PDA

Bekijk de volledige versie : From the earth to the moon bij Blokker!



Richard B.
04-06-2003, 07:46
Waarom heeft niemand deze Bridge-uitgave zien aankomen? Ik was totaal verrast toen ik er afgelopen maandag over las in het Blokker-boekje. Stond bijna te juichen! :)

Deze uitgave is trouwens VERRE van goed: Dolby 2.0 geluid (maar klinkt eerder als gewoon stereo), GEEN widescreen beeld en statische ondertitels. Ik vond het cool om hem nu eindelijk 'voor weinig' op deze manier in mijn bezit te krijgen maar de echte fans hebben toch liever de R1-uitgave denk ik. Anyway, de beeldkwaliteit was verder wel piekfijn en ik heb gisteravond de eerste 5 afleveringen (!) bijna in een ruk uitgekeken. Blijft een geweldige serie. :)

Mark_vdH
04-06-2003, 09:33
De beeldratio hoort volgens mij ook gewoon 1.33:1 te zijn.

Richard B.
04-06-2003, 09:48
De beeldratio hoort volgens mij ook gewoon 1.33:1 te zijn.

Je hebt gelijk. Ik dacht dat ie 1.66:1 was, maar dat blijkt niet te kloppen. Ok, dan missen we op dat gebied dan gelukkig niets t.o.v. de Amerikaanse editie. Toch jammer van die statische ondertiteling maar verder gewoon prima 'value for money'.

Ik heb trouwens toch maar even uitgezocht hoe de Amerikaanse uitgave er uit ziet en hier vind je daarvan de details: http://store.hbo.com/product/VMHHV0058/s.DTZBCMOX Hij is bijna 4 keer zo duur als de NL-editie (!) en daar krijg je dan een extra schijf met een aantrekkelijke set extra's voor.

Lex v/d Moolen
04-06-2003, 17:38
Bedankt Richard, deze ga ik morgen ook even halen. (y) Heb zitten dubben om de R1 te kopen, maar die was nog best prijzig een tijd geleden.

Pieter Kleine
04-06-2003, 22:15
Hier is mijn indruk van de nl-box in vergelijk met de R1 box. Ik heb gekeken naar de eerste 15 minuten van aflevering 1. Een
mogelijk groot minpunt is het gebrek aan chapters. Verder valt mij op
dat de chapterindeling van de R1 versie (onderdelen van de aflevering
hebben daar weer een afzonderlijk titel) bij de R2 versie ontbreekt.
Dan de beeldkwaliteit, deze is niet alleen goed, maar soms naar mijn
persoonlijke mening zelfs beter dan die van de R1 versie. Het beeld is
net iets meer getailleerd. Een complimentje waard! De
geluidskwaliteit. Het valt direct op, het gemis aan subwoover bij de
R2. Vooral bij het opstijgen van de russische raket dreund bij de R1
disc de subwoover over alles heen. Ook is de R1 qua geluid meer
ruimtelijk. Aan de andere kant vond ik de R2 disc op onderdelen toch
weer beter klinken, voller, de muziek klinkt mooier, heeft meer
diepte. Een vreemd effect, ik had het omgekeerde verwacht, was dat de
stemmen lager klinken bij de R2 dan bij de R1 versie. Overigens geef
ik de dd 2.0 track weer via prologic II. De ondertiteling is niet
uitschakelbaar. Eindconclusie: een op onderdelen primitieve uitgave,
waar echter Bridge zich absoluut voor hoeft te schamen, mede maar niet
uitsluitend vanwege de lage prijs. Overigens dd 2.0 is niet automatisch stereo, het kan wel degelijk surround zijn. Voorzover ik heb kunnen beluisteren heeft de serie een dolbysurround track.

The Scratcher
06-06-2003, 09:33
Is deze serie al op tv geweest? Zo niet wanneer wordt hij hier uitgezonden dan?

Richard B.
06-06-2003, 10:28
Is deze serie al op tv geweest? Zo niet wanneer wordt hij hier uitgezonden dan?

Ja, hij is al eens uitgezonden: de eerste keer op RTL 4 ergens eind '98 en nog eens in de herhaling op RTL 5 (ik meen) vorig jaar. Toen ze hem de eerste keer uitzonden was dat al op een idioot tijdstip (zondag's ergens rond 23.00 uur) dus vandaar dat maar weinig mensen de serie kennen. Absoluut onterrecht want het is gewoon een juweel van een drama-serie.

Om het even samen te vatten: 'From the earth to the moon' is een 12-delige mini-serie over het Apollo-ruimtevaart-project en is geproduceert door o.a. Tom Hanks en Ron Howard (samen hebben ze natuurlijk Apollo 13 gemaakt). De kwaliteit van de serie kun je gerust HEEL hoog noemen. De vertelde verhalen, de special effects en het acteerwerk zijn allemaal fantastisch en kwaliteit straalt er werkelijk vanaf. Eigenlijk sla ik deze serie nog net wat hoger aan als het OOK mede door Hanks geproduceerde Band of Brothers. Voor een acteur weet die gast ERG goed hoe je boeiende tv moet maken zo langzamerhand.

Oh ja: als je ook maar enigzins geinteresseerd bent in ruimtevaart dan mag je deze gewoon niet missen. Samen met The Right Stuff en Apollo 13 is het gewoon een 'must have'.

