PDA

Bekijk de volledige versie : Toekomst van Disney



disanimatie
10-06-2003, 15:50
Volgens Disney-baas Eisner heeft Disney op het moment 8 (!!!) computer geanimeerde films in productie tegenover 2 handgetekende.
De handgetekende zijn:
Brother Bear -> bios: 12-2-2004
Home on the Range -> bios: juni 2004

Dit betekent dus dat we na juni 2004 alleen maar computer geanimeerde films om onze oren krijgen voor een paar jaar (minimaal). Je moet je bedenken dat bij deze 8 nog geen eens de Pixar films inzitten. Dus naast deze 8 films krijgen we ook nog 2 disney pixar films (the Incredibles & cars)

Over de titels van de 8 in productie zijnde films wordt al druk gespeculeerd.
Zo goed als zeker:
- Chicken Little
- My People
- Fantasia 2006
- Valiant (samen met Vanguard films)
- Gnomeo en Julliet (samen met Rocket Pictures)
Misschien:
- Rapunzel
- Snow Queen
- Fraidy cat
- Sorcerer's Apprentice
- Abarat

Persoonlijk ben ik niet zo heel blij met deze ontwikkeling. Ik vind het goed dat Disney zelf ook 3D (computer geanimeerde) films gaat maken, dit zou Walt zelf ook gedaan hebben, die man had altijd de nieuwste technieken. Maar ik vind niet dat ze de 2D (handgetekende) films zo links moeten laten liggen.
Wat jullie?

Thomas 32PW9527
10-06-2003, 18:35
Vreemd dat ze die films ook niet aan Pixar uitbesteden, kost een hoop geld om het zelf te maken. Ze zullen dan wel verwachten het eruit te kunnen gaan halen.

Joost v.d. Ham
10-06-2003, 18:45
eerst zien, dan pas oordelen.

Het is en blijft wel disney dus zal het vast wel goed worden.

Oudgebruiker3
10-06-2003, 19:33
Fantasia 2006? Da's ook niet bijzonder origineel hè? Eerst maar eens de anthology kopen...

disanimatie
10-06-2003, 21:13
Vreemd dat ze die films ook niet aan Pixar uitbesteden, kost een hoop geld om het zelf te maken. Ze zullen dan wel verwachten het eruit te kunnen gaan halen.
Disney vind dat ze wel met hun tijd moeten meegaan en niet al het computer werk moeten uitbesteden en dat ben ik ook wel met ze eens.
Overigens gaat Pixar er veel te veel voor vragen, nu ze allemaal van die succesfilms hebben wordt het niet makkelijk voor Disney om er een dik contract uit te slepen voor na Cars (2005).

Graven
11-06-2003, 06:49
Fantasia 2006? Da's ook niet bijzonder origineel hè? Eerst maar eens de anthology kopen...

Volgens Fantasia 2000 was het de bedoeling dat er om de paar jaar een nieuwe Fantasia zou komen. Is (of wordt) traditie :)

Jarin
12-06-2003, 14:09
Ik denk dat het wel meevalt in de loop der tijd en dat met de hand getekende films weer aardig terugkomen. Nu is iedereen vol van 3D en alle special effects, maar straks willen we weer terug naar gewone 2D films.

Edwin V
12-06-2003, 14:19
Fantasia 2006? Da's ook niet bijzonder origineel hè? Eerst maar eens de anthology kopen...

Volgens Fantasia 2000 was het de bedoeling dat er om de paar jaar een nieuwe Fantasia zou komen. Is (of wordt) traditie :)
Dat was Walt al van plan bij de eerste Fantasia.

Bambi
12-06-2003, 14:20
Fantasia 2006? Da's ook niet bijzonder origineel hè? Eerst maar eens de anthology kopen...

