PDA

Bekijk de volledige versie : Eerste Hulk recensies



baltar
16-06-2003, 20:26
Zie link voor de eerste recencies van de Hulk. Het zijn er nog maar 2 maar wel allebei positief!!

http://www.rottentomatoes.com/m/Hulk-1123219/reviews.php

godofgamblers
17-06-2003, 15:38
Natuurlijk zijn ze positief.
Ang Lee heeft er ook dramatische scenes in geplaatst om niet alleen
de kids maar ook andere mensen te "pleasen".

Dushen

Gabriel B.
17-06-2003, 19:21
We kunnen er ook van uitgaan dat de film best wel eens goed zou kunnen zijn. :?

Niels Simons
17-06-2003, 19:22
volgens een collega van mij was t een zeer goede film,hij heeft em gisteravond bekeken.

dat wordt nog veel in de bioscoop zitten deze zomer...

mazzel,niels

Geert Jan Alsem
17-06-2003, 21:54
volgens een collega van mij was t een zeer goede film,hij heeft em gisteravond bekeken.

Als deze college gewoon in Nederland woont, dan lijkt het mij dat hij die versie heeft gekeken die nu op internet te downloaden is?

In ieder geval voor mensen die het nog niet wisten: die versie is een workprint, oftewel een versie van de film die nog niet af is. Deze workprint schijnt zelfs te zijn gemaakt 3 maanden voor de film af was. Geen goed idee dus om deze te kijken.

Er gaan best een boel negatieve reviews rond van mensen die deze workprint hebben gezien. Beetje jammer dus, zo krijgt de film een slechte naam.
Mij lijkt de film in ieder geval erg cool en ook goed. Ang Lee is echt goed en heeft volgens mij een bijzondere film gemaakt. Jammer dat deze film pas een maand later in Nederland komt dan in Amerika. :)

Niels Simons
17-06-2003, 21:59
je zal t idd over de workprint hebben dan ja.

maar als die al zo goed is...

mazzel,niels

Elessar
17-06-2003, 22:07
Ik hoop dat ook deze Marvel verfilming weer goed zal worden! X1 was goed en X2 was geweldig net als Daredevil! Spiderman vind ik nog steeds de minste, maar t is geen slechte film. Ik hoop dat Hulk 1 net zo goed zal worden als X2 en Daredevil...

Geert Jan Alsem
17-06-2003, 22:24
Ik hoop dat ook deze Marvel verfilming weer goed zal worden! X1 was goed en X2 was geweldig net als Daredevil! Spiderman vind ik nog steeds de minste, maar t is geen slechte film. Ik hoop dat Hulk 1 net zo goed zal worden als X2 en Daredevil...

Ik geloof (en hoop) dat The Hulk dankzij Ang Lee wat meer diepgang zal hebben. Helaas las ik wel dat Ang Lee niet helemaal vrij spel had. De studio had ook een aantal eisen. Zo werd Lee verteld dat de Hulk in het begin van de film een baby moest redden. Ook moest Lee in post-productie de hele film wat minder "artsy" maken en de drama scenes hier en daar inkorten.
De film schijnt nog steeds wel een beetje artsy te zijn met goede drama scenes, maar van mij hadden ze Ang Lee wel zijn gang mogen laten gaan.

(Niet dat ik Spider-Man of X-Men 1 & 2 echt TE weinig diepgang vond hebben ofzo. Coole films hoor. Daredevil nog niet gezien.)

Ricochan36
23-06-2003, 18:27
Ik heb hem vrijdag in Thailand gezien, en hij komt ergggggg langzaam op gang, het eerste half uur vooral, maar daarna komt het los, en ik vond het erg goed gedaan, want het is allemaal cgi, maar ik vond hem beter dan bijvoorbeeld spiderman....

Rico
:D

Richard B.
23-06-2003, 20:35
Ik heb hem vrijdag in Thailand gezien, en hij komt ergggggg langzaam op gang, het eerste half uur vooral, maar daarna komt het los, en ik vond het erg goed gedaan, want het is allemaal cgi, maar ik vond hem beter dan bijvoorbeeld spiderman....

Rico
:D

Hoe is het mogelijk dat in Thailand films eerder (of gelijk) in premiere gaan dan in de VS?

Ricochan36
24-06-2003, 08:28
Ik weet alleen uit ervaring dat de films daar normaal gesproken 1 week eerder uitkomen dan in Nederland...
En de Hulk draait in sommige bioscopen daar (Bangkok)nu wel in 3 of 4 zalen tegelijk...

Rico
:D

Xin
27-06-2003, 10:04
Celstraf voor illegale versie ‘The Hulk’

AMSTERDAM - Een 25-jarige man uit New Jersey heeft bekend een illegale versie van de nieuwe film ‘The Hulk’ online te hebben geplaatst nog voor de wereldwijde première. De man hangt een gevangenisstraf van drie jaar boven het hoofd.

Kerry Gonzalez kreeg via via een promotioneel exemplaar van de film in handen zo’n 2,5 week voor de première die 20 juni jongstleden plaatsvond. Via zijn computer maakte hij vervolgens een digitale kopie en wist met behulp van een speciaal softwareprogramma de beveiliging uit de film te halen. Vervolgens plaatste hij de digitale kopie op 6 juni in een chatroom die gehost wordt vanuit Nederland. De betreffende site wordt veelvuldig bezocht door talloze filmfanaten die bootleg films posten en uitwisselen.

De Amerikaanse justitie wil niet zeggen hoe ze Gonzalez op het spoor zijn gekomen. Afgelopen woensdag verscheen de verdachte voor de rechtbank in Manhattan. Hij droeg een passend olijfgroen pak en een groene stropdas. Gonzalez die momenteel vrij is op een borgsom van 25.000 dollar, verklaarde tegenover enkele journalisten dat hij de film zelf nooit heeft gezien.

http://www2.telegraaf.nl/digi/article2517681.ece

Splatterhead
27-06-2003, 10:55
Ik had hem dit weekend in Chicago gezien.
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=2823&postdays=0&postorder=asc&start=560


The Hulk tijdens mijn vakantie in Chicago.

Een wat saaie film, waar te weinig vaart inzit.
Het probeert tevens een beetje Spider-man achtig te zijn door
sentiment met aktie te combineren.
Het werkt prima voor spider-man, maar helaas niet voor The Hulk ondanks de goede akteerprestaties.

De laastse 45 minuten zijn redelijk vermakelijk, maar je moet dan wel 1 uur en 15 min van het begin doorworstelen.

Hier blijf ik dan ook bij. :P

Marcel den Haan
30-06-2003, 10:11
Ook ik ben net terug van vakantie uit de VS en ik heb hem daar gezien en ik moet ook zeggen dat ik dit een slechte film vind.
Gaat helemaal nergens over, slecht verhaal, slecht geakteerd en ook de SFX zijn slecht.
Op geen enkel moment leef je mee met de personages en als hij de Hulk zou je toch wel op het puntje van je stoel moeyen zitten maar niet dus.
Ze proberen een beetje leuk te maken met stripachtige beeldwisselingen enzo maar het slaat nergens op.
Was blij dattie afgelopen was.

