PDA

Bekijk de volledige versie : Prijzen bij "DVD's Te Koop Aangeboden"



Mark de Jong
07-06-2003, 18:56
Goeiendag,

ik begin steeds vaker te merken dat mensen geen prijzen bij hun posts meer willen zetten in het "DVD's Te Koop Aangeboden" forum.
Ik ben daar één van. Het is voor mij een stuk handiger mensen zelf een bod te laten uitbrengen dan dat ik een te hoge prijs neerzet en deze elke dag (goed, dat is m'n eigen keuze) moet verlagen. De mensen kunnen toch veel beter zelf aangeven wat ze ervoor willen uitgeven ? Dat werkt als je het mij vraagt een stuk sneller. Bij mij in ieder geval wel.

Ik vind daarom dan ook dat de forumregels aangepast moeten worden.

Misschien dat iemand nog iets wil toevoegen of iets hierover wil melden ?

Ernest Hamstra
07-06-2003, 19:13
Goeiendag,

ik begin steeds vaker te merken dat mensen geen prijzen bij hun posts meer willen zetten in het "DVD's Te Koop Aangeboden" forum.
Ik ben daar één van. Het is voor mij een stuk handiger mensen zelf een bod te laten uitbrengen dan dat ik een te hoge prijs neerzet en deze elke dag (goed, dat is m'n eigen keuze) moet verlagen. De mensen kunnen toch veel beter zelf aangeven wat ze ervoor willen uitgeven ? Dat werkt als je het mij vraagt een stuk sneller. Bij mij in ieder geval wel.

Ik vind daarom dan ook dat de forumregels aangepast moeten worden.

Misschien dat iemand nog iets wil toevoegen of iets hierover wil melden ?

Waarom zet je ze dan niet in de veiling, als ik zo brutaal mag zijn?

Je bepaalt voor jezelf een aardig minimum en alles wat extra wordt geboden is leuk meegenomen.

In het 'Te koop aangeboden'-gedeelte vind ik een vraagprijs wel makkelijk. In het verleden is het vaak gebeurd dat mensen gewoon beledigd zijn wanneer men een te laag bedrag biedt. Dan denk ik: "Zet er dan toch gewoon een bedrag bij". Dat scheelt veel onduidelijkheden en misverstanden.

Ik vond trouwens jouw manier van 'veilen bij afslag naar beneden' altijd wel aardig :wink: . Gewoon hoog beginnen en steeds een stukje lager tot er iemand biedt :) .

Rob Technoid
07-06-2003, 19:17
Als koper wil ik liever een richtprijs weten dan dat ik maar moet gokken of ik een beetje in de buurt kom van wat er verwacht wordt. Als iemand een DVD verkoopt die ik 10 euro waard vindt en er wordt 20 gevraagd, dan reageer ik er niet eens op, omdat de kans dat je het dan eens wordt te klein is. Als er geen richtprijs staat en ik reageer erop met 10 euro, terwijl er 20 verwacht wordt, dan krijg ik (1) een sneer dat mijn bod niet serieus zou zijn (2) het gevoel dat ik mijn eigen tijd en die van de verkoper 'ge-waste' heb. Sowieso is de vraagprijs voor mij een indicatie of ik als koper en de verkoper het eens gaan worden. Ik zie te vaak dat mensen DVD's voor prijzen willen verkopen die mijns inziens voor 2e hands schijfjes te duur zijn. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar ik wil dat het liefst meteen weten ipv tijd erin te investeren.

Mijn inziens bereik je door geen prijs te plaatsen alleen dat mensen tegen mekaar gaan opbieden. Heel leuk voor de verkoper, maar wat mij betreft kun je de DVD dan meteen in de veiling mikken.

Mark de Jong
07-06-2003, 19:26
De reden waarom ik m'n DVD's niet graag veil is omdat ik graag zeker wil zijn van het bedrag. Bij een veiling moet je vrijwel altijd onder je 'uiteindelijke' (het bedrag dat je er graag voor wilt hebben) bedrag komen te zitten en heb je dus kans dat je minder ervoor krijgt dan dat je er eigenlijk voor zou willen hebben. Daar houd ik niet van.

En mijn manier van verkopen vond ik zelf ook altijd wel aardig :)
Maar als je €3 naar beneden moet, wordt het uiteraard steeds minder interessant voor mij. Als mensen zelf een bod uitbrengen kan je gewoon akkoord gaan met het hoogste bod. Dan zijn en de koper en de verkoper beide tevreden.

Ernest Hamstra
07-06-2003, 19:30
Als mensen zelf een bod uitbrengen kan je gewoon akkoord gaan met het hoogste bod. Dan zijn en de koper en de verkoper beide tevreden.

Het één sluit het ander niet uit, denk ik. Je kunt er toch een vraag- of richtprijs bijzetten en vervolgens akkoord gaan met het hoogste bod?

Wat Rob ook zegt, prijsbewuste, pricewatch-volgende forummers krijgen nogal eens het lid op de neus wanneer zij een in hun ogen gerechtvaardigd bod uitbrengen op een tweedehands DVD.

Jaded
07-06-2003, 19:31
Als mensen zelf een bod uitbrengen kan je gewoon akkoord gaan met het hoogste bod. Dan zijn en de koper en de verkoper beide tevreden.
Dat is dus het principe van een veiling, geen te koop aangeboden.
Gaan bieden in een TKA is gewoon niet toegelaten volgens de regels (neem ik aan).
Als je een minimumbedrag neemt dat je er zelf wil voor hebben, dan zit je gewoonweg zo veilig als iets. En als er dan mensen niet op reageren, dan is je prijs gewoon te hoog en dan zal die bij een TKA ook te hoog zijn geweest.

Mark de Jong
07-06-2003, 19:32
Als koper wil ik liever een richtprijs weten dan dat ik maar moet gokken of ik een beetje in de buurt kom van wat er verwacht wordt. Als iemand een DVD verkoopt die ik 10 euro waard vindt en er wordt 20 gevraagd, dan reageer ik er niet eens op, omdat de kans dat je het dan eens wordt te klein is. Als er geen richtprijs staat en ik reageer erop met 10 euro, terwijl er 20 verwacht wordt, dan krijg ik (1) een sneer dat mijn bod niet serieus zou zijn (2) het gevoel dat ik mijn eigen tijd en die van de verkoper 'ge-waste' heb. Sowieso is de vraagprijs voor mij een indicatie of ik als koper en de verkoper het eens gaan worden. Ik zie te vaak dat mensen DVD's voor prijzen willen verkopen die mijns inziens voor 2e hands schijfjes te duur zijn. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar ik wil dat het liefst meteen weten ipv tijd erin te investeren.

Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Het commentaar hangt uiteraard helemaal van de verkoper af. Ikzelf geef altijd aan of ik een prijs te laag vind of niet. Ik zal ook nooit zeggen dat mijn tijd verspild is, want dat is uiteraard mijn eigen keuze.
Over het bedrag... Tja, over het algemeen ga ik ervan uit dat mensen ook echt geïnteresseerd zijn in een titel en 'em niet alleen voor de heb willen hebben (oftewel 1x bekijken en dan wegdoen of zo). Mensen die echt geïnteresseerd zijn zullen daarom ook altijd wel een redelijk bod doen.

Mark de Jong
07-06-2003, 19:35
Als mensen zelf een bod uitbrengen kan je gewoon akkoord gaan met het hoogste bod. Dan zijn en de koper en de verkoper beide tevreden.

Het één sluit het ander niet uit, denk ik. Je kunt er toch een vraag- of richtprijs bijzetten en vervolgens akkoord gaan met het hoogste bod?

Wat Rob ook zegt, prijsbewuste, pricewatch-volgende forummers krijgen nogal eens het lid op de neus wanneer zij een in hun ogen gerechtvaardigd bod uitbrengen op een tweedehands DVD.

Als er een prijs bij de DVD wordt gezet, wordt er zelden hoger geboden.

Aan minimumprijzen doe ik eigenlijk niet. Ik wil altijd proberen het maximumbod eruit te halen. Maar dat lukt helaas niet altijd.

Mark de Jong
07-06-2003, 19:37
Gaan bieden in een TKA is gewoon niet toegelaten volgens de regels (neem ik aan).

Uiteraard, maar daar gaat deze discussie ook over.

Jaded
07-06-2003, 19:40
Gaan bieden in een TKA is gewoon niet toegelaten volgens de regels (neem ik aan).

Uiteraard, maar daar gaat deze discussie ook over.
Waar zit het verschil dan nog in een TKA en een veiling (als je de regels aanpast)?

jokey
07-06-2003, 19:42
Gaan bieden in een TKA is gewoon niet toegelaten volgens de regels (neem ik aan).

Uiteraard, maar daar gaat deze discussie ook over.
Waar zit het verschil dan nog in een TKA en een veiling (als je de regels aanpast)?Je hoeft geen (voor de verkoper vaak te lage) minimumprijs erbij te zetten en er is geen vooraf gezette einddatum. Dat vind ik ook meteen een nadeel van de veiling. Als je niet heel laag begint (ongeveer de helft tot 3/4 van je streefbedrag) biedt er gewoon niemand. Veilen is leuk, maar je moet er van uit gaan dat je minder voor je dvd krijgt dan dat je eigenlijk zou willen hebben.

Jaded
07-06-2003, 19:45
Je hoeft geen (voor de verkoper vaak te lage) minimumprijs erbij te zetten.
Wie zegt er nu dat je een te lage vraagprijs er moet bijzetten??

Zet gewoon de prijs die je er zelf voor wilt.

Mark de Jong
07-06-2003, 19:45
Bij een veiling is er nog onzekerheid over de uiteindelijke prijs. Bij de DVD's TKA zou dat niet meer het geval zijn. Bij DVD's TKA heb je ook nog eens kans dat je minder hoeft uit te geven dan bij een veiling het geval is.

Een voorbeeld: een koper en verkoper gaan akkoord met een bod van €20. In een veiling had de koper er misschien wel €25 voor willen uitgeven. Het kan de koper dus ook nog eens geld uitsparen. Dat hoeft niet altijd, maar het kan.

Mark de Jong
07-06-2003, 19:47
Je hoeft geen (voor de verkoper vaak te lage) minimumprijs erbij te zetten.
Wie zegt er nu dat je een te lage vraagprijs er moet bijzetten??

Zet gewoon de prijs die je er zelf voor wilt.

Maar dat werkt niet altijd hebben we al enkele keren gemerkt.

Jaded
07-06-2003, 19:48
Een voorbeeld: een koper en verkoper gaan akkoord met een bod van €20. In een veiling had de koper er misschien wel €25 voor willen uitgeven. Het kan de koper dus ook nog eens geld uitsparen. Dat hoeft niet altijd, maar het kan.
Als je dat voorbeeld neemt ... wie wil er dan nog dvd's te koop aanbieden in plaats van een veiling ...

Ik zie waar je naartoe wilt, maar dat is toch niet mogelijk. Er moet een onderscheid zijn tussen een veiling en een TKA en dit zou dan vervagen.

Rob Technoid
07-06-2003, 19:49
Ik kan me situaties herinneren waarin hier DVD's die in de winkel 30 euro kosten voor ruim 20 worden aangeboden, terwijl dezelfde titel met dezelfde specs voor 8 pond, dus ong. 14 euro bij play.com moet kosten. Als er geen vraagprijs bij staat bied ik dan een bedrag wat aanzienlijk lager is dan de prijs van play, waardoor dus een enorme discrepantie onstaat tussen de gewenste prijs van de verkoper voor zijn DVD, en de voor de koper 'rechtvaardige' prijs voor een 2e handsje. In beide gevallen zet je de deur open voor wederzijdse irritatie, omdat je mekaar dan kan verwijten niet serieus te zijn.

Jaded
07-06-2003, 19:49
Maar dat werkt niet altijd hebben we al enkele keren gemerkt.
Dan is je vraagprijs gewoon te hoog. Dan zou je dat er ook niet van gekregen hebben bij een TKA.

jokey
07-06-2003, 19:49
Gaan bieden in een TKA is gewoon niet toegelaten volgens de regels (neem ik aan).

Uiteraard, maar daar gaat deze discussie ook over.
Waar zit het verschil dan nog in een TKA en een veiling (als je de regels aanpast)?Je hoeft geen (voor de verkoper vaak te lage) minimumprijs erbij te zetten en er is geen vooraf gezette einddatum. Dat vind ik ook meteen een nadeel van de veiling. Als je niet heel laag begint (ongeveer de helft tot 3/4 van je streefbedrag) biedt er gewoon niemand. Veilen is leuk, maar je moet er van uit gaan dat je minder voor je dvd krijgt dan dat je eigenlijk zou willen hebben.

Jaded
07-06-2003, 19:51
In beide gevallen zet je de deur open voor wederzijdse irritatie, omdat je mekaar dan kan verwijten niet serieus te zijn.
Hebben we daar onlangs niet een discussie over gehad ivm vaste prijzen ... :wink:

Rob, in mijn ogen heb je gelijk. Er zou een vraagprijs moeten staan bij TKA dvd's. En men dient zich te houden aan die prijs (geen opbiedingen).

Rob Technoid
07-06-2003, 19:51
Je hoeft geen (voor de verkoper vaak te lage) minimumprijs erbij te zetten.
Wie zegt er nu dat je een te lage vraagprijs er moet bijzetten??

Zet gewoon de prijs die je er zelf voor wilt.

Maar dat werkt niet altijd hebben we al enkele keren gemerkt.

Lijkt mij dat de conclusie dan is dat je vraagprijs te hoog is. Of ga ik hier te kort door de bocht?

Jaded
07-06-2003, 19:53
Lijkt mij dat de conclusie dan is dat je vraagprijs te hoog is.



