PDA

Bekijk de volledige versie : Rocky (SE) [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:03
Rocky (SE) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=144)

Dane
27-04-2002, 20:27
Misschien wel de beste film van Stallone, en zeker een goede dvd, de extra's zijn zeer goed, en de easter egg van het gesprek tussen Stallone en Rocky is erg grappig.

Dave
20-10-2002, 09:11
Heb hem vorige week gekocht bij het Kruidvat en heb er zeker geen spijt van, was een tijdje geleden dat ik de film voor het laatst had gezien (een aantal jaren zelfs) maar vind de film nog steeds zeer goed.
en ook een aantal leuke extra's op de DVD. nu wil ik de rest van de serie ook :( :)

Kasper P.
20-10-2002, 10:57
Heb hem vorige week gekocht bij het Kruidvat en heb er zeker geen spijt van, was een tijdje geleden dat ik de film voor het laatst had gezien (een aantal jaren zelfs) maar vind de film nog steeds zeer goed.
en ook een aantal leuke extra's op de DVD. nu wil ik de rest van de serie ook :( :) Heb ik hem ook gehaald ook super blij mee als de rest van de delen nu ook voor dat geld er lagen had ik ze allemaal gehaald. Top film en dvd (y)

Tommy L
04-06-2003, 15:09
'k Heb dit weekend in Engeland de boxset gekocht: PRACHTIG!

WilliamvdK
13-09-2004, 18:59
ik kan hem anno 2004 nergens meer vinden. Naar het schijnt wordt hij uitgebracht onder een andere verdeler.. maar waar en wanneer ? kan iemand mij helpen ? :?:

hinse
16-09-2004, 12:15
ik kan hem anno 2004 nergens meer vinden. Naar het schijnt wordt hij uitgebracht onder een andere verdeler.. maar waar en wanneer ? kan iemand mij helpen ? :?:

Ik heb de Collection Box laatst nog bij Mediamarkt (Utrecht) voor 46 euro gekocht. Ik weet niet of ze hem daar nog hebben.

The Scratcher
16-09-2004, 12:25
ik kan hem anno 2004 nergens meer vinden. Naar het schijnt wordt hij uitgebracht onder een andere verdeler.. maar waar en wanneer ? kan iemand mij helpen ? :?:

Heb hem laatst toch nog op verschillende plekken zien liggen hoor (in zuid Limburg bedoel ik dan wel). Misschien is hij alleen bij jou in de buurt niet meer te krijgen. En is via internet dan geen optie?

Mikeymo
16-09-2004, 12:28
ik heb hem hier vandaan: http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=91911

Nog geen 10 euro en met nl ondertitels :)

fredje-astaire
04-11-2004, 16:48
De eerste en ook de beste "Rocky" film uit de reeks , was voor Stallone ook alles of niks toen hij de film begon te schrijven , eigenlijk kan je het scenario ermee vergelijken . In 1976 bekroond met diverse oscars waaronder beste film en beste regie. Spijtige van de zaak is dat Stallone nadat hij met de derde Rocky-film de reeks in schoonheid had kunnen laten eindigen , het zaakje uitgemolken heeft tot de laatste druppel en er nog 2 vervolg-films werden gemaakt. Ironisch daarbij is dat de regie van Rocky V dezelfde is als de originele Rocky namelijk John G. Avildsen.
Deze collector edition bevat leuke extra's , waaronder een grappige easter egg, waarin Sylvester Stallone, Rocky Balbao een interview afneemt. :wink:

Richard B.
04-09-2006, 21:08
Een echte klassieker deze film. Als ie niet in de AFI top 100 had gestaan dan had ik er niet zo snel aan gedacht om hem aan te schaffen, maar ik ben blij dat ik dat toch wel heb gedaan. Deze kun je rustig in het rijtje met grote films met als thema "underdogs die boven zichzelf uitstijgen" zetten, zoals On the Waterfront, Raging Bull en Rebel Without a Cause. Het verhaal boeit van begin tot einde, is tijdloos en grijpt je emotioneel bij de strot. De regie is heel effectief: de film ziet er heel grijs en deprimerend uit maar dat dient allemaal z'n doel. En Stallone is echt op z'n absolute top in deze film: het is moeilijk om je iemand anders voor te stellen in de rol van Rocky dan hem.