M Balje
30-06-2003, 10:29
Meschien duurt de film gewoon te lang.
135 minuten is best lang voor zo'n film als The Hulk,Spiderman duurde ruim 116 Minuten en daar had zelfs nog wel minimaal 5 minuten af gekund aan het einde.
X-men 1 duurt zonder Delete scene's 100 minuten en dat is percies goed.
Voor de Batman reeks werdt het wel geaccepteerd.
Alleen zijn alle vier de films ook van verschillende studio maatschapijen (Columbia,Fox,Universal en Warner) en die zallen meschien ook wel wat in te brengen hebben.

Ik heb de film zelf niet gezien en zal dus ook niet oordelen,maar ik heb van horen zeggen dat de film slechtere Cgi heeft dan we gezien hebben voor de parasurfing in Die Another Day.

Lees: 'The Hulk' and DAD's cgi (http://forums.commanderbond.net/showthread.php?s=&threadid=10088)

Jelger
30-06-2003, 10:51
Meschien duurt de film gewoon te lang.
135 minuten is best lang voor zo'n film als The Hulk,Spiderman duurde ruim 116 Minuten en daar had zelfs nog wel minimaal 5 minuten af gekund aan het einde.


Een goede film kan mij niet lang genoeg duren, waarschijnlijk is de Hulk dan gewoon geen goede film.

De eerste twee Batman films vind ik eigenlijk de enige echt geslaagde superhelden-verfilmingen, de rest leunt allemaal teveel op effecten en kent helaas bar slechte acteerprestaties :(

Geert Jan Alsem
30-06-2003, 12:12
De enige negatieve dingen die ik tot nu toe over de film hoor zijn dat de CGI slecht is en dat de film te lang en saai is. Over het commentaar van sommige mensen op de CGI heb ik een theorie, maar het doet er ook eigenlijk niet toe. Veel van de mensen die over de CGI zeuren baseren meteen hun hele oordeel over de film hierop, wat ik dan niet echt serieus kan nemen. Verder maak ik me over het "te lang en saai" ook niet echt zorgen. De trailers deden de film voor als een actiefilm, terwijl dat helemaal niet Ang Lee's doel was. Misschien waren bepaalde mensen hierdoor teleurgesteld, maar ik zie liever een rustig drama dan één al actie.

patrick_h
30-06-2003, 12:53
Heb de film vrijdag in België gezien, waar hij inmiddels al draait, en ik moet zeggen dat 'ie mijn verwachtingen overtrof. Ang Lee's regie deed mij al hopen dat de film niet al te slecht zou worden (iets wat ik in het algemeen toch wel zou verwachten bij een film over een grote groene man), maar ik vond hem echt goed, een zogezegde aanrader, zeg maar.

Het begin is inderdaad niet vol van actie, iets wat ook niet nodig is, vind ik, aangezien een flashback-structuur (waarbij we 'in medias res' beginnen) de enige manier zou zijn geweest om wat actie in het begin te krijgen. De begin-credits krijgen van mij al de nominatie voor beste begin-credits van het jaar (beste aftiteling tot nu toe is overigens voor "Open Hearts") en gedurende de hele film wordt er door middel van split-screens, kaders en set echt een comic-book sfeer getroffen die slechts op een punt van de film (op ongeveer 2/3e) even vervelend wordt. Goed punt is ook dat rustig gewacht wordt met het tonen van de Hulk, het had zelfs iets later gemogen. Ik vind het ook erg jammer dat de Hulk al in de trailers te zien was, bij de eerste teaser had 'men' het wel mogen laten.

Later, als de Hulk tevoorschijn komt, komt er ook meer actie, wat op een bepaald punt (iets na de eerder genoemde 2/3e) net iets teveel wordt. Wat het slot is, ga ik niet verklappen, maar ik ga wel al zeggen dat er aan het einde een geweldig stukje samenspel van vader en zoon te zien is, dat (naar mijn mening) het hoogtepunt van de film vormt.

De film gaat woensdag officieel in premiere in België, maar draait nu dus al in avant-premieres. Gaat het zien, gaat het zien zou ik zeggen, ik heb me in ieder geval beter vermaakt dan bij Spider-Man of X2 (die ik overigens geen van beide slecht vond) en Daredevil (en die vond ik dus wel slecht). Heb ook een nog trailer gezien van The Punisher (begin 2004), en dat zag er goed uit, iets om naar uit te kijken.

Marcel den Haan
30-06-2003, 13:17
De enige negatieve dingen die ik tot nu toe over de film hoor zijn dat de CGI slecht is en dat de film te lang en saai is. Over het commentaar van sommige mensen op de CGI heb ik een theorie, maar het doet er ook eigenlijk niet toe. Veel van de mensen die over de CGI zeuren baseren meteen hun hele oordeel over de film hierop, wat ik dan niet echt serieus kan nemen. Verder maak ik me over het "te lang en saai" ook niet echt zorgen. De trailers deden de film voor als een actiefilm, terwijl dat helemaal niet Ang Lee's doel was. Misschien waren bepaalde mensen hierdoor teleurgesteld, maar ik zie liever een rustig drama dan één al actie.

Vind het niet erg als het geen 1 en al aktie is en wat meer drama maar dan moet de drama wel de moeite waard zijn.
Op geen enkel moment voel je enige emotie bij de personages en de personages zijn gewoon niet goed uitgediept.
Die irritante vader van de hulk die zogenaamd ook slecht is en die Ross vader is helemaal irritant met zijn scheef geschoren snor haha.
Ik vind het allemaal gewoon niet goed uit de verf komen en de aktie is slaapverwekkend.

mark t
30-06-2003, 13:56
Ik heb hem afgelopen weekeinde ook in de avant-première gezien. En ik vond hem goed. Het is geen film die het constant van actie moet hebben. Het is niet zozeer dat de film langzaam op gang komt, maar de echte actiescènes komen pas later in de film voor. Voor diegenen die ‘a rollercoaster-ride’ verwachten, zal dit teleurstellen. Ik vond dit niet erg.
Maar als de actie eenmaal op gang komt, dan blijkt dat de meeste kritiek op het CGI-niveau absolute onzin is. Ik heb ze zelden effectiever gezien als in deze film. Iemand die de special effects in deze film slecht vindt, heeft gewoon moeite met special effects in het algemeen. Of het gaat om een ‘reflex-mening’ om de eigen favoriet te promoten (“Slechte SFX. Veel slechter dan in T-2/T-3/LOTR/SW/Spiderman/anders*. * s.v.p. doorstrepen wat niet van toepassing is”).

Per saldo is het een aparte film. Ik heb ervan genoten. Het verhaal wordt niet echt als superheld-verhaal gebracht, de montage is in een aantal stukken in comic-stijl en het niveau van acteren viel me niet tegen (geen zwakke schakels, een paar uitschieters naar boven). De actiescènes waren dankzij de overtuigende CGI ook dik in orde (alleen wat donker in het begin).