Maar dat werkt niet altijd hebben we al enkele keren gemerkt.
Dan is je vraagprijs gewoon te hoog. Dan zou je dat er ook niet van gekregen hebben bij een TKA.

Of ga ik hier te kort door de bocht?
Als dat zo is, dan zijn we met twee.

Rob Technoid
07-06-2003, 19:54
In beide gevallen zet je de deur open voor wederzijdse irritatie, omdat je mekaar dan kan verwijten niet serieus te zijn.
Hebben we daar onlangs niet een discussie over gehad ivm vaste prijzen ... :wink:

Rob, in mijn ogen heb je gelijk. Er zou een vraagprijs moeten staan bij TKA dvd's. En men dient zich te houden aan die prijs (geen opbiedingen).

Sowieso krijg je volgens mij alleen maar weer van die discussies van 'daar-en-daar' kan ik hem nieuw goedkoop krijgen. Daar is niemand toch bij gebaat?

Mark de Jong
07-06-2003, 19:55
Maar dat werkt niet altijd hebben we al enkele keren gemerkt.
Dan is je vraagprijs gewoon te hoog. Dan zou je dat er ook niet van gekregen hebben bij een TKA.

Dat klopt. Maar zoals ik al zei wil ik altijd proberen het maximumbedrag eruit te halen. En ik ga niet graag lager zitten.

Mark de Jong
07-06-2003, 19:56
Gaan bieden in een TKA is gewoon niet toegelaten volgens de regels (neem ik aan).

Uiteraard, maar daar gaat deze discussie ook over.
Waar zit het verschil dan nog in een TKA en een veiling (als je de regels aanpast)?Je hoeft geen (voor de verkoper vaak te lage) minimumprijs erbij te zetten en er is geen vooraf gezette einddatum. Dat vind ik ook meteen een nadeel van de veiling. Als je niet heel laag begint (ongeveer de helft tot 3/4 van je streefbedrag) biedt er gewoon niemand. Veilen is leuk, maar je moet er van uit gaan dat je minder voor je dvd krijgt dan dat je eigenlijk zou willen hebben.

Kijk, dat bedoel ik.

jokey
07-06-2003, 19:56
In beide gevallen zet je de deur open voor wederzijdse irritatie, omdat je mekaar dan kan verwijten niet serieus te zijn.
Hebben we daar onlangs niet een discussie over gehad ivm vaste prijzen ... :wink:

Rob, in mijn ogen heb je gelijk. Er zou een vraagprijs moeten staan bij TKA dvd's. En men dient zich te houden aan die prijs (geen opbiedingen).

Sowieso krijg je volgens mij alleen maar weer van die discussies van 'daar-en-daar' kan ik hem nieuw goedkoop krijgen. Daar is niemand toch bij gebaat?Die krijg je ook als er wel een prijs bij staat.

Jaded
07-06-2003, 19:57
Dat klopt. Maar zoals ik al zei wil ik altijd proberen het maximumbedrag eruit te halen. En ik ga niet graag lager zitten.
Zet hem dan toch gewoon in de veiling. Er zegt toch echt niemand dat je moet beginnen aan de helft of 3/4 van je vraagprijs. Dat wordt hier wel gezegd in deze thread, maar ik vind toch echt van niet.

Jaded
07-06-2003, 19:58
Die krijg je ook als er wel een prijs bij staat.
Das niet waar.
Met de onlangs nieuwe regel ivm de vaste prijs vermelding mag dat niet meer.

Mark de Jong
07-06-2003, 19:58
Dat klopt. Maar zoals ik al zei wil ik altijd proberen het maximumbedrag eruit te halen. En ik ga niet graag lager zitten.
Zet hem dan toch gewoon in de veiling. Er zegt toch echt niemand dat je moet beginnen aan de helft of 3/4 van je vraagprijs. Dat wordt hier wel gezegd in deze thread, maar ik vind toch echt van niet.

Nee, dat klopt. Maar als ik meteen een maximumbedrag neerzet zal niemand bieden.

Mark de Jong
07-06-2003, 19:59
Die krijg je ook als er wel een prijs bij staat.
Das niet waar.
Met de onlangs nieuwe regel ivm de vaste prijs vermelding mag dat niet meer.

Ik krijg zo nu en dan nog altijd van dat soort berichten.

jokey
07-06-2003, 20:00
Die krijg je ook als er wel een prijs bij staat.
Das niet waar.
Met de onlangs nieuwe regel ivm de vaste prijs vermelding mag dat niet meer.Nee,mag eigenlijk niet maar het gebeurt nog wel (al is het zeker minder geworden). En ik zie bijna nergens bij staan of het een vaste prijs of een vraagprijs is.

Jaded
07-06-2003, 20:00
Ik krijg zo nu en dan nog altijd van dat soort berichten.
Is ook nog maar een nieuwe regel, nog niet zo gekend.
Zal wel beteren. Er zijn altijd nieuwe leden die de regels nog niet goed kennen.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:01
Ik kan me situaties herinneren waarin hier DVD's die in de winkel 30 euro kosten voor ruim 20 worden aangeboden, terwijl dezelfde titel met dezelfde specs voor 8 pond, dus ong. 14 euro bij play.com moet kosten. Als er geen vraagprijs bij staat bied ik dan een bedrag wat aanzienlijk lager is dan de prijs van play, waardoor dus een enorme discrepantie onstaat tussen de gewenste prijs van de verkoper voor zijn DVD, en de voor de koper 'rechtvaardige' prijs voor een 2e handsje. In beide gevallen zet je de deur open voor wederzijdse irritatie, omdat je mekaar dan kan verwijten niet serieus te zijn.

Rob, ik weet dat dat soort situaties zo nu en dan ontstaan, maar daar heb ik ook begrip voor. Ik zal daar bijvoorbeeld nooit geïrriteerd van raken. Een "ik vind die prijs te laag" is ruim voldoende om aan te geven dat de koper hoger moet gaan zitten met de prijs.

Jaded
07-06-2003, 20:01
En ik zie bijna nergens bij staan of het een vaste prijs of een vraagprijs is.
Als er niets bijstaat, dan is het geen vaste prijs.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:02
Bovendien is het voor enkele DVD's (zoals echte Limited Editions) bijzonder moeilijk om daar een leuke prijs te verzinnen. Dan werkt het gewoon stukken beter als mensen zelf een bod uitbrengen.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:03
Die krijg je ook als er wel een prijs bij staat.
Das niet waar.
Met de onlangs nieuwe regel ivm de vaste prijs vermelding mag dat niet meer.

Ik krijg zo nu en dan nog altijd van dat soort berichten.

Zeikerds zul je altijd houden. Maar andersom wordt ik ook onpasselijk als ik verweten wordt een onrealistische prijs te bieden, terwijl ik tegen de nieuwprijs aan zit. Ik zal niemand confronteren met "daar en daar kost ie zoveel", maar ik verwacht eenzelfde respect terug. Ik bedoel, gaat er dan bij de verkoper dan niet een lampje branden van "ik ben te duur"?

In ieder geval, die ellende wil ik mezelf en de verkoper besparen. Daarom wil ik meteen weten wat een DVD moet kosten. Als ik hem net te duur vind, maar wel in de buurt van wat ie mag kosten, is dan aan mij de keuze om een tegenbod uit te brengen, of meteen de vraagprijs te bieden.

jokey
07-06-2003, 20:03
Als je neerzet: "vraagprijs" dan zullen mensen altijd minder gaan bieden. Dan wordt het ook een verkapte veiling omdat je als verkoper dan toch blijft wachten tot er iemand je vraagprijs wil betalen of er tenminste zo dicht mogelijk bij zit.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:06
Die krijg je ook als er wel een prijs bij staat.
Das niet waar.
Met de onlangs nieuwe regel ivm de vaste prijs vermelding mag dat niet meer.

Ik krijg zo nu en dan nog altijd van dat soort berichten.

Zeikerds zul je altijd houden. Maar andersom wordt ik ook onpasselijk als ik verweten wordt een onrealistische prijs te bieden, terwijl ik tegen de nieuwprijs aan zit. Ik zal niemand confronteren met "daar en daar kost ie zoveel", maar ik verwacht eenzelfde respect terug. Ik bedoel, gaat er dan bij de verkoper dan niet een lampje branden van "ik ben te duur"?

In ieder geval, die ellende wil ik mezelf en de verkoper besparen. Daarom wil ik meteen weten wat een DVD moet kosten. Als ik hem net te duur vind, maar wel in de buurt van wat ie mag kosten, is dan aan mij de keuze om een tegenbod uit te brengen, of meteen de vraagprijs te bieden.

Als iemand hier een DVD koopt van €30 die in het buitenland, met dezelfde specs, voor de helft van de prijs ligt, dan zal de koper niet graag de prijs laten zakken. En dat is gewoon begrijpelijk. Niet iedereen heeft tenslotte toegang tot een creditcard.

Maar over die ellende... die kan je ook besparen door geen bod uit te brengen en gewoon verder te zoeken naar iemand anders die die DVD verkoopt met een vraagprijs.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:07
Rob, ik weet dat dat soort situaties zo nu en dan ontstaan, maar daar heb ik ook begrip voor. Ik zal daar bijvoorbeeld nooit geïrriteerd van raken. Een "ik vind die prijs te laag" is ruim voldoende om aan te geven dat de koper hoger moet gaan zitten met de prijs.

Ik snap ook wel dat je als verkoper een goeie prijs voor je dvd's wil hebben, maar haal je je niet meer ellende op de hals als je de prijs weglaat. Waarschijnlijk zullen mensen dan sowieso altijd te laag bieden, om je JOU minimumprijs te ontlokken?

Rob Technoid
07-06-2003, 20:10
Maar over die ellende... die kan je ook besparen door geen bod uit te brengen en gewoon verder te zoeken naar iemand anders die die DVD verkoopt met een vraagprijs.

Dat is precies wat ik meer en meer doe. En als ik al reageer als er geen prijs bij staat, dan vraag ik wat ie moet kosten. Ik breng nooit direct een bod uit. Omdat ik altijd laag zal inzetten...

Mark de Jong
07-06-2003, 20:10
Rob, ik weet dat dat soort situaties zo nu en dan ontstaan, maar daar heb ik ook begrip voor. Ik zal daar bijvoorbeeld nooit geïrriteerd van raken. Een "ik vind die prijs te laag" is ruim voldoende om aan te geven dat de koper hoger moet gaan zitten met de prijs.

Ik snap ook wel dat je als verkoper een goeie prijs voor je dvd's wil hebben, maar haal je je niet meer ellende op de hals als je de prijs weglaat. Waarschijnlijk zullen mensen dan sowieso altijd te laag bieden, om je JOU minimumprijs te ontlokken?

Ik heb de afgelopen dagen een stuk of 5 DVD's verkocht zonder vraagprijs erbij te zetten, en die (de meeste in ieder geval) kreeg ik toch echt een stuk sneller verkocht dan normaal. Ik vond het (en vind het nog steeds) gewoon een stuk beter en effectiever werken.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:12
Maar over die ellende... die kan je ook besparen door geen bod uit te brengen en gewoon verder te zoeken naar iemand anders die die DVD verkoopt met een vraagprijs.

Dat is precies wat ik meer en meer doe. En als ik al reageer als er geen prijs bij staat, dan vraag ik wat ie moet kosten. Ik breng nooit direct een bod uit. Omdat ik altijd laag zal inzetten...

Als je aan iemand vraagt wat ie moet kosten heeft het weinig zin voor de verkoper om de vraagprijs weg te laten. Dan kan je beter geen bod uitbrengen, toch ?

Jaded
07-06-2003, 20:12
Ik heb de afgelopen dagen een stuk of 5 DVD's verkocht zonder vraagprijs erbij te zetten, en die (de meeste in ieder geval) kreeg ik toch echt een stuk sneller verkocht dan normaal. Ik vond het (en vind het nog steeds) gewoon een stuk beter en effectiever werken.
En denk je dat je bij de anderen soms geen irritatie hebt opgewekt?
Ze zitten zonder dat ze het zelf willen in een veilingsysteem.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:14
Ik heb de afgelopen dagen een stuk of 5 DVD's verkocht zonder vraagprijs erbij te zetten, en die (de meeste in ieder geval) kreeg ik toch echt een stuk sneller verkocht dan normaal. Ik vond het (en vind het nog steeds) gewoon een stuk beter en effectiever werken.

Misschien waren de titels interessanter...? ;)

Mark de Jong
07-06-2003, 20:14
Ik heb de afgelopen dagen een stuk of 5 DVD's verkocht zonder vraagprijs erbij te zetten, en die (de meeste in ieder geval) kreeg ik toch echt een stuk sneller verkocht dan normaal. Ik vond het (en vind het nog steeds) gewoon een stuk beter en effectiever werken.
En denk je dat je bij de anderen soms geen irritatie hebt opgewekt?
Ze zitten zonder dat ze het zelf willen in een veilingsysteem.

Nee, ik denk het niet. Ik zal er hoogstens een paar hebben moeten teleurstellen. Maar als ze meteen een goed en redelijk bod uitgebracht hadden was er niets aan de hand geweest (daarom zet ik dat ook in m'n posts).

Mark de Jong
07-06-2003, 20:14
Ik heb de afgelopen dagen een stuk of 5 DVD's verkocht zonder vraagprijs erbij te zetten, en die (de meeste in ieder geval) kreeg ik toch echt een stuk sneller verkocht dan normaal. Ik vond het (en vind het nog steeds) gewoon een stuk beter en effectiever werken.