The Scratcher
06-06-2003, 10:35
Is deze serie al op tv geweest? Zo niet wanneer wordt hij hier uitgezonden dan?

Ja, hij is al eens uitgezonden: de eerste keer op RTL 4 ergens eind '98 en nog eens in de herhaling op RTL 5 (ik meen) vorig jaar. Toen ze hem de eerste keer uitzonden was dat al op een idioot tijdstip (zondag's ergens rond 23.00 uur) dus vandaar dat maar weinig mensen de serie kennen. Absoluut onterrecht want het is gewoon een juweel van een drama-serie.

Om het even samen te vatten: 'From the earth to the moon' is een 12-delige mini-serie over het Apollo-ruimtevaart-project en is geproduceert door o.a. Tom Hanks en Ron Howard (samen hebben ze natuurlijk Apollo 13 gemaakt). De kwaliteit van de serie kun je gerust HEEL hoog noemen. De vertelde verhalen, de special effects en het acteerwerk zijn allemaal fantastisch en kwaliteit straalt er werkelijk vanaf. Eigenlijk sla ik deze serie nog net wat hoger aan als het OOK mede door Hanks geproduceerde Band of Brothers. Voor een acteur weet die gast ERG goed hoe je boeiende tv moet maken zo langzamerhand.

Oh ja: als je ook maar enigzins geinteresseerd bent in ruimtevaart dan mag je deze gewoon niet missen. Samen met The Right Stuff en Apollo 13 is het gewoon een 'must have'.

Nou deze is me dan geheel ontgaan :cry:
Ik hoop dat ze hem dan maar nog eens een keer herhalen en dan tevens ook hopelijk op een wat meer christelijker tijdstip. Kopen zal voor mij geen optie zijn.

Richard B.
06-06-2003, 10:53
Nog wat kleine feiten over FTETTM:

- in 1998 was het de duurste serie ooit geproduceerd tot dan toe (het budget was 68 miljoen dollar)
- de serie is gemaakt met volledige medewerking van NASA: er is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van authentieke locaties en beeldmateriaal van de echte ruimtevluchten
- de muziek voor de afleveringen is geschreven door o.a. Michael Kamen en James Newton Howard
- Frank Marshall, Jonathan Mostow en Tom Hanks hebben elk een aflevering geregisseerd
- de (enorme!) cast omvat o.a. Steve Zahn, JoBeth Williams, Kevin Pollak, Elizabeth Perkins, Jay Mohr, Chris Isaak, Tom Hanks, Sally Field, Cary Elwes, Timothy Daly, Dave Foley, Rita Wilson en Peter Scolari
- op IMDB kreeg ie een 9.1

Verdere feiten: zie http://us.imdb.com/Title?0120570

Bora
29-06-2003, 21:51
Had dit bericht nog niet eerder gelezen, maar was afgelopen zaterdag aangenaam verrast toen ik toevallig de lokale Blokker binnenliep, gelijk de laatste 2 exemplaren meegenomen... 22,99 Euro voor 639 minuten !!! :shock: :D

Verder wordt er hier trouwens weinig melding van gemaakt, geen Pricewatch bijvoorbeeld...

Lex v/d Moolen
29-06-2003, 23:05
- de (enorme!) cast omvat o.a. Steve Zahn, JoBeth Williams, Kevin Pollak, Elizabeth Perkins, Jay Mohr, Chris Isaak, Tom Hanks, Sally Field, Cary Elwes, Timothy Daly, Dave Foley, Rita Wilson en Peter ScolariIk herkende ook een aantal acteurs die in Apollo 13 meededen. Op zich ook niet verwonderlijk met producers als Ron Howard en Tom Hanks.

Ik heb nu alle afleveringen gezien. Vond de meeste afleveringen erg interessant, maar er zaten ook een paar mindere tussen. Maar over het geheel gezien een prachtige serie.

Richard B.
30-06-2003, 07:53
Had dit bericht nog niet eerder gelezen, maar was afgelopen zaterdag aangenaam verrast toen ik toevallig de lokale Blokker binnenliep, gelijk de laatste 2 exemplaren meegenomen... 22,99 Euro voor 639 minuten !!! :shock: :D

Verder wordt er hier trouwens weinig melding van gemaakt, geen Pricewatch bijvoorbeeld...

Ik sta er eigenlijk een beetje van te kijken dat er zo weinig aandacht is voor deze serie en de dvd op het forum. Dit is gewoon een geweldige set.

Btw, wat betreft de pricewatch: weet je dat zeker? Ik dacht dat er wel eentje was hoor.

Edwin V
30-06-2003, 08:23
Ik sta er eigenlijk een beetje van te kijken dat er zo weinig aandacht is voor deze serie en de dvd op het forum. Dit is gewoon een geweldige set.
Inderdaad een prachtige serie. Ik heb ervan genoten. (y)
Ook leuk dat de apollo 13 aflevering meer vanaf de aarde werd belicht in tegenstelling tot de film.

starbuck
30-06-2003, 08:46
Ook ik wist niet van het bestaan van deze serie, onbegrijpelijk.

*starbuck gaat even wat euro's bij elkaar schrapen.

Richard B.
30-06-2003, 08:54
Er is inderdaad al een pricewatch voor aangemaakt: http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=27

Bora
30-06-2003, 11:15
Er is inderdaad al een pricewatch voor aangemaakt: http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=27

Je hebt gelijk! Ik had niet goed gezocht blijkbaar...