Marcel den Haan
30-06-2003, 14:24
Iemand die de special effects in deze film slecht vindt, heeft gewoon moeite met special effects in het algemeen. Of het gaat om een ‘reflex-mening’ om de eigen favoriet te promoten (“Slechte SFX. Veel slechter dan in T-2/T-3/LOTR/SW/Spiderman/anders*. * s.v.p. doorstrepen wat niet van toepassing is”).

Dit is echt onzin, ik vergelijk het met geen enkele film.
De Hulk op zich ziet er wel redelijk uit vind ik maar die honden bijv vind ik gewoon super slecht gedaan, dat is mijn mening gewoon.

mark t
30-06-2003, 14:58
Dit is echt onzin, ik vergelijk het met geen enkele film.
De Hulk op zich ziet er wel redelijk uit vind ik maar die honden bijv vind ik gewoon super slecht gedaan, dat is mijn mening gewoon.Je hebt geen commentaar geleverd op het CGI-niveau. Je hoeft je dus helemaal niet aangesproken te voelen.
Over die honden valt overigens nog wel te discussiëren (hoewel ik 'super-slecht' nogal overdreven vindt), maar over het internet gonst het van zogenaamde recensies (vooral in fora) die steen en been klagen over het erbarmelijke niveau van de CGI-weergave van de hulk. En daar richt ik mijn pijlen weer op: Als je dàt maar matig vindt, dan vind je ofwel geen enkele CGI (of special effect) goed, ofwel je hebt een andere film gezien.

Drexl
30-06-2003, 18:48
Gisteren Hulk in AP gezien en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Ik had gehoopt dat Ang Lee er iets anders van zou maken en dat heeft hij ook gedaan. Ik vond hem traag op gang komen en moest toch wel even wennen aan de 'sfeer' van de film maar eens dat gebeurt was vond ik me echt 'in de film zitten', if you know what I mean.

Nu, al dat geklaag over CGI vind ik belachelijk. Natuurlijk is het een computeranimatie. Iedereen weet dat en nu zit iedereen daarover te discussiëren. Hadden die klagers soms liever een man in een pak gezien? Wacht dan op Hellboy (waar make-up inderdaad het beste werkt). Ik vond de Hulk beter dan verwacht en aangezien ik meeging met het verhaal zijn die drie verraderlijke lettertjes CGI nooit in me opgekomen. Ik ben geen fan van CGI, het wordt maar al te veel gebruikt maar dit vond ik goed.

Verder is Ang's film heel bizar. [spoiler:aa1a76f399] er wordt niet in gekust à la Hollywood en de eindscène waarin je verwacht dat Bruce nog eens gaat 'Hulken' werd vervangen door het beeld van een kikker op zijn hoed. I loved it! De montage met al die comic book overgangen vond ik geniaal. Waarom is daar nooit iemand opgfekomen? En Nick Nolte... hij gaat waanzinnig over the top maar het past bij de rol. Nogmaals, ik vreesde het ergste in het begin maar de film werd beter. En de hondenscène... brutaal, gewelddadig CGI monstergevecht. Heerlijk! [/spoiler:aa1a76f399]

Hulk is goed maar nogal apart. De film die na het zien van Hulk in me opkwam was Dreamcatcher, ook al in 2003. Beide films zijn over the top en eigenlijk incoherente waanzin maar ze werken allebei voor me.

Ik verkies Hulk boven Spider-Man (nu verraad ik King Sam Raimi!!) en zelfs X2 (die ik echt heel goed vond), al was het maar om [spoiler:aa1a76f399] dat overhead shot waarin Hulk over de rotsblokken 'springt' met Danny Elfman's sterke muziek (en koor) ter begeleiding.[/spoiler:aa1a76f399]

Drexl

mark t
30-06-2003, 18:56
Gisteren Hulk in AP gezien en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. ... DrexlAfgezien van je lof voor Dreamcatcher (in de laatste acte zakte de film af naar B-film-niveau), ben ik het helemaal met je eens. Het einde was gelukkig [spoiler:1c24c5d764]geen typisch Hollywood einde -afgezien van het feit dat de mogelijkheid voor een vervolgfilm nadrukkelijk open wordt gehouden[/spoiler:1c24c5d764]. De beste comic-verfilming van de laatste jaren (met een neuslengte voorsprong op X-2).

Drexl
30-06-2003, 19:09
In verband met Dreamcatcher, het klopt dat die film in de derde act naar B-film niveau zakt en aangezien ik een liefhebber van het boek ben vond ik dat zeer jammer. Maar als film heb ik uitermate genoten van Kasdan's sciencefiction prent omdat het zo'n waanzinnige brok pellicule is en ik blij was dat iemand het had aangedurfd om de typische slasher pics te negeren en een bizarre horrorfilm af te leveren (goed of slecht; ik zal Kasdan en scenarist Goldman dankbaar blijven voor het gebruik van het Memory Warehouse. Goed of slecht, veel regisseurs zouden dit aspect hebben genegeerd) en ik hoop dat die, volgens mij, onterecht verguisde film nog kansen krijgt op video en DVD.

Thanks for the Hulk support!

Drexl

skin
02-07-2003, 09:10
Heb de film vrijdag in België gezien, waar hij inmiddels al draait, en ik moet zeggen dat 'ie mijn verwachtingen overtrof. Ang Lee's regie deed mij al hopen dat de film niet al te slecht zou worden (iets wat ik in het algemeen toch wel zou verwachten bij een film over een grote groene man), maar ik vond hem echt goed, een zogezegde aanrader, zeg maar.

Het begin is inderdaad niet vol van actie, iets wat ook niet nodig is, vind ik, aangezien een flashback-structuur (waarbij we 'in medias res' beginnen) de enige manier zou zijn geweest om wat actie in het begin te krijgen. De begin-credits krijgen van mij al de nominatie voor beste begin-credits van het jaar (beste aftiteling tot nu toe is overigens voor "Open Hearts") en gedurende de hele film wordt er door middel van split-screens, kaders en set echt een comic-book sfeer getroffen die slechts op een punt van de film (op ongeveer 2/3e) even vervelend wordt. Goed punt is ook dat rustig gewacht wordt met het tonen van de Hulk, het had zelfs iets later gemogen. Ik vind het ook erg jammer dat de Hulk al in de trailers te zien was, bij de eerste teaser had 'men' het wel mogen laten.

Later, als de Hulk tevoorschijn komt, komt er ook meer actie, wat op een bepaald punt (iets na de eerder genoemde 2/3e) net iets teveel wordt. Wat het slot is, ga ik niet verklappen, maar ik ga wel al zeggen dat er aan het einde een geweldig stukje samenspel van vader en zoon te zien is, dat (naar mijn mening) het hoogtepunt van de film vormt.