Misschien waren de titels interessanter...? ;)

Dat kan, maar ik betwijfel het. Dat is uiteraard voor iedereen anders.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:15
Tot nu toe heeft niemand me nog echt kunnen overtuigen... :)

Jaded
07-06-2003, 20:16
Nee, ik denk het niet. Ik zal er hoogstens een paar hebben moeten teleurstellen. Maar als ze meteen een goed en redelijk bod uitgebracht hadden was er niets aan de hand geweest (daarom zet ik dat ook in m'n posts).
Euhm ik vind € 15 voor een tweedehands dvd, terwijl die voor € 20 in de winkel ligt, meer dan redelijk.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:16
Ik heb de afgelopen dagen een stuk of 5 DVD's verkocht zonder vraagprijs erbij te zetten, en die (de meeste in ieder geval) kreeg ik toch echt een stuk sneller verkocht dan normaal. Ik vond het (en vind het nog steeds) gewoon een stuk beter en effectiever werken.
En denk je dat je bij de anderen soms geen irritatie hebt opgewekt?
Ze zitten zonder dat ze het zelf willen in een veilingsysteem.

Nee, ik denk het niet. Ik zal er hoogstens een paar hebben moeten teleurstellen. Maar als ze meteen een goed en redelijk bod uitgebracht hadden was er niets aan de hand geweest (daarom zet ik dat ook in m'n posts).

Sorry dat ik het zeg, maar ik moet zeggen dat ik me wel gestoord heb aan de gang van zaken bij de Resident Evil verkoop van je. Want dat was zoals Jaded al zei niet meer of minder dan een verkapte veiling.

Ik bedoel dit niet als directe aanval op jou als persoon hoor, maar ik vond zoals het ging dat die thread in de veiling thuis hoorde...

Mark de Jong
07-06-2003, 20:19
Ik heb de afgelopen dagen een stuk of 5 DVD's verkocht zonder vraagprijs erbij te zetten, en die (de meeste in ieder geval) kreeg ik toch echt een stuk sneller verkocht dan normaal. Ik vond het (en vind het nog steeds) gewoon een stuk beter en effectiever werken.
En denk je dat je bij de anderen soms geen irritatie hebt opgewekt?
Ze zitten zonder dat ze het zelf willen in een veilingsysteem.

Nee, ik denk het niet. Ik zal er hoogstens een paar hebben moeten teleurstellen. Maar als ze meteen een goed en redelijk bod uitgebracht hadden was er niets aan de hand geweest (daarom zet ik dat ook in m'n posts).

Sorry dat ik het zeg, maar ik moet zeggen dat ik me wel gestoord heb aan de gang van zaken bij de Resident Evil verkoop van je. Want dat was zoals Jaded al zei niet meer of minder dan een verkapte veiling.

Ik bedoel dit niet als directe aanval op jou als persoon hoor, maar ik vond zoals het ging dat die thread in de veiling thuis hoorde...

Mag ik vragen waarom je dat vond ? Want volgens mij leek die nog het minste op een veiling. Jeroenenagnes wilde er €18 voor geven en ik gaf gewoon aan dat ze 'em voor €18,50 konden kopen. Zoiets doe je niet in een veiling. Ik had ook kunnen zeggen: ik wacht op een beter bod en mensen nog meer laten bieden.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:21
Nee, ik denk het niet. Ik zal er hoogstens een paar hebben moeten teleurstellen. Maar als ze meteen een goed en redelijk bod uitgebracht hadden was er niets aan de hand geweest (daarom zet ik dat ook in m'n posts).
Euhm ik vind € 15 voor een tweedehands dvd, terwijl die voor € 20 in de winkel ligt, meer dan redelijk.

Denk aan de staat van de DVD. "In nieuwstaat" staat erbij. Dat zal ik echt niet zeggen om de verkoop te stimuleren of zo.

Jaded
07-06-2003, 20:21
Ik had ook kunnen zeggen: ik wacht op een beter bod en mensen nog meer laten bieden.


Ik hou het nog effe in gedachten Jaded.

Dat komt uit die thread. Lijkt er toch verdacht op. :)

Mark de Jong
07-06-2003, 20:22
[Ik had ook kunnen zeggen: ik wacht op een beter bod en mensen nog meer laten bieden.


[Ik hou het nog effe in gedachten Jaded.

Dat komt uit die thread. Lijkt er toch verdacht op. :)

Dat klopt. Daarmee geef ik ook aan dat ik liever wacht op een hoger bod en dat is dacht ik duidelijk te zien in die zin.

Jaded
07-06-2003, 20:23
Denk aan de staat van de DVD. "In nieuwstaat" staat erbij. Dat zal ik echt niet zeggen om de verkoop te stimuleren of zo.
Blijft een tweedehands dvd. Iedereen gaat ervan uit dat een aangeboden dvd in nieuwstaat is, tenzij het anders vermeld is.

Jaded
07-06-2003, 20:24
Dat klopt. Daarmee geef ik ook aan dat ik liever wacht op een hoger bod en dat is dacht ik duidelijk te zien in die zin.
Inderdaad ... dus een veiling situatie.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:24
Mag ik vragen waarom je dat vond ? Want volgens mij leek die nog het minste op een veiling. Jeroenenagnes wilde er €18 voor geven en ik gaf gewoon aan dat ze 'em voor €18,50 konden kopen. Zoiets doe je niet in een veiling. Ik had ook kunnen zeggen: ik wacht op een beter bod en mensen nog meer laten bieden.

Ik wil dit graag toelichten, want het is natuurlijk een vrij 'hard' statement van mijn kant, en laat ik voorop stellen dat ik je niet in zeik wil zetten of zo.

Waar het mij om ging is dat Jaded een bod uitbracht, waar je heel duidelijk liet blijken dat wie dan ook iets hoger uitbracht, de titel zou kunnen krijgen. Hiermee nodig je mensen uit om publiekelijk tegen mekaar op te laten bieden, en vergroot je de kans op onregelmatigheden.

Ik ben zelf een voorstander van een vraagprijs in de thread. En dan een bod als koper breng je in discretie uit via PM.

Maar thats just mijn mening

Mark de Jong
07-06-2003, 20:25
Denk aan de staat van de DVD. "In nieuwstaat" staat erbij. Dat zal ik echt niet zeggen om de verkoop te stimuleren of zo.
Blijft een tweedehands dvd. Iedereen gaat ervan uit dat een aangeboden dvd in nieuwstaat is, tenzij het anders vermeld is.

Daar ga ik meestal ook vanuit ja, maar je moest eens weten hoeveel keren ik al niet een DVD heb gekocht die beschadigd was. Al zoveel keer. En dat kwam echt niet door de postbode hoor. En als je dan de thread effe bekijkt is daar ook meestal niets over aangegeven.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:26
Dat klopt. Daarmee geef ik ook aan dat ik liever wacht op een hoger bod en dat is dacht ik duidelijk te zien in die zin.
Inderdaad ... dus een veiling situatie.

Bij een veiling staat een einddatum vermeld. Dat is hier niet het geval.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:26
Denk aan de staat van de DVD. "In nieuwstaat" staat erbij. Dat zal ik echt niet zeggen om de verkoop te stimuleren of zo.
Blijft een tweedehands dvd. Iedereen gaat ervan uit dat een aangeboden dvd in nieuwstaat is, tenzij het anders vermeld is.

Hier sluit ik me van harte bij aan. Argumenten als "slechts 1 keer bekeken" hebben bij mij net zo veel waarde als bij het kopen van een auto de mededeling dat ie van een oma was die er nooit in reed.

Jaded
07-06-2003, 20:26
en laat ik voorop stellen dat ik je niet in zeik wil zetten of zo.
Voor alle zekerheid, dat is ook mijn bedoeling niet.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:29
Dat klopt. Daarmee geef ik ook aan dat ik liever wacht op een hoger bod en dat is dacht ik duidelijk te zien in die zin.
Inderdaad ... dus een veiling situatie.

Bij een veiling staat een einddatum vermeld. Dat is hier niet het geval.

Dus heb je al verkoper het voordeel van een veiling zonder de verplichting een minimumprijs te noemen en met een open eind zodat je net zo lang kan wachten totdat iemand gek genoeg is een heel hoog bod te doen ;)

Tsja, ik kan niet anders zeggen dat het gewoon "niet lekker aanvoelt".

Mark de Jong
07-06-2003, 20:29
Mag ik vragen waarom je dat vond ? Want volgens mij leek die nog het minste op een veiling. Jeroenenagnes wilde er €18 voor geven en ik gaf gewoon aan dat ze 'em voor €18,50 konden kopen. Zoiets doe je niet in een veiling. Ik had ook kunnen zeggen: ik wacht op een beter bod en mensen nog meer laten bieden.

Ik wil dit graag toelichten, want het is natuurlijk een vrij 'hard' statement van mijn kant, en laat ik voorop stellen dat ik je niet in zeik wil zetten of zo.

Waar het mij om ging is dat Jaded een bod uitbracht, waar je heel duidelijk liet blijken dat wie dan ook iets hoger uitbracht, de titel zou kunnen krijgen. Hiermee nodig je mensen uit om publiekelijk tegen mekaar op te laten bieden, en vergroot je de kans op onregelmatigheden.

Ik ben zelf een voorstander van een vraagprijs in de thread. En dan een bod als koper breng je in discretie uit via PM.

Maar thats just mijn mening

Mijn bedoeling is mensen gewoon een beter bod uit te laten brengen. Het "opbieden" commentaar vind ik een beetje overdreven.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:31
Denk aan de staat van de DVD. "In nieuwstaat" staat erbij. Dat zal ik echt niet zeggen om de verkoop te stimuleren of zo.
Blijft een tweedehands dvd. Iedereen gaat ervan uit dat een aangeboden dvd in nieuwstaat is, tenzij het anders vermeld is.

Hier sluit ik me van harte bij aan. Argumenten als "slechts 1 keer bekeken" hebben bij mij net zo veel waarde als bij het kopen van een auto de mededeling dat ie van een oma was die er nooit in reed.

Bij mij betekent 'In nieuwstaat" een gesealde DVD, een DVD die ik nog nooit heb bekeken of een DVD die er zo uit ziet alsof ie recht uit een winkel komt. In dat geval ga je niet de helft onder de verkoopprijs zitten.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:31
Mijn bedoeling is mensen gewoon een beter bod uit te laten brengen. Het "opbieden" commentaar vind ik een beetje overdreven.

Hoezo? Dat is toch wat er feitelijk gebeurt?
Of zie ik dat verkeerd?

Mark de Jong
07-06-2003, 20:32
Dat klopt. Daarmee geef ik ook aan dat ik liever wacht op een hoger bod en dat is dacht ik duidelijk te zien in die zin.
Inderdaad ... dus een veiling situatie.

Bij een veiling staat een einddatum vermeld. Dat is hier niet het geval.

Dus heb je al verkoper het voordeel van een veiling zonder de verplichting een minimumprijs te noemen en met een open eind zodat je net zo lang kan wachten totdat iemand gek genoeg is een heel hoog bod te doen ;)

Tsja, ik kan niet anders zeggen dat het gewoon "niet lekker aanvoelt".

Uiteraard kan dat. Maar zoiets zal je echt nooit zien. Ik zou zeggen bekijk het andere forum eens en volg eens een aantal threads. Je zal zien dat zoiets nooit voorkomt en dat het vlekkeloos werkt.

Jaded
07-06-2003, 20:34
Mijn bedoeling is mensen gewoon een beter bod uit te laten brengen. Het "opbieden" commentaar vind ik een beetje overdreven.

Hoezo? Dat is toch wat er feitelijk gebeurt?
Of zie ik dat verkeerd?
Dat maak ik er ook uit op.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:35
Bij mij betekent 'In nieuwstaat" een gesealde DVD, een DVD die ik nog nooit heb bekeken of een DVD die er zo uit ziet alsof ie recht uit een winkel komt. In dat geval ga je niet de helft onder de verkoopprijs zitten.

Gesealde dvd laat minder ruimte over voor interpretatie dan "nieuwstaat". En sowieso heb je mij niet horen zeggen dat je een gloednieuwe DVD voor de helft van de winkelprijs moet verkopen.

En geseald of niet, ik vind dat net ze goed geen argument om BOVEN de winkelprijs te gaan zitten, wat ook wel eens gebeurd...

Jaded
07-06-2003, 20:35
Ik heb een tijdje geleden nog eens de NU KOPEN-regel onder de aandacht gebracht.

Er is nog geen reactie op geweest vanuit de crew.
Maar kan dit geen uitsluitsel geven in de veiling threads?
Zo combineer je een beetje hetgeen je nu voorstelt met een veiling.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:37
Mijn bedoeling is mensen gewoon een beter bod uit te laten brengen. Het "opbieden" commentaar vind ik een beetje overdreven.

Hoezo? Dat is toch wat er feitelijk gebeurt?
Of zie ik dat verkeerd?

In feite gebeurt dat ook, maar als ik zeg dat ik wacht op een beter bod, dan is het een kwestie van een keer iets hoger bieden en kijken wat de verkoper ervan vindt. Het is niet echt een veiling als je je elke keer hoger gaat zitten dan je eigen, oude, bod. Maar dat vind ik en dat hoeft uiteraard niet altijd zo te zijn.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:37
Ik heb een tijdje geleden nog eens de NU KOPEN-regel onder de aandacht gebracht.

Er is nog geen reactie op geweest vanuit de crew.
Maar kan dit geen uitsluitsel geven in de veiling threads?
Zo combineer je een beetje hetgeen je nu voorstelt met een veiling.

Kun je in het kort vertellen wat die regel inhoudt?

Mark de Jong
07-06-2003, 20:39
Bij mij betekent 'In nieuwstaat" een gesealde DVD, een DVD die ik nog nooit heb bekeken of een DVD die er zo uit ziet alsof ie recht uit een winkel komt. In dat geval ga je niet de helft onder de verkoopprijs zitten.