Volgens Fantasia 2000 was het de bedoeling dat er om de paar jaar een nieuwe Fantasia zou komen. Is (of wordt) traditie :)

Ome Walt zelf had in 1940 al het idee om iedere 7 jaar een nieuwe "Concert feature" in roulatie te brengen. Het zou dan een continu vernieuwend project moeten zijn. Sommige delen worden vervangen door nieuwe. Helaas, door het uitbreken van WOII, is het daar nooit van gekomen. Pas begin jaren '90 is het idee weer boven komen drijven en is men begonnen aan Fantasia/2000. Inderdaad met het idee om nu de oude wens van Walt in vervulling te laten gaan.
Verwacht dus na Fantasia/2006 iedere zoveel tijd een nieuwe versie. Waarschijnlijk niet helemaal nieuw (Fantasia/2000 had tenslotte ook nog een stukje oud in de vorm van "The Sorcerer's Apprentice"), maar toch.

Marcel 'Bambi' Versteeg

Edwin V
12-06-2003, 14:20
Ik denk dat het wel meevalt in de loop der tijd en dat met de hand getekende films weer aardig terugkomen. Nu is iedereen vol van 3D en alle special effects, maar straks willen we weer terug naar gewone 2D films.
Ik denk dat er altijd wel handgetekende films zullen blijven komen.

Bambi
12-06-2003, 14:21
Je was me net voor Edwin ;)

Edwin V
12-06-2003, 14:23
Je was me net voor Edwin ;)
Fijn dat je 't even verder toelicht. :P

Nathan Strik
12-06-2003, 14:41
Denk ook dat er altijd wel handgetekende films zullen blijven. Er zijn gewoon dingen die je daarmee kunt doen die je niet in 3D kunt doen. (kijk The Animatrix maar eens) en andersom.

Het zijn m.i. ook compleet verschillende stijlen die best naast elkaar kunnen en ook wel zullen blijven bestaan.

Daniel
12-06-2003, 17:12
ik had ook begrepen dat Disney computeranimaties wil uitbrengen met de look en feel van traditionele handgetekende animatiefilms.

Ik vraag me alleen af of dat gaat werken, want zeker wat betreft gezichtsexpressies gaat er niets boven handgetekend. Ik ken ook geen goed voorbeeld van een computeranimatiefilm waarbij menselijke karakters er natuurlijk uitzien in plaats van dat het opblaaspoppen lijken :roll: .

Nathan Strik
12-06-2003, 19:40
In Spirit van Dreamworks waren veel dingen met de paarden al computergeanimeerd zonder dat het opviel, dus wat dat betreft is de grens wel aan het vervagen.

The Jango
13-06-2003, 10:12
Het zou niet echt slim zijn wanneer ze compleet zouden stoppen met 2d animatie films.

Edwin V
13-06-2003, 14:45
In Spirit van Dreamworks waren veel dingen met de paarden al computergeanimeerd zonder dat het opviel, dus wat dat betreft is de grens wel aan het vervagen.Het gaat er uiteindelijk om hoe 't eruit ziet. Bij Shrek is Fiona ook wat meer naar een stripfiguur gegaan omdat ze er anders te echt zou uitzien. Zo gaat het straks met alle computer-films, niet te onderscheiden van live-action, Final Fantasy achtige films, Shrek achtige films, Atlantis achtige films, Beauty and the beast achtige films en hele simpele 2D tekenfilms, die ook met de computer zijn gedaan. :)

Nathan Strik
13-06-2003, 15:10
Final Fantasy achtige films, Shrek achtige films, Atlantis achtige films, Beauty and the beast achtige films en hele simpele 2D tekenfilms, die ook met de computer zijn gedaan. :)
Denk dat die verscheidenheid inderdaad de komende jaren veel leuke animatie zal opleveren.