De film gaat woensdag officieel in premiere in België, maar draait nu dus al in avant-premieres. Gaat het zien, gaat het zien zou ik zeggen, ik heb me in ieder geval beter vermaakt dan bij Spider-Man of X2 (die ik overigens geen van beide slecht vond) en Daredevil (en die vond ik dus wel slecht). Heb ook een nog trailer gezien van The Punisher (begin 2004), en dat zag er goed uit, iets om naar uit te kijken.


Ah, gelukkig, iemand die weet waar 'ie het over heeft.
Een uitstekende film, idd beter dan spidey en x

te saai? aktie junk!
niet uitgediepte karakters? misschien moet je 'm nog maar eens bekijken

Rens_Gepkens
02-07-2003, 09:15
In ieder geval voor mensen die het nog niet wisten: die versie is een workprint, oftewel een versie van de film die nog niet af is. Deze workprint schijnt zelfs te zijn gemaakt 3 maanden voor de film af was. Geen goed idee dus om deze te kijken.


ik heb deze workprint ook en ik heb ook de film bekeken.
Het verhaal is gewoon top en computeranimatie is echt heel erg goed.
De workprint heeft aan het einde van de film een scene waar de hulk nog gerenderd moet worden, verder is hij af.
De workprint zou dan ook voor 99% de versie zijn die in de bios gaat draaien :-)

Rens_Gepkens
02-07-2003, 09:21
Verder is Ang's film heel bizar. [spoiler:b2d25ed6f1] De montage met al die comic book overgangen vond ik geniaal. Waarom is daar nooit iemand opgfekomen? [/spoiler:b2d25ed6f1]
Drexl
Deze montage stijl vindt ik ook MEGA. Echt gaaf, hadden ze ook bij X en X-2 en Spiderman en Daredevil mogen gebruiken :) om de Comicfeeling te behouden tijdens de film :-)
[spoiler:b2d25ed6f1] , want al die comicwindows zien er niet allen fun uit, maargeven ook de mogelijkheid om "mmer" van het verhaal gelijktijdig te vertellen [/spoiler:b2d25ed6f1]

Marcel den Haan
02-07-2003, 17:07
Heb de film vrijdag in België gezien, waar hij inmiddels al draait, en ik moet zeggen dat 'ie mijn verwachtingen overtrof. Ang Lee's regie deed mij al hopen dat de film niet al te slecht zou worden (iets wat ik in het algemeen toch wel zou verwachten bij een film over een grote groene man), maar ik vond hem echt goed, een zogezegde aanrader, zeg maar.

Het begin is inderdaad niet vol van actie, iets wat ook niet nodig is, vind ik, aangezien een flashback-structuur (waarbij we 'in medias res' beginnen) de enige manier zou zijn geweest om wat actie in het begin te krijgen. De begin-credits krijgen van mij al de nominatie voor beste begin-credits van het jaar (beste aftiteling tot nu toe is overigens voor "Open Hearts") en gedurende de hele film wordt er door middel van split-screens, kaders en set echt een comic-book sfeer getroffen die slechts op een punt van de film (op ongeveer 2/3e) even vervelend wordt. Goed punt is ook dat rustig gewacht wordt met het tonen van de Hulk, het had zelfs iets later gemogen. Ik vind het ook erg jammer dat de Hulk al in de trailers te zien was, bij de eerste teaser had 'men' het wel mogen laten.

Later, als de Hulk tevoorschijn komt, komt er ook meer actie, wat op een bepaald punt (iets na de eerder genoemde 2/3e) net iets teveel wordt. Wat het slot is, ga ik niet verklappen, maar ik ga wel al zeggen dat er aan het einde een geweldig stukje samenspel van vader en zoon te zien is, dat (naar mijn mening) het hoogtepunt van de film vormt.

De film gaat woensdag officieel in premiere in België, maar draait nu dus al in avant-premieres. Gaat het zien, gaat het zien zou ik zeggen, ik heb me in ieder geval beter vermaakt dan bij Spider-Man of X2 (die ik overigens geen van beide slecht vond) en Daredevil (en die vond ik dus wel slecht). Heb ook een nog trailer gezien van The Punisher (begin 2004), en dat zag er goed uit, iets om naar uit te kijken.


Ah, gelukkig, iemand die weet waar 'ie het over heeft.
Een uitstekende film, idd beter dan spidey en x

te saai? aktie junk!
niet uitgediepte karakters? misschien moet je 'm nog maar eens bekijken

Omdat ie het mij jou eens is weet ie waar ie het over heeft hahaha, typisch.

skin
02-07-2003, 17:51
[
Omdat ie het mij jou eens is weet ie waar ie het over heeft hahaha, typisch.
personages zijn gewoon niet goed uitgediept.
Gaat helemaal nergens over, slecht verhaal, slecht geakteerd en ook de SFX zijn slecht
Ze proberen een beetje leuk te maken met stripachtige beeldwisselingen enzo maar het slaat nergens op


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

lang geleden dat ik zo heb gelachen, tnx (y)

Marcel den Haan
02-07-2003, 18:15
Iedereen die het niet met jou eens is heeft ongelijk, je hebt helemaal gelijk joh, stumperd.
Ga me hier niet verder druk over maken, heb eerder dit soort zielige mannetjes gezien hier en negeren is de beste remedie dus bij deze de laatste post hierover, leef jij maar lekker in je fantasiewereldje waarin alleen jij gelijk hebt en al je denkbeeldige vrienden het met je eens zijn.

freaky
02-07-2003, 18:20
Gelukkig hebben ze die comicwindows niet gebruikt bij x-men, spider-man, daredevil... want vind dit echt vervelend, die comicwindows in The Hulk vond ik zo irriterent, oh, als ik opgeluct ademhaalde dat het eindelijk voorbij was waren die comicwindows er terug, erg irritant...

PS : iemand die micro gemerkt dat in beeld kwam ?

skin
02-07-2003, 18:36
Iedereen die het niet met jou eens is heeft ongelijk, je hebt helemaal gelijk joh, stumperd.
Ga me hier niet verder druk over maken, heb eerder dit soort zielige mannetjes gezien hier en negeren is de beste remedie dus bij deze de laatste post hierover, leef jij maar lekker in je fantasiewereldje waarin alleen jij gelijk hebt en al je denkbeeldige vrienden het met je eens zijn.

beetje "vreemd" om direkt met 'stumperd', 'dit soort zielige mannetjes' en 'al je denkbeeldige vrienden' te komen, vanwaar die vijandige opstelling?
Ik heb alleen gezegd dat ik de film verre van saai vond (hooguit ietwat traag in het begin), ook de karakters waren (te) goed uitgediept (hebben wij trouwens wel dezelfde film gezien?), alleen de honden waren crap.
Al met al toch geen reden om gelijk met ongepaste beledigingen rond te gaan strooien lijkt mij. :?

Geert Jan Alsem
02-07-2003, 21:09
Ik heb de film nog niet gezien, maar het zijn wel vaak goede films die zoveel tweestrijd teweeg brengen. :)
Ik heb dus in ieder geval nog steeds erg zin in 10 juli.

Daan de G.
02-07-2003, 21:13
hmm
kom op mensen ik dacht altijd dat dit een volwassen forum was, valt me soms toch een beetje tegen.