Gesealde dvd laat minder ruimte over voor interpretatie dan "nieuwstaat". En sowieso heb je mij niet horen zeggen dat je een gloednieuwe DVD voor de helft van de winkelprijs moet verkopen.

En geseald of niet, ik vind dat net ze goed geen argument om BOVEN de winkelprijs te gaan zitten, wat ook wel eens gebeurd...

Oh, maar ik keur het ook helemaal niet goed om boven de verkoopprijs te zitten. Tenzij het gaat om een DVD die je hier voor bijvoorbeeld €25 hebt gekocht en in het buitenland kan kopen voor €15. Dan is het uiteraard niet meer dan normaal dat de verkoper boven de buitenlandse prijs gaat zitten.

Jaded
07-06-2003, 20:40
Kun je in het kort vertellen wat die regel inhoudt?
Voorbeeld van een veiling:

A.I. R2 NL
Beginnen bij € 12
Overbieden met € 0,5
Einddatum: binnen een week
Inclusief verzenden.
Nu kopen: € 17

Het bieden kan dus beginnen bij € 12, maar als iemand de titel echt wilt kan die hem direct kopen voor € 17.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:40
Ik heb een tijdje geleden nog eens de NU KOPEN-regel onder de aandacht gebracht.

Er is nog geen reactie op geweest vanuit de crew.
Maar kan dit geen uitsluitsel geven in de veiling threads?
Zo combineer je een beetje hetgeen je nu voorstelt met een veiling.

Kun je in het kort vertellen wat die regel inhoudt?

Die regel houdt in dat je voor een bepaald bedrag, tijdens een veiling, een DVD direct kan kopen en dus niet hoeft te bieden tot de veiling is afgelopen.

Hennie
07-06-2003, 20:40
Ik vind een vraagprijs ook het makkelijkste als die er bij staat, en bovendien zijn het de regels nog hier.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:41
Ik vind een vraagprijs ook het makkelijkste als die er bij staat, en bovendien zijn het de regels nog hier.

Ja, maar zoals ik al zei gaat deze thread daarover.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:42
In feite gebeurt dat ook, maar als ik zeg dat ik wacht op een beter bod, dan is het een kwestie van een keer iets hoger bieden en kijken wat de verkoper ervan vindt. Het is niet echt een veiling als je je elke keer hoger gaat zitten dan je eigen, oude, bod. Maar dat vind ik en dat hoeft uiteraard niet altijd zo te zijn.

Ik heb liever dat je dan een PM stuurt met de mededeling dat het bod te laag is en of je een hoger bod wilt uitbrengen via PM. Zoals het nu ging kan iedereen een ander bod uitbrengen, en je kan de DVD verkopen. Ik vind het wel zo netjes dat als je met iemand aan het onderhandelen bent, dat je dan ook eerst met die persoon de onderhandelingen afmaakt, voordat je anderen erbij betrekt.

Nu weet ik niet of in bovenstaand voorbeeld dat ook gebeurd is...?

Mark de Jong
07-06-2003, 20:44
In feite gebeurt dat ook, maar als ik zeg dat ik wacht op een beter bod, dan is het een kwestie van een keer iets hoger bieden en kijken wat de verkoper ervan vindt. Het is niet echt een veiling als je je elke keer hoger gaat zitten dan je eigen, oude, bod. Maar dat vind ik en dat hoeft uiteraard niet altijd zo te zijn.

Ik heb liever dat je dan een PM stuurt met de mededeling dat het bod te laag is en of je een hoger bod wilt uitbrengen via PM. Zoals het nu ging kan iedereen een ander bod uitbrengen, en je kan de DVD verkopen. Ik vind het wel zo netjes dat als je met iemand aan het onderhandelen bent, dat je dan ook eerst met die persoon de onderhandelingen afmaakt, voordat je anderen erbij betrekt.

Nu weet ik niet of in bovenstaand voorbeeld dat ook gebeurd is...?

Als ik zeg "ik wacht op een hoger bod" is de zaak als je het mij vraagt afgesloten. Daarmee geef ik aan dat de geïnteresseerde een hoger bod kan uitbrengen indien deze nog interesse erin heeft. PM's versturen naar iedereen die een bod uitbrengt is te tijdrovend.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:44
Kun je in het kort vertellen wat die regel inhoudt?
Voorbeeld van een veiling:

A.I. R2 NL
Beginnen bij € 12
Overbieden met € 0,5
Einddatum: binnen een week
Inclusief verzenden.
Nu kopen: € 17

Het bieden kan dus beginnen bij € 12, maar als iemand de titel echt wilt kan die hem direct kopen voor € 17.

Sja, wat als iemand 17 euro roept en iemand gelijk erachteraan 17,50?

Hennie
07-06-2003, 20:45
Ik vind een vraagprijs ook het makkelijkste als die er bij staat, en bovendien zijn het de regels nog hier.

Ja, maar zoals ik al zei gaat deze thread daarover.

Stel dat ik hier nu Jungle boek te koop zet en zet daar geen vraagprijs bij, dan heb je de binnen de korste keer een hele discussie in die thread, zeker met "speciale dvd's" krijg je dat al heel snel om dat te voorkomen vind ik het normaal dat er dan een prijs bij staaten als je meer wilt dan de vraagprijs dan in de veiling.

Jaded
07-06-2003, 20:47
Sja, wat als iemand 17 euro roept en iemand gelijk erachteraan 17,50?
Volgens de regels zou de dvd dan moeten gaan naar diegene dat de nu kopen prijs heeft geboden.

Tenzij het duidelijk is dat de nu kopen prijs een gevolg is van natuurlijk bieden. Maar dat is natuurlijk een kleine schemerzone. In principe is het ook de bedoeling dat de nu kopen prijs eigenlijk te hoog is voor de aangeboden dvd. Maar als iemand hem echt graag wilt ....

Mark de Jong
07-06-2003, 20:47
Ik vind een vraagprijs ook het makkelijkste als die er bij staat, en bovendien zijn het de regels nog hier.

Ja, maar zoals ik al zei gaat deze thread daarover.

Stel dat ik hier nu Jungle boek te koop zet en zet daar geen vraagprijs bij, dan heb je de binnen de korste keer een hele discussie in die thread, zeker met "speciale dvd's" krijg je dat al heel snel om dat te voorkomen vind ik het normaal dat er dan een prijs bij staaten als je meer wilt dan de vraagprijs dan in de veiling.

Integendeel, bij een speciale DVD zoals een echte Limited Edition, is het voor de verkoper zeer lastig om er een goeie prijs voor te vragen. Dat werkt gewoon een stuk makkelijker als een geïnteresseerde een bod uitbrengt.

Hennie
07-06-2003, 20:49
Als je iets te koop aanbied dan heb je wel een prijs in gedachten die je er minimaal voor wil.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:50
Als ik zeg "ik wacht op een hoger bod" is de zaak als je het mij vraagt afgesloten. Daarmee geef ik aan dat de geïnteresseerde een hoger bod kan uitbrengen indien deze nog interesse erin heeft. PM's versturen naar iedereen die een bod uitbrengt is te tijdrovend.

Waar het mij om gaat is dat de aanvankelijke geinteresseerde misschien niet eens de kans heeft om met een hoger bod te komen. Maar goed, daar heb je als verkoper geen bericht aan :)

Rob Technoid
07-06-2003, 20:51
Sja, wat als iemand 17 euro roept en iemand gelijk erachteraan 17,50?
Volgens de regels zou de dvd dan moeten gaan naar diegene dat de nu kopen prijs heeft geboden.

Tenzij het duidelijk is dat de nu kopen prijs een gevolg is van natuurlijk bieden. Maar dat is natuurlijk een kleine schemerzone. In principe is het ook de bedoeling dat de nu kopen prijs eigenlijk te hoog is voor de aangeboden dvd. Maar als iemand hem echt graag wilt ....

mwah, ik loop niet echt warm voor deze regel :)

Jaded
07-06-2003, 20:52
Om even in een specifiek voorbeeld te blijven ... de Resident Evil thread.
Je, Music Intructor, zegt dat er een deal is voor € 18,50.

Wat als ik nu direct daarachter € 18,5 bied ... naar wie gaat hij dan?

Mark de Jong
07-06-2003, 20:52
Nee, dat is waar. Maar dat heb je ook bij een veiling.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:53
Integendeel, bij een speciale DVD zoals een echte Limited Edition, is het voor de verkoper zeer lastig om er een goeie prijs voor te vragen. Dat werkt gewoon een stuk makkelijker als een geïnteresseerde een bod uitbrengt.

Het klinkt bijna alsof je van te voren zelf niet weet hoeveel je er minimaal voor wilt hebben. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat het geval is?

Mark de Jong
07-06-2003, 20:53
Als je iets te koop aanbied dan heb je wel een prijs in gedachten die je er minimaal voor wil.

Niet minimaal, maximaal. Bij mij tenminste. En dan wil je niet graag lager gaan zitten met de prijs.

Jaded
07-06-2003, 20:53
Nee, dat is waar. Maar dat heb je ook bij een veiling.
Bij een veiling heb je een precies, vooraf, afgebakende einddatum.
Voor iedereen gelijk.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:54
Om even in een specifiek voorbeeld te blijven ... de Resident Evil thread.
Je, Music Intructor, zegt dat er een deal is voor € 18,50.

Wat als ik nu direct daarachter € 18,5 bied ... naar wie gaat jij dan?

Jeroenenagnes uiteraard, omdat het bericht voor hun bedoeld was. Mochten zijn geen interesse meer tonen, dan zou de DVD naar jou zijn gegaan.

Jaded
07-06-2003, 20:56
Om even in een specifiek voorbeeld te blijven ... de Resident Evil thread.
Je, Music Intructor, zegt dat er een deal is voor € 18,50.

Wat als ik nu direct daarachter € 18,5 bied ... naar wie gaat jij dan?

Jeroenenagnes uiteraard, omdat het bericht voor hun bedoeld was. Mochten zijn geen interesse meer tonen, dan zou de DVD naar jou zijn gegaan.
Ook al had ik eerst een bod uitgebracht?
Moet ik dan niet eerst een kans krijgen om mijn bod te verhogen? Net zoals je dat nu met jeroenenagnes hebt gedaan.

Uiteindelijk heb je nu toch ook gewoon de eindprijs bepaald ...

Mark de Jong
07-06-2003, 20:56
Nee, dat is waar. Maar dat heb je ook bij een veiling.
Bij een veiling heb je een precies, vooraf, afgebakende einddatum.
Voor iedereen gelijk.

Behalve dan dat je veilingen hebt waarbij iedereen de laatste minuut gaat bieden en er mensen bij zitten die op dat moment niet meer online zijn of kunnen komen.

Jaded
07-06-2003, 20:57
Behalve dan dat je veilingen hebt waarbij iedereen de laatste minuut gaat bieden en er mensen bij zitten die op dat moment niet meer online zijn of kunnen komen.
Dan moeten die mensen op voorhand maar het bod uitbrengen dat zij er maximaal voor over hebben.

Gaat er dan iemand over ... spijtig, maar dat had je er dan toch niet voor over.

Mark de Jong
07-06-2003, 20:58
Integendeel, bij een speciale DVD zoals een echte Limited Edition, is het voor de verkoper zeer lastig om er een goeie prijs voor te vragen. Dat werkt gewoon een stuk makkelijker als een geïnteresseerde een bod uitbrengt.

Het klinkt bijna alsof je van te voren zelf niet weet hoeveel je er minimaal voor wilt hebben. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat het geval is?

Nee, dat is eigenlijk alleen bij speciale gevallen. Maar aangezien de laatste paar maanden de verkopen niet echt lekker meer gaan, heb ik zo nu en dan ook echt geen idee meer wat ik ervoor moet vragen.

Hennie
07-06-2003, 20:59
Ben het eens met Jaded.

Rob Technoid
07-06-2003, 20:59
Nee, dat is waar. Maar dat heb je ook bij een veiling.
Bij een veiling heb je een precies, vooraf, afgebakende einddatum.
Voor iedereen gelijk.

Behalve dan dat je veilingen hebt waarbij iedereen de laatste minuut gaat bieden en er mensen bij zitten die op dat moment niet meer online zijn of kunnen komen.

Ja, maar dan weet als koper wanneer dat moment is. Bij een verkoop wordt dat moment willekeurig bepaald door de verkopende partij.

In ieder geval had ik het netter gevonden als je in de RE thread Jaded een tegenbod van 18,50 had gedaan (of 19 voor mijn part :)) dan zoals het nu ging.

Maar goed, dat is slechts mijn mening.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:00
Om even in een specifiek voorbeeld te blijven ... de Resident Evil thread.
Je, Music Intructor, zegt dat er een deal is voor € 18,50.

Wat als ik nu direct daarachter € 18,5 bied ... naar wie gaat jij dan?

Jeroenenagnes uiteraard, omdat het bericht voor hun bedoeld was. Mochten zijn geen interesse meer tonen, dan zou de DVD naar jou zijn gegaan.
Ook al had ik eerst een bod uitgebracht?
Moet ik dan niet eerst een kans krijgen om mijn bod te verhogen? Net zoals je dat nu met jeroenenagnes hebt gedaan.

Uiteindelijk heb je nu toch ook gewoon de eindprijs bepaald ...

Ook dan ja. Je hebt eventjes de kans gehad om een hoger bod uit te brengen, en dat heb je niet gedaan. Dus dan ligt het voordehand dat ik dat tegen jeroenenagnes zeg.

