PDA

Bekijk de volledige versie : Blade Runner (Dir. Cut) [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:03
Blade Runner (Dir. Cut) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=146)

BogusAlias
11-01-2002, 23:52
Een film als Blade Runner verdient een betere kwaliteit beeld en geluid. Desalniettemin is dit een geweldige SF film, die in ieders SF verzameling zou moeten thuishoren.

MAD
12-01-2002, 21:07
Ben erg blij met Bladerunner op DVD maar vind eerlijk gezegd de originele versie met voice-overs van Harrison Ford mooier! Hoop dat ooit de originele (bioscoop) versie nog eens op DVD komt...

Anonymous
14-01-2002, 20:32
Is er niet een productie aan de gang van een echte exclusieve
Collector's Edition van deze titel ?

MAD
14-01-2002, 22:51
ik zou het niet weten, tell me more... vanwaar deze geruchten?

Anonymous
15-01-2002, 07:55
Ik dacht dat ik ergens eerder al iets hierover gelezen had, maar
echte info heb ik niet, ben er ook naar op zoek.Iemand op dit forum
die er meer van af weet ???

mark t
16-01-2002, 18:17
Ik dacht dat ik ergens eerder al iets hierover gelezen had, maar
echte info heb ik niet, ben er ook naar op zoek.Iemand op dit forum
die er meer van af weet ???

Er komt een nieuwe versie. Dus niet de director's cut (zonder voice over en langer einde) of de bioscoopversie (met voice over, zonder langer einde), maar een nieuwe montage.

Het zal een mengeling worden van de vele verschillende versies die in de loop der jaren zijn verschenen. De verschillen zitten hem -afgezien van de voice over en het einde- in fragmenten van een paar seconden (in sommige versies is te zien hoe Tyrell's hoofd vermorzeld wordt, in sommige is te zien hoe Batty (Rutger Hauer dus) zich een spijker door z'n hand duwt).

Daarnaast zijn een aantal complete scènes opgenomen die niet in alle versies of in geen enkele versie te zien zijn. Een korte scène waar Batty belt met Pris, een scène waarin Deckard z'n voorganger in het ziekenhuis opzoekt (die aan het begin van de film werd neergeschoten door Leon).

En het schijnt ook dat Ridley Scott in de nieuwe montage geen twijfel meer wil laten bestaan over de vraag of Deckard zelf een replicant is.

Anonymous
16-01-2002, 18:40
Bedankt voor de info Mark

MAD
16-01-2002, 21:01
ook namens mij bedankt, kijk al jaren uit naar een nieuwe (of liever gezegd oude) versie. Hoop ook op wat meer "behind the scenes" en interview werk voor deze DVD... scott zal vast nog wel wat leuke extra's ergens op de plank hebben liggen...

Danny Schouten
17-01-2002, 12:02
Ik snap niet waarom iedereen het altijd maar over Blade Runner heeft alsof het de beste film ooit is?
Ik heb hem al een paar keer geprobeerd om hem in een keer uit te kijken maar elke keer val ik halverwege in slaap.
Misschien mis ik iets of snap ik de achterliggende gedachte niet maar dit is in ieder geval een dvd die ik niet in mijn collectie zal toevoegen.

Nathan Strik
17-01-2002, 13:43
Ik heb BladeRunner laatst pas voor de eerste keer gezien (op TV, dus de versie MET voice-over) en ik vond hem prachtig... tsja, ik denk dat de film je een beetje moet liggen ook.....

MAD
21-01-2002, 23:07
ben toch ook maar eens begonnen met het profilen van mijn bescheiden dvd collectie en kijk wat ik tegen kom in de DVD Profiler, een mooie blade runner se, duitse versie (audio: engels of duits nagesynchroniseerd):

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00005NGKN.03.MZZZZZZZ.jpg

te koop bij amazon voor maar €86:

amazon: blade runner se (http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00005NGKN/028-0503729-1035715)

Renzo Verschoor
03-05-2002, 13:24
Even voor de duidelijk heid want voor mij is het nog niet helemaal duidelijk.

Die beter versie van Blade runner komt die nou binnenkort (of is die er misschien al) of moet ik daar op nog lang wa8en.

Ik vind Blade Runner namelijk een super film, maar deze versie is een beetje erg mager.

MAD
03-05-2002, 13:31
Nee, die nieuwe SE versie DVD zijn nog slechts geruchten (waarschijnlijk komt-ie pas aan het eind van dit jaar, als hij uberhaupt komt). Over die SE is trouwens ook nog ergens een thread te vinden, waarschijnlijk met allerlei verwijzigingen naar nieuwspagina's...

