PDA

Bekijk de volledige versie : pauze bij Dual Layer DVD



sender
02-11-2001, 11:21
Ik vroeg me even af hoe dat nou zit met die pauze in het midden een de film als gevolg van een dual layer dvd?

Is dit niet te voorkomen?
Kunnen nieuwere/betere DVD-spelers deze pauze overslaan/verkorten?

Bij mij duurt deze pauze ongeveer 3 seconden en is toch vrij storend midden in een film. Moeten we dit op de koop van DVD toenemen? (Vast niet)

Ben benieuwd.

Dennis
02-11-2001, 11:27
3 seconden, jeetje man ik zou mijn DVD speler na laten kijken bij mij is het een maar een fractie van een seconde.

PM
02-11-2001, 11:48
wat voor een dvd speler heb je??
Bij mij duurt t ook maar een fractie van een seconde en is het vaak niet eens te zien..

forzavado
02-11-2001, 11:55
Het is bij mij (JVC) iets minder dan een seconde, maar géén fractie. Je merkt het wel. Maar 3 seconden is wel heeeeeeeel lang. Ga eens naar je dealer en vergelijk het met eenzelfde speler of die het ook heeft. Heeft ie het niet dan snel na laten kijken!!

Raskel
02-11-2001, 11:59
Je hebt toevallig niet zo'n bonkywonky dvd speler he..? Een vriend van me heeft zo'n x-wave, die hangt zich soms helemaal op bij de layerchange :eek: , dan ben je pas echt goed genaaid, dan liever 3 seconden pauze ;)

sender
02-11-2001, 12:02
heb nog ff nagekeken:
sorry, is inderdaad ongeveer 1 seconde
Toch vrij storend... maar dat moet dan maar

Raskel
02-11-2001, 12:06
Ja sender, het is vrij bagger dat je die seconde hebt, je zou er eventueel mee terug kunnen zoals eerder is aangedragen maar is dat wel de moeite waard? Ik snap zowieso niet waarom ze soms midden in een scene een layerchange toepassen, maar goed.

sender
02-11-2001, 12:18
maar er bestaan dus spelers waarbij die seconde een fractie v/e seconde is?
Mijn punt is: ik vind het een beetje jammer dat dit moet bestaan op zo'n mooi medium als DVD.

Raskel
02-11-2001, 12:31
Ik ben het helemaal met je eens sender, op m'n Pioneer dv717 merk ik er praktisch niks van, even met de ogen knipperen en je hebt het gemist. Als ze die layerchange nu gewoon tussen 2 scenes zetten dan merk je (bijna) niks ervan, bij star wars irriteerde in me wel eraan trouwens, midden in eens scene (!).

Dadaveke
02-11-2001, 12:34
Ik heb z`n fuck x-wave gehad en daar hing zich de dvd bij de layer change op. bij de jvc wat ik nu heb is het een fractie van een seconde

martin
02-11-2001, 12:38
Het is ook wel afhankelijk hoe de men de film op de DVD zet.

als de laag wisseling gebeurd midden in een scene zal het sneller opvallen dan tussen de scene verwisseling in.

Er zijn dus films waar het dus echt niet opvalt.

BrianB
02-11-2001, 13:43
Bij Scream 3 heb je zelfs twee laagwisselingen, waarom dat is weet ik nog steeds niet.

Nathan Strik
02-11-2001, 16:49
Gewoon een Denon speler kopen met buffer. Helemaal geen lagenwisselingen. Helaas zijn ze een beetje duur. Maar mijn volgende speler wordt in ieder geval een Denon.
Weet je wat ik trouwens wel vaag vind? Op mijn PS-2 met DVD-Region X kit zijn de lagenwisselingen van Regio 1 DVD´s beduidend korter dan Regio 2 DVD´s. It´s a strange world people....

martin
02-11-2001, 18:51
Een cassette is een soort kleine videoband waar alleen muziek uit komt.....dit voor degene die dit niet meer hebben meegemaakt :-)

He Paul wist jij dat er héél vroeger muziek bestond op zo'n grote zwarte schijf. die noemde ze elpee of single zo'n 12" inch formaat. ;) :D en het klonk nog goed ook.