Aangezien de prijs (€18) mij toch wel aansprak heb ik €18,50 gezegd. Anders zou dat hoogstwaarschijnlijk niet gebeurd zijn.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:01
Behalve dan dat je veilingen hebt waarbij iedereen de laatste minuut gaat bieden en er mensen bij zitten die op dat moment niet meer online zijn of kunnen komen.
Dan moeten die mensen op voorhand maar het bod uitbrengen dat zij er maximaal voor over hebben.

Gaat er dan iemand over ... spijtig, maar dat had je er dan toch niet voor over.

Sorry, maar dat vind ik belachelijk. En stel dat er niemand meer zou hebben geboden, dan sta je daar met je maximale bedrag. Als je dat elke keer moet doen bij een veiling zal het wel snel ophouden, want je raakt meer geld kwijt dat je eigenlijk wilt uitgeven.

Jaded
07-06-2003, 21:01
Je hebt eventjes de kans gehad om een hoger bod uit te brengen, en dat heb je niet gedaan. Dus dan ligt het voordehand dat ik dat tegen jeroenenagnes zeg.

Ik zag het gewoon te laat. Toen was het al gebeurd.
Als het een veiling is hou je alles veel beter in de gaten en verwacht je je ook aan zo'n dingen. Nu komt het zo onterecht over. Althans zo ondervind ik het.

Rob Technoid
07-06-2003, 21:01
Integendeel, bij een speciale DVD zoals een echte Limited Edition, is het voor de verkoper zeer lastig om er een goeie prijs voor te vragen. Dat werkt gewoon een stuk makkelijker als een geïnteresseerde een bod uitbrengt.

Het klinkt bijna alsof je van te voren zelf niet weet hoeveel je er minimaal voor wilt hebben. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat het geval is?

Nee, dat is eigenlijk alleen bij speciale gevallen. Maar aangezien de laatste paar maanden de verkopen niet echt lekker meer gaan, heb ik zo nu en dan ook echt geen idee meer wat ik ervoor moet vragen.

Ja, maar dat is, helaas voor de verkopers, een gevolg van de prijsstunts van sommige winkels. Je moet je als verkoper in mijn ogen dan ook afvragen of het dan de moeite waard is om een dvd in de verkoop te doen. Misschien is een ruil dan lucratiever?

Mark de Jong
07-06-2003, 21:02
Nee, dat is waar. Maar dat heb je ook bij een veiling.
Bij een veiling heb je een precies, vooraf, afgebakende einddatum.
Voor iedereen gelijk.

Behalve dan dat je veilingen hebt waarbij iedereen de laatste minuut gaat bieden en er mensen bij zitten die op dat moment niet meer online zijn of kunnen komen.

Ja, maar dan weet als koper wanneer dat moment is. Bij een verkoop wordt dat moment willekeurig bepaald door de verkopende partij.

In ieder geval had ik het netter gevonden als je in de RE thread Jaded een tegenbod van 18,50 had gedaan (of 19 voor mijn part :)) dan zoals het nu ging.

Maar goed, dat is slechts mijn mening.

Nee, in dat geval had Jaded een nieuw bod moeten uitbrengen. Ik wist namelijk niet wat ik ervoor moest vragen.

Rob Technoid
07-06-2003, 21:03
Behalve dan dat je veilingen hebt waarbij iedereen de laatste minuut gaat bieden en er mensen bij zitten die op dat moment niet meer online zijn of kunnen komen.
Dan moeten die mensen op voorhand maar het bod uitbrengen dat zij er maximaal voor over hebben.

Gaat er dan iemand over ... spijtig, maar dat had je er dan toch niet voor over.

Sorry, maar dat vind ik belachelijk. En stel dat er niemand meer zou hebben geboden, dan sta je daar met je maximale bedrag. Als je dat elke keer moet doen bij een veiling zal het wel snel ophouden, want je raakt meer geld kwijt dat je eigenlijk wilt uitgeven.

Dat heb je als bieder zelf in de hand, toch??

Mark de Jong
07-06-2003, 21:03
Je hebt eventjes de kans gehad om een hoger bod uit te brengen, en dat heb je niet gedaan. Dus dan ligt het voordehand dat ik dat tegen jeroenenagnes zeg.

Ik zag het gewoon te laat. Toen was het al gebeurd.
Als het een veiling is hou je alles veel beter in de gaten en verwacht je je ook aan zo'n dingen. Nu komt het zo onterecht over. Althans zo ondervind ik het.

Uiteraard was dat bij deze thread ook hetzelfde. Je weet dat er ieder moment iemand anders een bod kan uitbrengen.

Jaded
07-06-2003, 21:04
Sorry, maar dat vind ik belachelijk. En stel dat er niemand meer zou hebben geboden, dan sta je daar met je maximale bedrag. Als je dat elke keer moet doen bij een veiling zal het wel snel ophouden, want je raakt meer geld kwijt dat je eigenlijk wilt uitgeven.
Ah nee want het is je eigen maximum bedrag, dus teveel zal je niet betalen.

Ik heb soms geen zin om een veiling in de gaten te houden en om de 5 seconden te moeten bieden ofzo. Dan zet ik gewoon in 1 keer het bedrag dat ik er voor over heb.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:04
Behalve dan dat je veilingen hebt waarbij iedereen de laatste minuut gaat bieden en er mensen bij zitten die op dat moment niet meer online zijn of kunnen komen.
Dan moeten die mensen op voorhand maar het bod uitbrengen dat zij er maximaal voor over hebben.

Gaat er dan iemand over ... spijtig, maar dat had je er dan toch niet voor over.

Sorry, maar dat vind ik belachelijk. En stel dat er niemand meer zou hebben geboden, dan sta je daar met je maximale bedrag. Als je dat elke keer moet doen bij een veiling zal het wel snel ophouden, want je raakt meer geld kwijt dat je eigenlijk wilt uitgeven.

Ik ga even uit van Jaded haar voorbeeld.
Dat heb je als bieder zelf in de hand, toch??

Rob Technoid
07-06-2003, 21:06
Uiteraard was dat bij deze thread ook hetzelfde. Je weet dat er ieder moment iemand anders een bod kan uitbrengen.

Nou nee, ik had in die situatie verwacht dat je dan verder met de aanvankelijk geinteresseerde verder zou gaan onderhandelen.

Het spijt mij te moeten zeggen dat ik nog steeds van mening ben dat dit een verkapte open eind veiling was in mijn ogen.

Hey, maar als de crew het goed vind, zul je mij er buiten deze thread niet over horen. Je moet het als verkoper zelf weten natuurlijk.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:06
Integendeel, bij een speciale DVD zoals een echte Limited Edition, is het voor de verkoper zeer lastig om er een goeie prijs voor te vragen. Dat werkt gewoon een stuk makkelijker als een geïnteresseerde een bod uitbrengt.

Het klinkt bijna alsof je van te voren zelf niet weet hoeveel je er minimaal voor wilt hebben. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat het geval is?

Nee, dat is eigenlijk alleen bij speciale gevallen. Maar aangezien de laatste paar maanden de verkopen niet echt lekker meer gaan, heb ik zo nu en dan ook echt geen idee meer wat ik ervoor moet vragen.

Ja, maar dat is, helaas voor de verkopers, een gevolg van de prijsstunts van sommige winkels. Je moet je als verkoper in mijn ogen dan ook afvragen of het dan de moeite waard is om een dvd in de verkoop te doen. Misschien is een ruil dan lucratiever?

Prijsstunts zijn niet altijd landelijk dus meestal zijn er wel mensen die interesse hebben in je DVD. Maar als ze dan de prijs te hoog vinden, dan kan je ze toch net zo goed een eigen bod laten uitbrengen.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:07
Sorry, maar dat vind ik belachelijk. En stel dat er niemand meer zou hebben geboden, dan sta je daar met je maximale bedrag. Als je dat elke keer moet doen bij een veiling zal het wel snel ophouden, want je raakt meer geld kwijt dat je eigenlijk wilt uitgeven.
Ah nee want het is je eigen maximum bedrag, dus teveel zal je niet betalen.

Ik heb soms geen zin om een veiling in de gaten te houden en om de 5 seconden te moeten bieden ofzo. Dan zet ik gewoon in 1 keer het bedrag dat ik er voor over heb.

Maar dan weet je meestal al (in het geval het een gewilde DVD is) dat je gaat verliezen. Dus dat schiet niet op.

Jaded
07-06-2003, 21:08
Maar dan weet je meestal al (in het geval het een gewilde DVD is) dat je gaat verliezen. Dus dat schiet niet op.
Als ik hem dan niet heb, dan is er voor mij toch verder geen probleem. Want meer had ik toch niet willen geven.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:09
Onderhandelen is denk ik niet echt meer nodig in dat geval. Aangezien ze anders direct een hoger bod had kunnen uitbrengen.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:09
Maar dan weet je meestal al (in het geval het een gewilde DVD is) dat je gaat verliezen. Dus dat schiet niet op.
Als ik hem dan niet heb, dan is er voor mij toch verder geen probleem. Want meer had ik toch niet willen geven.

Bij gewilde DVD's ligt dat volgens mij anders. Dan wil je 'em gewoon (in de meeste gevallen) graag hebben. Zelfs ik geef dan meer uit dan dat ik er eigenlijk voor over heb.

Jaded
07-06-2003, 21:10
Onderhandelen is denk ik niet echt meer nodig in dat geval. Aangezien ze anders direct een hoger bod had kunnen uitbrengen.
Hebben we dit nog over het RE geval?

Mark de Jong
07-06-2003, 21:10
Hey, maar als de crew het goed vind, zul je mij er buiten deze thread niet over horen. Je moet het als verkoper zelf weten natuurlijk.

Kijk, dit vind ik weer een hele goeie. Ik vind eigenlijk dat het zo moet zijn dat de verkoper zelf kan beslissen of ie dit doet of niet. Nu beslist het 'forum' dit voor ze en dat is volgens mij niet echt de bedoeling.

Jaded
07-06-2003, 21:11
Zelfs ik geef dan meer uit dan dat ik er eigenlijk voor over heb.
Dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Rob Technoid
07-06-2003, 21:11
Prijsstunts zijn niet altijd landelijk dus meestal zijn er wel mensen die interesse hebben in je DVD. Maar als ze dan de prijs te hoog vinden, dan kan je ze toch net zo goed een eigen bod laten uitbrengen.

Landelijk? Denk ook eens internationaal! ;) Goed, niet iedereen heeft een CC of is bereid die te gebruiken, maar blijft natuurlijk dat als een DVD hier 30 euro kost en in het buitenland 15 euro, dan zal ik waarschijnlijk een eurotje of 10 bieden. Dan denk je als verkoper toch ook van "die Rob Technoid" is niet goed bij zijn hoofd. En waarschijnlijk denk ik hetzelfde van de verkoper :)

Ik weet als koper liever van te voren waar ik aan toe ben.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:11
Onderhandelen is denk ik niet echt meer nodig in dat geval. Aangezien ze anders direct een hoger bod had kunnen uitbrengen.
Hebben we dit nog over het RE geval?

Ik dacht het wel :confused:

Jaded
07-06-2003, 21:12
Ik vind eigenlijk dat het zo moet zijn dat de verkoper zelf kan beslissen of ie dit doet of niet. Nu beslist het 'forum' dit voor ze en dat is volgens mij niet echt de bedoeling.
Wie bedoel je met het forum?
De gebruikers of de crew ...

Jaded
07-06-2003, 21:13
Ik dacht het wel :confused:
Ik was al in het algemeen aan 't spreken.
We waren eventjes naast elkaar aan 't klappen denk ik. :)

Mark de Jong
07-06-2003, 21:14
Prijsstunts zijn niet altijd landelijk dus meestal zijn er wel mensen die interesse hebben in je DVD. Maar als ze dan de prijs te hoog vinden, dan kan je ze toch net zo goed een eigen bod laten uitbrengen.

Landelijk? Denk ook eens internationaal! ;) Goed, niet iedereen heeft een CC of is bereid die te gebruiken, maar blijft natuurlijk dat als een DVD hier 30 euro kost en in het buitenland 15 euro, dan zal ik waarschijnlijk een eurotje of 10 bieden. Dan denk je als verkoper toch ook van "die Rob Technoid" is niet goed bij zijn hoofd. En waarschijnlijk denk ik hetzelfde van de verkoper :)

Ik weet als koper liever van te voren waar ik aan toe ben.

Nee, tuurlijk begrijp ik dat. Maar je moet er dus, zoals je zelf al zegt, ook vanuit gaan dat niet iedereen een creditcard heeft (ook de verkoper niet altijd). Niet iedereen kan goedkoop DVD's aankomen en daarom zijn sommige DVD's 2dehands gewoon duurder dan dat jij ervoor zou willen uitgeven (met een creditcard).

Mark de Jong
07-06-2003, 21:15
Ik vind eigenlijk dat het zo moet zijn dat de verkoper zelf kan beslissen of ie dit doet of niet. Nu beslist het 'forum' dit voor ze en dat is volgens mij niet echt de bedoeling.
Wie bedoel je met het forum?
De gebruikers of de crew ...

De crew uiteraard. Op het dvdforum.nl geven ze je ook de keus. En soms werkt het daar gewoon een stuk makkelijker dan hier, mede omdat je mensen dus zelf een bod kan laten uitbrengen.

Jaded
07-06-2003, 21:16
We kunnen nog uren hierover discussie voeren, maar het staat en valt bij de beslissing van de crew.
Als zij wel wat zien in Music Instructor's idee, voor mij verder geen probleem.

Maar tot dan moeten we ons aan de regels houden vind ik.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:17
We kunnen nog uren hierover discussie voeren, maar het staat en valt bij de beslissing van de crew.
Als zij wel wat zien in Music Instructor's idee, voor mij verder geen probleem.

Maar tot dan moeten we ons aan de regels houden vind ik.

