PDA

Bekijk de volledige versie : Cyberhome ADL-528 aansluiten op Sony DAV-S400 Home Cinema



Gils
11-06-2003, 11:59
ik wil graag mijn regiovrije speler aansluiten op m'n Sony setje zodat ik ook regio 1 dvd's kan afspelen met het genot van DD 5.1 of DTS.

Hoe kan ik deze het beste aansluiten


http://www.dvd.nl/images/hwreviews/000013-39.JPG

deze moet ik dus hier op aansluiten :shock:

http://www.dvd.nl/images/hwreviews/000018-03.jpg

bovenstaande is van een DAV-S500 maar de aansluitingen zijn het zelfde, geloof ik...

Iemand rade mij aan om het via de optisch in en uitgang te doen, kabeltje kost me alleen € 29,95 :?

Heeft er hier iemand een beter idee?

Christiaan Sauer
11-06-2003, 12:28
Het beste (en als ik het zo snel zie de enige oplossing) is inderdaad om het via een optische kabel te doen.
Gewoon van de dvd-speler optisch-uit naar de sony optisch-in.
Pak een goede scartkabel, steek deze achter in je cyberhome, en sluit deze aan op je tv.
En dan heb je het beeld op je tv en het geluid via je sony.
Het is inderdaad een goeie manier om het op te lossen.
Als je een coax aansluiting hebt is een coaxiale verbinding ook goed.
let wel: gebruik hiervoor geen tv snoer maar een andere coaxkabel.
Succes!

VincentVega79
11-06-2003, 12:52
Ik heb hier nog een optische kabel liggen die praktisch nooit gebruikt is. Was nieuw 20 euro maar voor 10 euro stuur ik hem naar je toe. Als je interesse hebt mail me maar op dvdmail@xs4all.nl

Betamax
11-06-2003, 20:27
Is dit hier niet véél makkelijker?

http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks.php?select=Sony+DAV-S400

Staan ik dacht ongeveer 11 hacks om je DAv-s400 regiovrij te maken.
Succes

Christiaan Sauer
11-06-2003, 20:33
is een kabeltje niet veel sneller dan een hack in voeren? En het voordeel is dat je nu een lagere drempel hebt om later nog eens te gaan up-daten.
Als ik hem was zou ik gewoon lekker een kabeltje gebruiken :lol:
Maar goed, dat kunnen wij niet beslissen, het is iig een handige link, dus als hij gekozen heeft heeft die genoeg opties om uit te kiezen.

Oudgebruiker3
11-06-2003, 20:35
Wat Chris zegt is inderdaad de beste optie... ik zie namelijk ook geen coaxiale ingang op je Sony DAV. Mocht ik er overheen kijken, verbind dan de coaxiale uitgang van je dvd-speler met de coaxiale ingang van je Sony: dat geeft (in theorie) een beter resultaat dan een optische verbinding, omdat er minder omzettingen van het signaal plaatsvinden.
Je dvd-speler verbind je gewoon met je televisie door middel van een scartkabel (inderdaad, even Chris herhalen ;)).

Overigens, kan je dvd-speler wel DTS aan? Oftewel: is je digitale uitgang ook geschikt om DTS signalen door te sturen? Anders heb je namelijk bitter weinig aan de DTS decoder in je Sony.

Oudgebruiker3
11-06-2003, 20:38
Trouwens, Modern Electronics verkoopt optische toslinks van Bandridge (op de een of andere manier verbonden met Profigold), en die kosten geloof ik zo'n 20 euro...

...als coaxiaal kabeltje kun je ook gewoon een video-tulpstekkertje (de gele, dus) gebruiken.

Gils
12-06-2003, 07:41
Het wordt dus een optische verbinding.

Iedereen bedankt voor jullie reactie

Ik ga m'n setje (nog) niet hacken, die Cyberhome speler heb ik toch over.

Oudgebruiker3
12-06-2003, 09:15
Even een heel ander vraagje: kun je het speakerdraad waarmee de speakers met je DAV zijn verbonden wel vervangen? Zijn er pluggen te koop waarmee je speakerdraad kunt aansluiten op de uitgangen van je DAV?

Gils
12-06-2003, 09:30
Even een heel ander vraagje: kun je het speakerdraad waarmee de speakers met je DAV zijn verbonden wel vervangen? Zijn er pluggen te koop waarmee je speakerdraad kunt aansluiten op de uitgangen van je DAV?

goeie vraag, ik wil nl. eerdaags mijn sub vervangen (ben niet tevreden met het geluid van de standaard subwoofer)

Oudgebruiker3
12-06-2003, 10:31
Ik bedacht me net dat het heel goed zou kunnen dat het speakerdraad al vastzit aan je speakers, en in dat geval heeft het weinig zin om de kabels te vervangen - tenzij je inderdaad hele nieuwe speakers aanschaft...