Goteki45
26-07-2003, 23:09
Mijn all time favoriet. Zelden heb ik een film gezien die zo sterk een moraal neer zet. Stel je voor. Je bent iets anders dan dat je denkt en iedereen mag je daar voor neerknallen zonder enige consequentie. En dan de sets van de film. Ongelofelijk mooi. Topfilm, Hail Ridley Scott!

ff over de SE.
Hier vind je wat info erover. http://www.brmovie.com/BR_Special_Edition.htm

Hij is aangekondigd, maar in denk dat het nog wel ff zal duren voordat we er wat van te zien/horen krijgen.

Richard B.
21-09-2003, 00:18
Dit is ook een van mijn favoriete films en ik was destijds maar wat blij dat ik hem op dvd kon kopen! De kwaliteit van beeld en geluid valt inderdaad wel tegen, maar hopelijk is dit bij het uitkomen van de SE eens goed aangepakt. Deze versie zal ik (als versie-freak) ook na het aanschaffen daarvan in mijn collectie houden want deze Directors Cut vind ik superieur aan de oorspronkelijke editie en ik vraag me dan ook af waarom er nu WEER een nieuwe 'cut' van moet worden uitgebracht.

Jelger
14-11-2003, 14:18
Zeer sterke film, hoewel ik hem na afloop niet helemaal begreep. Is Deckard nu een replica of niet? Sommige scenes suggereren van wel, maar of het nou echt ergens duidelijk uit wordt... Voor eigen interpretatie vatbaar lijkt me :D

Rob Technoid
14-11-2003, 22:40
Zeer sterke film, hoewel ik hem na afloop niet helemaal begreep. Is Deckard nu een replica of niet? Sommige scenes suggereren van wel, maar of het nou echt ergens duidelijk uit wordt... Voor eigen interpretatie vatbaar lijkt me :D

Ik meen me te herinneren dat enkele jaren geleden Ridley Scott zei dat Deckard inderdaad een replica was.

Ik heb het boek van P.K. Dick niet gelezen, dus ik weet niet hoe sterk de suggestie daarin gemaakt wordt.

Overigens een van de weinige films die ik bijna wekelijks zou kunnen/willen zien :)

Jeroen vS
06-02-2004, 15:32
ben toch ook maar eens begonnen met het profilen van mijn bescheiden dvd collectie en kijk wat ik tegen kom in de DVD Profiler, een mooie blade runner se, duitse versie (audio: engels of duits nagesynchroniseerd):

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00005NGKN.03.MZZZZZZZ.jpg

te koop bij amazon voor maar €86:

amazon: blade runner se (http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00005NGKN/028-0503729-1035715)

Deze is inmiddels bij Play.com een stuk goedkoper (+/- 33 Pond = +/- 47 Euro). Ik zat er aan te denken om die te gaan kopen. Tot ik zag dat er misschien een 3 disc editie (ooit) zit aan te komen.

Blader Runner - Deluxe Series Box Set bij Play.com (http://www.play.com/play247.asp?page=search&adudisc=y)
Van die Deluxe series heb ik inmiddels ook The Time Machine (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=104812&p=57&c=&g=72) gekocht en dat is een erg leuke box. Behoorlijk groot ook nog trouwens. Dat zou je zo van dat plaatje niet verwachten.

eman dekker
08-02-2004, 23:59
Dit is de film die voor mij geld als de beste sf film die er gemaakt is,voor mensen die er meer over willen weten is er een top boek te koop (THE MAKING OF BLADE RUNNER)van Paul M.Sammon :lol:

FrankGuthrie
11-02-2004, 15:40
Weet nou iemand concreet wanneer de Se DVD er komt?

Richard B.
11-02-2004, 17:28
Weet nou iemand concreet wanneer de Se DVD er komt?
Zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=1010 In het kort: wie het weet mag het zeggen.. :cry:

Maarten van Krimpen
25-07-2005, 08:53
Zoals ik ook al bij een andere topic aangaf:
ik heb de film dit weekend gezien maar ik vond 'm saai. Ik heb zelden zo'n pessimistische en donkere kijk op de toekomst gezien dan dit. Na wat lezen weet ik welke diepere gedachte erachter schuil gaat, maar ik vond het gewoon geen spannende film. Wel een erg goeie rol van Rutger Hauer trouwens.

rkrijger
25-07-2005, 10:43
Ik vind dit wel een heel sterke film. Maar ik vind ook dat de Dir. Cut *minder* is dan de org. cut. Ik mis bij de Dir. Cut toch de voice over van Deckard...

Caledonians
26-01-2006, 09:40
Erg stoere film die de tand des tijds nog altijd makkelijk weet te weerstaan. Onze eigen Rutger Hauer is goed op dreef! Toppertje. (y)

Roy Langeveld
28-01-2006, 17:03
Tja, Blade Runner heeft een lange weg afgelegd. De eerste keer dat ik 'm zag was ik er ook niet kapot van, maar die afkeer is na een paar keer kijken inmiddels veranderd in een diepe waardering, al vind ik het zeker niet de beste sci-fi film ooit. Maar toch, de film roept zeer terecht de vraag op: wanneer is een persoon, een leven, 'echt' of 'kunstmatig'?