Ja, ik wil ook nog een filmpje kijken vandaag dus ik hou er ook effe mee op. Op zich vind ik het niet zo erg, maar ik vind het beter als mensen zelf de keus krijgen i.p.v. dat de crew voor ze beslist.

Edwin vd Zwaard
07-06-2003, 21:20
Zeikerds zul je altijd houden.

ooooooooh, hij zei zeikerds !!!

:twisted:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=14441

Rob Technoid
07-06-2003, 21:23
Zeikerds zul je altijd houden.

ooooooooh, hij zei zeikerds !!!

:twisted:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=14441

ooooooooh, offtopic !!! :wink:

*geintjuh*

Rob Technoid
07-06-2003, 21:24
De crew uiteraard. Op het dvdforum.nl geven ze je ook de keus. En soms werkt het daar gewoon een stuk makkelijker dan hier, mede omdat je mensen dus zelf een bod kan laten uitbrengen.

Die keuze heb je al: de veiling. Daar laat je mensen toch ook een bod uitbrengen?

Mark de Jong
07-06-2003, 21:27
De crew uiteraard. Op het dvdforum.nl geven ze je ook de keus. En soms werkt het daar gewoon een stuk makkelijker dan hier, mede omdat je mensen dus zelf een bod kan laten uitbrengen.

Die keuze heb je al: de veiling. Daar laat je mensen toch ook een bod uitbrengen?

Ik wil mensen een bod laten uitbrengen zonder dat er een vaste einddatum is.

Harry B.
07-06-2003, 21:28
De crew uiteraard. Op het dvdforum.nl geven ze je ook de keus. En soms werkt het daar gewoon een stuk makkelijker dan hier, mede omdat je mensen dus zelf een bod kan laten uitbrengen.

Die keuze heb je al: de veiling. Daar laat je mensen toch ook een bod uitbrengen?

Ik wil mensen een bod laten uitbrengen zonder dat er een vaste einddatum is.
Wat maakt die einddatum nou uit?

Mark de Jong
07-06-2003, 21:31
De crew uiteraard. Op het dvdforum.nl geven ze je ook de keus. En soms werkt het daar gewoon een stuk makkelijker dan hier, mede omdat je mensen dus zelf een bod kan laten uitbrengen.

Die keuze heb je al: de veiling. Daar laat je mensen toch ook een bod uitbrengen?

Ik wil mensen een bod laten uitbrengen zonder dat er een vaste einddatum is.
Wat maakt die einddatum nou uit?

Ik wil de koop direct kunnen afhandelen en niet nog eens 3 dagen moeten wachten tot deze voorbij is.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:32
Maar ik hou ermee op (voor nu), want anders kan ik dadelijk helemaal niets meer kijken.

Rob Technoid
07-06-2003, 21:32
Ik wil mensen een bod laten uitbrengen zonder dat er een vaste einddatum is.

En waarom zou dvd.nl je die mogelijkheid moeten faciliteren?

Je hebt de mogelijkheid om dvd's te ruilen, te verkopen of te veilen. In alle gevallen gelden bepaalde regels, ter regulering en ter bescherming van beide partijen, voor zover dat kan.

Jou voorstel levert de verkoper meer voordeel op dan de koper. Ik zie niet in waarom dat zo zou moeten zijn.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:36
Is dat zo ? Als ik het eens ben met een bepaald bod zijn beide partijen tevreden. Zoals ik al zei: op www.dvdforum.nl werkt dat prima (kijk bijvoorbeeld eens naar de threads van Jan Bruinsma/steely).

Mark de Jong
07-06-2003, 21:38
Maar uiteraard moet het ook zo zijn dat de verkoper meer voordeel heeft dan de koper. Het is en blijft de DVD van de verkoper en deze dient er voor te krijgen wat hij er graag voor zou willen hebben.

Harry B.
07-06-2003, 21:39
De crew uiteraard. Op het dvdforum.nl geven ze je ook de keus. En soms werkt het daar gewoon een stuk makkelijker dan hier, mede omdat je mensen dus zelf een bod kan laten uitbrengen.

Die keuze heb je al: de veiling. Daar laat je mensen toch ook een bod uitbrengen?

Ik wil mensen een bod laten uitbrengen zonder dat er een vaste einddatum is.
Wat maakt die einddatum nou uit?

Ik wil de koop direct kunnen afhandelen en niet nog eens 3 dagen moeten wachten tot deze voorbij is.
In die 3 dagen kan er toch nog een hoger bod uitgebracht worden? En aangezien jij het maximale eruit wil halen zie ik het probleem niet.

Harry B.
07-06-2003, 21:41
Maar uiteraard moet het ook zo zijn dat de verkoper meer voordeel heeft dan de koper. Het is en blijft de DVD van de verkoper en deze dient er voor te krijgen wat hij er graag voor zou willen hebben.
Dat weet de verkoper dan toch ook wel vantevoren? Dan kan hij er toch een prijs bij zetten?

Mark de Jong
07-06-2003, 21:41
Ik werk dingen graag snel af. En het gebeurt wel vaker dat ik achteraf een hoger bod krijg. Maar een deal is een deal en zolang ik mijn maximumprijs ervoor heb gekregen, maak ik me daar niet druk om.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:43
Maar uiteraard moet het ook zo zijn dat de verkoper meer voordeel heeft dan de koper. Het is en blijft de DVD van de verkoper en deze dient er voor te krijgen wat hij er graag voor zou willen hebben.
Dat weet de verkoper dan toch ook wel vantevoren?

Weet je dat wel heel zeker ? Ik wist namelijk niet wat ik voor Resident Evil moest vragen, maar €18,50 leek me uiteindelijk een mooi bedrag, nadat jeroenenagnes €18 had geboden.

Jaded
07-06-2003, 21:44
Ik werk dingen graag snel af. En het gebeurt wel vaker dat ik achteraf een hoger bod krijg. Maar een deal is een deal en zolang ik mijn maximumprijs ervoor heb gekregen, maak ik me daar niet druk om.

Ik, en veel met mij denk ik, zie echt het probleem niet goed in.
De tka en veiling regels voorzien toch genoeg om aan uw eisen te voldoen ... :?:

Maak er dan een korte veiling van met uw maximumprijs.

Vroeger bood je al je dvd's aan € 17,5 of € 18,5 aan.
Waarom doe je dit niet gewoon verder?

Rob Technoid
07-06-2003, 21:45
Maar uiteraard moet het ook zo zijn dat de verkoper meer voordeel heeft dan de koper.

Dat is dus onzin. Niemand dwingt je om een DVD te verkopen.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:47
Ik maak me niet echt druk om het probleem, maar de crew wel. Waarom zou ik niet mensen een bod kunnen laten uitbrengen ? Waarom moet er een prijs bij staan ? Dat moeten de verkopers toch helemaal zelf kunnen weten ?

Maar ik ga er verder niet meer op in nu. Ik ga een film kijken en de crew mag verder beslissen. Desnoods doen we (ik) de handel wel voortaan op het andere forum, mocht het een probleem zijn.

Rob Technoid
07-06-2003, 21:47
Ik werk dingen graag snel af. En het gebeurt wel vaker dat ik achteraf een hoger bod krijg. Maar een deal is een deal en zolang ik mijn maximumprijs ervoor heb gekregen, maak ik me daar niet druk om.

Ik, en veel met mij denk ik, zie echt het probleem niet goed in.
De tka en veiling regels voorzien toch genoeg om aan uw eisen te voldoen ... :?:

Maak er dan een korte veiling van met uw maximumprijs.

Vroeger bood je al je dvd's aan € 17,5 of € 18,5 aan.
Waarom doe je dit niet gewoon verder?

Hierop aansluiten mijn vraag herhalend: waarom zou dvd.nl jou die mogelijkheid moeten faciliteren? Behalve dat het jou beter uitkomt, wat ik heel erg uit je antwoorden proef?

Mark de Jong
07-06-2003, 21:47
Vroeger bood je al je dvd's aan € 17,5 of € 18,5 aan.
Waarom doe je dit niet gewoon verder?

Omdat de mensen dit er niet meer voor willen uitgeven. Tenminste, niet voor de meeste DVD's meer.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:49
Ik werk dingen graag snel af. En het gebeurt wel vaker dat ik achteraf een hoger bod krijg. Maar een deal is een deal en zolang ik mijn maximumprijs ervoor heb gekregen, maak ik me daar niet druk om.

Ik, en veel met mij denk ik, zie echt het probleem niet goed in.
De tka en veiling regels voorzien toch genoeg om aan uw eisen te voldoen ... :?:

Maak er dan een korte veiling van met uw maximumprijs.

Vroeger bood je al je dvd's aan € 17,5 of € 18,5 aan.
Waarom doe je dit niet gewoon verder?

Hierop aansluiten mijn vraag herhalend: waarom zou dvd.nl jou die mogelijkheid moeten faciliteren? Behalve dat het jou beter uitkomt, wat ik heel erg uit je antwoorden proef?

Oh, ik heb het over het algemeen, Rob. Ik ben echt niet de enigste hoor... Check het TKA forum nu maar eens en kijk eens hoeveel threads er geen prijzen hebben bijstaan (sinds de laatste 2 dagen of zo)...

Rob Technoid
07-06-2003, 21:49
Vroeger bood je al je dvd's aan € 17,5 of € 18,5 aan.
Waarom doe je dit niet gewoon verder?

Omdat de mensen dit er niet meer voor willen uitgeven. Tenminste, niet voor de meeste DVD's meer.

Marktwerking heet dat ;)

Harry B.
07-06-2003, 21:49
Vroeger bood je al je dvd's aan € 17,5 of € 18,5 aan.
Waarom doe je dit niet gewoon verder?

Omdat de mensen dit er niet meer voor willen uitgeven. Tenminste, niet voor de meeste DVD's meer.
Je hebt net Resident evil voor €18,50 verkocht, je spreekt jezelf dus een beetje tegen :roll:

Mark de Jong
07-06-2003, 21:50
Maar uiteraard moet het ook zo zijn dat de verkoper meer voordeel heeft dan de koper.

Dat is dus onzin. Niemand dwingt je om een DVD te verkopen.

Inderdaad. Maar mocht ik een DVD willen verkopen, dan heb ik het recht te vragen wat ik ervoor wil. Dat moet de koper niet kunnen beslissen.

Ik praat hier over het algemeen, en niet over mijzelf.

Rob Technoid
07-06-2003, 21:50
Oh, ik heb het over het algemeen, Rob. Ik ben echt niet de enigste hoor... Check het TKA forum nu maar eens en kijk eens hoeveel threads er geen prijzen hebben bijstaan (sinds de laatste 2 dagen of zo)...

Ja, en ik irriteer me er dood aan. Maar heb verder me mond over dicht gehouden.

Daarom was ik zo blij dat je deze discussie gestart bent :)

Mark de Jong
07-06-2003, 21:51
Vroeger bood je al je dvd's aan € 17,5 of € 18,5 aan.
Waarom doe je dit niet gewoon verder?

Omdat de mensen dit er niet meer voor willen uitgeven. Tenminste, niet voor de meeste DVD's meer.

Marktwerking heet dat ;)

Dan hoef ik dus ook geen veiling te starten met die prijs als je weet dat niemand dat bedrag wilt uitgeven... :roll:

Mark de Jong
07-06-2003, 21:51
Vroeger bood je al je dvd's aan € 17,5 of € 18,5 aan.
Waarom doe je dit niet gewoon verder?

Omdat de mensen dit er niet meer voor willen uitgeven. Tenminste, niet voor de meeste DVD's meer.
Je hebt net Resident evil voor €18,50 verkocht, je spreekt jezelf dus een beetje tegen :roll:

Wel kijken, Harry. Voor de meeste DVD's zeg ik. Tuurlijk zijn er nog wel DVD's (boxsets, special editions, limited editions etc.) waar mensen meer voor willen betalen.

Harry B.
07-06-2003, 21:51
Inderdaad. Maar mocht ik een DVD willen verkopen, dan heb ik het recht te vragen wat ik ervoor wil.
Dus zet je er een vraagprijs bij :wink:

Jaded
07-06-2003, 21:52
Ik maak me niet echt druk om het probleem, maar de crew wel.
Dit lijkt me normaal, aangezien het (voorlopig misschien) zo in de regels staat.

Waarom zou ik niet mensen een bod kunnen laten uitbrengen ?Dat mag je. Maar in een TKA thread alleen naar onder en indien je prijs een vraagprijs is. (Je kan dan bijvoorbeeld je vraagprijs gelijkstellen aan de winkelprijs.) In een veiling mag je dat zowiezo, maar dan enkel naar boven. :)

Mark de Jong
07-06-2003, 21:52
Oh, ik heb het over het algemeen, Rob. Ik ben echt niet de enigste hoor... Check het TKA forum nu maar eens en kijk eens hoeveel threads er geen prijzen hebben bijstaan (sinds de laatste 2 dagen of zo)...

Ja, en ik irriteer me er dood aan. Maar heb verder me mond over dicht gehouden.

Daarom was ik zo blij dat je deze discussie gestart bent :)

Tja, en ik dus weer niet ;)

Rob Technoid
07-06-2003, 21:52
Maar uiteraard moet het ook zo zijn dat de verkoper meer voordeel heeft dan de koper.

Dat is dus onzin. Niemand dwingt je om een DVD te verkopen.

Inderdaad. Maar mocht ik een DVD willen verkopen, dan heb ik het recht te vragen wat ik ervoor wil. Dat moet de koper niet kunnen beslissen.


Dat ben ik helemaal met je eens. Lijkt me dan dat je dus zelf de prijs stelt en niet de verkoper...? Je wilt ervoor vragen wat je wilt hebben, maar je wil die vraag niet expliciteren?

