een beetje ging vervelen maar door een aantal veranderingen toch best leuk

eind is best abrupt maar toch wel leuk gedaan

huren zeker waard, koop voor velen ook zeker gezien de prijs

Dennis Kuijper
16-03-2007, 13:53
Lola rennt (1998)
Lola krijgt een telefoontje van haar vriendje. Hij is bang. Met een goede reden: hij heeft 100.000 Deutsche Mark in de metro laten staan, terwijl hij die ergens moest afgeven. Nu loopt hij kans geliquideerd te worden als hij het geld niet kan laten zien. Lola heeft slechts 20 minuten om eenzelfde geldbedrag bij elkaar te schrapen en af te leveren.

Kanp gemaakte film die nog het meeste weg heeft van een lange videoclip met pompende techno muziek eronder. Ondanks dat er veel dingen in de film herhaalt worden blijft het een fascinerende en flitsende film die zeker je aandacht weet vast te houden. De film laat op een mooie manier zien dat 20 minuten een verschil kunnen maken tussen leven en dood. 8/10

Ik heb trouwens m,n oude versie die hier besproken wordt weg gedaan en vervangen door de fantastische A-Film versie.

intexor
17-03-2007, 20:13
Zwaar overschat en te artificieel opgebouwd.

Dat is ook het enige wat ik er van kan zeggen, na het kijken had ik zoiets van ...is dit het nou...?:?

OMG :roll: :roll:

RRR
25-09-2009, 15:07
Ik zag dit toevallig op Bol.com:
http://www.bol.com/nl/p/dvd/lola-rennt/1002004007157312/index.html

Een nieuwe release dus?? Nu wel met goede specs, 16:9 Anamorphic, dolby digital 5.1
Iemand hier meer overgehoord?

Werner
25-09-2009, 15:11
De "goeie" release (DTS+anamorf) is ook uitgebracht in de collectie Essential Arthouse Of The 90's. Ik denk dat dit daar de losse release van is.