PDA

Bekijk de volledige versie : Buffy dvd's gecensureerd?!



TauRuS
09-06-2003, 21:44
Ik was net seizoen 2 van Buffy The Vampire Slayer aan het kijken. Er is een aflevering in seizoen 2 die ik al eerder gezien had: episode 13 Suprise. Normaal gezien komt er hier een scene waarin Buffy & Angel vrijen. Het is er gewoon tussenuit geknipt blijkbaar. Je ziet normaal buffy met haar vingers krassen maken over Angel zijn tattoo.
Anyway.. niet dat die scene zo belangrijk is, (het is hier niet om de sex te doen :roll:) , maar: heeft iemand anders ook deze dvd en zoja is die ook gecensureerd en kan iemand me vertellen waarom ze dit doen? Er was niet echt veel te zien in die scene dus snap niet waarom :?: . Dit is de eerste dvd in mijn collectie waar ik dit bij heb, (of gemerkt heb).

ter info: deze dvd is R2 met NL subs, gekocht op dvdzone2. :)

Christiaan Sauer
09-06-2003, 22:09
Als je de engelse versie hebt zou het best kunnen. Engelsen zijn er een KEI in om de meest onzinnige dingen te gaan censuren :shock: .
Als je gewoon de nederlandse versie ofzo hebt zou ik het zo ook niet weten.

Alexander V
09-06-2003, 23:13
Heel vreemd, ik dacht dat algemeen bekend is dat alleen Season 3 in engeland 2 stukjes (kopstoot en het hotwiren van een auto) geknipt waren. Season 2 zou nergens censored moeten zijn.

Gabriel B.
11-06-2003, 14:34
Als je de engelse versie hebt zou het best kunnen. Engelsen zijn er een KEI in om de meest onzinnige dingen te gaan censuren :shock: .
Dat zou me zeker niet verwonderen, hoewel de Amerikanen zelf er ook een handje van weg hebben hun producten te censureren.

Peter Porrio
11-06-2003, 15:09
Als je de engelse versie hebt zou het best kunnen. Engelsen zijn er een KEI in om de meest onzinnige dingen te gaan censuren :shock: .

Ja censureren kunnen ze wel in the UK, Sliver werd uitgezonden op de BBC en die duurde 10 minuten korter, ra ra hoe kan dit?

Oh wat zijn we preuts, maar als je die mensen uit de UK tegenkomt op je vakantieoord....niet te houden!

mark t
11-06-2003, 17:49
Op de internetpagina van de Britse filmkeuring kun je controleren of er al dan niet gesnoeid is: www.bbfc.co.uk

Charley Baak
11-06-2003, 17:53
Maar het gaat hier om Nederlandse DVD's.... ik zou het erg vreemd vinden als ze gecensureerd zouden zijn.

Subzer0
13-06-2003, 00:23
Bij zit er ook geen scene in dat ze vrijen, wel dat ze eerst kussen, dan word het beeld fel licht en daarna liggen ze in bed en angel word wakker. De lengte van de afl is zelfs langer dan de afl die er na komt. Volgens mij klopt het allemaal wel.

Kan het niet zijn dat het in een droom was van buffy?

Ik heb ook de nerderlandse versie.

TauRuS
13-06-2003, 20:59
Bij zit er ook geen scene in dat ze vrijen, wel dat ze eerst kussen, dan word het beeld fel licht en daarna liggen ze in bed en angel word wakker. De lengte van de afl is zelfs langer dan de afl die er na komt. Volgens mij klopt het allemaal wel.

Kan het niet zijn dat het in een droom was van buffy?

Ik heb ook de nerderlandse versie.

Misschien heb je gelijk..
In seizoen 4 is er ook een vrijscene met Riley normaal gezien.
Als ik aan die reeks zit (ik ga vandaag seizoen 3 beginnen) zal ik kijken of ze dit laten zien of niet.

Rochan
13-06-2003, 21:55
Ik heb vandaag episode 13 en 14 van Season 2 gezien. De scene die jij bedoelt zit niet in episode 13, maar in episoede 14- Innocence. In episode 13 Surprise zie je idd wat Subzero zegt, dat ze beginnen met vrijen en daarna zie je een fel licht en daarna liggen ze in samen in bed, waarna Angel eruit gaat.
In episode 14 zie je Buffy terugdenken en dan zie dus idd dat ze met Angel aan het vrijen is en over de tattoo van Angel streelt. Volgens mij bedoel je dus deze scene en die zit dus in episode 14. :roll: :)

En ik heb ook de NL versie :)

Harry B.
13-06-2003, 22:01
Maar het gaat hier om Nederlandse DVD's.... ik zou het erg vreemd vinden als ze gecensureerd zouden zijn.
Het komt anders vaak genoeg voor dat uitgevers hier in NL klakkeloos de UK-release overnemen :evil:

Subzer0
14-06-2003, 15:10
Maar het gaat hier om Nederlandse DVD's.... ik zou het erg vreemd vinden als ze gecensureerd zouden zijn.
Het komt anders vaak genoeg voor dat uitgevers hier in NL klakkeloos de UK-release overnemen :evil:

Nederland moet nog veel leren. :(

godofgamblers
14-06-2003, 20:12
Weer de zoveelste keer dat R2 de crapversie is.
Waarom doen ze het niet zoals bij R1 films.

Maak gewoon een Rated en een Unrated versie.
Dan kunnen de mensen tenminste zelf kiezen wat ze willen zien.

Dushen

Harry B.
14-06-2003, 21:16
Waarom doen ze het niet zoals bij R1 films.

Maak gewoon een Rated en een Unrated versie.


Hmmmm, meestal is het OF de rated versie, OF de unrated versie die gereleased wordt dus dat komt zelden voor dat je die keus hebt. :roll:

Nico de Graaf
14-06-2003, 21:34
De Nederlandse versie van alle seizoenen van Buffy zijn niet gesensureerd. Daar zit dus geen probleem.

In de UK versie zitten wel cuts. In ieder geval in seizoen 3, maar volgens mij ook in seizoen 1.

Nico de Graaf
14-06-2003, 21:37
Weer de zoveelste keer dat R2 de crapversie is.
Waarom doen ze het niet zoals bij R1 films.

Maak gewoon een Rated en een Unrated versie.
Dan kunnen de mensen tenminste zelf kiezen wat ze willen zien.

Dushen

De nederlandse regio 2 is dus niet de crap versie. Alleen de uk versie.

Marco
15-06-2003, 11:54
De Nederlandse versie van alle seizoenen van Buffy zijn niet gesensureerd. Daar zit dus geen probleem.

In de UK versie zitten wel cuts. In ieder geval in seizoen 3, maar volgens mij ook in seizoen 1.Weet je dat zeker dat in de U.K. seizoen 1 versie cuts bevatten? Zo ja dan is de NL versie van seizoen 1 ook gecut. :shock:

Nico de Graaf
16-06-2003, 11:35
De Nederlandse versie van alle seizoenen van Buffy zijn niet gesensureerd. Daar zit dus geen probleem.

In de UK versie zitten wel cuts. In ieder geval in seizoen 3, maar volgens mij ook in seizoen 1.Weet je dat zeker dat in de U.K. seizoen 1 versie cuts bevatten? Zo ja dan is de NL versie van seizoen 1 ook gecut. :shock:

Ik ben even op zoek gegaan, maar in seizoen 1 zitten er idd geen cuts in de UK versie.
Voor verdere vergelijking kijk hier. http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/search_results_page.php