PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer geeft overload aan en gaat dan uit :?



basset
17-06-2003, 08:19
Heb ik gisteren alles weer aangesloten, behalve mn rears, wil ik ff testen hoe het klinkt, dus ik X-men 1.5 erin en versterker op 47 dB gaat alles goed, tot de scene waar dat hek in het kamp (lees volume omhoog) verbogen wordt, krijg ik overload in mn display en gaat mn versterker uit!

Als ik het volume op 53 dB zet gebeurt er niks en heb ik gewoon geluid.
Ik denk nu, wellicht raken mn speaker snoeren elkaar, maar dan zou dat toch gelijk moeten zijn? Of kan het zijn dat er een klein stukje draad tegen de andere draad zit?

Het is een VSX-808

Oudgebruiker3
17-06-2003, 09:19
Ik zou inderdaad eerst maar 'ns je aansluitingen nakijken.
Het lijkt me heel sterk dat je Pioneer een ingebouwde functie heeft waarmee-ie zichzelf uitschakelt bij een te hoog volume, dus kan ik zo snel niets anders bedenken. Kortsluiting zou waarschijnlijk ook nog kunnen, maar ik ben geen expert op dat gebied, dus ik weet niet precies hoe je dat na kunt kijken.

Ik had hetzelfde probleem overigens met mijn vorige Sony receiver (STR-DE685): bij het afspelen van 'O Brother, Were Art Thou?' knipperde er een waarschuwing op het display en viel het geluid uit. Ik heb vervolgens alles even uit- en weer aangezet, en toen werkte het weer naar behoren. Dat al geprobeerd?

basset
17-06-2003, 09:27
Ja, en steeds als er teveel naar de speakers gestuurd wordt schakeld ie zichzelf uit. Voorheen luisterde ik altijd op 47 dB dus dat kan het probleem niet zijn.

Ik ga idd maar eens kijken of er niet een stukje speakerdraad uitsteekt. Overigens d8 ik altijd dat ik een RGB scart had......................die heb ik nu dus wel :shock: wat een verschil zeg! Alleen is deze ook niet echt heel goed, omdat ik 2 onduidelijke vertikale strepen in het beeld heb bij een lichte achtergrond. (Wellicht ook aan de DVD alleen X-men 1.5 geprobeerd tot nu toe.)

Oudgebruiker3
17-06-2003, 11:23
Wellicht kun je die verticale strepen wegwerken door 'n beetje met je contrast en brightness te spelen. Ik heb overigens een goedkope scartkabel van Bandridge (EUR. 15,-), en die volstaat prima... aankooptip ;)

Even voor de goede orde, je luisterde waarschijnlijk op -47dB? Da's inderdaad niet zo hard.

Laat nog even weten of 't inderdaad aan het speakerdraad lag - zo niet, dan kan ik je helaas niet verder helpen :(

basset
18-06-2003, 09:50
Het lag idd aan de speakerdraad. Bij het verhuizen naar beneden is er toch een draad losgekomen, het was me niet opgevallen toen ik de eerste keer keek, waarschijnlijk omdat ik een nogal lang stuk gestript had. Hij lag gewoon compleet tegen de beide polen van de speaker.

Was eerst nog even bang dat mn speaker lapot was......Brrrrrrr moet er niet aan denken, ik geloof niet dat ik nog een nieuwe set Elipsons kan betalen. Hoewel ik ze als fronts wil vervangen voor jawel, goedkopere MS 902's die ik al heb liggen.

Maar goed, dan gaan die lekker op zolder :)

Overigens klinkt -47dB behoorlijk hard bij mij hoor!

Oudgebruiker3
18-06-2003, 12:10
Het lag idd aan de speakerdraad. Bij het verhuizen naar beneden is er toch een draad losgekomen, het was me niet opgevallen toen ik de eerste keer keek, waarschijnlijk omdat ik een nogal lang stuk gestript had. Hij lag gewoon compleet tegen de beide polen van de speaker.
Ik hoop niet dat het blijvende schade aan je speaker heeft gedaan...


Overigens klinkt -47dB behoorlijk hard bij mij hoor!
Ik mag aannemen dat -47dB op jouw versterker even hard is als op mijn receiver, toch? Maar goed, de een zet het volume harder dan de ander. DTS films kijk ik meestal op zo'n -45dB, en Dolby Digital films meestal op -35dB.

...in ieder geval is je probleem opgelost!

basset
18-06-2003, 12:20
Ik denk dat het idd net zo hard is, maar wellicht is dat ook het verschil in boxen, dat de ene set harder klinkt als de ander. Weet ik niet zeker hoor :) En wellicht de grootte van de kamer en wat erin staat. Demping en zo.

Oe, zei ik versterker? Het is ook een receiver btw.

Oudgebruiker3
18-06-2003, 15:27
Oh, nou ja - versterker, receiver... we begrijpen elkaar in ieder geval ;)