Nog mooier zou zijn als de maatschappijen naast de verscheidenheid aan stijlen die nu steeds meer inkomt, ook eens aan een verscheidenheid aan genres gaan denken.
Ik hoop bijvoorbeeld dat iemand ooit nog eens zo dapper is om ook een dramafilm, of een speelfilm in animatie te gaan doen. Waarom moeten het altijd vrolijke figuurtjes of science-fiction zijn? Da´s verder niet erg, die films moeten er ook zijn, maar volgens mij kun je binnen ieder filmgenre ook een goede animatiefilm maken.

Edwin V
13-06-2003, 15:23
Ik hoop bijvoorbeeld dat iemand ooit nog eens zo dapper is om ook een dramafilm
Dat is wel een grote uitdaging. De kwaliteit van de meeste dramafilms hangt sterk af van de acteerprestaties. Maar onmogelijk lijkt het me niet. Het zou wel een mijlpaal zijn. 8)

Het omgekeerde, van tekenfiguren een live action film maken, is al meerdere malen gedaan en nu ook erg hot. Zulke films steunen echter meestal zwaar op special effects, vele floppen en de betere zijn ook geen echte toppers. Hoewel ze wel leuk zijn en kaskrakers kunnen zijn blijft het een beetje gekunstel.

Richard B.
11-09-2004, 00:49
Vandaag is er nieuws bekend geworden waarmee veel Disney-liefhebbers erg blij zullen zijn denk ik: Michael Eisner zal aftreden als CEO van Disney!. Welliswaar pas in 2006 maar toch is dat goed nieuws. Een mooi moment om dan eens schoon schip te gaan maken en bijv. die beslissing om geen traditionele animatie te produceren eens onder de loep te nemen.



Disney's Eisner to Step Down in Sept 2006


LOS ANGELES (Reuters) - Walt Disney Chief Executive Michael Eisner on Friday said he will step down from the media conglomerate in 2006, aiming to end his two-decade reign on his own terms after a shareholder revolt nearly cut it short earlier this year.

Eisner informed the board of his decision in a letter made public on Friday, which signaled the end of tenure of one of Hollywood's most powerful and well-paid moguls.

Eisner, now 62, was a young and relatively unknown executive when he took over the faded Hollywood icon and theme park company, revitalizing it and vastly expanding its depth and scope of activity.

But he has also been the target of intense criticism in recent months, warding off a takeover bid from cable operator Comcast Corp. and defending his stewardship against former allies Stanley Gold and Roy Disney, who helped recruit Eisner and now want to kick him out.

Eisner did not comment on whether he would keep his board seat or attempt to take the chairman job when he retired as chief executive. Gold and Roy Disney, the nephew of founder Walt Disney, have said previously that they will probably launch a fight to put supporters on the board. Analysts said Eisner's decision diffused any internal or external efforts to displace him earlier.

Gold and Disney were not available to comment on Friday.

Zie http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=599&e=1&u=/nm/20040910/media_nm/leisure_disney_eisner_dc voor het complete artikel.

Maarten van Krimpen
11-09-2004, 06:41
Misschien is er toch nog een kansje dat ze ook 2d-animatiefilms blijven maken, maar ik ben bang dat ze nooit meer het niveau van the Lion King e.d. zullen halen. Maar als de computergeanimeerde nou ook maar op het niveau van Finding Nemo blijven, is het wel leuk. Maar toch...handgetekende tekenfilms hebben toch wat meer charme volgens mij.

Nandor
11-09-2004, 09:24
Michael Eisner zal aftreden als CEO van Disney!

Woohoo!

Hankster
11-09-2004, 19:58
dit is heel goed nieuws!
ik hoop echt dat ze hun 2d-tak weer op poten gaan zetten en de afgelope fouten proberen te herstellen.

Koen Verheyden
21-04-2005, 18:01
Misschien is er toch nog een kansje dat ze ook 2d-animatiefilms blijven maken, maar ik ben bang dat ze nooit meer het niveau van the Lion King e.d. zullen halen. Maar als de computergeanimeerde nou ook maar op het niveau van Finding Nemo blijven, is het wel leuk. Maar toch...handgetekende tekenfilms hebben toch wat meer charme volgens mij.

