PDA

Bekijk de volledige versie : MovieMile.nl (2)



Koen Crijns
09-06-2003, 11:33
Als vervolg op deze uit de hand gelopen thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=264151#264151): post hier je ervaringen met of vragen over het MovieMile.nl DVD-huursysteem.

dvdmarc
09-06-2003, 12:58
In de vorige thread had ik de volgende vraag gesteld:


Wat ik nergens op de website heb kunnen lezen (of ik keek niet goed) is wat er gebeurt als TPG het pakketje, om wat voor reden dan ook, niet bezorgt?. Dus wat zijn mijn risico's?. Moet ik dan de volledige prijs van de DVD vergoeden; ook al zou het buiten mijn schuld zijn. Hoe bewijs ik dus of ik eerlijk de DVD heb teruggestuurd?.

Lijkt me niet onbelangrijk om te weten....

Via e-mail kreeg ik van Gijs Geurts (MovieMile) hierop een antwoord. Het leek mee nuttig (voor degene die met dezelfde vraag rondlopen) om dit antwoord hier te quoten:


Dit is een vraag die meer mensen hebben, echter hebben we nog 0,0 problemen ondervonden. We hebben zelfs een dvd verzonden naar een adres zonder huisnummer, welke netjes door tpg is teruggestuurd.

Er kan altijd iets zoekraken, en de risico's zijn in eerste instantie
bij ons. Als het 2 keer gebeurd vanaf hetzelfde adres zullen we moeten
onderzoeken wat er is gebeurd. Daar speelt tpg dan ook een rol in.

---
Marc

Koffie
11-06-2003, 20:41
Ik heb deze 2 topics gelezen, en uitvoerig de FAQ e.d. van die site doorgeworsteld.

Dit lijkt mij een uitstekende optie voor mij, daar ik idd te lui ben om naar de normale videotheek te lopen (en vaak ook niet op tijd daar kan zijn etc.).
Kortom .. het lijkt me wel wat.

Ik zit echter met een vraag die mensen die er al huren waarschijnlijk zo kunnen uitleggen;

- Als ik het "5 DVD's tegelijkertijd" abbo neem, dan kan ik dus 5 DVD's in huis hebben.
Hoe zit het met de hoeveelheid DVD's per maan e.d. :?

Stel (hypothetisch) ik woon 2 huizen naast die toko. Ik heb er 5 in huis, en alle 5 gekeken. Ik loop erheen en lever ze in. Ik krijg een dag later per post weer 5 nieuwe.
Die kijk ik dezelfde dag nog , en lever ze weer in .... etc.
Theorethisch zou ik dus zo een maand lang 5 DVD's 'per dag' kunnen hebben voor dat geld ?

Ik snap heus wel dat je met de TPG zit, en echt niet red om 3 maanden lang nonstop 10 films per week te kijken, maar het zijn eventjes voorbeelden ;)

Wie o wie huurt er al , en kan mij wat uitleg geven ?

=[EDIt]=
Vraag over abbo geld verwijderd, had niet goed gelezen

dvdmarc
11-06-2003, 21:04
- Als ik het "5 DVD's tegelijkertijd" abbo neem, dan kan ik dus 5 DVD's in huis hebben.
Hoe zit het met de hoeveelheid DVD's per maan e.d. :?
....
Theorethisch zou ik dus zo een maand lang 5 DVD's 'per dag' kunnen hebben voor dat geld ?


Ik zal mijn antwoord kort houden ... : klopt precies wat je zegt.

gmovie
11-06-2003, 21:39
Beste Koffie,

Het klopt inderdaad dat je heel veel films kunt kijken. MovieMile hanteert in feite 'eat as much as you can' concept. Bekend van de spare ribs. Ofwel sommige abonnees gaan voor het gemak, andere voor de filmkeuze, maar zeker ook een groep mensen die gewoon lekker veel films willen zien. Kijken todat je erbij neervalt, maar niet direct 100% boete als je dan een keer een dag even de tijd niet hebt om de laatste 10 minuten te kijken. Je wil niet weten hoeveel mensen een film ongekeken naar de videotheek terugbrengen.

MovieMile is niks spannends of geheimzinnig. Naast de videotheek, kopen en de automaat gewoon een handig alternatief of erbij om altijd een film in huis te hebben. Als je van spare ribs houdt... eh ik bedoel goede films. ;-)

Gijs Geurts

dvdmarc
11-06-2003, 21:48
Gijs, misschien is het verstandig om steeds aan te geven dat je van MovieMile zelf bent. Sommige weten dat al, maar niet iedereen. Voorkomt 'verwarring' .... ;)

Koffie
11-06-2003, 21:51
/me had dat wel al gelezen, doordat ik me eerst had ingelezen ;)
Maar je hebt wel een punt hoor ;)

't is me nu wel duidelijk allemaal, en ziet er goed uit.

