PDA

Bekijk de volledige versie : Almost Famous



daviddekam
03-06-2003, 20:42
Wat vinden jullie van deze film? Ik heb hemzelf nog niet gezien, maar na Jerry Maguire en Vanilla Sky te hebben gezien ben ik hier wel in geintreseerd. Ook op IMDB heeft de film een erg hoog cijfer. Wat vinden jullie ervan en kan ik hem mischien ergens vergelijken (andere film)?

pavko
03-06-2003, 23:31
Ik vind hem een heel stuk beter dan Vanilla Sky.


Mooie, licht geromantiseerde, semi autobiografische film, met mooie beelden in combinatie met veel muziek. En Kate Hudson in haar beste rol tot nu toe.

Buscemi
04-06-2003, 10:17
Voor mij het beste werk van Cameron Crowe.
Een echte "feel good" film die je heel lang bijblijft.

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0181875/17
Patrick Fugit/Kate Hudson

En inderdaad, Kate Hudson zet in deze film een formidabele prestatie neer als groupie Penny Lane.
Kate Hudson vind ik een charismatische actrice met een uitstraling die we sinds Monroe of Hepburn niet meer gezien hebben (persoonlijke mening :wink: ).
Maar ook de overige acteurs laten zich in deze film van hun beste kant zien. Op de eerste plaats natuurlijk Billy Crudup, maar ook Patrick Fugit, Jason Lee (Vanilla Sky), Noah Taylor (Vanilla Sky), Anna Paquin (X-Men), Frances McDormand (Fargo), Fairuza Balk (The Craft) en de altijd prima acterende maar eeuwig tot bijrollen veroordeelde Philip Seymour Hoffman (Magnolia, Talented Mr.Ripley, Red Dragon).
In mijn ogen dus een echte aanrader...

jokey
04-06-2003, 19:19
Aanrader!!! Een van mijn eerst gekochte dvd's en zeker een van de toppers in mijn collectie. Ik vind 'm zeker beter dan Jerry Maguire, maar dat komt omdat AF met muziek te maken heeft en JM met sport, en muziek interesseert me meer.
Fantastisch geacteerd door alle hoofdrolspelers, je leeft helemaal mee.

daviddekam
04-06-2003, 19:24
Bedankt voor al jullie reacties. Ik zal hem eens huren (y)

HansD
04-06-2003, 19:31
Absoluut één van m'n favoriete films ever, en ik was meteen hopeloos verliefd op Kate Hudson na het zien van deze film. Goede DVD ook trouwens, met Directors Cut, deleted scenes, commentaar enz.

Richard B.
05-06-2003, 09:19
Almost Famous is Crowe's beste vind ik zelf (met Jerry Maguire en Say Anything als 2 en 3). Hij heeft altijd zo'n perfect oog voor detail en de 'menselijkheid' (ik weet even geen andere term) van de karakters in zijn films en dat zie je in deze film ook weer helemaal terug. Verder is dit gewoon een heel erg intelligente, grappige en vaak ontroerende roadmovie. Aanrader.

Buscemi
06-06-2003, 10:08
Eventjes Off-Topic:
Ik kijk wel uit naar de nieuwe film met Kate Hudson:
How To Lose a Guy in 10 Days
Volgens mij draait ie momenteel in de Nederlandse bioscopen.

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0251127/HLG-04788.jpg