PDA

Bekijk de volledige versie : Pro-Logic 2



marcel
01-11-2001, 09:48
Vraagje voor de techneuten onder ons.

Prologic 2 - is dat compatibel met de huidige versterkers?
Op dit moment heb ik een DTS versterker en nu schijnen er fabrikanten te zijn die prologic 2 gaan coderen op hun DVD's.
Wat voor gevolg heeft dat voor ons?
Kunnen wij hier wat mee of is het geheel downwards compatibel?

bmateijsen
01-11-2001, 09:58
hier zijn inmiddels al verschillende threads over...
Maar kijk eens op www.dolby.com/ht/

Daarnaast is dolby pro-logic 2 meer een decodings module om stereo te coderen naar 6 kanaals (door de versterker/receiver)...

Dus dat is heel iets anders dan het coderen van de audiostreams op dvd, naar 5.1 of 6.1..

Groet Bjorn

bmateijsen
01-11-2001, 10:04
hier zijn inmiddels al verschillende threads over...
Maar kijk eens op www.dolby.com/ht/

Daarnaast is dolby pro-logic 2 meer een decodings module om stereo te coderen naar 6 kanaals (door de versterker/receiver)...

Dus dat is heel iets anders dan het coderen van de audiostreams op dvd, naar 5.1 of 6.1..

Groet Bjorn

forzavado
01-11-2001, 11:00
Niet in herhaling treden bjorn:)
Maar dit lijkt mij totaal geen probleem. Hoe codeer je nu prologic twee op een dvd? Het blijft volgens mij gewoon een tweekanaals signaal wat vervolgens wordt uitgesplitst door een aantal matrix schakelingen (genaamd prologic II). Vergelijk het eens met prologic I. Het is slechts een "geluidsbewerking".

Raskel
01-11-2001, 11:20
Inderdaad forzavado, prologic II wordt gegenereerd uit analoge signalen dus hoe ze dat "speciaal" op dvd willen zetten, het is en blijft setreo..Het schijnt trouwens wel een goede benadering te zijn van dolby digital wat me eigenlijk wel verbaasd.

forzavado
01-11-2001, 11:26
Laat je niet verbazen! Ikzelf heb DTS neo:6 wat ongeveer hetzelfde is als prologic 2, maar dat DD en DTS benaderd wordt geld hier dus absoluut niet (lijkt me niet zo verschillend als met dpl2). Met name de scheiding en plaatsing laat zeer te wensen over! Ik zou zeggen houdt het gewoon op DD5.1 en DTS5.1/6.1 als je film wilt beleven.

Raskel
01-11-2001, 11:34
Als extra optie, als je je ouwe stereo videobanden bekijkt is het zeker beter dan de oude prologic, uiteraard ga je het niet gebruiken voor dvd, tenzij je een stereo dvd ertussen hebt, maar dat staat voor zich lijkt me.