Ik heb geen verwachtingen voor deze film dus zal wel niet tegenvallen :)

Ricochan36
07-07-2003, 10:16
Deze hulk ziet er stukken beter uit dan Lou ferrigno vroeger met zijn groene haar in de serie, dit is gewoon zoals in de comics, dus als je daarvan houdt, ben je volgens mij ook tevreden met dit resultaat...

Rico
:D

baltar
07-07-2003, 18:42
Eindstand is 61% voor The Hulk. Dat is net binnen de marge voor een prachtige rode tomaat.

Rickje
08-07-2003, 19:11
Ik heb weleens sommige serie's gezien met Lou Ferrigno die ik me nog vaag kan herinneren maar ik denk wel dat ik binnenkort Hulk zal gaan bekijken.
Mij lijkt deze film wel een toppertje... eentje die ik later wel in mijn verzameling zou willen hebben.

mjlfadriaans
08-07-2003, 20:38
Ik probeer een beetje objectief te blijven, ik ben echt een Hulk fan (een paar voorbeeldjes? Mijn buro .... en avatar signature bij mijn UT2k3 clan)

http://lonelyknights.com/uploads/post-85-1056457244.jpg

http://lonelyknights.com/uploads/post-85-1057076922.jpg

http://lonelyknights.com/uploads/post-85-1054657491.jpg

Maaruh .... ik geef mijn review pas na donderdag .... op zich mensen die alleen actie verwachten .... ja .... ik ben toch fan van de comic en in de comic is het ook niet altijd en alleen maar 'rammen geblazen'. STERKER nog, als dat het geval zou zijn, zou er geen drol meer aan zijn. Hulk gaat om meer dan alleen die groene rakker die alles kort en klein slaat, er zit een heel verhaal achter .... en sorry voor sommige mensen .... maar dat verhaal is een tikkie sentimenteel .... NET ALS Spiderman. Ik hoorde iemand zeggen dat 'ie dat bij Spiderman wel verwachtte en hier niet. Welke strip heb jij zitten lezen. Juist deze twee 'helden' steken bij mij verre boven de andere uit, in de strips, doordat ze het meest menselijke zijn van alleen. De beste comic schrijver ooit heeft beide series gedaan .... Paul Jenkins (doet nog steeds Spiderman).

Marco

mjlfadriaans
10-07-2003, 21:35
Vandaag gezien .... film van wereld formaat! Deze staat echt hoog in mijn top 10, perfecte balans tussen actie, effects, verhaal, emotie .... net als Spiderman trouwens .... veel films leggen de nadruk op een aantal onderdelen en vergeten de rest, deze twee films zijn echt trouw aan de strip. De animatie was echt verbluffend. Waarschijnlijk is er altijd wel iets aan op te merken door een aantal grote zeuren, maar voor mij was het geslaagd. Geen blunders zoals een paar stukjes in Blade II bijvoorbeeld, die echt ongelooflijk nep waren .... maar ook niet echt leken.

Ik weet 't, bij X-men heb je natuurlijk meerdere karakters, en om die allemaal uit te diepen, misschien is dat de reden waarom die films niet werken als je naar die balans gaat kijken en naar de comics, dat zijn gewoon goeie actie films die ze net zo goed Wolverine I en II hadden kunnen noemen (wel de beste X-man uit de serie overigens).

Hulk is voor mij echt perfect. Als je Lord of the Rings gelezen hebt, is de film echt nog meer adembenemend dan als je alleen de film kent ..... datzelfde gevoel is voor mij het gevoel bij de Hulk .... mijn favoriete held uit de comics .... en ik ben echt objectief, als het slecht was, dat zeg ik dat .... ik was een hele tijd echt trouwe X-mannen-lezer, en ik kon X-men 1 echt niet in de hemel prijzen na de release, niet slecht hoor, maar niet het WOOOOOOW-gevoel. Dat had ik bij deze film NOG meer dan bij Spiderman. Bij beide films is overigens de casting van de helden PERFECT!!! (Ik ben nog steeds van mening dat Jack Nicholson de beste Wolverine was geweest, maar misschien een tikkie te oud :)).

Ik kan nog uren doorgaan, zal dat niet doen! Dit is een 5-sterren film voor mij.

Marco

skin
11-07-2003, 08:55
-perfecte balans tussen actie, effects, verhaal, emotie ....
-Ik weet 't, bij X-men heb je natuurlijk meerdere karakters
-het WOOOOOOW-gevoel. Dat had ik bij deze film NOG meer dan bij Spiderman.
Marco

- Ik vond het drama overheersen (het is de basis van het verhaal, Hulk is geen superheld maar eerder een slachtoffer), nu is drama niet mijn favo genre, maar in deze film: (y) )

- Dat vind ik nu juist wat minder van X-men.

- Bij Spiderman had ik dat op bepaalde momenten, bij Hulk had ik een over-all gevoel van :shock: )

Toch denk ik dat veel mensen met verkeerde verwachtingen naar deze film gaan, en teleurgesteld zullen worden.

Robert F.
11-07-2003, 09:24
Hulk komt in Uk op dvd 17 november



Time now for a quick lightening fast zip towards the end of the year with a selection of pencilled in dates for various big releases. First up we have the news that Universal Pictures Video have scheduled a release of Ang Lee directed The Hulk for 17th November. Other big titles for the end of the year come from Twentieth Century Fox Home Entertainment, who have X-Men 2 out one week earlier on 10th November, and arriving on 15th December should be the Alien Quadrilogy Box Set and also a Mel Brooks Box Set too.

From Paramount Home Entertainment on 15th September expect to see Jackass: Volume 2 and Jackass: Volume 3, with a Cheers: Season 1 Box Set following on 3rd November. From MGM Home Entertainment on 17th November expect to see The Pink Panther Collection Box Set, whilst from VCI on the same date watch for Bo Selecta!: Series 2 and also Ali G: Stateside. Columbia TriStar Home Entertainment get in on the collectors editions action with a Ridley Scott Collection Box Set out on 8th September.

Whilst BBC Worldwide release what will no doubt be in most people's stockings, The Office: Complete Series 2 which turns up on 27th October. Other discs due include the Entertainment in Video release of sequel thriller Final Destination 2 set for 6th October, and also Michael Moore: The Awful Truth which is currently down for 22nd September but as to who is releasing it, we know not.

Tossie
11-07-2003, 13:43
Ook ik ben net terug van vakantie uit de VS en ik heb hem daar gezien en ik moet ook zeggen dat ik dit een slechte film vind.
Gaat helemaal nergens over, slecht verhaal, slecht geakteerd en ook de SFX zijn slecht.
Op geen enkel moment leef je mee met de personages en als hij de Hulk zou je toch wel op het puntje van je stoel moeyen zitten maar niet dus.
Ze proberen een beetje leuk te maken met stripachtige beeldwisselingen enzo maar het slaat nergens op.
Was blij dattie afgelopen was.