De problemen met de versies ontstonden toen Ridley Scott de film aan het afmaken was. De studio had een eerste versie gezien, en ze begrepen er niks van. Dus eisten ze dat Scott er voice-overs van Deckard in zou doen om het verhaal begrijpelijker te maken, en een slotscene zou toevoegen. Met frisse tegenzin sprak Harrison Ford die voice-over in, want hij had tijdens de opnames geregeld onenigheid met Scott, en vond de film zelf maar niks.

Jaren later, in 1992, kreeg Scott van de studio toestemming om alsnog de door hem geprefereerde Director's Cut te maken. De studio wilde die DC echter op een filmfestival vertonen, en Scott kreeg daardoor maar zeer kort de tijd. Hij had dus alleen tijd om de voice-overs en de slotscene te verwijderen, en één scene toe te voegen. Strikt gezien is Ridley Scott's echte DC van Blade Runner dus nog steeds niet gemaakt. Die zou nog meer extra scenes moeten gaan bevatten, die o.m. de inconsistentie in het aantal replicants zouden moeten oplossen (er wordt in de film afwisselend gesproken over een totaal van 5 of 6 ontsnapte replicants). Probleem is nu dat er al jaren een strijd woedt over de rechten van de film, en die zijn niet makkelijk op te lossen. Dus de echte DC van Blade Runner zou zo nog wat jaren kunnen duren.

Troy
27-05-2006, 19:49
Toevallig was ik wat oude recensies aan het bekijken, en er viel me een onjuistheid in deze op:
Als beeldverhouding wordt 2.35:1 gegeven, terwijl deze in werkelijkheid eerder 2.29:1 is.

Rotterdam5314
18-07-2006, 09:16
wanneer komt ie uit dan??? want ik wil hem wel in me collectie hebben

Richard B.
26-08-2006, 22:44
wanneer komt ie uit dan??? want ik wil hem wel in me collectie hebben
De hier besproken dvd is al uit sinds 1999 en is inmiddels OOP. Later dit jaar komt er een reissue uit met een anamorfische transfer en volgend jaar krijgen we een special edition met twee versies van de film en veel extra's.

Rotterdam5314
26-08-2006, 23:06
wanneer komt ie uit dan??? want ik wil hem wel in me collectie hebben
De hier besproken dvd is al uit sinds 1999 en is inmiddels OOP. Later dit jaar komt er een reissue uit met een anamorfische transfer en volgend jaar krijgen we een special edition met twee versies van de film en veel extra's.

Dat word dus wachten tot volgend jaar

Thanks voor de info

Richard B.
11-01-2007, 22:28
Ik ben zo zwak geweest om toch de reissue met de nieuwe transfer aan te schaffen. En die transfer is subliem! Diegenen die geen zin hebben om op de SE te wachten kan ik deze nieuwe versie zeker aanraden. (y)

Bas Reuver
12-01-2007, 00:29
Ik ben zo zwak geweest om toch de reissue met de nieuwe transfer aan te schaffen. En die transfer is subliem! Diegenen die geen zin hebben om op de SE te wachten kan ik deze nieuwe versie zeker aanraden. (y)

Is dat die van 7,50 bij bol.com??

intexor
12-01-2007, 16:48
Ik ben zo zwak geweest om toch de reissue met de nieuwe transfer aan te schaffen. En die transfer is subliem! Diegenen die geen zin hebben om op de SE te wachten kan ik deze nieuwe versie zeker aanraden. (y)

Is dat die van 7,50 bij bol.com??

ja dat wil ik ook wel eens weten, ik heb hem voorlopig links laten liggen omdat ik er van uitging dat het een heruitgave is van de eerste uitgave van deze film op dvd, die naar het schijnt niet erg geweldig is qua beeldkwaliteit.

Richard B.
12-01-2007, 22:04
Ik ben zo zwak geweest om toch de reissue met de nieuwe transfer aan te schaffen. En die transfer is subliem! Diegenen die geen zin hebben om op de SE te wachten kan ik deze nieuwe versie zeker aanraden. (y)

Is dat die van 7,50 bij bol.com??

ja dat wil ik ook wel eens weten, ik heb hem voorlopig links laten liggen omdat ik er van uitging dat het een heruitgave is van de eerste uitgave van deze film op dvd, die naar het schijnt niet erg geweldig is qua beeldkwaliteit.
Ik kocht hem voor 7,50 bij FRS en zoals ik al eerder vermelde is dat de versie met de nieuwe transfer. De oude versie (de snapper) is al jaren OOP en het lijkt me uitgesloten dat BOL er toch nog een voorraadje van heeft.

Op mijn dvd-speler met video upscaling en m'n 1080i Sony-tv lijkt het bijna HD-kwaliteit zo goed is ie. :shock:

intexor
12-01-2007, 23:19
Dat klinkt dik in orde, merci voor de info. Dan ga ik hem toch maar eens halen binnenkort.