Mark de Jong
07-06-2003, 21:53
Inderdaad. Maar mocht ik een DVD willen verkopen, dan heb ik het recht te vragen wat ik ervoor wil.
Dus zet je er een vraagprijs bij :wink:

Harry, lees nu eerst eens:

"Ik praat hier over het algemeen, en niet over mijzelf."

Mark de Jong
07-06-2003, 21:54
Ik maak me niet echt druk om het probleem, maar de crew wel.
Dit lijkt me normaal, aangezien het (voorlopig misschien) zo in de regesl staat.

Waarom zou ik niet mensen een bod kunnen laten uitbrengen ?Dat mag je. Maar in een TKA thread alleen naar onder en indien je prijs een vraagprijs is. (Je kan dan bijvoorbeeld je vraagprijs gelijkstellen aan de winkelprijs.) In een veiling mag je dat zowiezo, maar dan enkel naar boven. :)

In een TKA thread alleen naar onder ? Waar baseer je dat op ?

Op Marktplaats wordt toch ook geboden ? Dat is toch ook geen veiling ? Dat gaat tevens prima.

Harry B.
07-06-2003, 21:55
Wel kijken, Harry. Voor de meeste DVD's zeg ik. Tuurlijk zijn er nog wel DVD's (boxsets, special editions, limited editions etc.) waar mensen meer voor willen betalen.
Excuse me if I'm wrong, maar dit is toch al tijden zo? Ik geef toe dat men wel prijskritischer is geworden maar voor een 'gewone dvd' zou je een jaar geleden ook niet een prijs van €18 hebben gekregen.

Jaded
07-06-2003, 21:56
In een TKA thread alleen naar onder ? Waar baseer je dat op ?
Nou nergens op eigenlijk. :)
In een TKA thread zul je niet vlug iemand vinden die boven de vraagprijs gaat zitten denk ik.
Is meestal enkel naar beneden dat ze bieden.

Rob Technoid
07-06-2003, 21:56
Op Marktplaats wordt toch ook geboden ? Dat is toch ook geen veiling ? Dat gaat tevens prima.

Dan bied je je dvd's toch daar aan of op dvdforum.nl? Nogmaals, niemand dwingt je om dvd's aan te bieden en dat onder de regels van dvd.nl te doen (wat overigens niet betekent dat een discussie over de regels niet zinnig is, integendeel, ik ben het zo vaak niet eens met de crew :P)

Harry B.
07-06-2003, 21:57
Inderdaad. Maar mocht ik een DVD willen verkopen, dan heb ik het recht te vragen wat ik ervoor wil.
Dus zet je er een vraagprijs bij :wink:

Harry, lees nu eerst eens:

"Ik praat hier over het algemeen, en niet over mijzelf."
Geld ook niet alleen voor jou, maar voor iedereen. Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor 8)

Mark de Jong
07-06-2003, 21:57
Wel kijken, Harry. Voor de meeste DVD's zeg ik. Tuurlijk zijn er nog wel DVD's (boxsets, special editions, limited editions etc.) waar mensen meer voor willen betalen.
Excuse me if I'm wrong, maar dit is toch al tijden zo? Ik geef toe dat men wel prijskritischer is geworden maar voor een 'gewone dvd' zou je een jaar geleden ook niet een prijs van €18 hebben gekregen.

Ik zou zeggen; check m'n verkoopthreads en find out :D

Jaded
07-06-2003, 21:57
(wat overigens niet betekent dat een discussie over de regels niet zinnig is, integendeel, ik ben het zo vaak niet eens met de crew :P)
Gaat ook wel op voor mezelf, heb alzoveel in de clinch gelegen met de crew, of toch bepaalde leden ervan.

Als niemand het beleid tegenspreekt ... dat is ook niet gezond.

Ik ben pro deze discussie. Maar de crew moet uiteidelijk de knoop definitief doorhakken. That's what they do, it's their job. :)

Rob Technoid
07-06-2003, 21:58
In een TKA thread alleen naar onder ? Waar baseer je dat op ?
Nou nergens op eigenlijk. :)
In een TKA thread zul je niet vlug iemand vinden die boven de vraagprijs gaat zitten denk ik.
Is meestal enkel naar beneden dat ze bieden.

Ik heb sowieso het idee dat de laatste tijd de vraagprijzen veel en veel te hoog zijn voor wat er wordt aangeboden. Laten we niet vergeten dat we het nog steeds over 2e hands dvd's hebben.

Mark de Jong
07-06-2003, 21:58
Op Marktplaats wordt toch ook geboden ? Dat is toch ook geen veiling ? Dat gaat tevens prima.

Dan bied je je dvd's toch daar aan of op dvdforum.nl? Nogmaals, niemand dwingt je om dvd's aan te bieden en dat onder de regels van dvd.nl te doen (wat overigens niet betekent dat een discussie over de regels niet zinnig is, integendeel, ik ben het zo vaak niet eens met de crew :P)

Aangezien dit het forum is waar ik elke dag als eerste kom, verkoop ik mijn DVD's liever hier.

Ernest Hamstra
07-06-2003, 22:00
Ik heb mijn zegje wel gedaan in deze, wat ik nog wel even wil opmerken is dat ik iedereen in deze discussie wil complimenteren.

Een nette discussie met goede argumenten, voor en tegen, en het belangrijkste: In nette bewoordingen (y).

Zo kan het dus ook :D .

Mark de Jong
07-06-2003, 22:00
Inderdaad. Maar mocht ik een DVD willen verkopen, dan heb ik het recht te vragen wat ik ervoor wil.
Dus zet je er een vraagprijs bij :wink:

Harry, lees nu eerst eens:

"Ik praat hier over het algemeen, en niet over mijzelf."
Geld ook niet alleen voor jou, maar voor iedereen. Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor 8)

Ik voel me niet aangevallen, maar ik heb alles volgens mij al 3x moeten herhalen in deze thread.

Maar ik zeg ook niet dat ik het met jullie oneens ben. Ik heb zoals jullie weten altijd m'n DVD's verkocht met vraagprijzen erbij. Maar als je ze op een andere manier wilt verkopen, dan moet dat gewoon kunnen vind ik.

Mark de Jong
07-06-2003, 22:01
In een TKA thread alleen naar onder ? Waar baseer je dat op ?
Nou nergens op eigenlijk. :)
In een TKA thread zul je niet vlug iemand vinden die boven de vraagprijs gaat zitten denk ik.
Is meestal enkel naar beneden dat ze bieden.

Ik heb sowieso het idee dat de laatste tijd de vraagprijzen veel en veel te hoog zijn voor wat er wordt aangeboden. Laten we niet vergeten dat we het nog steeds over 2e hands dvd's hebben.

Tja, niet iedereen heeft veel geld te besteden dus je moet eruit halen wat je eruit kan halen ;)

Rob Technoid
07-06-2003, 22:01
Aangezien dit het forum is waar ik elke dag als eerste kom, verkoop ik mijn DVD's liever hier.

Wij koopjesjagers hebben dat natuurlijk liever ook :)
Maar goed, impliciet commiteer je je daarmee aan de regels van dvd.nl. Of je het ermee eens bent of niet... (totdat je natuurlijk de crew zover krijgt dat ze de regels veranderen...)

Jaded
07-06-2003, 22:01
Aangezien dit het forum is waar ik elke dag als eerste kom, verkoop ik mijn DVD's liever hier.
Gaat ook op voor mij.
Daarom dat ik het ook belangrijk vind dat iedereen zijn wensen en persoonlijke 'eisen' kenbaar maakt.
We kunnen er hopelijk alleen maar beter van worden.

Mark de Jong
07-06-2003, 22:02
Aangezien dit het forum is waar ik elke dag als eerste kom, verkoop ik mijn DVD's liever hier.

Wij koopjesjagers hebben dat natuurlijk liever ook :)
Maar goed, impliciet commiteer je je daarmee aan de regels van dvd.nl. Of je het ermee eens bent of niet... (totdat je natuurlijk de crew zover krijgt dat ze de regels veranderen...)

Tja, ik vind gewoon dat iedereen zijn DVD's op z'n eigen manier moet kunnen verkopen. Maar dat ben ik.

Rob Technoid
07-06-2003, 22:03
Tja, niet iedereen heeft veel geld te besteden dus je moet eruit halen wat je eruit kan halen ;)

Zou ik ook proberen te doen hoor :)

Jaded
07-06-2003, 22:04
Music Instructor, soms heb ik het idee dat je goedkoper af bent met het gewoon huren van dvd's? :)

Rob Technoid
07-06-2003, 22:06
Aangezien dit het forum is waar ik elke dag als eerste kom, verkoop ik mijn DVD's liever hier.

Wij koopjesjagers hebben dat natuurlijk liever ook :)
Maar goed, impliciet commiteer je je daarmee aan de regels van dvd.nl. Of je het ermee eens bent of niet... (totdat je natuurlijk de crew zover krijgt dat ze de regels veranderen...)

Tja, ik vind gewoon dat iedereen zijn DVD's op z'n eigen manier moet kunnen verkopen. Maar dat ben ik.

Ik heb er ook absoluut geen problemen mee dat je dat vind, ook al ben ik niet op alle punten met je eens :)

Mark de Jong
07-06-2003, 22:06
Oh Jaded, ongetwijfeld :)
Maar ik hou daar niet van. Ik wil het liever direct in m'n bezit hebben dan dat ik de DVD moet terugbrengen en 'em dan weer moet gaan kopen. Tja, ik ben een ongeduldig mannetje :)

Mark de Jong
07-06-2003, 22:08
Aangezien dit het forum is waar ik elke dag als eerste kom, verkoop ik mijn DVD's liever hier.

Wij koopjesjagers hebben dat natuurlijk liever ook :)
Maar goed, impliciet commiteer je je daarmee aan de regels van dvd.nl. Of je het ermee eens bent of niet... (totdat je natuurlijk de crew zover krijgt dat ze de regels veranderen...)

Tja, ik vind gewoon dat iedereen zijn DVD's op z'n eigen manier moet kunnen verkopen. Maar dat ben ik.

Ik heb er ook absoluut geen problemen mee dat je dat vind, ook al ben ik niet op alle punten met je eens :)

Ok dan :)
Nou, ik ga nu een filmpje pakken. Dit was wel een erg lange discussie :)

Jaded
07-06-2003, 22:10
Nou, ik ga nu een filmpje pakken.
Veel plezier ermee en we horen het wel als hij in de verkoop gaat. ;)

Rob Technoid
07-06-2003, 22:10
Aangezien dit het forum is waar ik elke dag als eerste kom, verkoop ik mijn DVD's liever hier.

Wij koopjesjagers hebben dat natuurlijk liever ook :)
Maar goed, impliciet commiteer je je daarmee aan de regels van dvd.nl. Of je het ermee eens bent of niet... (totdat je natuurlijk de crew zover krijgt dat ze de regels veranderen...)

Tja, ik vind gewoon dat iedereen zijn DVD's op z'n eigen manier moet kunnen verkopen. Maar dat ben ik.

Ik heb er ook absoluut geen problemen mee dat je dat vind, ook al ben ik niet op alle punten met je eens :)

Ok dan :)
Nou, ik ga nu een filmpje pakken. Dit was wel een erg lange discussie :)

Have fun (y)

Harry B.
07-06-2003, 22:16
Aangezien dit het forum is waar ik elke dag als eerste kom, verkoop ik mijn DVD's liever hier.

Wij koopjesjagers hebben dat natuurlijk liever ook :)
Maar goed, impliciet commiteer je je daarmee aan de regels van dvd.nl. Of je het ermee eens bent of niet... (totdat je natuurlijk de crew zover krijgt dat ze de regels veranderen...)

Tja, ik vind gewoon dat iedereen zijn DVD's op z'n eigen manier moet kunnen verkopen. Maar dat ben ik.

Ik heb er ook absoluut geen problemen mee dat je dat vind, ook al ben ik niet op alle punten met je eens :)

Ok dan :)
Nou, ik ga nu een filmpje pakken. Dit was wel een erg lange discussie :)
Veel plezier! Niet alleen een lange discussie, volgens mij ook 1 van de snelst groeiende ooit!

R. Schaap
13-06-2003, 15:36
Dit vind ik een goede discussie. Ga hier ook alsjeblieft mee door want hoe meer feedback op de regels hoe beter!!!

Ik wil ten eerste even kwijt dat ik nergens over beslis, wil beslissen of mag beslissen. Ik ben geen crewlid en ik zal daarom hier alleen mijn eigen mening lopen verkondigen. Iemand van de crew moet hun zegje maar doen indien nodig. Ik ben wel de enige actieve moderater in de handelsforums volgens mij, dus wat dat aangaat.....

Ok, mijn mening is de volgende:
Ik ben tegen de stelling van Music Instructor. Ik ben zelf op dit forum gaan verkopen en kopen juist vanwege de prijzen die genoemd moeten worden. Het zorgt voor duidelijkheid en snelheid. Ik vond het op dvdforum helemaal niet prettig om constant maar te moeten gissen naar de vraagprijs en dan of teveel te betalen of een snau te krijgen. Natuurlijk is het soms lastig om een vraagprijs te bedenken, maar meestal is het geen probleem lijkt mij.

Als ik het wel moeilijk vind om een prijs te noemen dan check ik gewoon even wat de online winkelprijzen zijn, ook de creditcard prijzen. Want hierdoor weet ik wat mensen ervoor kunnen betalen als ze een nieuwe aanschaffen. Daarna maak ik er een mooie vraagprijs van waar ik tevreden over ben. Wat de kopers er dan van vinden is van latere zorg. Aanpassen kan altijd!

Van mij mogen de regels dus blijven zoals ze nu zijn, ik vind niet dat we net als dvdforum geen prijzen hoeven te noemen. Onderscheidt moet er zijn en als iemand echt geen vraagprijzen wilt noemen dan moet hij of zij daar maar gaan handelen.