Mijn reactie is precies het tegenovergestelde. Ik vond het een moooi verhaal. Meer diepgang dan de gemiddelde superhelden film en ik vond het erg mooi gemonteerd. Ook die stripmanier van filmen is uitermate origineel. De film ademt in alles de sfeer van de series van vroeger. Op sommige momenten zie je de Hulk echt menselijk worden, zoals ook in de originele series gebeurde. Heel mooi gemaakt allemaal. Itt de laatste James Bond en Spiderman zagen deze SFX er wel okay en niet nep uit.

Het enige minpunt vond ik de start. Die was zekers wat langzaam, maar de rest van de film maakt dit zeket goed!

Tossie
11-07-2003, 13:46
Ik heb de film zelf niet gezien en zal dus ook niet oordelen,maar ik heb van horen zeggen dat de film slechtere Cgi heeft dan we gezien hebben voor de parasurfing in Die Another Day.

Lees: 'The Hulk' and DAD's cgi (http://forums.commanderbond.net/showthread.php?s=&threadid=10088)

Dat is dus echt niet waar. Die James Bond scenes waren dus erg slecht. The Hulk vond ik veel en veel beter en niet vergelijkbaar met DOD.

Tossie
11-07-2003, 13:55
Vandaag gezien .... film van wereld formaat! Deze staat echt hoog in mijn top 10, perfecte balans tussen actie, effects, verhaal, emotie .... net als Spiderman trouwens .... veel films leggen de nadruk op een aantal onderdelen en vergeten de rest, deze twee films zijn echt trouw aan de strip. De animatie was echt verbluffend. Waarschijnlijk is er altijd wel iets aan op te merken door een aantal grote zeuren, maar voor mij was het geslaagd. Geen blunders zoals een paar stukjes in Blade II bijvoorbeeld, die echt ongelooflijk nep waren .... maar ook niet echt leken.

Hulk is voor mij echt perfect. Als je Lord of the Rings gelezen hebt, is de film echt nog meer adembenemend dan als je alleen de film kent ..... datzelfde gevoel is voor mij het gevoel bij de Hulk .... mijn favoriete held uit de comics .... en ik ben echt objectief, als het slecht was, dat zeg ik dat ....
Ik kan nog uren doorgaan, zal dat niet doen! Dit is een 5-sterren film voor mij.

Marco

Marco,

Ik kan het alleen maar erg met je eens zijn. Ook ik vind hem beter dan ik verwachtte te zien. De diepgang die er in zit is nooit nep. Je ziet tijdens de film vaak aan de Hulk dat ie het eigenlijk helemaal niet zo leuk vind om zo te zijn. Precies zoals in de strips en de tv serie.

sharky
13-07-2003, 00:21
Vandaag gezien .... film van wereld formaat! Deze staat echt hoog in mijn top 10, perfecte balans tussen actie, effects, verhaal, emotie .... net als Spiderman trouwens .... veel films leggen de nadruk op een aantal onderdelen en vergeten de rest, deze twee films zijn echt trouw aan de strip. De animatie was echt verbluffend. Waarschijnlijk is er altijd wel iets aan op te merken door een aantal grote zeuren, maar voor mij was het geslaagd. Geen blunders zoals een paar stukjes in Blade II bijvoorbeeld, die echt ongelooflijk nep waren .... maar ook niet echt leken.

Hulk is voor mij echt perfect. Als je Lord of the Rings gelezen hebt, is de film echt nog meer adembenemend dan als je alleen de film kent ..... datzelfde gevoel is voor mij het gevoel bij de Hulk .... mijn favoriete held uit de comics .... en ik ben echt objectief, als het slecht was, dat zeg ik dat ....
Ik kan nog uren doorgaan, zal dat niet doen! Dit is een 5-sterren film voor mij.

Marco

Marco,

Ik kan het alleen maar erg met je eens zijn. Ook ik vind hem beter dan ik verwachtte te zien. De diepgang die er in zit is nooit nep. Je ziet tijdens de film vaak aan de Hulk dat ie het eigenlijk helemaal niet zo leuk vind om zo te zijn. Precies zoals in de strips en de tv serie.


ik sluit mij ook hier bij aan
deze film is gewoon super

sharky
13-07-2003, 00:27
Vandaag gezien .... film van wereld formaat! Deze staat echt hoog in mijn top 10, perfecte balans tussen actie, effects, verhaal, emotie .... net als Spiderman trouwens .... veel films leggen de nadruk op een aantal onderdelen en vergeten de rest, deze twee films zijn echt trouw aan de strip. De animatie was echt verbluffend. Waarschijnlijk is er altijd wel iets aan op te merken door een aantal grote zeuren, maar voor mij was het geslaagd. Geen blunders zoals een paar stukjes in Blade II bijvoorbeeld, die echt ongelooflijk nep waren .... maar ook niet echt leken.

Hulk is voor mij echt perfect. Als je Lord of the Rings gelezen hebt, is de film echt nog meer adembenemend dan als je alleen de film kent ..... datzelfde gevoel is voor mij het gevoel bij de Hulk .... mijn favoriete held uit de comics .... en ik ben echt objectief, als het slecht was, dat zeg ik dat ....
Ik kan nog uren doorgaan, zal dat niet doen! Dit is een 5-sterren film voor mij.

Marco

Marco,

Ik kan het alleen maar erg met je eens zijn. Ook ik vind hem beter dan ik verwachtte te zien. De diepgang die er in zit is nooit nep. Je ziet tijdens de film vaak aan de Hulk dat ie het eigenlijk helemaal niet zo leuk vind om zo te zijn. Precies zoals in de strips en de tv serie.


ik sluit mij ook hier bij aan
deze film is gewoon super

mark t
13-07-2003, 10:16
Ik heb de film zelf niet gezien en zal dus ook niet oordelen,maar ik heb van horen zeggen dat de film slechtere Cgi heeft dan we gezien hebben voor de parasurfing in Die Another Day.

Lees: 'The Hulk' and DAD's cgi (http://forums.commanderbond.net/showthread.php?s=&threadid=10088)

Dat is dus echt niet waar. Die James Bond scenes waren dus erg slecht. The Hulk vond ik veel en veel beter en niet vergelijkbaar met DOD.Als je op die link klikt, dan zie je dat die bewering door iemand gemaakt werd die de film nog helemaal niet gezien had. :roll: Sommige mensen willen gewoon een film afkraken. Komt lekker interessant over. :?

Alexander V
13-07-2003, 13:07
Vond het echt een vreselijke ***film. Kon me gewoon geen moment boeien, het feit dat de titelheld als groen mannetje onkwetsbaar was hielp daar ook niet echt bij. Het hele 'verhaal' over de strijd die de hoofdpersoon voert tegen wat er in hem zit was wat mij betreft veel te erg op de voorgrond gezet, terwijl dit bij X-men veel subtieler (en naar mijn mening beter) gedaan is.

Moet ook zeggen dat ik de comics nooit gelezen heb, maar dat heb ik van geen enkele superhero film en ik vind deze in het rijtje X-men, Daredevil en Spiderman toch ver achteraan komen.