De dvd valt me een tikkeltje tegen. Ik denk dat de transfer nog wel ietsje beter zou kunnen met de technieken van vandaag. Maar tot de definitieve versie er is doe ik het met deze versie. (y)

Lex v/d Moolen
04-09-2006, 21:57
De dvd valt me een tikkeltje tegen. Ik denk dat de transfer nog wel ietsje beter zou kunnen met de technieken van vandaag. Maar tot de definitieve versie er is doe ik het met deze versie. (y)De nieuwste R1-versie heeft inmiddels een nieuwe high-definition transfer, maar of die ooit in Nederland uitkomt is nog maar de vraag.

Richard B.
04-09-2006, 22:17
De dvd valt me een tikkeltje tegen. Ik denk dat de transfer nog wel ietsje beter zou kunnen met de technieken van vandaag. Maar tot de definitieve versie er is doe ik het met deze versie. (y)De nieuwste R1-versie heeft inmiddels een nieuwe high-definition transfer, maar of die ooit in Nederland uitkomt is nog maar de vraag.
Ik weet niet of je de R1-versie uit deze vergelijking (http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare7/rocky.htm) bedoeld, maar die ziet er inderdaad duidelijk beter uit.

Trouwens nog een indrukwekkende trivia over deze film. Met Rocky heeft Sylvester Stallone iets gedaan dat alleen Charlie Chaplin (met The great dictator) en Orson Welles (met Citizen Kane) eerder hebben gedaan: zij drieen zijn de enigen die ooit een Oscar-nominatie hebben gehad voor zowel hun acteerwerk als hun script van/voor een film. Geen van hen drieen wist ook echt beide nominaties om te zetten in prijzen: Chaplin won later wel met Limelight een Oscar voor muziek en Orson Welles pakte voor Citizen Kane enkel de prijs voor beste script. Beiden ontvingen trouwens later in hun carriere ook nog ere-Oscars.

Lex v/d Moolen
04-09-2006, 22:40
De dvd valt me een tikkeltje tegen. Ik denk dat de transfer nog wel ietsje beter zou kunnen met de technieken van vandaag. Maar tot de definitieve versie er is doe ik het met deze versie. (y)De nieuwste R1-versie heeft inmiddels een nieuwe high-definition transfer, maar of die ooit in Nederland uitkomt is nog maar de vraag.
Ik weet niet of je de R1-versie uit deze vergelijking (http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare7/rocky.htm) bedoeld, maar die ziet er inderdaad duidelijk beter uit.
Die bedoelde ik idd, heb zelf de box ook.

Daniël V.
05-09-2006, 09:53
De nieuwste R1-versie heeft inmiddels een nieuwe high-definition transfer, maar of die ooit in Nederland uitkomt is nog maar de vraag.
Volgens mij wachten ze met de heruitgave tot de bioscooprelease van Rocky Balboa. Dat helpt altijd om de hype weer wat op te warmen, in plaats van de box nu al uit te brengen, of een paar jaar eerder, zoals de R1. Maar ik geloof zeker dat er nog wat nieuws uitkomt voor Nederland.

macl
08-09-2006, 19:30
Ik denk dat ze wachten tot de dvd release van Rocky Balboa,
voor ze een nieuwe geremasterde box uit gaan brengen.

Daniël V.
08-09-2006, 20:26
Ik denk dat ze wachten tot de dvd release van Rocky Balboa, voor ze een nieuwe geremasterde box uit gaan brengen.
Dat zou ik helemaal de ideale situatie vinden. 8) Blijft natuurlijk een gedachte waar nog niets officieels bij te vertellen valt, maar toch, dromen mag altijd. :)

frankdebruin1994
19-03-2011, 17:38
Rocky is echt ene klassieker, voorbeeld voor generaties maar jammer dat alleen 1 tot 5 in deze box verkrijgbaar zijn. Ik prefereer The Rocky Saga, een complete box van Rocky I: Rocky, Rocky II, Rocky III, Rocky IV, Rocky V en Rocky VI: Rocky Balboa, aangezien de kwaliteit lijkt mij hetzelfde is en de extra's wel overenkomen, alleen is dit gewoon de volledige ''Saga'' van de philedelphia straatvechter die iedereen kent, in één box. Dus hoewel ik groot Rocky fan ben prefereer ik de Sage, en ben dus minder van deze onvolledige uitgave van de Rocky Collectie.

Frank
19-03-2011, 18:57
Tja, deze recensie dateert uit 2001, 5 jaar voordat de laatste Rocky verscheen. Inmiddels is er een box uitgebracht met alle films.