PDA

Bekijk de volledige versie : Roman Holiday (SCE) [DVD]



Arnold van Oostrum
13-06-2003, 10:15
Roman Holiday (SCE) [DVD]

Een heerlijke film met Hollywood legendes Gregory Peck en Audrey Hepburn.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1106)

Werner
13-06-2003, 10:26
Kan het nog actueler? Gregory Peck is net gisteren overleden...

Alexander de Mol
13-06-2003, 14:05
Kan het nog actueler? Gregory Peck is net gisteren overleden...
Inspringen op de actualiteit is natuurlijk ook een kwaliteit. :)

Martijn Beunk
13-06-2003, 18:55
Een echte acteur is heengegaan, voor mij toch de held uit de Guns Of Navarone

Gerben van der Leun
14-06-2003, 11:43
Twee weken terug heb ik deze dvd gekocht... Vandaag nog bekeken. Het aardige is dat mijn moeder nog een filmboekje heeft van The Roman Holliday. Met plaatjes uit de film die je kon sparen. Erg leuk allemaal.

De film is heerlijk zoet en een prettige afwisseling in de dagelijkse sleur.

Richard B.
14-06-2003, 12:22
EDIT: reactie verwijderd waar ik nu totaal niet meer achter sta. Wat had ik op in vredesnaam? :shock:

Gerben van der Leun
15-06-2003, 15:42
Wordt deze ook voor dat lage prijspeil aangeboden als die andere Paramount-klassiekers? Dan lijkt me dit wel een interessante aanschaf. Dit is geen al te ambitieuze maar verder wel uitstekende film met prima rollen van Hepburn en Peck. De extra's klinken me niet al te bijzonder in de oren maar de eerste twee docu's lijken me wel interessant. Diezelfde Edith Head docu heb ik nu al op twee andere dvd's: een beetje overbodig om die nu ook nog op deze dvd te plaatsen.

Ja Freerecord heeft heeft hem in de 2 voor 25,- actie zitten.

Fries46
16-06-2003, 13:07
Ja, bij Media Markt ligt hij voor € 14,99

De_Schaduw
19-09-2003, 10:02
Waarom krijgen oude films hier steevast van die lage cijfers? Een 4.77, kom op zeg!
Een film hoeft niet gelijk slecht te zijn omdat ie niet breedbeeld is, niet in kleur is, geen 5.1 digitaal of dts heeft en lekker je LFE laat trillen, special effects heeft waaronder explosies enz.

Dit is gewoon een goede film uit een tijd dat de kwaliteit afhing van de goedgeschreven scenario's, dialogen en de acteer prestaties.
Tegenwoordig woorden de meeste films gedragen door special effects waar omheen wordt geacteerd waarbij een acteur zich nog zelden lekker kan uitleven.

Doe me een lol en stem er gewoon niet op als je nog nooit de moeite hebt genomen om je te verdiepen in oudere films.

chimera01
19-09-2003, 12:08
Ik sluit mij aan bij de woorden van de schaduw, wat als topper gezien wordt op deze site is vaker grote shit vergeleken met de klassiekers die nu langszamerhand op de markt komen. De gemiddelde dodo vind een film enkel goed omdat ie een paar jaar oud is en als ie ouder is gaarne een remake anders wordt ie niet gesnapt (neanderthalers leven dus nog).

Er zijn stapels oudere films in zwartwit die de moderne film in zijn hempje laten staan (Rechtstreeks naar de videoboer bestond immers niet) en hier beoordeeld worden door niet-liefhebbers. Kunnen wij dan een aparte beoordelingsgraad krijgen waarin films op hun ouderwetse normen beoordeeld worden en waarin een restauratie ook mee beoordeeld wordt.

Richard B.
19-09-2003, 12:49
Ik heb het idee dat er een aantal mensen zijn die de cijfers proberen te manipuleren door steevast hele lage cijfers (een 1 of 2) te geven aan films die ze vermoedelijk niet eens gezien hebben. Ik ben erg benieuwd naar de score-verdeling van de uitgedeelde cijfers want met een 4 of 5 moeten er toch wel een paar erg lage scores tussenzitten. Misschien dat de crew hier zich eens in kan verdiepen? Dat soort praktijken beschadigen namelijk de waarde van de top 50 vind ik.

Kaplan
19-09-2003, 17:51
Om een of andere reden kan ik niet stemmen omdat ik niet ingelogd zou zijn terwijl ik dat wel ben. :?
Anders zou ik hem wel een 8 geven. :)

Richard B.
03-09-2006, 01:13
Heb hem dan toch eindelijk aangeschaft. Wat een zaaaaalige film is het toch. Audrey Hepburn steelt echt elke scene waar ze in zit maar ook Gregory Peck is geweldig. En aan de film zelf klopt ook alles: van het verhaal en de prachtige fotografie tot aan Rome als de locatie waar het zich allemaal afspeeld. Zoals deze maken ze ze niet meer. Helaas. :cry:

Swanski
11-12-2006, 19:17
Roman Holiday (1953)
Wyler is vooral bekend van Ben-Hur. De lange epos die lange tijd recordhouder was wat het meeste aantal gewonnen oscars betreft. Roman Holiday is een hele andere film, maar waar ik niet veel minder van heb genoten. Romantiek en humor is een hele goede combinatie als je 2 sterren als Peck en A Hepburn in een film stopt. Laat je het verhaal ook nog eens heel avontuurlijk in het oude Rome afspelen dan weet je eigenlijk al wel dat het goed zit met Roman Holiday. Gewoon weer een heerlijke romantische komedie met prachtige plaatjes van het oude Rome. Zo zie je één vd meest indrukwekkendste bestaande monumenten, het Colosseum in Rome, prachtig in beeld. Meer dan de moeite waard en wat mij betreft een must see must have voor degenen die van oude films houden. Na Sabrina en Charade pas de derde film van Audrey Hepburn, maar dat ze als één vd grootste actrices ooit wordt gezien is zeker na slechts 3 films al te zien.

8

Kees Hoekerd
25-04-2008, 12:09
Geniale klassieker weer. Na Ben Hur en The Big Country is dit al het derde meesterwerk van Wyler, in mijn ogen. Algemeen staan ze allemaal wel zo bekend.

Er zijn al weinig romantische komedies met zulke kwaliteit, en ook niet zo tijdloos als deze. Dit werd later nog wel vaker over gedaan, en het idee kwam dan wel van sprookjes. Dit is dus geen genre dat mij normaal kan bekoren, maar deze laat zien hoe het wel moet.

Roman Holiday is echt een film die toen op actualiteiten insprong en grotendeels voor vermaak dient. De tijd vliegt voorbij. En dan is het verhaal nog best goed ook, Gregory Peck die eigenlijk aan de prinses wilt verdienen door zijn werk, maar dat uiteindelijk toch niet wilt. Zonder dit gegeven was het misschien net wat te luchtig vermaak geweest.

Audrey Hepburn laat hier ook zien wat ze kan, voor mij de eerste kennismaking. Zwart wit lijkt te passen bij haar uiterlijk, en acteren kan ze ook wel. Niks aparts, maar haar rol spreekt boekdelen en was toen natuurlijk vergelijkbaar met prinses Margareth.


Volgende titels die ik wil zien, zijn the Westerner en The Desperate Hours.

Voorlopig... 8.4/10