Harry B.
13-07-2003, 14:24
Zo, vannacht heb ik The Hulk ook gezien en het is me 100% meegevallen, sterker nog, het is een topper! Heel goed opgebouwd, er wordt rustig de tijd genomen om de karakters te schetsen en ik vond het geen moment saai. Daarbij is de cgi gruwelijk goed (let vooral op het gezicht van de hulk) en [spoiler:ee18264456]die honden vielen op zich ook wel mee[/spoiler:ee18264456]. Verder een aantal mooie actie-scenes ([spoiler:ee18264456]Het 'gevecht' met de honden, het moment dat hij de tanks in puin slaat enz.[/spoiler:ee18264456]). Enige minpuntje vond ik [spoiler:ee18264456]de laatste 20 minuten. Na de eerste ontsnapping heb je het idee dat de film is afgelopen, maar daarna krijg je nog het stuk dat z'n vader begint te flippen. Vervolgens ontsnappen ze en wat doet men? Men gooit er 'even' een atoombom op. Daarna krijgen we nog een volkomen overbodig gesprek tussen Betty en haar vader te zien en als allerlaatste zien we dat Bruce nog leeft.[/spoiler:ee18264456]Erg jammer, want ik vond de film toch vrij dramatisch aandoen (zoals ook in de comic) en het einde is toch weer typisch hollywood, jammer. Maar dit zal mij er niet van weerhouden de film gelijk aan te schaffen zodra hij op dvd uitkomt (y)

X
13-07-2003, 16:12
Hulk komt in Uk op dvd 17 november



Time now for a quick lightening fast zip towards the end of the year with a selection of pencilled in dates for various big releases. First up we have the news that Universal Pictures Video have scheduled a release of Ang Lee directed The Hulk for 17th November. Other big titles for the end of the year come from Twentieth Century Fox Home Entertainment, who have X-Men 2 out one week earlier on 10th November, and arriving on 15th December should be the Alien Quadrilogy Box Set and also a Mel Brooks Box Set too.

From Paramount Home Entertainment on 15th September expect to see Jackass: Volume 2 and Jackass: Volume 3, with a Cheers: Season 1 Box Set following on 3rd November. From MGM Home Entertainment on 17th November expect to see The Pink Panther Collection Box Set, whilst from VCI on the same date watch for Bo Selecta!: Series 2 and also Ali G: Stateside. Columbia TriStar Home Entertainment get in on the collectors editions action with a Ridley Scott Collection Box Set out on 8th September.

Whilst BBC Worldwide release what will no doubt be in most people's stockings, The Office: Complete Series 2 which turns up on 27th October. Other discs due include the Entertainment in Video release of sequel thriller Final Destination 2 set for 6th October, and also Michael Moore: The Awful Truth which is currently down for 22nd September but as to who is releasing it, we know not.

Hoogst waarschijnlijk Januari al in Nederland (y)

Cinemaniac
13-07-2003, 19:05
'k Heb de film afgelopen vrijdag gezien en ik heb me erg vermaakt. De balans tussen drama en actie is opvallend goed en vooral de manier van de editing is erg fraai en origineel gedaan, alsof de camera boven de pagina van 'n stripboek zweeft. Eric Bana is sterk als alter-ego Bruce Banner, Jennifer Connelly steelde m'n hart (zoals in bijna alle films waarin ze speelt), Sam Elliot doet z'n rol in We Were Soldiers dunnetjes over en Nick Nolte is de perfect gecaste Hulk's vader/mad scientist. En natuurlijk de Hulk zelf. Dennis Muren en z'n ILM-team hebben hun uiterste best gedaan om 't groene monster realistisch uit te laten zien en realistisch te laten bewegen. Dat is gelukt, maar hij is helaas niet realistisch genoeg om Gollum te vergeten (die is in mijn ogen nog steeds de meeste overtuigende CG-figuur ooit).

Geert Jan Alsem
13-07-2003, 20:24
Zo, ik heb hem gezien en hij voldeed aan al mijn verwachten. Een diepgaand verhaal, mooi rustig drama gecombineerd met adembenemde actie. Dat heb ik echt niet vaak, dat actiescene's zo'n indruk op mij maken. Maar door de goede uitwerking van de personages leef je in deze film echt mee en het feit dat de special effects supermooi waren hielp ook wel. Heel soms was de Hulk redelijk duidelijk CGI, maar aangezien de Hulk erg vaak in beeld is zijn er relatief erg weinig van deze scenes. Vooral als je de Hulk in volle glorie in het daglicht ziet ziet het er briljant uit. Verder is het ook nog allemaal erg goed geacteerd en geregisseerd. Ik wil niet zeggen dat het een perfecte film was, hij had ook zijn minpunten, maar ik was in ieder geval erg onder de indruk.

Robert F.
13-07-2003, 22:45
Zo, vannacht heb ik The Hulk ook gezien en het is me 100% meegevallen, sterker nog, het is een topper! Heel goed opgebouwd, er wordt rustig de tijd genomen om de karakters te schetsen en ik vond het geen moment saai. Daarbij is de cgi gruwelijk goed (let vooral op het gezicht van de hulk) en [spoiler:b6723cf34f]die honden vielen op zich ook wel mee[/spoiler:b6723cf34f]. Verder een aantal mooie actie-scenes ([spoiler:b6723cf34f]Het 'gevecht' met de honden, het moment dat hij de tanks in puin slaat enz.[/spoiler:b6723cf34f]). Enige minpuntje vond ik [spoiler:b6723cf34f]de laatste 20 minuten. Na de eerste ontsnapping heb je het idee dat de film is afgelopen, maar daarna krijg je nog het stuk dat z'n vader begint te flippen. Vervolgens ontsnappen ze en wat doet men? Men gooit er 'even' een atoombom op. Daarna krijgen we nog een volkomen overbodig gesprek tussen Betty en haar vader te zien en als allerlaatste zien we dat Bruce nog leeft.[/spoiler:b6723cf34f]Erg jammer, want ik vond de film toch vrij dramatisch aandoen (zoals ook in de comic) en het einde is toch weer typisch hollywood, jammer. Maar dit zal mij er niet van weerhouden de film gelijk aan te schaffen zodra hij op dvd uitkomt (y)
Ik heb hem vandaag gezien en ben het bijna helemaal met je eens.
Wat ik jammer vond, is dat er totaal geen humor in zat. Voor de rest heb ik me prima vermaakt.

Elessar
13-07-2003, 22:53
Ik heb m afgelopen donderdag gezien (de eerste dag :D) en ik vond m heel goed. De film heeft een goede verhaalopbouw waardoor t allemaal goed duidelijk word. T 2e uur bevat de actie en de hele fraaie special effects. Als comicliefhebber was ik erg tevreden met de film. Ang Lee gebruikte een aparte manier van filmen waardoor het af en toe net een strip leek.
De film zal veel mensen aantrekken vanwege de hoge gehaltes drama en actie. Er word goed geacteerd en je begrijpt de personages en leeft met ze mee.

