PDA

Bekijk de volledige versie : s-video



tasso
01-11-2001, 08:37
Mijn tv heeft maar 1 scart.
Nu wil ik mijn dvd speler aansluiten op mijn tv met een s-video kabel.
Dus van s-video naar scart.
Nu vertelde de verkoper mij dat dat niet altijd werkt, want op zijn tv werd alles zwart wit.
Mijn tv heeft wel rgb scart.

Raskel
01-11-2001, 09:06
In principe moet dit gewoon kunnen, maar waarom wil je een s-video aansluiting maken? Scart-Scart heeft volgens mij een beter resulataat, althans, wel op mijn Pioneer dv717..Of heeft je dvd-speler alleen en s-video out?

bmateijsen
01-11-2001, 09:45
scart-scart (dus geen RGB) heeft vaker een slechtere performance dan s-video.... zie de post op deze homepage over hoe je een dvd-speler aansluit.

Groet Bjorn

Raskel
01-11-2001, 09:53
Hey bmateijsen,

Volgens mij verschillen hier de meningen toch in, en die homepage..

bmateijsen
01-11-2001, 10:01
zie achtergronden.... op www.dvd.nl

En nogmaals dit geldt alleen voor niet-RGB, heb je dit wel... dan altijd via de RGB aansluiten!!

Groet Bjorn

bmateijsen
01-11-2001, 10:09
Zie www.dvd.nl en dan de button achtergronden...

blijkbaar gaat er iets fout met mijn posts

Let op: ik bedoel wel niet-RGB aansluitingen

Groet

tasso
01-11-2001, 10:18
Mijn naam dvd speler heeft alleen s-video en composiet

forzavado
01-11-2001, 10:54
Ben het met bjorn eens: scart-scart (geen RGB) geeft over het algemeen mindere kwaliteit dan s-video. Gebruik je een beetje goede scart kabel dan kun je een goekkope s-video wel benaderen is mij een keer verteld (door iemand die dure scarts verkocht welliswaa):D )

Raskel
01-11-2001, 11:17
Even voor de duidelijkheid, mijn statement betreffende scart-scart was gebaseerd op RGB, dus niet gewoon video :cool:

bmateijsen
01-11-2001, 11:55
:D He raskel, je moet natuurlijk dan wel eerst lezen voordat je reageert op de post.....!!;)

Maar goed... we've made our point....

Groet Bjorn

smartsys
08-11-2001, 10:36
Even voor de goede orde:

Hieronder staat op volgorde van best naar minder van boven naar beneden omschreven hoe je de beste beeldkwaliteit krijgt.

SCART (rgb) <-> SCART (rgb)
Component (rgb) <-> SCART (rgb) (werkt niet altijd)
S-Video <-> S-Video
S-Video <-> SCART (rgb) (werkt niet altijd)
Composite <-> SCART

Gebruik overigens ook een goede scart kabel bijv. de QED Sqart, een Oehlbach, een Monster, etc.
Dit geldt ook voor de overige kabels.