Toch nog een laatste vraag over 'as much you can' en 'geen boete'

Ik kan dus 5 DVD's in huis hebben, en op de laatste dag van 3 maanden een DVD terug sturen die ik al 2 maanden in huis heb :?

gmovie
11-06-2003, 21:54
Ja dat is een goed idee maar is nooit een geheim van gemaakt. Bij deze.

gmovie
11-06-2003, 22:00
Beste Koffie,

Je vraag is mij niet helemaal helder, maar in grote lijnen als volgt:

De dvd's krijg je separaat toegestuurd in ieder een eigen verpakking. (1e keer allen op dezelfde dag, of 1 bij 1 DVD uiteraard) en kun je dus ook per stuk wisselen. Je hoeft dus niet alle films eerst te kijken voordat je ze allemaal kunt terugsturen. Als je 5 dvd's 3 maanden houdt en dan terugstuurt. Fine. Als je de dag dat je dvd's ontvangt kijkt en de volgende dag terugstuurt voor nieuwe. Also Fine. Het maakt allemaal niet uit. Vast bedrag per maand en bepaal zelf verder wat je doet. 1 keer kijken, 6 keer kijken of snel wisselen of tot het weekend houden. It's up to you. Er zijn voor dat deel geen regels (behalve netjes zijn op de spulletjes uiteraard ;-)

grtz. Gijs Geurts van MovieMile

Koffie
11-06-2003, 22:03
Gijs, ik denk dat je het antwoord al gegeven hebt, maar zal even mijn vraag verduidelijken (ook handig voor anderen);

Stel ik heb een abbo voor 5
De eerste dag krijg ik 5 DVD's. Ik kijk er dezelfde dag nog 4, en stuur die een dag later terug.

Ik krijg dan 4 nieuwe (ik heb de 5e immers nog thuis liggen).
Vervolgens kijk ik die 4 nieuwe weer etc.
Ik stuur dus constant 4 nieuwe terug, maar houd die 5e van de eerste zending 2 maanden lang modat ik 'm zo mooi vindt.

Ik wissel de hele tijd dan maar 4 DVD's , want die 5e ligt thuis en ik mag er maar 5 hebben.
als ik dan dus 2 maanden later die 5e pas weer eens terug stuur kost me dat nix extras ?

gmovie
11-06-2003, 22:07
Koffie,

Nope. Niks extra's. Zelfs al zou je de dvd 6 maanden houden (en je hebt een abonnement van 6 maanden of na 3 maanden verlengd). Maar niet veel mensen zullen een dvd 3 of meer maanden laten liggen.

Gijs Geurts van MovieMile.

Koffie
12-06-2003, 08:36
OK,

Ik heb toch nog een paar kleine vraagjes over de voorkeurslijst.

Stel ik wordt dus lid, en maak een lijst aan met DVD's die ik wil huren.
Zijn de eerste 2/3/5 DVD's dan ook de eerste uit die lijst ?
En hoe zit dat met terugsturen, wordt dan de eerstvolgende opgestuurd ?

Of krijg je een willekeurige DVD van je lijst die op dat moment op voorraad is ?
Kun je de lijst ten alle tijden aanpassen (zowel DVD's toevoegen als nog onverzonden DVD's verwijderen).
Kan ik beinvloeden wat de volgende DVD zal worden (stel dat er van boven naar beneden wordt gewerkt -> een DVD hoger of lager plaatsen in de lijst).

Sorry voor alle vragen hoor, maar wil gewoon weten hoe het een beetje in elkaar zit :P

gmovie
12-06-2003, 09:06
Je geeft zelf al antwoord. Het hele concept is niet voor niks eenvoudig gehouden. We sturen de eerstbeschikbare hoogste voorkeur(en) toe. En iedere wissel opnieuw beginnen we op de nr 1 positie te kijken of we die kunnen toesturen. We hebben heel veel titels en van veel titels veel exemplaren. Dus je krijgt vrijwel altijd uit de hoogste voorkeuren toegestuurd, maar MovieMile heeft de vrijheid te kiezen. De enige voorwaarde is beschikbaarheid. We zouden wel erg dom zijn als we bewust lage voorkeuren gaan toesturen. We willen het concept ook in NL een success maken, dus hebben we er belang bij in zo veel mogelijke gevallen de hoogste voorkeur toe te sturen. En echt niet iedereen zet Die Another Day of 8Mile straks op zijn of haar nr 1 in de voorkeurslijst.

Belangrijk te realiseren is dat het altijd allemaal films zijn die jij wilt zien. We sturen nooit een film op die je zelf niet geselecteerd hebt ofwel niet wilt zien.

We hebben abonnees met 10 films in de lijst maar ook abonnees met meer dan 200 films die ze nog wel zouden willen zien. En sommige wisselen iedere dag met grote regelmaat de films van positie. In Amerika is al een studie verschenen naar dit verschijnsel en zijn er forums (jawel!) die strategieen bespreken (vooral bij Netflix met 1.1 miljoen abonnees www.netflix.com). Een andere leuke wetenswaardigheid is dat in Amerika de voorkeurslijst de Soundtrack of Your Life wordt genoemd. Omdat mensen ook films willen zien van belangrijke gebeurtenissen. Zoals bijvoorbeeld de 1e film die iemand keek met de 1e verkering. Als voorbeeld ;-)

Ik vind het overigens niet erg als er veel gevraagd wordt. Beter veel vragen dan verkeerde aannames doen.

Gijs Geurts van MovieMile