Nu vond ik de lion king wel goed, maar vind hem vooral overrrated. Het niveau van de lion king was niet zo hoog, de opbrengsten wel. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van de lion king, maar vind hem overroepen als zou het de beste animatiefilm zijn. Disney heeft na de Lion King twee ijzersterke animatiefilms gemaakt die echter commercieel iets minder waren en daarom als slechter worden aanzien. Het verhaal van Pocahontas en het verhaal en animatie van the hunchback is veel gedurfder en van een hoger niveau dan the lion king.

Dus om nu te zeggen dat ze het niveau nooit meer zullen halen...? missschien als je commercieel niveau bedoeld heb je gelijk, artistiek hebben ze het al ver overschreden.

Koen Verheyden
21-04-2005, 18:03
Ik hoop bijvoorbeeld dat iemand ooit nog eens zo dapper is om ook een dramafilm, of een speelfilm in animatie te gaan doen.

Ik vind Pocahontas om eerlijk te zijn toch niet overladen met vrolijke figuurtjes. Het is in ieder geval een film die dicht bij een drama aanleunt. Kijk maar naar het einde...

Henk van der Weerdt
22-04-2005, 09:50
http://disney.go.com/disneyvideos/animatedfilms/tarzan2/index.html
14 juni de nieuwe disney: Tarzan 2

Hankster
22-04-2005, 21:23
eerste reactie; omg :roll:
tweede reactie na de sneak-peak; zal misschien wel het leukste direct-to-video vervolg van Disney worden .. ze hebben er nogal wat moeite ingestoken ivt de andere sequels.

maar dan nog; met zulke goedkope uitmelkerij komt Disney niet echt verder ....

Bravestarr
22-04-2005, 21:39
http://disney.go.com/disneyvideos/animatedfilms/tarzan2/index.html
14 juni de nieuwe disney: Tarzan 2
Er was toch al een tweede tarzan film. Tarzan & Jane heette die straight to video geloof ik.

Rob van Kempen
22-04-2005, 23:05
Jammer, Disney is aan lagere wal geraakt als je het mij vraagt. Trailer ziet er bedroevend uit. Het getekende ziet er wel mooi uit, maar het verhaal is natuurlijk niet bepaald orgineel en dat interview tussendoor is typisch Amerikaans (familie gedoe, dat je bij elkaar hoort enzo.... The ideal American family-idea). Dat hoort toch niet in een trailer van een kinderfilm? :?

Mathieu Ghekiere
22-04-2005, 23:41
Ik hoop bijvoorbeeld dat iemand ooit nog eens zo dapper is om ook een dramafilm, of een speelfilm in animatie te gaan doen. Waarom moeten het altijd vrolijke figuurtjes of science-fiction zijn? Da´s verder niet erg, die films moeten er ook zijn, maar volgens mij kun je binnen ieder filmgenre ook een goede animatiefilm maken.

Ergens heb je gelijk, maar je hebt bijvoorbeeld anime, die manga tekenfilms, die zijn wel serieus vaak.
En die kunnen echt ontroerend zijn.
En dan is er nog Final Fantasy, maar dat vond ik eerder een niet bijster gelukt experiment. Je voelde dat er iets miste, en volgens mij heeft dat nog altijd veel te maken met de soort verbondenheid met echte acteurs/actrices. Sommige mensen dachten toen: oooh nee, acteurs en actrices zullen niet meer nodig zijn.
Zever natuurlijk, het is een van de belangrijke bouwstenen van je film.

Maar daarom bewonder ik ook The Incredibles, het was wel komedie, maar al een stuk volwassener (vooral in het eerste gedeelte) van humor dan de typische Finding Nemo-soorten (niet dat ik daar iets tegen heb, maar het is eens fris om iets te zien dat ietsje gewaagder is).