Let wel, dit is enkel mijn eigen persoonlijke meninkje als Rein Schaap en niet als moderator van het handelsforum.

Laterz!

R. Schaap
14-06-2003, 10:11
Zijn we nu opeens allemaal uitgediscussieerd??? Dat lijkt me sterk.

Jaded
14-06-2003, 10:34
Ik denk dat iedereen gezegd heeft wat hij wou zeggen.

Enkel nieuwe invloeden (=meningen) kunnen de discussie opflakkeren denk ik.

Luther Hartog
14-06-2003, 13:37
ik ben het er mee eens

Andries
14-06-2003, 17:14
Zijn we nu opeens allemaal uitgediscussieerd??? Dat lijkt me sterk.

euh, "ze" waren een kleine week geleden al uitgediscussieerd.. ;)

R. Schaap
16-06-2003, 12:02
Zijn we nu opeens allemaal uitgediscussieerd??? Dat lijkt me sterk.

euh, "ze" waren een kleine week geleden al uitgediscussieerd.. ;)

Je hebt inderdaad gelijk. Maar ik zie nog steeds geen enkele reactie van de crew, geeft ook niet. Want hun standpunt lijkt me eigenlijk zo duidelijk als wat en die staat in de handelregels beschreven.

Eric van Ballegoie
16-06-2003, 12:13
Ik zal dan ook maar onze mening / policy posten: Bij DVD's te TKA worden aangeboden dient gewoon een vraagprijs vermeld te worden. Wil je liever dat mensen zelf een bod uitbrengen? Biedt hem dan gewoon aan in het veilinggedeelte met een startprijs van 0 Euro. In het TKA forum moeten we niet een half-half veiling gaan creeren, dat komt de duidelijkheid niet ten goede.

Mark de Jong
16-06-2003, 13:58
Ik zal dan ook maar onze mening / policy posten: Bij DVD's te TKA worden aangeboden dient gewoon een vraagprijs vermeld te worden. Wil je liever dat mensen zelf een bod uitbrengen? Biedt hem dan gewoon aan in het veilinggedeelte met een startprijs van 0 Euro. In het TKA forum moeten we niet een half-half veiling gaan creeren, dat komt de duidelijkheid niet ten goede.

Beetje vage reactie moet ik zeggen. Het ging mij erom dat mensen zelf een realistisch bod moeten kunnen uitbrengen op een DVD. Ik heb al verschillende redenen opgegeven waarom ik 'em niet in een veiling wil neerzetten. Maar daarvoor moet je deze thread nog maar eens doorlopen ;) :)

R. Schaap
16-06-2003, 14:07
En Eric reageert dat de crew graag wilt dat je je dus toch aan de regels moet gaan houden en een vraagprijs moet opgeven.

Volgens mij is er niets vaags aan zijn reactie?

(ik ken uiteraard jouw goede bedoelingen, we houden tenslotte intensief pm-contact)

Mark de Jong
16-06-2003, 18:23
Nee, op zich is er ook niets vaags aan. Tenminste... het eerste gedeelte dan... Maar over het gebruik van de veiling heb ik het vaak genoeg gehad in deze thread dacht ik zo... Dat antwoord past daar gewoon niet helemaal bij :confused:

Maar goed... laten we er maar over ophouden... :)

Rob Technoid
16-06-2003, 19:13
Ben het voor de verandering wel een keer eens met Eric :) Maar goed, mijn standpunt was al bekend he ;)

Maick Werner
18-11-2005, 22:52
Dit lijkt mij the place to be, dus dat is een beste kick!

Een van de regels, waar men het in het algemeen niet mee eens is, zegt dat er een (vraag)prijs moet worden genoemd bij het aanbieden van dvd's in de TKA. Nou stoor ik mij eraan, dat mensen dan een onrealistisch bedrag neerzetten, om mensen tóch te laten bieden. Wat dus weer beter in de veiling hoort. Het gebeurt ook nog niet zo heel veel, maar meer in vlagen.

Nou zie ik, in een op dit moment druk bezochte thread, dat er bij het plaatsen van een tweede thread een moderator edit op wordt gegooid, ongeacht de forummer. Over één kam en daar ben ik het enigszins mee eens. Maar kan dat ook niet worden toegepast op het plaatsen van prijzen?

Door bijv. de regel te veranderen naar 'Het is verplicht om een realistische prijs te vermelden bij TKA'. Als mensen het dan nóg te hoog vinden, dan: '...heeft de eventuele koper het recht om naar alle redelijkheid onder te bieden.'

Anders blijft het toch een lite-versie van een veiling, imo.


P.S.: Ik gooi maar een balletje op hoor 8)

Sneaker
19-11-2005, 22:24
Op zich ben ik het met je eens. Alleen dan kom je weer op de discussie, wat is realistisch. Ben het wel met je eens dat regels in de trant van "Ik moet een prijs noemen dus xx Euro voor alles." graag anders ziet.

Werner
20-11-2005, 01:06
En realistisch? Als ik een dvd aanbied voor 10 euro, krijg ik geheid mails op mijn dak dat diezelfde dvd in een obscure winkel ergens in het noorden van Nederland voor 3,99 ligt. Dus ligt mijn prijs eigenlijk 250 % te hoog. Desondanks ga ik daarom mijn prijs niet laten zakken: wie daarvoor naar ik-weet-niet-waar wil rijden, doe maar (zeker met de huidige benzineprijzen: veel succes).

Maar wat is een realistische prijs? In België ligt die altijd hoger dan in Nederland, omwille van het wettelijke Belgische verbod op verkoop met verlies voor de officiële winkels. Een Million Dollar Baby 2-disc voor 14 euro kan ik hier in België niet scoren hoor...

Harry B.
20-11-2005, 01:18
Dit lijkt mij the place to be, dus dat is een beste kick!

Een van de regels, waar men het in het algemeen niet mee eens is, zegt dat er een (vraag)prijs moet worden genoemd bij het aanbieden van dvd's in de TKA. Nou stoor ik mij eraan, dat mensen dan een onrealistisch bedrag neerzetten, om mensen tóch te laten bieden. Wat dus weer beter in de veiling hoort. Het gebeurt ook nog niet zo heel veel, maar meer in vlagen.

Nou zie ik, in een op dit moment druk bezochte thread, dat er bij het plaatsen van een tweede thread een moderator edit op wordt gegooid, ongeacht de forummer. Over één kam en daar ben ik het enigszins mee eens. Maar kan dat ook niet worden toegepast op het plaatsen van prijzen?

Door bijv. de regel te veranderen naar 'Het is verplicht om een realistische prijs te vermelden bij TKA'. Als mensen het dan nóg te hoog vinden, dan: '...heeft de eventuele koper het recht om naar alle redelijkheid onder te bieden.'

Anders blijft het toch een lite-versie van een veiling, imo.


P.S.: Ik gooi maar een balletje op hoor 8)
In de praktijk lijkt het mij on-mo-ge-lijk om te beoordelen of een prijs realistisch dan wel onrealistisch is. Als de crew hier aan gaat beginnen zijn ze ten eerste meer tijd kwijt, en tweede zullen ze nog meer verkopers verliezen. En hebben we hier op dit forum nog geen regeltjes genoeg?

mokka
20-11-2005, 15:44
zijn er nog niet regels genoeg hier, kom op zeg :?

Maick Werner
20-11-2005, 16:48
Ik bedoel niet prijzen waarbij de verschillen met een winkel te verwaarlozen zijn! Ik heb het over de echt domme bedragen, bijv.

TKA: Gladiator 3-Disc Extended Edition € 50,-

En dan een tekstje erbij als:

Ik heb geen idee wat ik ervoor moet vragen, maar een prijs is verplicht 8)

Van dattum. Ik ben het met Werner eens dat het vergelijken met winkels niet te doen is. Iemand biedt iets aan voor bedrag x, maar krijgt te horen dat het in winkel y net zo duur is of iets goedkoper zelfs, dan zeg ik ook: 'Rij dan maar naar die winkel!'

Mijn ergernis is uitsluitend gericht op (extreme) belachelijke prijzen. Ga er dan maar mee naar de veiling, marktplaats of dat andere toezichtloze forum met z'n hele pandemonium aan posts.

Sneaker
20-11-2005, 18:16
Hiermee kan ik het alleen maar eens zijn. Op dat soort kreten zou de crew wel kunnen letten.

Sander Haarmans
20-11-2005, 19:34
Ik bedoel niet prijzen waarbij de verschillen met een winkel te verwaarlozen zijn! Ik heb het over de echt domme bedragen, bijv.

TKA: Gladiator 3-Disc Extended Edition € 50,-

En dan een tekstje erbij als:

Ik heb geen idee wat ik ervoor moet vragen, maar een prijs is verplicht 8)

Van dattum. Ik ben het met Werner eens dat het vergelijken met winkels niet te doen is. Iemand biedt iets aan voor bedrag x, maar krijgt te horen dat het in winkel y net zo duur is of iets goedkoper zelfs, dan zeg ik ook: 'Rij dan maar naar die winkel!'

Mijn ergernis is uitsluitend gericht op (extreme) belachelijke prijzen. Ga er dan maar mee naar de veiling, marktplaats of dat andere toezichtloze forum met z'n hele pandemonium aan posts.
Wat is inderdaad realistisch ?
Natuurlijk is het de bedoeling dat bij echt onrealischtische prijzen ingegrepen wordt en zal hier inderdaad ook strenger op gelet worden.
Voorheen werd dit enigzins nog een beetje door de vingers gezien maar vanaf heden gaan we hier inderdaad beter op letten en diegene een p.m. o.i.d. sturen om zo spoedig mogelijk de prijzen aan te passen. Gebeurt dit niet zullen er andere maatregelen genomen worden (bijv thread op slot doen).
Natuurlijk kunnen we niet altijd alles op tijd zien dus medewerking van de forumleden kan ook nooit kwaad natuurlijk :wink:

Ruud Vorstermans
21-11-2005, 06:41
Goedkope (winkel)prijzen zijn natuurlijk alleen maar interessant als je ook daadwerkelijk bij die winkel kunt gaan kopen.
Als je in Delfzijl woon of in België :twisted: ( heb je niet altijd op redelijke afstand de beschikking over winkels met aanbiedingsprijzen).

En wie bepaalt nu eigenlijk of een prijs "absurd hoog" is?

Als elke potentiële koper (iedereen) dat vindt, blijft de verkoper met zijn onverkochte object zitten, so what?

Nu wordt vaak als argument gebruikt dat de aanstaande koper "beschermd" moet worden en dat vind ik niet reëel.
De plaatselijke DVD-"boer", die ook vaak duur is (heeft weer te maken met die bereikbaarheid en daarmee met een beperkte kopersgroep :roll: ), zou het toch ook niet niet accepteren, als in zijn winkel mensen aanstaande kopers zouden vertellen dat een bepaalde DVD bij MM Gent véél goedkoper is :evil:

Je hebt als koper ook een informatieplicht.

Henk Heideveld
21-11-2005, 13:11
Goedkope (winkel)prijzen zijn natuurlijk alleen maar interessant als je ook daadwerkelijk bij die winkel kunt gaan kopen.
Als je in Delfzijl woon of in België :twisted: ( heb je niet altijd op redelijke afstand de beschikking over winkels met aanbiedingsprijzen).

En wie bepaalt nu eigenlijk of een prijs "absurd hoog" is?

Als elke potentiële koper (iedereen) dat vindt, blijft de verkoper met zijn onverkochte object zitten, so what?

Nu wordt vaak als argument gebruikt dat de aanstaande koper "beschermd" moet worden en dat vind ik niet reëel.
De plaatselijke DVD-"boer", die ook vaak duur is (heeft weer te maken met die bereikbaarheid en daarmee met een beperkte kopersgroep :roll: ), zou het toch ook niet niet accepteren, als in zijn winkel mensen aanstaande kopers zouden vertellen dat een bepaalde DVD bij MM Gent véél goedkoper is :evil:

Je hebt als koper ook een informatieplicht.
Helemaal mee eens. Prijzen kunnen soms echt wild-west zijn.
Voorbeeld: Luxe uitgaven boek Hobbits en LOTR met tekeningen van Alan Lee kost 125 euri. Nou, ik heb dit weekend een flinke stapel zien liggen in de plaatselijke boekhandel in Oss voor.....jawel 24,95. :roll:
'k Heb er zelf eentje gekocht......uiteraard :P

TheGodfather
21-11-2005, 13:25
Ik bedoel niet prijzen waarbij de verschillen met een winkel te verwaarlozen zijn! Ik heb het over de echt domme bedragen, bijv.

TKA: Gladiator 3-Disc Extended Edition € 50,-

En dan een tekstje erbij als:

Ik heb geen idee wat ik ervoor moet vragen, maar een prijs is verplicht 8)

Van dattum. Ik ben het met Werner eens dat het vergelijken met winkels niet te doen is. Iemand biedt iets aan voor bedrag x, maar krijgt te horen dat het in winkel y net zo duur is of iets goedkoper zelfs, dan zeg ik ook: 'Rij dan maar naar die winkel!'

Mijn ergernis is uitsluitend gericht op (extreme) belachelijke prijzen. Ga er dan maar mee naar de veiling, marktplaats of dat andere toezichtloze forum met z'n hele pandemonium aan posts.
dat is idd wel irritant. Maar waar ik me nog meer aan stoor zijn dus aan de mensen die zeggen dat ie bij een bepaalde winkel goedkoper te krijgen is. Dat hoort niet in TKA thuis, zulke opmerkingen dus plaats ze ook niet. Bevalt de prijs je niet, dan koop je m toch in de winkel of ergens anders??