Weer een goede Marvel verfilming!
Nu nog wachten op: The Punisher, Fantastic Four, Iron Man, Ghost Rider, Spider-man 2, X-men 3 4 5 6 (laten we t hopen :D), Elektra, Blade 3 en zo zullen er nog wel meer komen :D

Ricochan36
14-07-2003, 07:25
Weer een goede Marvel verfilming!
Nu nog wachten op: The Punisher, Fantastic Four, Iron Man, Ghost Rider, Spider-man 2, X-men 3 4 5 6 (laten we t hopen :D), Elektra, Blade 3 en zo zullen er nog wel meer komen :D[/quote]

The punisher is al eens een keer gemaakt...

Rico
:D

DonnieDarko
14-07-2003, 11:03
Weer een goede Marvel verfilming!
Nu nog wachten op: The Punisher, Fantastic Four, Iron Man, Ghost Rider, Spider-man 2, X-men 3 4 5 6 (laten we t hopen :D), Elektra, Blade 3 en zo zullen er nog wel meer komen :D

The punisher is al eens een keer gemaakt...

Rico
:D[/quote]

maar er komt ook een nieuwe film van met die gozer van deep blue sea....

Jibbe Stuijts
14-07-2003, 11:52
Film Gisteren gezien en vond hem alles meevallen. Ging er metgeen verwachtingen zitten en dat is het beste gebleken. ERg mooie hulk, en de special effekts waren erg goed. Verhaallijn is een stuk beter als b.v spiderman. Geslaagde film. :D

Elessar
14-07-2003, 14:22
Weer een goede Marvel verfilming!
Nu nog wachten op: The Punisher, Fantastic Four, Iron Man, Ghost Rider, Spider-man 2, X-men 3 4 5 6 (laten we t hopen :D), Elektra, Blade 3 en zo zullen er nog wel meer komen :D

The punisher is al eens een keer gemaakt...

Rico
:D

maar er komt ook een nieuwe film van met die gozer van deep blue sea....[/quote]

Dr was dr ook een van de Fantastic Four gemaakt geloof ik. Maar die was ongelooflijk geflopt.

Richard B.
15-07-2003, 22:19
Hulk is voor mij de voorlopige winnaar van het zomer-blockbuster-seizoen. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel toe te voegen aan de (positieve) recenties die al eerder in deze thread zijn gegeven, maar samengevat: goeie balans van een goed uitgediept verhaal met het spektakel dat je van een film als deze verwacht. Prima acteerprestaties van Bana en Connely maar vooral ook van Nolte en Sam Elliot (als Connely's vader). Heel mooi camerawerk: niet alleen het 'strip-effect' (dat verbazingwekkend goed werkt) maar ook de manier waarop landschappen en natuur in beeld gebracht zijn, iets waar in de meeste films van dit genre ZELDEN iets mee gedaan wordt. Ook nog een pluim voor de CGI: op basis van de trailer verwachte ik daar niet zoveel van maar wat je uiteindelijk in de film ziet mag er zeker zijn. Pluim voor ILM dus.

Het mooie aan deze film is eigenlijk dat je constant verwacht dat de film 'kantelt' in het voordeel van OF de actie OF het drama, maar dat dat geen moment gebeurt. Grote pluim voor Ang Lee dus dat ie dat voor elkaar heeft weten te krijgen, want dat is heel moeilijk bij films als deze. Al met al dus een topper die ik iedereen kan aanraden en die ik zeker op dvd zal kopen.

tan1415
16-07-2003, 18:46
Is iemand anders zwaar geirriteerd doordat ze niet de gehele scherm gebruiken bij de marvel films...zelfde probleem met Spiderman. Het kan wel grootser gefilmd worden.

Film vond ik trouwens geweldig...door Ang Lee veel diepgang ingebracht. Zelfde als met CTHD... En toch speels door de shots...tegelijkertijd meerdere beelden laten zien.

Volgens mij de beste Marvel verfilming tot nu toe.

CGI is een beetje te tekenfilmachtig...maar ik vond het toch wel leuk. Hulk was zoals je het had voorgesteld. Vette Actie. MORE please.

Frank J.
17-07-2003, 09:04
Ik heb de film gisteren gezien. WOW echt super bruut gewoon, vergeleken met spiderman 10x beter! En dan vooral de montage zoals je het ook in strips vindt echt heerlijk.

Ik heb zo een beetje deze threat doorgelezen en hoorde nogal wat commentaar op de special effects. Ik vind dus dat LOTR TTT veel slechter is op het gebied van special effects, en dan vooral de scenes [spoiler:fe355379d9]met de bomen en de schaalmodelen als het water gereleasd wordt... dit vind ik dus echt veel slechter... Hoe de bullets van al dat wapengeweld de huid van de Hulk vervormde[/spoiler:fe355379d9] dat vond ik echt cool om te zien.....

Maar de Hulk dus, tikkeltje te lang en ik vond dat ze het begin van de film ietsje meer hadden mogen uitdiepen, ging me iets te snel voorbij. Moest ook erg wennen aan de montage waarin meerdere beelden werden gebruikt en ook in elkaar overlopen maar eenmaal gewend echt super! Deed me echt aan de strip denken, closeups als hij boos werd van zn ogen e.d. echt heerlijk....

De actie scenes waren echt te bruut voor woorden, ik betrapte mezelf erop dat ik met open mond en handen vastgeklamt aan de stoel zat WOW :D
Dit wordt zeker een dvd die in mijn collectie komt, IEMAND ENIG IDEE WANNEER IK KAN KWIJLEN HIER THUIS? :D

(y) toppertje ik geef m een 8,0

GrTZ

Mike Philippens
17-07-2003, 09:28
Ik heb geen verwachtingen voor deze film
Ik ook niet, maar ik ga 'm niet kijken in de bios. Hooguit een keertje huren ofzo, maar ik heb een bloedhekel aan die halfzachte comic-verfilmingen. Comics zijn best leuk (las vroeger superman enzo) maar als film vind ik ze doorgaans gewoon slecht. Waarom: een comic is heel erg kort en je moet dus iets verzinnen om een complete speelfilm te maken. De verhalen in een comic zijn doorgaans flinterdun en komen 99 van de 100 keer op hetzelfde neer. Eigenlijk is een film van anderhalf uur dus gedoemd te vervallen in een slap verhaal met wat sfx. Is natuurlijk mijn eigen beleving, maar de laatste tijd worden we overspoeld met comic verfilmingen. Eigenlijk alleen maar omdat men nu de techniek heeft om de superhelden een beetje decent neer te zetten en de actie goed te filmen. Maar ja...wie mij een beetje kent weet al wat er nu komt: sfx mogen een film niet dragen, en dat lukt ook doorgaans niet. Als het enige is dat een film te bieden heeft de sfx zijn, is het wel een beetje armoedig. Ze moeten ondersteunend zijn aan het verhaal.
Maar ja, nogmaals...het is mijn mening. Wie het geweldig vind, prima! Ik ben absoluut geen fan van het genre.